1. leht 2-st
K: jäiga ühendusega pukseerimine?
Postitatud: 12 Dets 2006 18:59
Postitas fanatt
Sooviks teada tingimusi kuidas ning millega võib autot pukseerida ja millist autot tohib vedada jäiga ühendusega (kolmnurgaga), milline peab olema kolmnurk ja kuidas tuleb se ühendada. Äki on siin kedagi kes on kokku puutunud sellise varjandiga?
Postitatud: 12 Dets 2006 20:16
Postitas karel
Enda rallikat vean koguaeg kolmnurgaga võistlustele. Kinnitub siis nende kaitseraua kinnituste külge. Tõsi küll nii ebaloogiline ja õiglane kui see on, peab veetaval autol olema nii ülevaatus, kui ka kindlustus. Rallikal pole neid kumbagi ja pole ka vaja tulnud, aga kui mingi trahvinäljas mendi otsa kukud, võidakse trahv siiski ära väänata.
Postitatud: 12 Dets 2006 20:18
Postitas vazist
Lisaks veel ,et lisaks kindlustusele ja ülevaatusele ei tohi kiirus olla suurem, kui 50.
Postitatud: 12 Dets 2006 20:47
Postitas fanatt
Seda kiirust ma tean. ARK kodukal pole kindlustusest ja ülevaatusest juttugi. Ainuke asi mis ma leidsin keeldude kohta: §218. Pukseerida ei tohi:
1) painduva ühenduslüliga ? kiilasjääl, või niisugust mootorsõidukit (autorongi), millel ei tööta sõidupidur või rool;
2) vardakujulise jäiga ühenduslüliga ? mootorsõidukit (autorongi), millel ei tööta rool;
3) mis tahes jäiga ühenduslüliga ? mootorsõidukit (autorongi), mille tegelik mass on suurem pukseeriva sõiduki tegelikust massist, juhul kui pukseeritaval mootorsõidukil ei tööta sõidupidur;
4) enam kui ühte mootorsõidukit (autorongi);
5) autorongi, mille haakeseadis on rikkis;
6) soolomootorrattaga ega soolomootorratast.
to karel: mis suguse kinnitusega sul se pukseeriva autokülge läheb? Kas tavalise käru kinnitusega muna otsa või millega sa pukseerid?
Postitatud: 12 Dets 2006 20:54
Postitas Raxo
Algselt postitas: fanatt
Kas tavalise käru kinnitusega muna otsa?
Neid otsi on müüa jah.
Postitatud: 12 Dets 2006 21:15
Postitas fanatt
Kolmnurk on mul olemas aga see on silmusega otsast. kas kolmnurga võib ise valmistada või peab seal ka kellegi heakskiit olema?
Postitatud: 12 Dets 2006 21:53
Postitas jann113
võib olla ise valmistatud vist?:puzzled
Postitatud: 12 Dets 2006 22:14
Postitas Ardi Soovik
Liiklusseaduses on kirjas,et ei tohi juhtida sõidukit,ega vedada haagist millel puudub kehtiv ülevaatus ja liikluskindlustus.Tegelikult kindlustuse olemasolust saan aru,aga küsimus just kehtivas üv.
Postitatud: 12 Dets 2006 22:33
Postitas w2rk
Jah, sest ülevaatuse korras auto peaks ise liikuma !
Postitatud: 13 Dets 2006 23:15
Postitas fanatt
Algselt postitas: karel
Enda rallikat vean koguaeg kolmnurgaga võistlustele. Kinnitub siis nende kaitseraua kinnituste külge. Tõsi küll nii ebaloogiline ja õiglane kui see on, peab veetaval autol olema nii ülevaatus, kui ka kindlustus. Rallikal pole neid kumbagi ja pole ka vaja tulnud, aga kui mingi trahvinäljas mendi otsa kukud, võidakse trahv siiski ära väänata.
Äki sa paneksid pildi siia kuidas se auto sul ühendatud on ja mis sugune on sul se kolmnurk.
