1. leht 1-st
Mendi lada ?
Postitatud: 20 Mai 2003 23:36
Postitas etk
Olen kuulnud jutte, et mendi ladad olid vähe äkilisemad ? Huvitav, kas see vastab tõele ? Ma siin lammutan ühte mendi 1,5-st mootorit, visuaalselt on küll kõik standard.
Postitatud: 21 Mai 2003 02:56
Postitas hellzix
Kas oskad uurida nuka kraade ja tema asendit?
Postitatud: 21 Mai 2003 22:10
Postitas Landy
Esialgne postitaja ETK
Olen kuulnud jutte, et mendi ladad olid vähe äkilisemad ? Huvitav, kas see vastab tõele ? Ma siin lammutan ühte mendi 1,5-st mootorit, visuaalselt on küll kõik standard.
Mu kunagine koolivend ka rääkis, et naabrimehe mendi siks olla päris lennukas olnud. Vähemasti uuemad olevst 5-se kastiga olnud.
NB! 1990. kinkisid Soome pollad tollasele Eesti mendile vist 4tk 07-t, mis tehtud spetsiaalselt ümber.

Postitatud: 24 Mai 2003 04:00
Postitas Ardi Soovik
Mis oksjonilt see 5-käiguline lada pärit on.
Tavaliselt on neilt autodelt viiesed kastid enne müüki eemaldatud.Olen käinud 2001 aasta Tallinna oksjonil ja 2002 a.Tallinna ja Tartu oksjonil ja viiekäigulisi oli neis vaid 2,mille ma ka omandasin.Küll läksid need autod kalliks maksma,täiesti utiili eest maksin 6000kr,selle eest mida taastada tasus,käisin välja 13600kr+ transport.Ei ole neis midagi erilist,kõik seeriatoodangust.
Küll pandid veneajal miiltsa 01-dele 1,5 ja 1,6 mootorid peale.Teistel isikutel sel ajal sellisel autol nii võimsaid mootoreid olla ei tohtinud.
Postitatud: 15 Okt 2003 13:36
Postitas motamees
KGB meestel olid taksovärvides GAZ 24 (volga). Väljast paistis kõik niikui tavaline volga aga kapoti all oli hoopis GAZ 53 mootor (V 8) ja käigukastiks Tshaika automaatkast. Selleks et seda jõudu maha panna oli taha pagassi poltidega tagumise seina külge pandud hästi suur metallijurakas ( nii umbes 200kg). Viimane selline mida nägin oli saaremaal tumepunane eesti aja algul. Oli juba tavakasutuses.
Ühiskondlike ees vabandan juba ette ära et juttu polnud Ladadest. Siis neil vähem tööd.
Postitatud: 15 Okt 2003 14:05
Postitas Ziil
..mu isa töötas omal ajal taksopargis ja neile sattus sinna rehvi parandama must KGB volga...Kui kapott lahti tehti oli seal olnud Gaz 53-e mootor ning kaks karburaatorit. Üldiselt neid autosid pargis ei nähtud neil oli oma remondibaas. Huvitav samas kuidas nad teel püsisid. Kas vedrustuse juures ka miskit muudeti. Isa sõitis omal ajal tavalise Gaz 24-ga 160 km/h auto õõtsus tugevalt aga püsis teel...või oli siis selle tegevuse mõte kiirenduse parandamine?
Postitatud: 15 Okt 2003 18:29
Postitas motamees
Esialgne postitaja kris1189
Seda äkki nimetati Gaz m24 vms, ükt tuttav volgamees rääkis ka kunagi ammu, et selline asi olla olemas.
Ma arvan et seda ei nimetatud kuidagi. See oli ainult KGB jaoks mõeldud erimasin. Sellist mootorit oli vaja selleks et nad ju julgestasid ministreid kes sõitsid Tshaikadega. Nad poleks ju muidu nendega koos püsinud. Eks see oli Tshaika odav variant. Mis luksust nendele nuhkidele ikka vaja on ainult poverit et kannul püsiks. Parema juhitavuse jaoks oligi taga see metallikärakasja ees niigi raske mootor.
Postitatud: 15 Okt 2003 20:49
Postitas Ziil
Klassikalised volgad kandsid siiski nimesid GAZ 21 ja 24. Lisaks neile olid veel julgeoleku erinevad versioonid. Kusagil nimetati 21 eriversiooni 23eks aga mine sa tea. Venelastel oli nende numbritega pidevalt mingi segadus.
Gaz M20 on olemas küll kuid seda masinat tuntakse Pobeda nime all. Tal pole Volgadega eriti miskit pistmist. Ahjaa üks M tuli veel meelde:) Gaz M72 ehk siis M20-e kõrgendatud ja nelikveoline versioon.
Leivategija Senator Volgas olen sees istunud. Tal Hüürus terve õu igasugu huvitavat kraami täis. Kõige huvitavamad minu jaoks on vanad zimid millele pidavat mingi Usaka mootor aiste vahele pandama.

