Külma väljas päris ohtralt
Külma väljas päris ohtralt
-
ppriit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 54
- Liitunud: 24 Nov 2004 18:55
- Asukoht: tartu
- Autod: 2103 luxx, offroad UAZ
- Kontakt:
Külma väljas päris ohtralt
No kelle lada mis põhjustel ei tahtnud käima minna ega külma ka ikka omajagu.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
mingit põhjust ei näe peale oma laiskuse või teadmatuse miks lada ei käivitu.
ka -35 kraadise pakasega läheb lada käima.. muidugi mitte poolest pöördest nagu suvel..
käivitamine on delikaatne protsess ja kui kõik korras ning kõik õigesti teed kuuletki kapotialt mootori lõbusat vurinat varsti..
selleks, et auto üldse käivituks suure külmaga peavad olema täidetud järgmised nõuded:
- korralik süütesüsteem,
- korralikult laetud aku (paljud on viimasel ajal ostnud uue aku kuigi vana on lihtsalt laadimata..)
- korralik bensiin.. (kuskilt baltneftservisest althõlma ostetud bensiin ei pruugi paukugi teha sellise külmaga.)
- korralik karpa,
- vedel õli karteris,
- kompresioon silindrites..
rõõmsaid käivitamisi kõigile.
ka -35 kraadise pakasega läheb lada käima.. muidugi mitte poolest pöördest nagu suvel..
käivitamine on delikaatne protsess ja kui kõik korras ning kõik õigesti teed kuuletki kapotialt mootori lõbusat vurinat varsti..
selleks, et auto üldse käivituks suure külmaga peavad olema täidetud järgmised nõuded:
- korralik süütesüsteem,
- korralikult laetud aku (paljud on viimasel ajal ostnud uue aku kuigi vana on lihtsalt laadimata..)
- korralik bensiin.. (kuskilt baltneftservisest althõlma ostetud bensiin ei pruugi paukugi teha sellise külmaga.)
- korralik karpa,
- vedel õli karteris,
- kompresioon silindrites..
rõõmsaid käivitamisi kõigile.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 846
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Sellega võib karmi külmaga probleeme ollaAlgselt postitas: olaaf
- vedel õli karteris,

Minuarust eriti vahva on see, kui TAD'i käigukastis, tagasillas ning eriti roolikarbis kasutada. Hommikune käigu välja lükkamine, esimesed roolipöörded ja kohaltvõtud nõuavad juba füüsilist treenitust.
Mida veel tahaks soovitada. Valige omale korralik jahutusvedelik. Sai kunagi Nestest ostetud mingi vedelik, mille arvasin (hinna järgi mõistagi

Aga muidu jah on vahva vaadata, kuidas linn on autodest tühi, kesklinnas parkimiskohtadega probleemi pole, taksojärjekorrad on pooletunnised ning 1/3 sõidukitest liikleb nööri otsas.
PS! Tartus täna hommikul tööle sõites -28 kraadi. Meeldivat talve kõigile

Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Eile mõtlesin, et proovin ühte diiselmersut käima panna...tulemust võite isegi ette aimata...võtmekeeramisega tõmbas aku nii kuivaks, et alarm kukkus karjuma, kuna arvas, et aku vahepeal vahelt ühendatud...
Kui nüüd täna koolist koju jõuan, siis läen proovin enda autot kah...kuigi arvan, et kuulen sealt ainult jõuetut porinat...
Kui nüüd täna koolist koju jõuan, siis läen proovin enda autot kah...kuigi arvan, et kuulen sealt ainult jõuetut porinat...

- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Eile õhtul tulin töölt tulema ,sest too raibe ,mida harvesteriks nimetatakse ,ei tahtnud summagi käivituda. Ajas sumpsist vaid supiauru välja ,diisel ei plahvatanud. -26* oli hommikul ja peale lõunat andis tsipa järgi... -25*-ni
. Vastavate soojendusriistadega ponnistades saaks ta isegi käima ,aga hüdro ei hakka nagunii õigesti toimima ning vanemad voolikud murduvad masinat liigutades lihtsalt pooleks. Soojaks ei käi ta sellise külmaga iialgi. Päris s..tad kogemused paar aastat tagasi olnud külmadest päevadest ,kui toimus Otepää MK etapp. Mina vahetasin metsas -28* juures purunenud hüdrovoolikuid ,ülemus lakkus Otepääl glögi...
Pärast ütles ,et "poleks nagu olnud vaja tööd tehagi sellise külmaga..."
Aga samarts läks paugust käima ,lausa uskumatu eneselegi. Tegi pool pööret - jjõõõnks! ja võttis tule silindritesse. Ometi oli peaaegu nädala seisnud....õliks Valvolise mineralka.


