1. leht 1-st

inimesed öös nähtavaks

Postitatud: 15 Sept 2007 09:12
Postitas metallmees
kallid klubilised,ei taha ajada mõttetut juttu,aga palun möönake kõiki oma tutvusringkonnas helkurit kandma,väga raske on pimedas liigelda,kui tondid teeäärtes kummitavad:mad:alles eile oleks üks alla jäänud.jumal tänatud,et vastassuuna vöönd vaba oli... palun rääkige kõigilöe helkuri vajalikkusest ja kandke seda ka ise..ette tänades metallmees;)

Postitatud: 15 Sept 2007 09:29
Postitas logman
Jutt jummala õige. Selleks said ka klubi logoga helkurid tehtud!
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=11458

Tuled...

Postitatud: 15 Sept 2007 09:51
Postitas SexSix
Räägin küll peaasjalikult rekkajuhi toolilt aga siiski.Käes pime aeg ja pimedamaks läheb!Tehke oma autode(ma ei mõtle ainult LADA-si) tuled korda.Minu silmad on teepinnast a"2,5meetri!!! kõrgusel aga ikkagi paljud vastutulevad autod pimestavad mind.Mida siis sõidukate juhid tegema peavad,nende silmad ju vaevalt üle meetri teepinnast?Pim
estatakse täiega vastutulejate poolt.Siis ei olegi võimalik "tonte"märgata.
Kui sõidate rekkast mööda siis pange need vähesetki seasilmad põlema mis teie autol on!!!Muidu ärge imestage,et rekka täistuledega teie järel sõidab.Ma ei näe ju midagi,kui mingi ... läituledega ees kulgeb,oskamatta kaugtulesi kasutada.Kuradi hea on teha mõõdasõitu rekka täistulede valgustatud teel aga kui rekka paneb lähituled ja nähtavus läheneb nullile teie seasilmade valgusvihu pärast,siis te vähendate kiirust,sest te lihtsalt ei näe!JA see kiirus kipub jääma väiksemaks, kui rekka kiirus millest tegite just möödasõitu.VAIELGE VASTU, ET MA EKSIN!

[Muudetud: 15-9-2007 SexSix]

Postitatud: 15 Sept 2007 12:51
Postitas logman
Veel midagi pimada ajal maanteel olemisest.
Justnimelt olemisest, sest kui tehakse kuskil teeserval peatus, siis enam ei sõideta, vaid ollakse seal.
Silma on hakanud paar asja, mis muudavad kaasliiklejate roolisolemise keerulisemaks, kui muidu.
Mulle käib päris hooga pinda see, kui peatutakse ja ning jäetakse põlema lähituled. Sõidad vastu selliselt seisvale sõidukile ning ei saa muhvigi aru, mis masina ümber toimub. On keegi teel kooberdamas, kas vastutulija mahub seisjast mööda või on peatujal uksed laiali nagu liblikatiivad jne... Õige oleks ikkagi nii:
Seisev auto - gabariidid/parktuled
Liikuv auto - lähi- või kaugtuled.

Teine moment.
Jälle peatutakse pimedal ajal ning lülitatakse sisse ohutuled. OK, ma saan aru, kui peatunud sõiduk segaks oma asendiga mingil viisil teiste autode ümbersõitu, kuid ohukaid vilgutatakse ka siis kui masin paikneb teepeenral, teispool sõidutee äärt tähistavat pidevjoont.
See ohutulede plinkimine pimestab piisavalt, kui tegemist tiheda liiklusega teega, ja vastu liigub terve kolonnitäis lähitulesid. Jälle ei saa mitte muhvigi aru, mis tegelikult toimub. Lihtsalt ei näe seisva sõiduki juures olijaid, uste avatust jne..., kui sulle kaks korda sekundis sealtpoolt kollaseid lampe vilgutatakse.
See, kui minnakse autost välja suitsu kimuma või kusele, ei tähenda veel, et tegemist on hädapeatusega. Tasub korrata üle LE, samas jääb üldse arusaamatuks, et mil moel on need ohutulede aktiivsed kasutajad load saanud on. Kas sellistest asjadest siis autokoolis üldse ei räägita, või on õpetajad siis mingid teoreetikud, kes liiklevad ainult jalgsi või ühistranspordiga omamata mingisugustki praktikat reaalses liikluses, igapäevasetes olukordades?

Liikluseeskiri:
§ 87. Seisval sõidukil peavad põlema ohutuled:
1) hädapeatuse korral kohas, kus peatuda ega parkida ei tohi;
2) asulavälisel teel pimeda ajal või halva nähtavuse korral, kui kas või üks ääretuli ei põle;
3) liiklusõnnetuse korral.


§ 182. Halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata teel seisval mootorsõidukil ja selle haagisel peavad põlema ääre- ja numbrituled. Täiendavalt võib kasutada ka ohutulesid.


No ei pea alati ohukaid kasutama!!!

Aa, ja meenus! Helkuvestide kohustuslik muutmine poleks üldse paha asi. Väljud maanteel - vest selga.
Kes Poolat läbinud, need panid kindlasti tähele, et see oli justkui kohustuslik aksessuaar sealsete "tatitopside" varustuses. No et kui kontaktivahet vaja sättida või miskit muud tarvis näppida (punnakas ikkagi... :D ), siis oldaks ise hästi nähtavad.

[Muudetud: 15-9-2007 logman]

Postitatud: 15 Sept 2007 14:35
Postitas CozmonauT
Eile õhtul oleks isegi mul üks ette jäänud, maanteel, vihma tibutas ning auto tuli vastu, kiirust mul umbes 75-80 ja jalakäijat nägin teeääres alles u 10m pealt. Ehmatas mind ära meeletult :puzzled

Postitatud: 15 Sept 2007 15:26
Postitas metallmees
tuled kindlasti korda,kellel veel ei ole...minge käige lähimat TÜV punktis või mujal ja reguleerige paika,sest et tõesti on räme,kui mingi aparaat tuleb nn. lähituledega,mis isegi rekkajuhte pimestavad...ja kitsed maanteel võtavad kiirust ja muid rikkumisi rajalt maha,aga autode tehnilist seisu ei pane keegi tähele....ime kah et päeva normiks 1laip on.ühiskonna muutumine algab indiviidist ja püüame kõik oma tuttavaid veenda ohutuma liikluse nimel....vabandust kui ma valet juttu ajasin

Udutuled

Postitatud: 15 Sept 2007 19:04
Postitas SexSix
Udutulesi ei osata ka kasutada.Tagumine udutuli võib põleda ainult halva nähtavuse korral väljaspool asulat.Kuid tundub et paljudel autodel põlevad esi-ja tagaudutuled koos.Kuidas selline auto ül. sai?Olen näinud 3000 eegust trahvi esimeste udutulede kasutamise rikkumise eest.

Postitatud: 15 Sept 2007 21:29
Postitas Tormi
see on tõesti suur probleem:kuri

Postitatud: 21 Sept 2007 19:54
Postitas arvi100
Kui siin oleks kitse asemel inimene...
Nõrganärviga inimestel mitte vaadata !
http://sperli.net/2007/05/11/nemnogo_zh ... losem.html