1. leht 1-st

Kui suurt koormat jõuab lada vedada?

Postitatud: 13 Apr 2006 19:39
Postitas onkel85
Panen sellise küsimuse selle teema alla kuna ei osanud tekkinud küsimust kuhugi mujale panna.
Huvitaks selline asi, et kui suurt koormat suudab lada järelkäruga vedada ilam, et midagi laiali ei laguneks, mootorit ei piinaks ja pidurdusmaa väga pikaks ei veniks, sest igasugusei olukordi võib ette tulla.
Nimelt oleks ühte mosset väikse trileriga ligi 150km ühest kohast teise vedada, kui kardan, et enda lada (05 03 mootoriga) jääb lahjaks.
Lisaks kujuneb vist mosse mass koos teileriga lada massist suurem, kuid liikluseeskiri ütleb (vähemalt minu mäletamist mööda), et haagise mass koos koormaga ei tohi ületaga haagist vedava sõiduki massi:puzzled

Postitatud: 13 Apr 2006 19:53
Postitas fanatt
ma arvan et sinu mootor veab mosse ära küll, oleneb küll käigust.:D. selle ära lagunemisega on küll selline lugu et oleneb kärust. kui on kahe teljeline siis jaotub raskus paremini ära. kui sul väga mäda ei ole se tagumine ots siis vajuvad sul vedrud põhja ja jama sõita. ise vedasin siksiga vanarauda:P siis küll vedamisega probleemi polnud ja pidurdusmaa ka väga pikk polnud. mul oli mingi ~800kg kärul ja mootor oli 1,3.

Postitatud: 13 Apr 2006 20:41
Postitas Ronn
Mul 1,5 mootor. Olen vedanud Ford Scorpiot Tallinnast Rakverre. Umbes 100km. Rahulikult sõitsin 70-ga ei ei olnud häda midagi. Aga viiene kast oli all ja üle neljanda ei pannud sisse. Mootorile ei teinud vist midgai aga sidurile küll. Talvel oli vaja veel ühte scorpat vedada Järvamaa-Tallinna. Siis viskas küll kärsaka üles. Tegemist siis siduri kärsakaga. Käsi oli koguaeg tulekustutil. Mine tea mis juhtuda võib. Aga soovitan pikka maad vededa mõne muu autoga, mille mootoril on resurssi.

Postitatud: 13 Apr 2006 20:58
Postitas motamees
Kui asjad (auto ja käru) korras ei ole see sinu mainitud vedu mingi probleem.
Eeskirjadega see muidugi kokku ei lähe. Ladal lubatud käru täismass piduritega 600kg, ilma 300kg. On ka erandeid. Niisuguseid erandeid kindlasti ei ole, et sinu mainitud veo piiresse mahuks (järgnevatest postitustest selgub, et siiski on).
Elus on nii mõndagi teha tulnud. Olen mossega pukseerinud Gaz52 umbes 20km (talvel), Gaz-AA olen viinud 40km kaugusele (mööda väga halbu kõrvalteid kevadel), Nivaga pukseerinud ekskavaatorit JUMPS 20km ja lõpuks muidugi see paaritonnine metsaveokäru niva taga. Kordagi pole sellest tehnilisi probleeme tekkinud.

Postitatud: 13 Apr 2006 22:07
Postitas Indy
...Nivaga pukseerinud ekskavaatorit JUMPS 20km ...:yllatunud
JUMZ kaalub kuus tonni...Einoh,kõva sõna!!!:o

Postitatud: 13 Apr 2006 22:17
Postitas arvejomm
Üldiselt kipuvad nii 05 kui 07 suurema koormaga tagatiibasid lohku vedama

Postitatud: 13 Apr 2006 22:29
Postitas motamees
Algselt postitas: Indy
...Nivaga pukseerinud ekskavaatorit JUMPS 20km ...:yllatunud
JUMZ kaalub kuus tonni...Einoh,kõva sõna!!!:o
Algul oli nagu koer ketis, kõis venis ja siis tõmbas autot tagasi. Kui juba hoo sisse sai läks päris ludinal. Trakatsi juht pole üle 50 lubanud sõita. Pidi pingilt ära viskama ja esirattad õhku tõstma.
Mis teha, kui ekskavaatoril kunde tegemise ajal küte otsa saab. Kell oli södaöö ja hommikuks pidi jumps omal kohal seisma.

Postitatud: 13 Apr 2006 22:43
Postitas Ardi Soovik
Mul 061 -96a passis lubatud piduritega haagis 1500kg.Tan-i treileri tühikaal 400g.Lada tühikaal ca 1050kg.Seega tohiks vist sellist vedu teha.Arvatavalt peaks siis vedukauto olema täiskoormatud e.koos reisijatega,et kaaluda üle 1500kg.

Postitatud: 14 Apr 2006 13:00
Postitas Marek
Pilt

Postitatud: 14 Apr 2006 23:09
Postitas GTA
Oma pilliga sai sügisel uute vedrude sisseõnnistamiseks tehtud üks 400kg kartulivoor, probleeme oli vaid nende autosse paigutamisega, mitte vedamisega. Samal autol on olnud salongis, tagaistme kohal ka ligi 800kg telliseid ahju ehitamiseks + 2 reisijat autos. Kuna tol ajal olid vedrud läbi, lõi aukudes amordid põhja kuid auto kannatas selle reisi ära, (~30km) ja ka maanteekiiruse suutis kenasti välja vedada.