Postitatud: 14 Dets 2006 19:01
Postitas fanatt
Kus kohast sellist riistapuu saada võiks millega seda sigulli veetakse? Kas sellised olid mass tootmises? Sellise "käruga" pukseerides ei pea vist pukseeritaval tuled põlema? Aga kindlustus peab vist ikka olema?

Postitatud: 14 Dets 2006 20:58
Postitas Ardi Soovik
See on juba haagis ja haagisel peavad olema numbrid,tuled,üv ja kindlustus.Auto on temal kui kaup.
Postitatud: 14 Dets 2006 22:27
Postitas uki
Auto on kui kaup haagisel siis, kui kõik rattad on haagisel. Kui 2 ratast veerevad maas, nagu sellel haagisel, siis peab autol olema kindlustus (mäletamist mööda ka ülevaatus? Kindel aga ei ole) ja ka gabariittuled peavad taga põlema.
Postitatud: 14 Dets 2006 22:34
Postitas Ardi Soovik
Algselt postitas: Uki
Auto on kui kaup haagisel siis, kui kõik rattad on haagisel. Kui 2 ratast veerevad maas, nagu sellel haagisel, siis peab autol olema kindlustus (mäletamist mööda ka ülevaatus? Kindel aga ei ole) ja ka gabariittuled peavad taga põlema.
Kui on ka osaliselt toestatud,siis kehtib haagise kindlustus,vaatamata sellele,et osaliselt jookseb maas.See on sama mis puksiirauto puhul,kus veetakse sõiduvahendit osaliselt toetatuna.
Samas on võimalik kasutada pildil olevat pukseerimishaagist kasutada pukseerimisseadmena,siis on vajalik pukseeritaval autol üv ja kindlustus.Aga pukseerimisseadet ei tohi tühjalt haakes vedada.
Postitatud: 14 Dets 2006 23:49
Postitas fanatt
Aga pukseerimisseadet ei tohi tühjalt haakes vedada.
Seadused on ikka eriti huvitava. Ei tea kuidas siis seda autoni toimetada. Ainult treilal siis vist, aga mis mõttega siis seda kaadervärki vedada kui võiks auto juba treilale panna. Aga suur tänu vastajatele. Asja point on selles et oleks vaja üks 02 kuivastust ära tuua ja nööri otsas oleks sellega kuradima pikk tee tulla ja ei ole tema pidurites ka kindel.
Postitatud: 15 Dets 2006 13:23
Postitas Ardi Soovik
Tühjalt vedades ta oleks ju ikkagi haagis,mis vajaks numbrit,kindlustust,üv-d ja tulesid.
Postitatud: 15 Dets 2006 16:32
Postitas CozmonauT
see millega ma vedasin, oli ise tehtud, ja omas ainult tulesi. numbrit, üv ja asju polnud, seega tuli natukene mööda nurgataguseid hiilida
Postitatud: 25 Dets 2006 07:24
Postitas logman
Küllaltki hea pildi ja seletused leidsin kobamisi Lada-Jussi kodukalt. Nemad nimetavad sellist käru "Dolliks".
http://personal.inet.fi/koti/lada-farmi ... /dolli.htm
Ma pakun ,et kui sel tuled töökorras ja helkurid kah toimivad ning pukseeritaval lisaks ohukolmnurk+ vilkuvad suunad plingivad ,ühesõnaga kõik vajalik sõiduki nähtavakstegemiseks tehtud ,siis see ment kes kallale tuleb on ikka eriline tropp (et mitte öelda trapea). Taolise venna käest saad pizduleid ilma perakärutagi. Ma julgeks küll sõita ,ka tühjalt. Kasvõi Toompeale ,kui vajadus peaks tekkima.
Postitatud: 09 Aug 2011 13:42
Postitas martvl
aga selle dolliga vedades peab veataval autol kindlustus olema või ei ?
ÜV vajalikus ?
Postitatud: 09 Aug 2011 13:54
Postitas logman
No loe teema korralikult läbi
Link kah, kus veel üht-teist põnevat kui midagi segaseks jääb:
https://www.riigiteataja.ee/akt/12874657?leiaKehtiv