TASUTA tulekustutite kontroll
TASUTA tulekustutite kontroll
TASUTA tulekustutite kontroll
Kellel on kodus või autos tulekustutid, siis nüüd on õige aeg neid kontrollida. Esmaspäevast kuni kuu lõpuni saavad kõik eraisikud tasuta Tamrexis (üle Eesti) seda teha lasta. Kas sa oled kindel, et su kustuti ikka töötab, kui midagi kustutada vaja on?:P
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Küsimus polegi töötamises.Algselt postitas: m6mm
Kas sa oled kindel, et su kustuti ikka töötab, kui midagi kustutada vaja on?:P
Auto tulekustuti peab olema kontrollitud igal aastal. Isegi kahe aastase kontrollajaga (silt kustutil) kustuti tuleb lasta üle kontrollida aasta pärast.
Kontrollitud tulekustuti töötab, kui ta just jahuga täidetud pole.

C
-
mmoosmoosik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 636
- Liitunud: 25 Okt 2003 16:00
- Asukoht: Tallinn/Mustamäe
- Autod: ei ainsatki ladat enam !
Ma saan auto ülevaatusega ka ise täitsa hästi hakkama, aga mis kasu sellest on:rolleyes Oleks mul see "sertifikaat" säästaks 500 eek vähemaltAlgselt postitas: moosmoosik
kuigi mul ei ole sertifikaati nende kontrollimiseks,saaksin ma sellega ka ise hakkama. ja 30 kulli (vähemalt mõni aasta tagasi see niipalju maksis) jääb ka alles. kunagi viisin ühe kontrolli ja siis õpetati. vaid kleepekat ei ole mida sinna peale kleepida kontrollmärgistuseks...

Ei pea olema Tamrexist ostetud, s.t et kontrollitakse kõiki tulekustuteid.Algselt postitas: SexSix
Küsimus:kas peab olema Tamrexist ostetud tulekustuti või kontrollivad kõiki tulekustuteid?
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Sa karel ära selle suruõhuga sellise asja juures küll mängi.
Üks õpetlik lugu enda kogemustest:
Teooria on pime praktika
ja nii sai ükspäev Terri metsapõkatsil tööd tehes järgi proovitud, et kuidas see pulberkustuti ka töötab. Noh nii uudishimust, sest aasta oli siis '92 ja taolised tulekustutid meie Maarjamaal üsnagi haruldased.
Peale stardilingi vabastamist see enam korralikult ei sulgunud ning gaas sisises vaatamata igasugustele jõupingutustele ikkagi lõplikult välja. Vaikselt pudenes peale proovikatsetust voolikust ka valget pulbrit, mis traktori põrandale vastikult haiseva tolmukihi moodustas.
Tulekustuti manomeeter vajus nulli ja meil muidugi nüüd sapsud värisesid, et mis saab, kui keegi ülemustest sellist asja näeb.
Liigutasime natuke omi halle ajurakkusid, üks kutt haaras Uazist rehvipumba ja lõime kustuti ballooni tihket õhku uuesti täis nii et manomeeter jäigi rohelisele alale pidama.
Aega ja jõudu võttis, aga asja sai.
Mure lahendatud.
Ükspäev sisustasime aega vähe kõvema remondi tegemisega. Vahetasime masinal rattalaagreid ja rehve, millede küljed olid lintide toimel olematuteks kulunud ja ähvardasid seega kohe-kohe lõhkeda.
Vanad rehvid, noored väge täis mehehakatised nagu me olime, süütasime loomulikult sealsamas koos määrdest ligaste kaltsudega põlema.
Järsku meenus ühele sellile, et nüüd oleks õige aeg tulekustutit pärispraktikas katsetada. Eks siis katsetasimegi sellega, mis juba niigi rikutud oli ja pealegi, praktika oli näitanud, et käsipumbaga pisut vaeva nähes saab taas kõik "normaalseks".
Sa krd'i krt., mihukene tulesammas taevasse tõusis, kui tolle õhuga täidetud ballooni päästikule sai vajutatud
Keegi oleks nagu õli tulle kallanud... , hapnik ja lämmastik - teadagi värk.
Hea, et ise endid ära ei põletanud.
No selle nägime ka lõpuks ikkagi ära, kuidas anumas olev pulber toimetab. Balloon ei olnudki veel päris tühjaks pudenenud ja hoobilt, kui natuke järelejäänud pulbrit lõkkesse lendas, sumbusid ka leegid.
Vägev värk, ausõna - silmapilkne toime sel valgel ollusel. Lisame mõttes veel puhta süsiniku, millega balloon originaalis täidetud ja toimib väga tõhusalt see kompott.
Aga ärge parem suruõhuga rohkem proovige
, õppige teiste vigadest
.
Üks õpetlik lugu enda kogemustest:
Teooria on pime praktika

