1. leht 1-st
diisel + bensiin suhtes 1:4
Postitatud: 19 Mai 2009 18:58
Postitas kapa
Juhtus jube lugu sõbranna isal: mahutis oli 500kg diiselkütet ja kogemata lasti kaks tonni sinna bensiini peale.
Nüüd on kaks pool tonni segast vedelikku üle. Pakutakse mullegi. Küsimus keemikutele ja mehaanikutele, kas ja millist ohtu kujutaks sellise segu Lada mootorisse kallamine? Lääne autosse kallamine, millel on pritse? Mis ta teeks? Tahmab küünlaid? Detoneerib? Saastab õli?
Või jääb selline segu vaid jaanilõkke süütamiseks?
Postitatud: 19 Mai 2009 19:35
Postitas marzer
Kunagi sai võrriga sõidetud nafata ja bena seguga. Sai sõita küll, ainult rohkem segu tahtis peale saada ja väljalaskekanalid tahmasid poolenisti kinni suht kiirelt ning minek polnud ka enam see mis puhta bensiiniga. Lihtsalt lõkkesse küll ara viska:P. Saab ju bensiini juurde panna, et nafta osakaal väiksemaks jääks ja mootori tööd eriliselt ei mõjutaks.
Postitatud: 19 Mai 2009 22:35
Postitas logman
Võtan mahu järgi, siis mul lihtsam oma kogemuse põhjal järeldus teha.
Segus 500 liitrit diislit kahele tuhandele liitrile bensiinile on liiga palju diislit, et mootoris läbi põletada. Sõjaväes katsetatud

.
Minu ZIL-131 paak oli 150 liitrine. Kui müüsin sealt ära 20 liitrit bensiini ja panin asemele diisli, siis sai täitsa normaalselt sõita. Ainus silmaga nähtav lõbus nähtus oli kohapeal gaasitades summutist väljuv hull sinine vine

. Tavasõidul polnud see märgatav, sama tühikäigul tiksudes.
Rohkem rikkamaks (diislit juurde) ei tohtinud segu ajada, sest siis ei põlenud diisel enam ära, vaid kajastus varsti õlihulga suurenemisena karteris. See oli paha märk - lõhnas kas paakide tühjendamise ja õli vahetuse või peatse mootori kokkulaskmise järele.
Kapa ratsioon läheb juba kaarega paigast diisli kasuks/bensiini kahjuks ja mina seda sola enam ühegi auto paaki ei kallaks. Kahetaktilised kannatavad võib-olla taolise segu veel välja, ei tea, pole tsiklimees...
Selline segu on umbes (ei tea täpseid erikaalusid) 31 liitrit diislit 125 liitri bensiini kohta - ilmselgelt palju

.
Postitatud: 19 Mai 2009 22:35
Postitas viaccess
Oleneb hinnast kah. ma paneks Lada mootorile (karburaator) see segu kinnisilmi sisse. Pole see Lada mootor nii hirmkallis kah. Ega meie tanklatest ei tea kah mida saad....
Postitatud: 19 Mai 2009 22:49
Postitas olaaf
no seda segu õnnestuks ehk kuskil katlas ka talvel maha kütta ettevaatlikult
mina segaks seda puhta bensiiniga 1:1 vahekorras - siis saab juba ilmselt kenasti sõita. enne võib loomulikut proovida selle mögaga niisama sõita, kaotada pole sul tõesti midagi - see 1,3 mootor pole enam esimeses nooruses nii ehk naa.. siis oleks ilmselt ka soovitav mõne aja tagant autole "veekuuri" teha dest veega, et tahmast lahti saada...
lõppkokkuvõttes sõltub kõik hinnast - kui seda jama pakutakse 10.- liiter ei tasu asi ära, kui saad 2T kokku 500.- siis tasub
Postitatud: 19 Mai 2009 23:56
Postitas omega
Saab sõita küll sellise seguga, olen sõitnud seguga, milles 2 osa bensiini ja 1 diislit. Autoks oli pritsega Dohc Sierra. Erilist vahet polnud, peale selle, et käivitus pisut kehvemini ja järsul gaasi vajutamisel võib mootoris nn "tühi koht" esineda.
Edit: Ikka 2 osa bensiini ja 1 diislit

...
[Muudetud: 20-5-2009 omega]
Postitatud: 20 Mai 2009 01:32
Postitas seenior
Laena kelleltki samakaaparaat ja lase läbi - kui õhku ei lenda ise,siis peaks bensu kätte saama:). Aga pole see nii väga nali midagi,nägin kunagi mingis dok.filmis,kui tsetseenid just nii seda bensu naftast ajasid.Kusjuures üks tädike tõstis kraavist ämbriga toornaftat mingisse jube lõmmis ja tahmunud piimanõusse ja lapsed kohendasid tuld länniku all. Kui filmitegijad küsisid,et kas sellise bensiiniga ka sõita saab,vastati jaatavalt, väheke pidavat küll Volga turtsuma võtma aga edasi saab !
Postitatud: 20 Mai 2009 19:27
Postitas Kutsa
Mäletan et sõber kunagi proovis Honda Accord 2.0 mootoril seda ,aga pikemalt sõites tõstis mootori temperatuuri kõrgemale.Peab olema tingitud sellest segust kuna pärast puhta bensiiniga oli korras.
Postitatud: 21 Mai 2009 14:10
Postitas mhku
Seistes peaks diisel põhja vajuma. Päris puhast bensiini ei saa, aga vahekord läheb paremaks. Ülemine osa bensiini mootorisse ja alumine katlasse.
Postitatud: 21 Mai 2009 17:13
Postitas kapa
Teate, kõige selle peale hakkasin ma mõtlema, et see ei tasu ära. Ma olen nii laisk inimene, et suudan need kroonid liitri pealt rohkem maksta ja rahul olla, sest otsi siis kanister ja lehter ja...
Ei tasu see värk ära, rahaliselt, ajaliselt ja tehniliselt. Teema võite kah minu poolest kinni panna.
Postitatud: 21 Mai 2009 19:44
Postitas Ardi Soovik
Sõbranna isa villigu vaatidesse ja ladaklubilised ostavad ära 2000kr vaat.
Isegi võtaks ühe.
Postitatud: 21 Mai 2009 19:47
Postitas fheisis
Ma pakuks isegi rohkem:D
Postitatud: 21 Mai 2009 21:20
Postitas moosmoosik
Kui ma panin masinasse 98 asemel 95 siis algas hirmus möll mis lõppes detoneeriva mootoriga ja poole suurema kütusekuluga. Peale seda lubasin iseendale,et ainult 98 ja ei mingit muud sodi. Nüüd aus olla siis mina küll ei ostaks seda "sodi" paar krooni soodsama liitrihinnaga.
Postitatud: 21 Mai 2009 22:53
Postitas fheisis
Algselt postitas: moosmoosik
Kui ma panin masinasse 98 asemel 95 siis algas hirmus möll mis lõppes detoneeriva mootoriga ja poole suurema kütusekuluga. Peale seda lubasin iseendale,et ainult 98 ja ei mingit muud sodi. Nüüd aus olla siis mina küll ei ostaks seda "sodi" paar krooni soodsama liitrihinnaga.
Mul seda mujale kallata;)
Postitatud: 22 Mai 2009 21:10
Postitas mhku
Vene bensiiniga veoautodele peaks see minema. Isal juhtus sama juhus töö juures ja meie gaz52 seedis kõik läbi.
Postitatud: 23 Mai 2009 11:23
Postitas kapa
Unustage ära, ma ei hakka siin äritsema sellega. Lool lõpp.