1. leht 1-st
K: Kui raske oleks teha 01 nelikveoliseks?
Postitatud: 20 Dets 2006 23:20
Postitas Jonx
Oli igav ja igavusest tulevad imelikud mõtet pähe.. Tekkis küsimus et kui raske oleks teha ja kas on üldse võimalik 01st 4x4 auto niva detailide põhjal.
Äkki mõni teadjam inimene oskab komenteerida.
Postitatud: 21 Dets 2006 00:13
Postitas CPX
Krt mul tuli nädalavahetusel sama idee, aga mõtted mõlkusid pigem neliveduse Sierra tehnika poole.
Postitatud: 21 Dets 2006 03:58
Postitas RG
hhm mul on selline jutt meelde et raplas oli üks lada tehtud 4 mingi käsitöö õpetja poolt. Nii rääkis mu üks klassivend kes elas raplas .
Postitatud: 21 Dets 2006 08:21
Postitas olaaf
kui keevitus ja plekitööd pole meeltmööda siis jooniseid tegema. Võimatut pole siin vast midagi vaid teotahet ja oskusi on vaja
Postitatud: 21 Dets 2006 08:48
Postitas grimes
SÕber räääkis mulle et Türil vist olevat kunagi mingi escort liikunud niva sillatehnikaga

Ei tea kas tõsi aga jah
Postitatud: 21 Dets 2006 10:25
Postitas Jonx
Algselt postitas: olaaf
kui keevitus ja plekitööd pole meeltmööda siis jooniseid tegema. Võimatut pole siin vast midagi vaid teotahet ja oskusi on vaja
Keevitus ja plekitööd? Annad ehk mõne vihje mida muuta ja keevitada. Tahax tõesti katsetada
Postitatud: 21 Dets 2006 11:09
Postitas doris
ega siin ühtset juhendit kindlasti pole mida ja kuidas teha...
see ikka vast katse eksitus meetodil peaks valmima..
(ps. kirjutasin ennem olaafi nime alt

)
Postitatud: 21 Dets 2006 11:49
Postitas Mel
Kergem tegevus oleks tõenäoliselt lada kere tõsta mõne nelikveolise raamile.
Monster-lada:D
Ma kardan, et lada kere jääb niva tehnika jaoks väikeseks.
Oleneb eesmärgist, võib olla tasuks uurida hoopiski mõne liba-neliveolise osade kasutamist ladal.
Postitatud: 21 Dets 2006 15:30
Postitas arvi100
Ehitamise umbkaudsest mahust saad aimu Motamehe projektidest ja kui see sind ei heiduta siis anna tuld.
Kõigepealt asja legaalsus.Kui kavatsed Lada dziibiga ka avalikel teedel
sõita,tuleb suhelda ARK`i tehnikaosakonnaga,kust saad kõik nõuded/tingimused omavalmistatud liiklusvahendi kohta.
Aga kui asi jääb "just for fun" ja autoehitamise kogemuste saamise tasemele siis saab ka lihtsamalt hakkama.
Näituseks vaata mõni Gaz-69 või Uaz-469 raam koos sildadega ja sinna
peale ehitad ?iguli kere.
Mõned mõõdud ka plaanipidamiseks.Mõõdud võetud rehvitsentrist.
?iguli esisild 1345 mm.
-----tagusild 1304 mm.
Niva esisild 1430 mm.
-----tagusild 1400 mm.
Gaz 69 1440 mm,mõlemad sillad ühelaiused.
Uaz 469 1445 mm,sama.
Postitatud: 21 Dets 2006 17:38
Postitas Jonx
Ei taha teha lada jeepi, tahaks sama kõrget nagu tava 01, ei taha ka muud raami, just 01 raamile. Aga uurin veel ja mõtlen
Postitatud: 21 Dets 2006 18:48
Postitas versus
Aga kui saladus pole siis mis selle auto mõte oleks? Ainuke eelis võibolla siis talvel mugavam kulgeda..
Postitatud: 21 Dets 2006 19:11
Postitas CPX
Algselt postitas: vs
Aga kui saladus pole siis mis selle auto mõte oleks? Ainuke eelis võibolla siis talvel mugavam kulgeda..
Aga mis on üldse autode ehitamise/tuunimise mõte?
Arvatavasti ikka soov erineda hallist massist ja tunda rõõmu oma kätetööst;)
Postitatud: 21 Dets 2006 20:17
Postitas karel

