Karbiidi keevitus.

Karbiidi keevitus.

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Vasta
s
Siim105
Foorumi kasutaja
Postitusi: 60
Liitunud: 21 Apr 2008 15:55
Asukoht: Räpina
Autod: Vw JettaTX mk1 83a. korda tegemisel

Karbiidi keevitus.

Postitus Postitas Siim105 »

Olen kuulnud et karbiidiga kunagi veneajal keevitai . Et rääkige headest ja vigadest , kogemustest .

Endal muidu 3 tünni karbiiti saada , vb rohkem.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kaltsiumkarbiiti e. rahvakeeli lihtsalt karbiiti kasutatakse ka tänapäeval atsetüleeni tootmiseks.
Vahe on ainult selles, et vanasti toodeti seda keevitamise jaoks vajalikku gaasi kohapeal, nüüd aga saab osta juba puhastatud valmis-gaasi. Karbiiti kasutavad seega ainult gaasi tootjad.

Endal kogemused nurgas podiseva tünniga puuduvad, aga olen vigadest kuulnud seda, et see otse saadud (ilma puhastamata) ats lõikamise juures suurt ei seganud, küll aga oli mõnevõrra vaevaline peenem jootmistöö. Eks filtritega annaks kindlasti asja parandada.
Samuti oli tülikas vahetevahel käia tünni sakutamas, sest reageerimisprotsessi lõpus tahtis ladestunud koks enda alla matta ka veel reageerimata karbiiti.

Kui kraam tasuta käes, oled ikkagi võidumees.
Aga vaata ette ka! Sellega ennegi igatsugu lollusi tehtud.
http://www.youtube.com/watch?v=C9VIfwwRJic
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Kuida see jõmakas vee lkäib?:spin

Mul ka poolteist tünni olemas ja ka seetünn gaasikeevituse jaoks olemas.

Aga gaasikeevitusest ei tea midagi veel:kuri
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
k
kopec
Foorumi kasutaja
Postitusi: 314
Liitunud: 17 Mai 2003 21:32
Asukoht: Kui kodus,siis Rakvere!
Autod: japs

Postitus Postitas kopec »

Ei soovita selle pütiga mässama hakata! Kolhoosi ajal olin ise treiruumis,kui kõrval keevitajate juures pütt hea litri tegi ja vastu lage käis.Hea et keegi pihta ei saanud.Seal pead vaatama,et surved pütis normis püsiksid ja et kuskil lekkeid poleks.Samuti oli probleemiks kõikuv surve.Ning kindlasti jube hais ning pead leidma ka koha,kuhu koguda kokku ära reageerinud karbiid. Pluss Logmani eelpool öeldud jutt. Ei tasu vaeva ja tervist jääb rohkem alles.
Ära osta omale autot,mida sa lükata ei jaksa!-Al Bundy
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Olen kasutanud ja generaator endalgi olemas. Ainuke eelis on odavus, muidu ikka jändamist palju. Pütt peab kindlasti ruumist väljas asuma, sest atsetüleen väga plahvatusohtlik.
Asi tasub ainult siis ära, kui on vaja korraga palju keevitada, paned püti üles ja võid päev otsa odavalt keevitada, paned ainult karbiidi juurde.
Keevituse kvaliteedis küll vahet erilist pole, see sõltub keevitajast.
Samas ja, kui mingi väike asi teha, siis on balooniga palju lihtsam ja mugavam. Aga kui mingi suurem töö ees -- miks mitte.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: hautz
Kuida see jõmakas veel käib?:spin
Ära parem mõtlegi paugutamise peale.
Puht informatsiooniks ütlen, et need 200-lidrased lendavad seal videos ikka gaasi plahvatuse jõul. Plahvatama paneb elav tuli.
Kui ei ole kogemusi plahvatusohtlike asjade "käima panemiseks" teisisõnu teadmisi pürotehnika vallast, et mida võib ja mida mitte, siis hoia sellistest mängudest heaga eemale. Enda tervise väljanägemisega on targematki peale hakata kui tekitada eluaegseid kahjustusi.
Vasta