Pärast ütles ,et "poleks nagu olnud vaja tööd tehagi sellise külmaga..."
Aga samarts läks paugust käima ,lausa uskumatu eneselegi. Tegi pool pööret - jjõõõnks! ja võttis tule silindritesse. Ometi oli peaaegu nädala seisnud....õliks Valvolise mineralka.
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Ma vaatan. et pean ikka Lada välja ajama - muidu praegu prantsuse auto "rõõmud". Kui -10 juures on soojendus lada omast üle, siis -20 juures tuleks küsida, kas prantslased unustasid soojenduse autole panemast?
Salong, mis muidu on väga vaikne, nagiseb nüüd nagu pöörane.
Mootor teeb peale käima minemist sellist kriginat, et hirmus hakkab.
Gaasi vajutusele reageerib auto esimese paari kilomeetri läbimisel umbes 1,5 sekundilise viivitusega.
Kõik eelmised talved Ladaga liigelnud ja kui kõik korras, siis pole käivitamine ega sõitmine mingi probleem ka 30-ne kraadiga. Sealjuures kasutasin ka talvel ?iguli õli.
Salong, mis muidu on väga vaikne, nagiseb nüüd nagu pöörane.
Mootor teeb peale käima minemist sellist kriginat, et hirmus hakkab.
Gaasi vajutusele reageerib auto esimese paari kilomeetri läbimisel umbes 1,5 sekundilise viivitusega.
Kõik eelmised talved Ladaga liigelnud ja kui kõik korras, siis pole käivitamine ega sõitmine mingi probleem ka 30-ne kraadiga. Sealjuures kasutasin ka talvel ?iguli õli.
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Kahte akut ei ole vaja.Korras süütesüsteemi,karburaatori jaAlgselt postitas: mks113
Mina käivitan kahe akuga...
starteriga kävitub ?iguli edukalt isegi siis kui kasutatakse
Vene õlisid.
Kellel võimalus(minul on)tooge aku tuppa,hommikul kohe teine minek.
Töökaaslane rääkis täna et paar aastat tagasi jäätus aku
nii ära(25-27C`) starter tegi ainult paar ringi ja vaikus.Teinud
siis kapoti lahti ja vaadanud et aku nagu"jalgpall",mingi
Itaalia toode.Võetud aku maha ja tehtud talle soojavee vanni
tund aega.Alles pärst seda võtnud kone luti suhu.Tapalt
Jõgevale sõites pool maad oli ampermeeter põhjas olnud.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Assa! Suht ohtlik lugu ikkagi. Ennem poleks taibanudki ,aga nägin just paar päeva tagasi Elvas ühe elektrimehe juures samara genekat ,millel dioodiplokk oli ära sulanud.Algselt postitas: arvi100
....Tapalt Jõgevale sõites pool maad oli ampermeeter põhjas olnud.
Keegi taat unustas tuled põlema ja lasi siis oma tühja akuga auto käima vedada. Sõitis seejärel ringi ,genekas laadis täiega seda tühja akut ja lõpuks läks tossama. Vana kallas vett peale ja niimoodi genekas remonti sattuski.
Krt. ,hellaks teeb ,peab ikka laadijaga mingise paugu sisse ajama selle asemel ,et genekat ülekoormata.
-
mmks113
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 60
- Liitunud: 13 Sept 2005 15:39
- Asukoht: Pärnumaa
- Autod: Vaz 2104 , Audi a4 Q ,Audi 100
Algselt postitas: arvi100Kahte akut ei ole vaja.Korras süütesüsteemi,karburaatori jaAlgselt postitas: mks113
Mina käivitan kahe akuga...
starteriga kävitub ?iguli edukalt isegi siis kui kasutatakse
Vene õlisid.
Kellel võimalus(minul on)tooge aku tuppa,hommikul kohe teine minek.
Töökaaslane rääkis täna et paar aastat tagasi jäätus aku
nii ära(25-27C`) starter tegi ainult paar ringi ja vaikus.Teinud
siis kapoti lahti ja vaadanud et aku nagu"jalgpall",mingi
Itaalia toode.Võetud aku maha ja tehtud talle soojavee vanni
tund aega.Alles pärst seda võtnud kone luti suhu.Tapalt
Jõgevale sõites pool maad oli ampermeeter põhjas olnud.
