1. leht 2-st
Reisimine.
Postitatud: 19 Veebr 2010 20:01
Postitas SexSix
Esmalt kirjutan reisil sularaha saadavusest pangaautomaatitest.
Juhtus väike avarii ja läks vaja puksiirautot. Hinnaks öeldi 100 EUR-i (Soomes). Oli anda vaid 400 NOK-i. Puuduvad 50 EUR-i lootsin saada rahaautomaadist Kilpisjärvi-s. Aga võta näpust mida pole seda pole rahaautomaati! Lähim rahaautomaat pidi olema 200 !!! kilomeetri kaugusel. Aga kohalikust kauplusest süüa ostes sai ka sularaha välja võtta!? Teenustasu 2,50 EUR-i.
Järgmine juhus Norras Skjervoy linnas. Jälle väike vahejuhus ja kulud 11700 NOK-i. Linnas üks pank ja üks pangaautomaat millel limiidiks 7000 NOK-i nädalas!!! Norras saavad kohalikud näiteks ostes tanklast nätsu ja öeldes , et on vaja sularaha 1000 NOK-i (eeldusel, et sularaha kassas on) siis tehakse kaardimakse näts pluss 1000 NOK-i ja asi korras.
Postitatud: 20 Veebr 2010 01:00
Postitas Laada
Edit: Puht huvi pärast, kogu see jutt on ilmselt mobiili vahendusel sisestatud?
[Muudetud: 19-2-2010 Laada]
Postitatud: 20 Veebr 2010 04:19
Postitas jukii
soomes see OB pangaautomaat, sealt olen võtnud enda scolar kaardiga. mujalt vist sellega ei saa
Postitatud: 20 Veebr 2010 10:45
Postitas logman
Algselt postitas: Laada
Edit: Puht huvi pärast, kogu see jutt on ilmselt mobiili vahendusel sisestatud?
Ei ole.
Kontrollitud

.
Seletage penskarile!
Postitatud: 20 Veebr 2010 14:53
Postitas SexSix
Seletage penskarile, mis selle mobiiliga siis on? Loodate, et selle 11700 NOK-i pärast redutan Norras?
http://i46.tinypic.com/2rcyars.jpg
Postitatud: 20 Veebr 2010 18:51
Postitas logman
Mobiilist ei tea ma midagi...
Kui jutt juba raha peale läks, siis peab arvestama ka sellega, et mõnes riigis maksad alati rohkem kui hinnasildil kirjas.
Ehk siis:
*kaardiga raha automaadist välja - maksad peale, väljavõtt tasuline
*kaardiga letis makstes - maksad peale, kaardimakse tasuline
*sularahaga arveldades - maksad peale, valuuta vahetus "pügab" hoogsalt.
Prantsusmaa on näiteks säärane lahe riik.
Teine moment, mida Prantsusmaal tasub alati silmas pidada on miinimumsumma kaardimakseks.
On poode, kus alla 10 või 15 euri käib kauplemine ainult sularaha eest. Jäägu või mõni sent minimumist puudu, aga vot ei huvita kedagi

