Unic ehk must number.
Unic ehk must number.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Unic ehk must number.
Kindlasti on veel kellegil kavatsus taotleda oma VAZ-ile musta numbrit, et saada tunnustust oma või siis tellitud tööle.
Kavas siis ühte VAZ-i hakata nullist ehitama. Aga et, ei peaks hiljem tehtut üle tegema, proovin saada võimalikult palju teavet enne kui midagi valesti teha.
Automoto.ee-st lugedes on latt väga kõrgele aetud- auto peab olema nagu äsja konveierilt tulnu ( VAZ ju vaevalt 35. aastane). Poldid, mutrid ja seibid uued. Roostet või tolmu-pori ei tohi olla mitte kuskil (va. väljalaske torustik).
Palun siis just VAZ-iga seoses infot või siis kontakte kust saada infot.
Kavas siis ühte VAZ-i hakata nullist ehitama. Aga et, ei peaks hiljem tehtut üle tegema, proovin saada võimalikult palju teavet enne kui midagi valesti teha.
Automoto.ee-st lugedes on latt väga kõrgele aetud- auto peab olema nagu äsja konveierilt tulnu ( VAZ ju vaevalt 35. aastane). Poldid, mutrid ja seibid uued. Roostet või tolmu-pori ei tohi olla mitte kuskil (va. väljalaske torustik).
Palun siis just VAZ-iga seoses infot või siis kontakte kust saada infot.
Ei taha kritiseerida neid must numbri idee autoreid aga mulle tundub,et see asi on selle 99% originaalsuse osas ülepingutatud.
Mujal arenenud maailmas jagatakse "uunikumi" staatus vähe teisiti.
Kriteeriumid ei ole alati lõdvamad kui meie süsteemis samas tundub mulle
,et seal suhtutakse kuidagi paremini sellesse,mida sa oled teinud,et oma
masinat hoidnud või ehitanud ajastukohasena kui vähegi võimalik.
Minul pole kavas esialgu mingisugust musta numbrit taodelda, selleks
on vaja ka resurssi (raha) mida mul ei ole ja ilmselt minu huvi ka on üle läinud.
Samas mida annab see must number reaalselt juurde???
Mujal arenenud maailmas jagatakse "uunikumi" staatus vähe teisiti.
Kriteeriumid ei ole alati lõdvamad kui meie süsteemis samas tundub mulle
,et seal suhtutakse kuidagi paremini sellesse,mida sa oled teinud,et oma
masinat hoidnud või ehitanud ajastukohasena kui vähegi võimalik.
Minul pole kavas esialgu mingisugust musta numbrit taodelda, selleks
on vaja ka resurssi (raha) mida mul ei ole ja ilmselt minu huvi ka on üle läinud.
Samas mida annab see must number reaalselt juurde???
Lada, remondi ja ehitamise rõõmud aastast 1971
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1390
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
http://www.unic.ee/vanasoiduk.htm
Seal on ka ekspertide andmed olemas. Võib nendega plaanidest otse rääkida.
Seal on ka ekspertide andmed olemas. Võib nendega plaanidest otse rääkida.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
VAZ-iga ei tegele keegi?
Ei leidnud kedagi, kes tegeleks VAZ-iga? Ehk siis Vene tehnikaga seotud isikud?
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Ok!
Tahtmine on teha uuest kerest replika VAZ 21011-75. Uuel kerel teine kerenumber, torpeedos on auk pidurivõimendi jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud pidurivõimendit), lisaks mõned augud lanseronides releede jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud releesi pool-ja täistulede jaoks) jne. Stanget katvad kummiribad olid otsast otsani (ilma otstesse käivate plastotsateta). Erinevusi on veel palju.
-
kkopeika70
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 20
- Liitunud: 28 Dets 2008 11:44
- Asukoht: Tõrva
- Autod: VAZ2101 1970,VAZ2103 1976
Olen seesamune Tõrva mees,kes taotleb uuniku numbrimärki.
Algul arvasin lihtsameelselt,et kuna tegemist oli hästisäilinud tehasevärvis isendiga,läheb asjaajamine lihtsalt.Tegelikkus aga on selline,et sai lammutatud täielikult juppideks ning nüüd kestab ehitus juba teist talve.Iga pisijupp vajab põhjalikku puhastamist ja värvimist või kollast tsinkimist.Seda enam,et tegemist on esimese tootmisaasta kopikaga,millel palju FIAT kirjaga polte ja muid juppe.Loodan kavadeks valmis saada ja siis uuele taotlusringile minna.