Postitatud: 15 Apr 2006 00:01
Postitas logman
No neid sigulle piinati vene ajal ju meeletult :P
Põhiline piinareis oli kurkidega Piiterisse või lihaga Pihkva otsad. Minu sugulusringis veeti kurgikoormaid ,mis kaalus u. tonni ringis. 500 masinale ,teine samapalju kärule. Istmed visati muidugimõista seniks välja peale juhi oma.
Taoline vedu sai saatuslikuks vanaisa kolmele ja neid vajundperssega ladasid liikus ikka päris palju ringi. Selline auto lausa risustas tolleaegsete omanike arust vaadet ,sealtajast pärit ka komme tagaots vahepukside abil kõrgemaks tõsta.
Siinsed noored vajutaksid suure heameelega sigullid hoopis mööda maad laiali nagu ringrajamasinad. Nähtud VT piltideltki.;)

Postitatud: 15 Apr 2006 08:41
Postitas Ardi Soovik
Ma olen juhtinud Lada 011 milles peale minu oli veel 14 inimest (üks tõsi küll 10aastane).Ja täpsustuseks salongis oli peale minu ja lapse veel 8 täisealist-noorukit lisaks veel 2 inimest pagassis(luuk oli lahti) ja 3 inimest pakiraamil.Auto vajus sedavõrd madalale,et tee-ebatasasuste tõttu käis sumps mööda asfalti sädemepilv taga.Kui kilogrammidesse arvestada,siis võis olla ca 900kg.

Postitatud: 17 Apr 2006 11:17
Postitas arvi100
Zubrjonoki haagis silmini täis põllurammu ja kaks suurt tsinklplekist vanni
kah põllurammu täis, istusid pakiruumis kokku umbes kaks tonni.Käigud läksid ikka väga pikaks,70 km/h oli maksimum.Seda reisi sai kaks korda teha,per 30 km ots ja ära ei lagunenud midagi.

Jah need kurgivedajate ?igulid nägid üsna hirmsad välja,
transporööri linti,tennisepalle pandi vedrude vahele ja sisse
et aga rohkem koormat kannataks.
Käru sild tehti jämedamast ja paksemaseinalisest torust uus,
tehase oma lõi aukudes kõveraks.Mootorite amortisatsioon
oli nii suur lõi kepsu küljepealt välja.

Postitatud: 18 Apr 2006 10:39
Postitas Aspelund
Neid "panin Ladale tonni peale, polnud hullu midagi" lugusid lugedes tekib mul millegi pärast seos kõikvõimalike "mul on pikem kui Sul" tüüpi lugudega.

Minu arust on ajad, kus võrriga Leningradis käidi, tänaseks möödanik. Kui autot on tõesti vaja vedada, siis tellin ma evakuaatori, mitte ei ürita seda kuidagi oma Golfile haagisega taha slikerdada.

Teatud reeglid, mida liikluseeskiri ette annab, pole inimeste kiusamiseks, vaid selleks, et oleks võimalik ohutult liigelda. Ja kui mõni kodanik ennast ülekaalulise haagisega eestlaste genofondist eemaldab, on hästi, edaspidi elu rahulikum.

Aga kui seejuures keegi teine hukka saab, on seaduse täis rangus karistuseks parim.

A.

Postitatud: 18 Apr 2006 11:10
Postitas kenu
Teoreetiliselt tõesti pole korras seadmetega probleem, olen ise 1,3 mootoriga 06-ga erandkorras vedanud 1200 kg haagist (tuli kaalu pealt) killustikuga koormatud, ainuke probleem, et neljandaga mäkke ei läind ja üle 50 km/t hakkas ujuma.

Praktiliselt, nagu Aspelund mainis, täisesti mõttetu risk, kui poll kinni peab, siis korralik trahv+pead ikkagi kiiresti õige veduki otsima, lisaks muidugi potentsiaalne oht, et midagi siiski kuskilt järele annab ja kellelegi kahju/vigastust/surma toob.

Seega soe soovitus ikkagi natuke rohkem raha kulutada ja korrektselt liigelda, kui mõttetult riskida.

Postitatud: 18 Apr 2006 18:26
Postitas m-rally
suvel sai vähgeke kapsaid veetus,hea et ise autosse mahtusin...sõbral scorpas oli igaljuhul 800kg kapsaid,pooled said veel katuseluugist salongi loobitud,pärast oli puhastamist kui palju aga põld oli tühi,rahakott paksem ja nalja kui palju

Postitatud: 18 Apr 2006 18:31
Postitas --marek--
Algselt postitas: kenu
Teoreetiliselt tõesti pole korras seadmetega probleem, olen ise 1,3 mootoriga 06-ga erandkorras vedanud 1200 kg haagist (tuli kaalu pealt) killustikuga koormatud, ainuke probleem, et neljandaga mäkke ei läind ja üle 50 km/t hakkas ujuma.

Praktiliselt, nagu Aspelund mainis, täisesti mõttetu risk, kui poll kinni peab, siis korralik trahv+pead ikkagi kiiresti õige veduki otsima, lisaks muidugi potentsiaalne oht, et midagi siiski kuskilt järele annab ja kellelegi kahju/vigastust/surma toob.

Seega soe soovitus ikkagi natuke rohkem raha kulutada ja korrektselt liigelda, kui mõttetult riskida.

50km/h mitte 50km/t :D ära näkku lõõ:D

Postitatud: 05 Juun 2006 01:18
Postitas pedrox
eks isegi saanud neid üle tonniseid koormaid käruga veetud ja korra küündis pooleteise tonnini. siduri tapmine ta on.