Lidl ja Aldi on sellise poliitika peal. Mõned väiksed külapoed kah.
Lätis.
Postitatud: 20 Veebr 2010 19:13
Postitas SexSix
Mitte ammu oli ka Lätis 5 Latti limiidiks millest väiksemat ostu teha ei saanud kaardiga.
Hanzapanga kaardiga saab emapanga automaadist Lätis, Leedus ja Rootsis sularaha teenustasuta.
Veelüks seik. Eesti krooni ja EUR-i kurss siis Soomes toitu ostes ja sularaha kassast võttes oli erinev!? Kaks järjestikku tehingut ja sama terminaaliga.
Postitatud: 20 Veebr 2010 20:42
Postitas Mel
Ma praegu peast ei mäleta millistes, kuid mingites riikides on hinnasildid lettidel ilma käibemaksuta. St kassas summat kokku lüües keevitatakse lisaks veel näiteks 20% otsa. Võib kah tekkida ebamugav olukord, kui oled arvestanud ainult hinnasildil nähtud summaga.
Postitatud: 20 Veebr 2010 21:04
Postitas viaccess
Mel, sa vist hiljuti oled USAs käinud, seal selline jama....
Maksmisega olen ainult Valgevenes probleeme näinud, seal ei tunnistanud keegi ühtegi võõramaa kaarti, poodides ainult valgevene rubla, tanklates ka US dollar, euro, Vene rubla.
Ukraainas kasutasin Lukoil tanklas meie tavalist Swedbanki visa electroni, teenustasu 0! Poode seal kandis polnudk kus oleks panga terminali kohanud, ja kohalikud palka ülekandmisest panka pole veel kuulnud
Poolas, Tsehhis, Leedus, Lätis Maksmine ainult kaardiga, teenustasu 0! Panga automaadist pole võtnud sest teadlik võimalikutest protsentidest. Nii et makske kaartiga!
Veel üks huvitav asi: Eestis kasutan Neste krediitkaarti, proovisin seda kasutada ka Poola Nestes ja saingi tankida, hiljem tuli arve ja seal oli ilusti märgitud kus tangitud ja hind kroonides

Bussisõit Rootsis.
Postitatud: 21 Veebr 2010 09:32
Postitas SexSix
Rootsis on sadam nimega Kapellskär. Sinna käib Eestist Paldiskist kaks "orjalaeva" rekkadega aga kui raha palju saab ka sõiduautoga peale.
Aga kui olete "jala" ja tahate näiteks bussiga sõita kas siis Nortäljesse või Stockholmi on Teil vaja oma piletirulli! Seda saab osta esimese võimalusena alles Nortälje bussijaamas. Üks ühik rullist on 15 SEK-i ja bussijuht siis tembeldab Teie rullist vastavalt sõidu kauguse-hinna järgi vastav arv pileteid ära. Bussipileti eest on võimalik maksta mobiiliga aga ainult Rootsi numbrilt! Maksta saab ka kaardiga aga jällegi ainult Rootsi pangakaardiga!
Postitatud: 21 Veebr 2010 23:02
Postitas logman
Algselt postitas: viaccess
...Poolas, Tsehhis, Leedus, Lätis Maksmine ainult kaardiga, teenustasu 0!...
Hakkas hing vähe kripeldama ja puurisin oma konto väljavõtet.
Kas pole Via ammu välismaal käinud või asi SEB-s, aga mõned read näevad välja siis sedamoodi...

:
14/06/2009 00:00 9.99 LTL(2.89 EUR+1%) kaart... STATOIL KALVARIJOS/Trakenu kaima/LT (Kalvarija Statoilist burksi)
15/06/2009 00:00 306.69 PLN(68.62 EUR+1%) kaart...bläbläblä PKN STACJA NR 4057/TULCE/PL #508443 (Kiirtee tanklast kütust)
15/06/2009 00:00 50.00 EUR(50.00 EUR+0.17%) kaart... bläbläblä TOTAL-AUTOHOF/LIPPETAL/DE #559979 (ei mäletagi, kas kütus või võtsin automaadist sularaha välja)
07/07/2009 00:00 41.68 EUR(41.68 EUR+0.17%) kaart...bläbläblä CARREFOUR SAN SEBASTIA/OIARTZUN/ES #745808 (SanSebastianis Carrefouri ketti kuuluva poe arve)
Eriti hoolikalt tasub vaadata just Leedus ja Poolas tehtud tehingutelt mahanööritud protsenti