Postitatud: 16 Okt 2003 09:35
Postitas mess
Seda, mis numbrit 53 mootoriga Gaz 24 kandis ma ei tea, aga. sama mootoriga vana volgat (gaz 21) peeti teda siis T¹aika mootoriga isendiks, oli Gaz 23.
Lisaks võimsamale mootorile oli ka suurem kütusepaak ning hilisematel variantidel (tõsi neid tehti väga vähe) oli täiustatud ka roolisüsteemi, kuna see ei tahtnud raske esiosa tõttu enam oma ülesannete kõrgusel olla.
Postitatud: 16 Okt 2003 09:51
Postitas wax
Originally posted by motameesSelleks et seda jõudu maha panna oli taha pagassi poltidega tagumise seina külge pandud hästi suur metallijurakas ( nii umbes 200kg).
Mina tean, et suur raudplaat oli kruvitud tagaistme taha. Tegu oli nii kaitsega kuulide vastu ja samas ka tasakaalu elemendiga.
KGB erimudel oli GAZ 24-34. Tshaika mootori ja kastigaga. 5,53l, 2 karpat, 195hj.
Postitatud: 19 Okt 2003 04:31
Postitas overspeed
Olgugi, et tal see raudlatt seal taga oli ja automaat käigukast. Kohapealt minnes gaasi pöhja vajutades100 m tagakummi asfaldile jätta ei olnud probleem.
Postitatud: 19 Okt 2003 04:37
Postitas overspeed
Mendi ladadele pandi ju kahekambrilisi rootormootoreid ka (130 hj). Vaevalt et venelane viitsis miilitsa jaoks seda rida 4-a forseerida. Kust see miilitski selle raha bensiini jaoks vötab. kui nad olex midagitki miilitsa siksi mootoril muutnud, ju nad olex siis vähemalt 1600-se pääl seda teinud ("liini pealt, forseeritud 1600 militsia spesial" )

Postitatud: 12 Nov 2003 00:44
Postitas connec
Esialgne postitaja wax
Originally posted by motameesSelleks et seda jõudu maha panna oli taha pagassi poltidega tagumise seina külge pandud hästi suur metallijurakas ( nii umbes 200kg).
Mina tean, et suur raudplaat oli kruvitud tagaistme taha. Tegu oli nii kaitsega kuulide vastu ja samas ka tasakaalu elemendiga.
KGB erimudel oli GAZ 24-34. Tshaika mootori ja kastigaga. 5,53l, 2 karpat, 195hj.
tahaks näha kuidas te sinna kaks karpat panete sellel mootoril oli kasutusel sisse laske kolektor mida kasutati gaz 66 el vöimsuse lisamisek
jah kuigi peb möönama et karpa oli kahe lööriöline olen asjaga piisavalt tutvunud
Postitatud: 12 Nov 2003 00:51
Postitas motamees
Esialgne postitaja connec
SEE vist oli miilitsa ülema härra terase kasutuses [/quote]
Kusjuures ei olnud. Mina nägin sõitmas sellega valveteenistuse (praegune security) ülemat.
Postitatud: 19 Nov 2003 20:27
Postitas Moss
Seda ei tea, mis oli kandilise Volga kood aga vana volga KGB'lastele kandis numbrit 23. Mootor neil 5,5l ja karbuss oli 4-lõõriline (1tk). Käigukastide kohta ei oska midagi öelda aga M. Leivategijal on 4.25L (Gaz 53 mootoril) 3-käiguline Volga kast järgi matuse-Tshaikat liigutamas - äkki sama oli ka nuhkide rakettidel.
Postitatud: 30 Dets 2003 14:59
Postitas --sven--
vanal ajal olid venemaal punastel tsaaridel sellised limusiinid...ZIL-41047->tehnilistes andmetes on kirjas et selle 315 hj mootor suutis 3.33tonnise tühimassiga auto suutis sajani kiirendada 13 sekundiga ning tippkiirus on 190 km/h..

Postitatud: 30 Dets 2003 21:53
Postitas Ardi Soovik
Jah,garaazis neid hoida maksabki,benssu võtavad nad ju ka ehk 30L/100-le,vähemalt linnasõidul.
Postitatud: 31 Dets 2003 18:13
Postitas 2107
Lisaks veel, et GAZ-53 ja GAZ-13 (Tšaika) mootorid on erinevad.53-l on kolvi läbimõõt 92,0 mm ja Tšaikal 100,0 mm.Lisaks veel ühel 2 ja teisel 4 lõõriga karpad. GAZ-66 mootor on sama mis 53-l ainult lisatud on kompressor (kummi pumpamiseks) ja pöörete piirik puudub. KGB Volgadel oli Tšaika 3-käiguline elektrilise lülitusega käigukast ja GAZ-23-l 15 tolliste rataste asemel 16 tollised.Täht M oli kõigi GAZ-ide mudelinimes ja tuli venekeelsest sõnast model.
Postitatud: 02 Juul 2004 12:55
Postitas Laurimetall
njaa vinge pill küll ,kui bmw maha jääb . Varsti saan ehk kah musta gas 24 2,5 liitrine 84 aasta . See kaunistab mu sixi parki kyll