1. leht 1-st
Lõppastme koolitus juhilubade saamiseks.
Postitatud: 30 Mär 2006 12:47
Postitas kriisa
Sai siis käidud sellisel koolitusel. Tartus. Oü Autosõit oli läbiviijaks. Sisaldas 5 tundi teoorialoengut, kus pakuti ka tasuta kohvi

Samal päeval olid ka mõned sõidukorrad Raadil libedarajal ning järgmisel päeval tund aega sõitu linnas, kus sai praktikas õpitut kasutada, suuremalt jaolt siis õpitud ökonoomse sõidu põhitõdesid praktiseerida.
Koolituse hinnaks oli 1000 krooni ja autod sõiduks loomulikult ka koolituse läbiviija poolt.
Raadil sõitsin 80 aastate lõpu Honda Civic'ga ning linnasõitu sain teha uhiuue Citreön C4'ga.
Kes veel ei tea, siis selline koolitus on kohustuslik kõigile, kes tahavad 2 aasta möödudes esmased juhiload päris lubade vastu vahetada.
Muljed olid üldiselt head, ei arva, et see mahavisatud raha oleks. Sai teada mõningid asju mida varem ei teadnud.
Hiljem kirjutan pikemalt mida täpelt tehti ja õpetati.
Kas keegi veel sellisel koolitusel käinud? Millises firmas, mida õpetati jne?
Postitatud: 30 Mär 2006 12:52
Postitas mauer
Käsisin sügisel sealsamas, leian et parem on see 1000 eeku leida ja asi ametlikult teha kui kuskilt nurgatagant paber hankida, et asi tehtud, sealõpitu võib teinekord päästa elu.
Postitatud: 30 Mär 2006 16:05
Postitas Mikk195
Sai ka käidud. Raplas ja kool oli P.R.S. Transport. Maksis 1100.- ja arvan ka, et ei ole maha visatud raha. Paljusid asju teadsin juba, kuid nii mõndagi kasulikku talviseks sõiduks sain lisaks.
Postitatud: 30 Mär 2006 16:49
Postitas kriisa
Oleks olnd ka võimalust maksta raha ja niisama saada koolitus kirja, mitte küll selles firmas kus asja ametlikult ajasin vaid mujal. Krt aga kui ma juba raha maksam, siis ma tahan selle eest midagi saada ka. Sõida sai ja kuulda sai ka huvitavat. Kohvi ka sai

Postitatud: 30 Mär 2006 20:27
Postitas Reno
Ise pole osalenud aga meil siin kohalik autosõidu õpetaja kes lube teeb jne tegi ka seda niiöelda libedasõidu koolitust. Tema juures käib asi siis nii, et on mingi 4-5 tundi teooriat. Ja siis endale valitud sobival päeval hakkad siis asja prakitseerima. Nimelt siis tema viib asja läbi jäärajal ja mingi lõik ka manateed või mõnda pisemat teed pidi kus tee selline suhteliselt talvine. Maksma läks tema juures kogu asi 500 krooni.
Midagi siin kindlasti ka õpib aga siiski arvan, et pole päris see mida tegelikult peaks libedasõidu koolitusel õppima. Igastahes kui ise hakkan koolitust läbima siis kindlasti ka kuskil korralikumas firmas. Jäärada võin ma igakell sõita talvel ja ega selleläbi suurt midagi ikka ei õpi kui keegi ei õpeta.
Autokoolist mulle igastahes tehti pakkumine mingisse Pärnu autokooli. Seal läheb kogu asi maksma 1200 krooni. Autoõpetaja rääkis, et ta on käinud mitmetel libedasõidu koolitustel erinevates riikides ja Pärnu libedarada ja õpetus pidid olema kõige paremad Eestis. Soomes ja muudes lähiriikides pidi tase hoopis midagi muud olema ja ka rahasumma mida koolituse eest tahetakse. Soovitas igaljuhul Pärnut siis.