Prantsusmaal ja Andorras need prossud samad, mis saksas ja spanniski.
ATM-ist eurupaberi väljasikutamise eest samuti 0,17% neis maades, kus euru käibel ja nüüd värskelt seda trikki proovitud (Saksamaa, Prantsusmaa, Andorra, Hispaania).
Belgiast andmed puuduvad - maksin sulas.
Kae siis kuramit!
Poolas.
Postitatud: 22 Veebr 2010 09:04
Postitas SexSix
38 PLZ-i = 128.68 EEK-i maksin kaardiga postkontoris ja teenustasu tuli lisareana veel 33,22 EEK-i!? Käisin siis kodupangas õiendamas, et näidake selle lisatasu kohta minu allkirjaga itentimist! Aga seletati, et Poolas on mõned makseterminaalid teenustasuga! Pane siis veel siili!
Kui ikka võtad kuskilt sularaha välja siis on teenustasuna lisarida- summa korrutada 2,5 % ja lisaks 30 EEK-i.
Puht huvi pårast.
Postitatud: 15 Apr 2010 20:34
Postitas SexSix
Puht huvi pårast tahaks teada kus hetkel tehtud postitus on tehtud...?
[Muudetud: 15-4-2010 SexSix]
Postitatud: 15 Apr 2010 23:21
Postitas olaaf
Algselt postitas: SexSix
Puht huvi pårast tahaks teada kus hetkel tehtud postitus on tehtud...?
[Muudetud: 15-4-2010 SexSix]
kui sa enda viimast posti mõtled siis norra:
Sinu IP-aadress oli 81.0.138.45
sfi-viruswall.novasea.no
CATCH-CUSTINTERFACE-NET
kui logmani viimast posti siis:
ip 80.125.173.63 regatud kui France Paris Sfr Gprs Network
[Muudetud: 15-4-2010 olaaf]
Norra.
Postitatud: 16 Apr 2010 12:19
Postitas SexSix
Hetkel siis ootan "lennuilma" Norras Lovundi saarel. Saare moodustab u"ks 625 meetri k?rguna kalju. Tahaks selle vallutada aga vahtides teist ammulisui pool påeva tundub, et see ei saa olema lihtne.
Eelmine aasta sai vallutatud Skrova saare k?rgeim tipp paar meetrit alla 300. See matk v?ttis påris v?hmale!
Postitatud: 16 Nov 2010 13:06
Postitas logman
Lisame siia reisi kalkuleerimiseks orienteeruva kütusehindade tabeli:
http://www.clever-tanken.de/statistik6.asp
Teemaksud?
Postitatud: 31 Jaan 2011 11:25
Postitas SexSix
Kust on v?imalik leida infot teemaksude kohta riikides nagu Slovakkia, Tsehhi, Austria, Sveits, Itaalia, Prantsusmaa ja Hispaania? Tasuliste teede kaart ja hinnakiri?
Postitatud: 31 Jaan 2011 13:33
Postitas logman
Polegi olnud mahti ega viitsimist niiväga uurida.
Eks guugelda
toll highways.
Prantsuse keeli on kiirtee
route nationale. Miskit selle riigi kohta võid alustuseks leida siit:
http://www.autoroutes.fr/en/homepage.html
*Veel miskit. Vähemalt mõnede riikide kohta on tasuliste teede numbrid-marsruudid olemas:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toll_roads_in_Europe
Ja sealtsamast wiki lehelt leiad üpris palju linke, mis võivad kasulikud olla.
Vähemalt Prantsusmaa kaart on korralikult olemas.
Frangiriigi kohta võin öelda veel niipalju, et maksustatud teid on palju, need on rajatud eramaadele ja seetõttu maksud kohati ülemõistuse suured. Ise üritan nende kasutamist igal sammul vältida, sest kilomeetri läbimiseks kulutad taolisel teel lisaks küttekulule veel keskeltläbi ühe endise krooni (EEK) otsa

. Tasuta teel kaotad ainult ajas, teepikkuses suurt midagi. Kui oled osav sõidumees, siis on võimalik see kaotatud aeg teatud kellaaegadel ja nädalapäevadel enam-vähem tasa sõita

. Pool tundi kaotust 400-500 kildise matka juures ei tähenda suurt midagi. Igatahes näeb kõrvalteel liigeldes maad rohkem.
Siin saab planeerida marsruuti:
http://www.autoroutes.fr/en/preparatives/routes.html
Võtsin Pariisist Bordeaux'sse ja maksuks minevaks summaks kujunes judinaid tekitav 50,90 euri (796.- eeki).
Distants 590km, aeg 5h23min. Tean, et tasulise tee vältimisel annab navi sõiduajaks 7millegagi tundi. Seda on sujuva sõiduga võimalik lühendada kuue tunnini kindlasti. Tasulisel teel võidad seega tunni, aga kaotad 50 eururutsi, mille eest saaks osta paagitäie kütust