Peale stardilingi vabastamist see enam korralikult ei sulgunud ning gaas sisises vaatamata igasugustele jõupingutustele ikkagi lõplikult välja. Vaikselt pudenes peale proovikatsetust voolikust ka valget pulbrit, mis traktori põrandale vastikult haiseva tolmukihi moodustas.
Tulekustuti manomeeter vajus nulli ja meil muidugi nüüd sapsud värisesid, et mis saab, kui keegi ülemustest sellist asja näeb.
Liigutasime natuke omi halle ajurakkusid, üks kutt haaras Uazist rehvipumba ja lõime kustuti ballooni tihket õhku uuesti täis nii et manomeeter jäigi rohelisele alale pidama.
Aega ja jõudu võttis, aga asja sai.
Mure lahendatud.
Ükspäev sisustasime aega vähe kõvema remondi tegemisega. Vahetasime masinal rattalaagreid ja rehve, millede küljed olid lintide toimel olematuteks kulunud ja ähvardasid seega kohe-kohe lõhkeda.
Vanad rehvid, noored väge täis mehehakatised nagu me olime, süütasime loomulikult sealsamas koos määrdest ligaste kaltsudega põlema.
Järsku meenus ühele sellile, et nüüd oleks õige aeg tulekustutit pärispraktikas katsetada. Eks siis katsetasimegi sellega, mis juba niigi rikutud oli ja pealegi, praktika oli näitanud, et käsipumbaga pisut vaeva nähes saab taas kõik "normaalseks".
Sa krd'i krt., mihukene tulesammas taevasse tõusis, kui tolle õhuga täidetud ballooni päästikule sai vajutatud

Keegi oleks nagu õli tulle kallanud... , hapnik ja lämmastik - teadagi värk.
Hea, et ise endid ära ei põletanud.
No selle nägime ka lõpuks ikkagi ära, kuidas anumas olev pulber toimetab. Balloon ei olnudki veel päris tühjaks pudenenud ja hoobilt, kui natuke järelejäänud pulbrit lõkkesse lendas, sumbusid ka leegid.
Vägev värk, ausõna - silmapilkne toime sel valgel ollusel. Lisame mõttes veel puhta süsiniku, millega balloon originaalis täidetud ja toimib väga tõhusalt see kompott.
Aga ärge parem suruõhuga rohkem proovige


- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Eks see lämmastik, mida mainisin on põhiline õhu koostisosa.
No ja süsinikuga panin ka pisut pada. Harjunud teda niimoodi nimetama, tegelikult on tegemist ikka süsinikdioksiidiga (CO2), millega kustutid täidetakse. Lased lahti, haput haisu kõik kohad täis
, tee proovi...
Lämmastikku kasutatakse tegelikult ka. See asub pisut keerulistemas tulekustutussüsteemides. Nimelt automaatsüsteemides, mis näiteks hea varustustasemega metsamasinatel (jällegi) peal.
Kogu masin on täis veetud jämedat punast kaablit, millel asetsevad paljudes eri punktides temperatuuriandurid (kabiini ja kapoti all tavaliselt). Kui temperatuur neis kohtades tõuseb sellise tasemeni, mis viitab põlemisele - miski paar-kolmsada kraadi pakun, siis kabiinis olev alarmtuluke süttib ja juht saab puldist vajutada punast nuppu.
Nupulevajutus aktiveerib elektridetonaatori, mille lõhkemisel tekkinud surve avab väikse lämmastikuballooni. Lämmastik suundub mööda torusid ja voolikuid suure rõhu all CO2-ga täidetud pulberkustutiteni ja avab omakorda kustutites olevad lööknõeltega varustatud CO2 balloonikesed.
CO2 seguneb pahinal pulbriga ja see segu tuiskab juba läbi punaste voolikute ja torude mööda masinat laiali väljudes torudel olevatest pihustitest. Kogu masin saab "seestpoolt" uputatud valgesse tolmu. Väga tõhus süsteem, aga uuesti täitmine on väga kallis. Samuti on masin pulbriga niivõrd rikutud, et vajab kohest pesemist. Pesemisega venitamine annab hiljem tunda elektisüsteemis (ja seda juba metsakatel jätkub
) aina uute lühiste ja katkestuste näol, kuniks pole välja vahetatud kõiki pistikuid.
Endal pole kunagi asi niikaugele läinud, et oleks tulnud kasutada. Kaks korda olen töö ajal lühisest tekkinud leekidest jagu saanud ohverdades poest kaasaostetud mineralka. Sel kah CO2 sees ja värskelt avatud pudel mõjub umbes sama tõhusalt, kui õige tulekustutigi.
Tasub meeles pidada ja kui on kriitilisel hetkel käepärast võtta, siis enne ballooni kasutamist on kordades odavam esmalt gaseeritud veega, veel parem shampanjaga proovida.
No ja süsinikuga panin ka pisut pada. Harjunud teda niimoodi nimetama, tegelikult on tegemist ikka süsinikdioksiidiga (CO2), millega kustutid täidetakse. Lased lahti, haput haisu kõik kohad täis

Lämmastikku kasutatakse tegelikult ka. See asub pisut keerulistemas tulekustutussüsteemides. Nimelt automaatsüsteemides, mis näiteks hea varustustasemega metsamasinatel (jällegi) peal.
Kogu masin on täis veetud jämedat punast kaablit, millel asetsevad paljudes eri punktides temperatuuriandurid (kabiini ja kapoti all tavaliselt). Kui temperatuur neis kohtades tõuseb sellise tasemeni, mis viitab põlemisele - miski paar-kolmsada kraadi pakun, siis kabiinis olev alarmtuluke süttib ja juht saab puldist vajutada punast nuppu.
Nupulevajutus aktiveerib elektridetonaatori, mille lõhkemisel tekkinud surve avab väikse lämmastikuballooni. Lämmastik suundub mööda torusid ja voolikuid suure rõhu all CO2-ga täidetud pulberkustutiteni ja avab omakorda kustutites olevad lööknõeltega varustatud CO2 balloonikesed.
CO2 seguneb pahinal pulbriga ja see segu tuiskab juba läbi punaste voolikute ja torude mööda masinat laiali väljudes torudel olevatest pihustitest. Kogu masin saab "seestpoolt" uputatud valgesse tolmu. Väga tõhus süsteem, aga uuesti täitmine on väga kallis. Samuti on masin pulbriga niivõrd rikutud, et vajab kohest pesemist. Pesemisega venitamine annab hiljem tunda elektisüsteemis (ja seda juba metsakatel jätkub

Endal pole kunagi asi niikaugele läinud, et oleks tulnud kasutada. Kaks korda olen töö ajal lühisest tekkinud leekidest jagu saanud ohverdades poest kaasaostetud mineralka. Sel kah CO2 sees ja värskelt avatud pudel mõjub umbes sama tõhusalt, kui õige tulekustutigi.
Tasub meeles pidada ja kui on kriitilisel hetkel käepärast võtta, siis enne ballooni kasutamist on kordades odavam esmalt gaseeritud veega, veel parem shampanjaga proovida.