Pärnus viiakse minuteada ka läbi libedasõidu õpetajate koolitus ja eksamineerimine enne loa väljastamist. (Et ikka võib teha libedasõidu koolitust.) Peavad siis libedasõidu õpetajad seda iga aasta uuesti taotlema või pikendama või mingi selline süsteem.
Reno.
Postitatud: 30 Mär 2006 21:14
Postitas Mikk195
Mul oli ka variant pärnusse minna ja seal olevat küsitud 1000.- (paar sõpra käisid). Asi seal ühepäevane, ehk nats teooriat ja siis libeda rajal sõitu. Üldiselt suht kiirelt saab seal valmis.
Postitatud: 30 Mär 2006 21:20
Postitas kriisa
Olen rääkinud inimestega, kes käinud Pärnus tegemas, ise kaalusin ka algul sinna minekut. Tartu tundus siiski parem ja konkreetsem, valisin selle seega.
Postitatud: 30 Mär 2006 21:29
Postitas Ladarider
Vabandan kui kedagi teises teemas kuidagi solvasin selle jutuga, et nagu oleks see koolitus täiesti mõttetu, aga lihtsalt mul tõesti viskas see 5nda käigu kasutamise teema linnas üle natuke ja teiseks ma isiklikult arvan, et eks ta natuke selline raha tegemine ole, sest kui sa sõidad juba 2 aastat üksi ära ja saadetakse jälle koolitusele, siis natuke kummaline mulle tundus lihtsalt.Kunagi vist oli nii, et saadeti need kellel olid rikkumised...
Postitatud: 30 Mär 2006 21:59
Postitas kriisa
Kunagi oli nii, et seda koolitust polnudki. Kindlasti selle koolituse tekkimise üks põhjuseid on see, et keegi tegi vastavates ametkondades kihutustööd, et selline koolitus muudetaks kohustuslikuks ja saaks omale raha teenida. Autokoolis üldse praegu head rahaallikad, töötavad nad kõik juba aasta-paar täiskoormusel ja see trend arvatavasti veel mitmeks aastaks.
Aga eks see veits imelik ole jah, et kaks aastat sõidad ära ja siis alles õpid kuidas libedal sõita. Selle ajaga oleks ma võind esimese talvega näiteks kasvõi jalutavast lasteaiast üle sõita.
Kuid tõepoolest uute autodega ei juhtu midagi halba kui linnas 5 käiguga sõita. Õlisurve korras ja pöördemoment ja võimsus neil juba madalatel pööretel saadaval (1500 - 2000).
Eks iga vilunud autojuht saab aru millal enam käik ei sobi, see ju tunda kui enam vedada ei jõua, hakkab vibreerima jne.
Postitatud: 30 Mär 2006 22:11
Postitas Raxo
Mina seda koolitust tegema ei pidanud, kuna läksin enne vastava seaduse vastuvõtmist autokooli.
Kuid selle koolitusega puutun arvatavasti tulevikus kokku, kuna valisin koolis põhierialale lisaks ka autoõpetaja eriala

Postitatud: 30 Mär 2006 22:48
Postitas Ronn
Algselt postitas: Kriisa
Aga eks see veits imelik ole jah, et kaks aastat sõidad ära ja siis alles õpid kuidas libedal sõita. Selle ajaga oleks ma võind esimese talvega näiteks kasvõi jalutavast lasteaiast üle sõita.
Uue seaduse järgi võib lõppastme koolituse läbida ka inimene, kes just on load kätte saanud. Ei pea sugugi ootama kaks aastat.
Ise käisin OÜ sutosõidu lõppastme koolitusel ja väga positiivne oli. Tallinnas on see summa 1100 ... kallis see ei ole kuna oma elu ma küll nii odavaks ei pea, seega koolitus ei ole mõtetu. Ja nendest ei saa ültse aru, kes niisama maksavad, et sealt ära saada.