Loomulikult ei ole see töö odav ning seetõttu jääb auto tulevikus ikkagi sisuliselt muuseumieksponaadiks.
Algul arvasin lihtsameelselt,et kuna tegemist oli hästisäilinud tehasevärvis isendiga,läheb asjaajamine lihtsalt.Tegelikkus aga on selline,et sai lammutatud täielikult juppideks ning nüüd kestab ehitus juba teist talve.Iga pisijupp vajab põhjalikku puhastamist ja värvimist või kollast tsinkimist.Seda enam,et tegemist on esimese tootmisaasta kopikaga,millel palju FIAT kirjaga polte ja muid juppe.Loodan kavadeks valmis saada ja siis uuele taotlusringile minna.
Loomulikult ei ole see töö odav ning seetõttu jääb auto tulevikus ikkagi sisuliselt muuseumieksponaadiks.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Kuidas meeles pidada varuosade nimistut?
Kuidas meeles pidada varuosade nimistut, et mis olemas mis puudu?
Tuli selline asi pähe, et võtta varuosade kataloog ja seal siis vastavad detailid ühe kaupa ära "ristitada" mis olemas on. Muidugi peab see kataloog igal shopingul käeparast olema.
Tuli selline asi pähe, et võtta varuosade kataloog ja seal siis vastavad detailid ühe kaupa ära "ristitada" mis olemas on. Muidugi peab see kataloog igal shopingul käeparast olema.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
K: klaasiring.
K: klaasiring. Kas on võimalik tellida kõik ukseklaasid (näiteks Venemaalt) ilma markeeringuta? Et siis hiljem vastavale aastale ise margeering kopeerida. Eestis ELVEKS?
Mina olen näiteks oma ostetud detailid kõik arvutisse kirja pannud, kui ka samas detailide kataloogi vastava märke teinud.Algselt postitas: SexSix
Kuidas meeles pidada varuosade nimistut, et mis olemas mis puudu?
Tuli selline asi pähe, et võtta varuosade kataloog ja seal siis vastavad detailid ühe kaupa ära "ristitada" mis olemas on. Muidugi peab see kataloog igal shopingul käeparast olema.
Juhuks, kui üks kahest "ära kaob", siis on teisest ülevaade olemas, mis asjad on ostetud ning mida veel juurde vaja.
Tähtis on, et saadakse võimalikult originaali lähedane tulemus. Äkki tood konkreetselt näite mida silmas pead...
Toon ise ühe näite..
Kui taastad velgi, siis pigem ei tasuks neid hullult lihvida ja kõiki servade konarlusi tasandada, sest omalajal olidki need sellised. Kui täitsa libedaks ajada need siis tunduvad juba kaugelt võltsid. Samuti velje hõbedane värv... kunagi oli ju hõbedane pulber, mis segati kokku ja värviti....sama tulemust väga raske saada...see selline poolmatt hõbe. Mina lasin spetsiaalselt vastavalt läikeastele pärast lakki matistada, et saada selline tulemus. Kuid komisjoni jaoks, pole ka tegelt see nüüd nii oluline.
Toon ise ühe näite..
Kui taastad velgi, siis pigem ei tasuks neid hullult lihvida ja kõiki servade konarlusi tasandada, sest omalajal olidki need sellised. Kui täitsa libedaks ajada need siis tunduvad juba kaugelt võltsid. Samuti velje hõbedane värv... kunagi oli ju hõbedane pulber, mis segati kokku ja värviti....sama tulemust väga raske saada...see selline poolmatt hõbe. Mina lasin spetsiaalselt vastavalt läikeastele pärast lakki matistada, et saada selline tulemus. Kuid komisjoni jaoks, pole ka tegelt see nüüd nii oluline.
Äkki viitsiks ka 011 kohta nn esimeste mudelite erinevused kokku võtta.SexSix kirjutas:Tahtmine on teha uuest kerest replika VAZ 21011-75. Uuel kerel teine kerenumber, torpeedos on auk pidurivõimendi jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud pidurivõimendit), lisaks mõned augud lanseronides releede jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud releesi pool-ja täistulede jaoks) jne. Stanget katvad kummiribad olid otsast otsani (ilma otstesse käivate plastotsateta). Erinevusi on veel palju.
Vähemalt mina ei leidnud kusagilt.