Kahe akuga käivitan kuna akud vanad parajalt ja ei anna enam oma täit võimsust.
ennast paneb imestama, et olen oma 05 hommikuti poole kuue ajal isegi käima saanud:rolleyes (õues)
algul starteit andes võtab ainult starteri vurama:yllatunud , aga uuesti võtit keerates hakkab tõmberelee ka ülesannet täitma:D ja siis raskelt jourates ta käima lähebki...aku pole ka siiamaani alt vedanud:D
tekkis küsimus, et kui käivitades sidur all hoida ja masin käima jääb siis kuidas oleks õigem sidurit lahti lasta? kohe ju ei saa siis käimar taga ja kaput... et kas siis hoida mingi pikem aeg sidurit all või hakata vaikselt pumpama või hoopis...???
algul starteit andes võtab ainult starteri vurama:yllatunud , aga uuesti võtit keerates hakkab tõmberelee ka ülesannet täitma:D ja siis raskelt jourates ta käima lähebki...aku pole ka siiamaani alt vedanud:D
tekkis küsimus, et kui käivitades sidur all hoida ja masin käima jääb siis kuidas oleks õigem sidurit lahti lasta? kohe ju ei saa siis käimar taga ja kaput... et kas siis hoida mingi pikem aeg sidurit all või hakata vaikselt pumpama või hoopis...???
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Pritsungiga Lada (04) läks kenasti käima, samuti sama süsteemiga tuttava 07. Karburaatoritega oli paraku mõnel probleeme, aga linna vahel paistsid sõitvad VAZid teiste seast välja küll, sest teisi niipalju vähem;)
Huvitav oli jälgida, kuidas üks kallim Mersu parklas liikudes hullemat naginat tegi. Vaikse masinaga igatahes tegu polnud:spin, külma ees kõik võrdsed...
Plokid sooja!
Huvitav oli jälgida, kuidas üks kallim Mersu parklas liikudes hullemat naginat tegi. Vaikse masinaga igatahes tegu polnud:spin, külma ees kõik võrdsed...
Plokid sooja!
Iga ilmaga aktsioonis!
-
mmauer
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 139
- Liitunud: 25 Nov 2004 17:31
- Asukoht: Tartu-Laeva
- Autod: Lada Niva 1,7i ; BMW 525tds; Wolksvagen passat 1,9 tdi
Kõige lihtsam istud autos ja hoiad mingi aeg sidurit all, kui mootor juba sipa aega käinud proovid vaikselt sidurit jälle käigukastiga ühendada, ja kui tunned, et võtab mootoril hinge kinni, ootad veel sipa aega ja proovid siis uuesti. Vähemalt mina teen nii.Algselt postitas: Taux3
ennast paneb imestama, et olen oma 05 hommikuti poole kuue ajal isegi käima saanud:rolleyes (õues)
algul starteit andes võtab ainult starteri vurama:yllatunud , aga uuesti võtit keerates hakkab tõmberelee ka ülesannet täitma:D ja siis raskelt jourates ta käima lähebki...aku pole ka siiamaani alt vedanud:D
tekkis küsimus, et kui käivitades sidur all hoida ja masin käima jääb siis kuidas oleks õigem sidurit lahti lasta? kohe ju ei saa siis käimar taga ja kaput... et kas siis hoida mingi pikem aeg sidurit all või hakata vaikselt pumpama või hoopis...???
Nii... Minu masin arvas et ta ei peaks käima minema. Voltmeeter näitas küll käivitamiseks normaalset voolu, ent kui starterit anda siis paar pööret ja vait. Viisin aku sisse sooja ja proovisin ca 5 tunni pärast uuesti- ikka midagi. Mootoris zhiguli õli ja see suht tökat. Laenasin siis klubilise Acid-i käest laadiat ja töötlesin akut. Proovima pole veel jõudnud, kuna kogu selle tegevuse peale väljas ja nokkmütsiga (ei olnud siin linnas ühtegi tõsisemat) külmusid kõrvaotsad ära!:sein Praegu kannatan siin hiina piina nende kõrvadega ja tõenäoliselt alles homme kuuleb uudiseid ka Ladarindelt!
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
HOIATUS
Kes proovib käivitada ja see ei õnnestu, võtke aku maha. Viige kusagile sooja või pange kohe auto peal laadima. Voolu tarbides aku elektrolüüt muutub väga lahjaks. Kui tühjakskäiatud aku jätta niisama sinna auto peale, külmub ta suure tõenäolisusega praeguste ilmade juures lõhki.
Ärge siis parem niisama proovima minge!
Ärge siis parem niisama proovima minge!