To ladarider: Eks sa ise tead, kuidas sa sõidad... koolitusel räägitakse lihtalt kuidas on võimalik raha kokku hoida. Kas peab siis alati peenestama? Ja alati võib ka kuuenda käigu sisse panna.. ei pea viiendaga venima!
Postitatud: 30 Mär 2006 22:52
Postitas logman
Mu arust kah ikka väga vajalik asi.
Üks tuttav tüüp käib oma juntsudega pidevalt Tartus libedasõitu tegemas. Enamjaolt on need kutseka õpilased.
Seal tehakse ikka korralikult selgeks miks näiteks ühtlasel kiirusel 40 km/h saab vigursõitu teha ja mispärast 43 km/h on see juba võimatu.
Tambitakse pealuusse ,et 3 km/h suurema kiirusega sõites võib pidamine nullilähedaseks muutuda. Uskumatu ,aga praktikas toimib.
Postitatud: 30 Mär 2006 23:03
Postitas Anonymous
Olen kuulnud, et hetkel on võimalik lõppastme koolitus kohe algastmele otsa teha. Pole täpselt kursis siiski.
Algastme koolitusel viidi juba korra jäärajale ning lasti autot tunnetada, osalt vast seepärast, et pooled õppesõidud toimusid talvistes tingimustes.
Ise käisin lõppastet Pärnus Aides tegemas. Võiks öelda, et eriti palju kasu ma sealt ei saanud, sest selle kahe aasta jooksul sai suht palju sõidetud ja mitte ainult asfalti. Lisaks olin harjunud sõitma tagaveolisega, Pärnus jäärajal pidin sõitma esiveolisega.
Postitatud: 30 Mär 2006 23:04
Postitas kriisa
Jah, minagi sain seda aru, et 3 km/h mõjutab juba päris palju. Seega kui tee libe ja enne kurvi üritate hoogu maha saada, siis iga mahasaanud km/h tuleb kasuks.
Kui sõita kiirusega 60 km/h ning pidurdada maksimaalse jõuga ning sõita siis kiirusega 45 km/h ja pidurdada maksimaalse jõuga ning mõõta ära pidurdusteekonnas, siis kiirusel 45 km/h on see poole lühem. Uskumatu tegelikult ju. Mõtleme küll, et mis see 10 km/h siia sinna teeb.
Mõnikord sõltub sellest inimese elu, et kas saad auto pidama meeter ennem või hiljem.
Postitatud: 31 Mär 2006 08:26
Postitas mummuke
Mina käisin eelmise aasta kevadel Tartus OÜ Autosõidus tegemas lõppastet (1100 või 1200 kr oli, täpselt ei mäleta enam). Enne olid 2 korda järjest esmased (ei jõudnud esimese 2 aastaga koolitusele).
Koolitus kestis 1 päev (hommikust lõunani loeng, pärastlõunat kuni hilisõhtuni mässasime jäärajal) No ja enne koolitust tuli muidugi läbida linnas nö hindav sõit (so siis tunnike ringitiirutamist) Kasutatud autosid ei mäleta, aga seal pakuti hea variandina jäärajasõiduks ka ühte esiveolist sigulli:) Ja oma autoga oleks saanud ka proovida, kuid kuna paras tapm oli pidevalt taga, siis ei jõudnud ( ei oleks raatsinud kah vist)
Mina jäin kohe nii rahule, et ei tahtnud pärast enam jää pealt ära tulla:D (küsisin, et äkki saaks veel tulla...