kuhu sa esidiffri ära kavatsed mahutada, seal mootori all isegi kitsas ju? Samara nelikveoliseks tegemine oleks kordades lihtsam. Muidugi, kui tahtmine just 01 ehitada, siis oleks mõttekam juba keskmootori peale mõelda, tuleks hoopis teine kaalujaotus ja esiotsa jääks ka ruumi esisilla jaoks. Eestis on nii range registrikeskus, et legaalseks sellist elukat vaevalt saaks. Peale selle, oleks lihtsam teha osa autost juba toruraamile, sest igasugune niigi pehastunud lada kere lõikumine ja teistmoodi kokkukeevitamine ei kipu hästi välja kukkuma.
Postitatud: 22 Dets 2006 09:03
Postitas Mel
Esidiffri mahutab ära küll, aga kuhu panna veovõllid? Kindel on see, et lada lansekatest ei saa just eriti palju sinna alles jääda. Tuleb ka arvestada, et Nival on mootor ja kast üldse paremale poole nihkes. Lisaks peab põhja all leidma ruumi vahekastile. Kui nüüd lada salongi vaadata, siis ma ei kujuta küll praegu seda ette, kust see ruum võtta. Nival on keskmine tunnel ikka väga lai. Kahe istme vahele mahuta peaaegu et kolmas.
Aga hea tahtmise korral on kõik võimalik. Kunagi olen isegi kuskil vene netiavarustes kohanud Niva tehnikale ehitatud klassika pilte/juttu.
Postitatud: 22 Dets 2006 09:03
Postitas olaaf
Algselt postitas: karel

kuhu sa esidiffri ära kavatsed mahutada, seal mootori all isegi kitsas ju? Samara nelikveoliseks tegemine oleks kordades lihtsam. Muidugi, kui tahtmine just 01 ehitada, siis oleks mõttekam juba keskmootori peale mõelda, tuleks hoopis teine kaalujaotus ja esiotsa jääks ka ruumi esisilla jaoks. Eestis on nii range registrikeskus, et legaalseks sellist elukat vaevalt saaks. Peale selle, oleks lihtsam teha osa autost juba toruraamile, sest igasugune niigi pehastunud lada kere lõikumine ja teistmoodi kokkukeevitamine ei kipu hästi välja kukkuma.
selleks tuleks esisild hoopis vahetada

polakatel on paar ladat samara esisillaga muidugi veo elemendid on eemaldatud - põhjus pigem vedrustuses... ka siin foorumis liikusid pildid kui ma ei eksi kunagi ammu...
pigem tuleks jälgida venelaste kogemusi:
samara esisild, siiani avaldamata aga ilmselt vanema subaru vahekast ja kundlasti teada olev subaru tagasild..
mis mootorit kasutati ei tea aga aimata on siis 1,7 lada samara 16v tehtud asi...
pildinäiteid ka:
2105 pilte ei leidnud kiiruga aga soovitan .ru saidiga lehtedel ringi vaadata...
Postitatud: 26 Dets 2006 11:03
Postitas kopec
Postitatud: 29 Jaan 2007 05:41
Postitas Daastar
Mina arvan et lihtsaim moodus oleks kasutada audi quattro tehnikat - minu teada pole audil eraldi vahekasti, 1,8 T mootor mahuks vast ära ka ja oleks päris piisav alus
Postitatud: 02 Veebr 2007 21:44
Postitas napster8
Ega see niva tehnikaga ka väga raskeks ei kujune, vahekasti jaoks ruumi saab ju ikka väheke teha juurde, lõikad väiksed augud sisse, paned vahekasti paika ja siis selle järgi keevitad uue pleki. Esisilla saab kah üpris hästi ära mahutada, tuleb toppida niva sillatala ja selle külge esidiffer kinnitada, mootori jaoks teed uued kinnitused kui tahad ikka samasse kohta mootorit jätta (keskele). Selle esidiffriga läheks esisilla kliirens ainult 5cm madalamaks juhul kui kasutada mootoril ikka niva karteripõhja (see vähe teise kujuga ja annab ruumi juurde diffrile).
Edu ehitamisel!!!
Ma ise ka võibolla panen 01le niva jubinad sinna põhja alla kui viitsin kuna endal vedeleb mitu niva esisilda, 1 tagasild ja ka karteripõhi täitsa olemas.
Liivo!!!
Postitatud: 09 Juul 2007 17:43
Postitas logman
Vanema tüübi Toyota Tercel on ladaga enam-vähem ühes mõõdus.
Üsnagi tegija riist, olen isegi sellisega sõitnud. Tavaliiklemisel on vedavaks esisild, sopamaastikul saab tagumise kah krabama panna. Aeglusti puudub, kuid 4wd väga aeglaseks kulgemiseks on veel üks käik, mis 1.-st aeglasem.
[Muudetud: 9-7-2007 logman]