C
-
aAllar21
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 200
- Liitunud: 05 Mai 2004 22:09
- Asukoht: Saaremaa/Salme
- Autod: Mazda 626
- Kontakt:
Mul oli täna õli nii paks mootoris ,et starter vedas mootorit vaevalt ringi. Mul sellel veel klpisääretihendid ka läbi nii ,et tahmab küünlad ära. Siis sai küünlad ära puhastatud ja teise auto pealt proovitud. Nii kui käima läks, ni kohe pöörded põhjas. Lõpuks avastasime ,et karburaatori teine klapp oli kinni jäänud suure külmaga. Sai siis väliseid ühendusi seal õliga määritud ja natuke klapi liikumist harjutatud. Lõpuks sain siis kõik kenasti korda ja peale järjekordset:kuri küünalde puhastamist auto kenasti tööle pandud:bouncing. Ega ikka auto vana ja paksu õliga liikuda taha. Homme peab sellega koos järelkäruga 10 km maha sõitma. Loodame, et sellega teele ei jää kuna ega see paksu õliga hästi ei liigu. Kui kohale jõudnud tuleb arvatavasti õlivahetus ja paar ringi jäärajal. Peale suuremat külma vahetan seal ka mootori ära ja siis rõõmsalt koju tagasi.
Ja üks väike soovitus, et ärge soojustamata garaa?is praegu küll tööd tehke. Täna külmetasin oma jalad ja käed täiesti tuimaks:regan...nüüd istun siin ja ootan millal tuimestus oma mõju kaotab:D
Ja üks väike soovitus, et ärge soojustamata garaa?is praegu küll tööd tehke. Täna külmetasin oma jalad ja käed täiesti tuimaks:regan...nüüd istun siin ja ootan millal tuimestus oma mõju kaotab:D
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
motamehe jutu kinnituseks kurb tõsiasi, et töökaaslasel külmus täna töökoha ees aku lõhki.. + poolne otsakaas jumala lõhki ja väljapoole punnis jõhkralt..
piisas ühest hommikusest tühjakskäivitamisest..
mõnnad talveilmad jätkuvad..
imelik asi on see, et nüüd suure külmaga on auto jõnksutama hakanud.. karburaatori vahetus (panin 06 oma jala küttega..) ei aidanud..
homme siis uus benapump, küünlad ja kondekas..
kuigi on kahtlus, et viga on külmast.. kuna peale garaazhis sulamist auto mõnda aega ei jõnksutanud..
mine võta kinni.
piisas ühest hommikusest tühjakskäivitamisest..
mõnnad talveilmad jätkuvad..
imelik asi on see, et nüüd suure külmaga on auto jõnksutama hakanud.. karburaatori vahetus (panin 06 oma jala küttega..) ei aidanud..
homme siis uus benapump, küünlad ja kondekas..
kuigi on kahtlus, et viga on külmast.. kuna peale garaazhis sulamist auto mõnda aega ei jõnksutanud..
mine võta kinni.

Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
aAllar21
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 200
- Liitunud: 05 Mai 2004 22:09
- Asukoht: Saaremaa/Salme
- Autod: Mazda 626
- Kontakt:
Algselt postitas: olaaf
imelik asi on see, et nüüd suure külmaga on auto jõnksutama hakanud.. karburaatori vahetus (panin 06 oma jala küttega..) ei aidanud..
homme siis uus benapump, küünlad ja kondekas..
kuigi on kahtlus, et viga on külmast.. kuna peale garaazhis sulamist auto mõnda aega ei jõnksutanud..
mine võta kinni.![]()
Eks see jh külmast on...endal ka väiksema külmaga ei jõnksutanud. Täna kui ühe väikse tiiru tegin oli autol vähem jõudu kui tavaliselt ja jõnksutas ka kui natuke rohkem gaasi andsin.
-
cCozmonauT
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 644
- Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
- Asukoht: Saku/Haapsalu
- Autod: BMW V8, Pontiac V8
- Kontakt:
ma küsiks seda, et mis siis saab kui mul tutikas aku külmakäes on ? sai ostetud tutikas aku ning sõidetud sellega miska 20kilti ja siis autolt maha ja "tuppa" (maja on ehitusjärgus ning seest samaküklm kui väljast). et kas täis akuga juhtub ka midagi kui ta suurt külma saab ja mida peaks vaatama selle aku peale panemisel ja auto käivitamisel külma ilmaga nüüd ?
täpselt see mida ma täna hommikul avastasin kooli minnes, gonsioritänav oli autovaba suht (tavaliselt on rivi peaaegu laagna tee alguseni välja hommikuti), buss oli tühi (u 15 inimest), tavaliselt hommikuti megatäis ning inimesi polnud pussipeatuses peale minu ka ühtegi
Aga muidu jah on vahva vaadata, kuidas linn on autodest tühi, kesklinnas parkimiskohtadega probleemi pole, taksojärjekorrad on pooletunnised ning 1/3 sõidukitest liikleb nööri otsas.
täpselt see mida ma täna hommikul avastasin kooli minnes, gonsioritänav oli autovaba suht (tavaliselt on rivi peaaegu laagna tee alguseni välja hommikuti), buss oli tühi (u 15 inimest), tavaliselt hommikuti megatäis ning inimesi polnud pussipeatuses peale minu ka ühtegi