) Koolitajad olid hästi toredad (jutukad, sõbralikud ja mis peaasi-noored, mitte mingid vanad kibestunud pässid:Dasja võeti paraja huumoriga-nii viitsisid ja tahtsid kõik süveneda ja praegugi veel õpitu selgelt meeles..No ja kui keegi väga viltu pani, siis ikka sai sõimata kah, aga sedagi tehti sellise paraja musta huumoriga, et vat järgmisel katsel lihtsalt ei saanud enam asja metsa keerata)
Kuna omal ajal sai autokoolis kah talvel käidud, siis ei olnud selle jääga eriliselt suuri probleeme, rohkem andis harjuda nende uuemate masinatega (mul ju igapäevaselt siks siiski kasutada)
Postitatud: 31 Mär 2006 22:26
Postitas Ladarider
Algselt postitas: Ron
Algselt postitas: Kriisa
Aga eks see veits imelik ole jah, et kaks aastat sõidad ära ja siis alles õpid kuidas libedal sõita. Selle ajaga oleks ma võind esimese talvega näiteks kasvõi jalutavast lasteaiast üle sõita.
Uue seaduse järgi võib lõppastme koolituse läbida ka inimene, kes just on load kätte saanud. Ei pea sugugi ootama kaks aastat.
Ise käisin OÜ sutosõidu lõppastme koolitusel ja väga positiivne oli. Tallinnas on see summa 1100 ... kallis see ei ole kuna oma elu ma küll nii odavaks ei pea, seega koolitus ei ole mõtetu. Ja nendest ei saa ültse aru, kes niisama maksavad, et sealt ära saada.
To ladarider: Eks sa ise tead, kuidas sa sõidad... koolitusel räägitakse lihtalt kuidas on võimalik raha kokku hoida. Kas peab siis alati peenestama? Ja alati võib ka kuuenda käigu sisse panna.. ei pea viiendaga venima!
Ei sa said valesti aru, ma lihtsalt mõtlesin just, et 50 km/h ei ole võimalik viienda käiguga sõita, ise kasutan kolmandat ikka siksil.Aga tuleb välja, et siis uued väljamaised autod seda lubavad.Näiteks diisel mersu mis mu isal on sellega jääb isegi kolmas käik tavaliselt 50ne peal jurisema ja peab kasutama teist.
Ja ise lähen ka kindlalt sinna koolitusele, sest ma ei kavatse kellegile mingit raha maksta, et sinna ei peaks minema, lihtsalt ise käisin talvel tihti platsil proovimas libedaga ja olen aastaid juba tegelikult ennem praktikat saanud.Rullnokaks ma ennast igatahes ei pea roolis.
Postitatud: 01 Apr 2006 11:08
Postitas Mikk
Lugesin, aga ei pannud nagu tähele, kas keegi on selle koolituse ka suvel läbinu, nagu ma aru saan, siis OÜ Autosõit pakub ka sellist võimalust. Eks ta jah talvel ole õigem, kuid kuidas see suvine variant on? Lumerööpaid ju ei ole, on ainult klaassile libedarada.
Postitatud: 01 Apr 2006 12:22
Postitas kriisa
Mina ütleks, et kui teha koolitus OÜ Autosõidus, siis ei ole vahet millal selle teed. Suvel ja talvel teeb sama välja. Raadil liberajal jääd niikuinii ei olnud ka praegu, sõitsime ikka selle kunstliku epoksiidkatte peal. Linnasõidus ka erilist vahet pole kui just lumetormi väljas pole.
Ise arvasin lihtsalt, et talvel vähe mõnusam teha, aga nüüd enam ei leia küll mingit vahet.
Postitatud: 01 Apr 2006 15:01
Postitas ladacruiser
Ma käisin seal Pärnu libedarajal 2004 lõpus või 2005 alguses... ei mäleta täpselt enam.
Mai Metsiku Autokoolis pakuti see paketisiseselt ja juurde minumeelest ei pidanud maksma. Kohapeal sõitsime sealsete instruktorite masinatega... mitmekesi ühes autos. Ca paar tunnikest tiirutasime, libistasime, pidurdasime ja analüüsisime. Sai ka turvavöid testitud
Nüüd on load pea aasta olnud.... eks järgmine aasta tuleb see lõppaste koos kogu asjasse puutuvaga ka ära teha.