Endal 75 aasta 011 ja musta numbrit taastada ei ole plaanis kuid niisama või remontimisel siiski oleks hea erinevusi teada.
Enda omal on silma jäänud veel paisupaagis sees vasktoru aukudega vastavatel tasemetel, samuti tagumised pidurisilindrid vähemalt kataloogis erinevad hilisematest.
Mõni kõikvõimas võib selle ju ka eraldi peatükiks tõsta.
-
iinimloom
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 56
- Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
- Asukoht: Põhja-Tallinn
- Autod: Vaz 2103
Ega see nii loll küsimus ei olegi. Musta numbri taga ajamine tihti tähendab kompromissi töökindluses ning see on see, millest on raske aru saada. Kõige suurem kaiff hobiautost on ju ometigi see, et kui tuju tuleb, lähed keerad võtit ja minek. Miks vaevata ennast musta numbri pärast detailidega, mis tekitavad vaid stressi, et millal ta siis nüüd laiali lendab?VAZ kirjutas: Nii lolli küsimust pole tükk aega lugenud.
Kui sa Ladat igapäeva autona kasutad vms, siis ära üldse hakka oma peakest selle teemaga vaevama.
Lada on selle poolest vägagi tänuväärne masin, et sellele on saada modernsema ehitusega detaile, mis peavad paremini vastu. Näiteks, mootori poolel on küllalt palju tegevusi, mis teevad masina paremaks, aga ei ole originaalid. Kokkuvõttes loeb ju ikkagi see, et masin autentne välja näeb.
Kõige parem näide tuleb ühelt vanatehnika kogunemiselt. Musta numbri auto, kogu süütesüsteem paras räbal, kaasa arvatud süütejuhtmed. Piisab vähe vihmasemast ilmast ja... FUN!
Isiklik tähelepanek vanatehnika ringkonnast on see, et tihti ülistatakse originaali ja musta numbrit. Kui pole must number, siis on prügimäele kuuluv risu. Noorema ja lollimana läksin isegi sellega alt, et kuulasin liiga palju, mida teised räägivad. Oli Gaz 21, kõik pressisid, et tee originaaliks. Käis üle jõu, loobusin. Oleks aga kuulanud sisetunnet ning lihtsalt hot-rodilikuks teinud, sõidaks sellega siiani ning oleks tänaval masin, mida jalakäiatel huvitav vaadata.
Lõpplausena, täiesti adekvaatne küsimus, isegi ei mõista seda musta numbri haipi, aga ilmsel palju sügavamalt läbimõeldud põhjustel.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Väliselt oli stangekumm otsast otsani, ilma plast otsikuteta. Ukse sisemised käepidemed ja ukseklaasi vändad VAZ 2101 omad. Pikk pedaal põrandale kinnitatud. Kojamehe lüliti oli armatuuris roolist vasakul.jtt kirjutas:Äkki viitsiks ka 011 kohta nn esimeste mudelite erinevused kokku võtta.SexSix kirjutas:Tahtmine on teha uuest kerest replika VAZ 21011-75. Uuel kerel teine kerenumber, torpeedos on auk pidurivõimendi jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud pidurivõimendit), lisaks mõned augud lanseronides releede jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud releesi pool-ja täistulede jaoks) jne. Stanget katvad kummiribad olid otsast otsani (ilma otstesse käivate plastotsateta). Erinevusi on veel palju.
Vähemalt mina ei leidnud kusagilt.
Endal 75 aasta 011 ja musta numbrit taastada ei ole plaanis kuid niisama või remontimisel siiski oleks hea erinevusi teada.
Enda omal on silma jäänud veel paisupaagis sees vasktoru aukudega vastavatel tasemetel, samuti tagumised pidurisilindrid vähemalt kataloogis erinevad hilisematest.
Mõni kõikvõimas võib selle ju ka eraldi peatükiks tõsta.
-
ssm.vanapagan
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 9
- Liitunud: 21 Sept 2014 09:15
- Asukoht: Elva
- Autod: 2103
inimloom kirjutas: Musta numbri taga ajamine tihti tähendab kompromissi töökindluses ning see on see, millest on raske aru saada. Kõige suurem kaiff hobiautost on ju ometigi see, et kui tuju tuleb, lähed keerad võtit ja minek. Miks vaevata ennast musta numbri pärast detailidega, mis tekitavad vaid stressi, et millal ta siis nüüd laiali lendab?
Aga ega siis peale musta numbri tegemist ei ole ju keelatud autot remontida oma äranägemise järgi.