.
Tavalise deebetkaardiga pole sel lõigul midagi teha. Sularaha on sel juhul kiireim arveldamise viis ning t?eki pead ise töötajalt välja lunima.
PS! NB!!!
See auturõut pole muidugi miskine jumal, kus täielik tõde kirjas peaks olema. Alati võivad sündmused teistmoodi areneda.
Näiteks Frankfurt (Oder) - Varssavi liinil olev poolakate maksuline autostrada võtab järelkäruta sõiduautolt kolm korda 11.-PLN-i. Saab ka eurudega maksta. Ehitamisel on neljas rahakogumispunkt. Kunas valmib - ei tea.
Saaks kogu see liin juba kiiremini säält poljakkide mant saksmannide piirini tehtud, küll oleks hää. Vaat see on küll ülivajalik tee, mis sinu panidemaal viibimist oluliselt kergendab ja ohutumaks muudab

.
[Muudetud: 31-1-2011 logman]
Piirangud vanadele autodele.
Postitatud: 06 Veebr 2011 14:58
Postitas SexSix
Eks kopikas ole üks vana auto. Ei tea kas on mõnes riigis on näiteks kirteedel mingid piirangud, mille puhul politsei hakkab Teie tegevusel silma peal hoidma? Saksamaal on kindlasti teemaks rehvid (vanus).
Postitatud: 06 Veebr 2011 15:19
Postitas logman
Ma pakuks jummele lambist, et nende masinatega, mille tehase poolt antud ehituslik max. kiirus jääb alla 80km/h, pole kiirteele suurt asja.
Trabant, 2CV, Renault 4 peaks ka vist sinnakanti kvalifitseeruma...
Aga Volga, mosu, vbl. isegi zapper jm. uuema aja vene tehnika - anna minna!
Miks ei tohiks ladaga kiirteel sõita, ma küll ühtegi põhjust ei leia ja ega need pollarid nüüd nii kontrollialdid kah pole, et väljanägemiselt korralike rehvidelt valmistamise kuupäeva otsima hakkavad.
Neid pastlaid bahnil küll ja küll laiali lennanud ning pauguvad nad seal ka edaspidi

.
Muide, kui eelnevalt sai pisut autoroute'st juttu tehtud ja linkidelt kumas kindlasti vastu sõna viamichelin, siis mõni soovitus hädavajaliku reisimaterjali ehk kaartide kohta:
Ise kasutan ainult navigaatori abi. Aga õigem oleks lisaks omada veel korralikku, tõsist atlaseraamatut või veelgi parem, iga läbitava riigi kohta oma üksikasjalikku atlast. Mida uuem raamat, seda täpsem ja parem ta on ning viperusteta kulgev reis on loomulikult äärmiselt tähtis.
Läpaka kaudu jooksutatavat gps-programmi ei soovita ma küll mitte kellelegi, kuigi eks ta vaesel ajal abiks ikka.
Näeh!
§ 199. Kiirteel ei tohi:1) liigelda jalgsi, loomadega, jalgrattaga, mopeediga või niisuguse mootorsõidukiga, mille valmistajakiirus on alla 40 km/h;2) peatuda või parkida väljaspool selleks määratud ala;3) sõita kaugemal teisest sõidurajast C-kategooria sõidukiga ning üle 7 m pikkuse autorongiga;4) pöörata tagasi, sõita eraldusribale ega eraldusriba katkestuskohale;5) tagurdada;6) pukseerida mootorsõidukit lähimast ärapööramiskohast kaugemale.
§ 200. Hädapeatunud mootorsõidukil tuleb sisse lülitada ohutuled ja sõiduk eemaldada sõiduteelt. Kui sõidukit pole võimalik sõiduteelt eemaldada, tuleb sõidukist vähemalt 100 m tahapoole panna teele ohukolmnurk.
http://www.liiklus.ee/ee-82
[Muudetud: 6-2-2011 logman]