1. leht 2-st
Nafta hind ja alternatiivkütused
Postitatud: 06 Apr 2005 23:37
Postitas Ardi Soovik
Seoses sellega,et nafta kui taastumatu loodusvara,hakkab otsa saama,ning sellega seonduvalt ka hind pöördumatult tõusma,siis mis oleksid teie jaoks tuleviku alternatiivid.
Jätame välja diiselkütuse,bensiini,vedelgaasi.
1.Elektriautod-meie kliimas talvel kasutatav vaid lühisõitudeks.
2.Puugaas-kas otse või hübriidautona(puugaas-elekter).
3.Metaan-orgaanilist päritolu või tehtud kivisöest või puidust kas otse või hübriidautona (metaan-elekter).
4.Alkohol-kas otse või hübriidautona(alkohol-elekter).
5.Biodiisel-mille praegune omahind on kunstlikult madal,kuna on toodetud tänu põllumajandustoetustele ja odavale põllumajanduslikule diiselkütusele,kas otse või hübriidautona.
6.Vesinik-otse või hübriidautona vesinik-elekter või vesi+elekter=vesinik
Tulevikutehnoloogiad-kütuseelement,mini-tuumareaktorid,väga suure mahutuvusega akud.
Mõtle sellele juba täna.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=24811
http://www.gengas.nu/bilder/index.shtml
PS. Paluks siia mitte postitada teemal odavamalt saadavad naftaproduktid (vedelgaas,pestud diisel,venemaalt toodav kütus).Kuna nende näol tegemist ikkagi naftasaadustega.
Postitatud: 06 Apr 2005 23:54
Postitas Marcuz
Kuulsin paarist kohast uudist, et mõne nädala pärast bensu liiter 16.- ja suveks võib tõusta ainult liiter juba 20.-ni

Ei tea kas nii ruttu, aga selge on see, et bena hind varsti väga kõrge. Peab vist ostma mingi 1.1 mootoriga diisli ja siis ökolt tuhande pöördega ringi käristama

Hiljuti oli Eesti Ekspressis kirjas, et bena liiter võiks Eestis 5-6kr maksta kui riik vahelt ei võtaks (aktsiis ja käibemaks). Krt me seda aktsiisi maksame kui teid korda ei tehta ja need sellises si*as seisus on, et peab aukude vahet slaalomit sõitma

Ühesõnaga väga masendav see, et varsti pead täispaagi eest 1k välja käima... peab jalgratta ostma:sein
Postitatud: 07 Apr 2005 00:25
Postitas Moss
Kusjuures sama mõte käis täna peast läbi seda kütusehinna uudist kuuldes.
Praegu on kõige rohkem arendatud vist 6. Ardi pakutud variant.
Aga vb mõnekümne aasta pärast saabub asjale lahendus. Nimelt on teoreetiliselt võimalik ühest kilogrammist vesinikust võtta välja ikka selline

hulk energiat (mingi X*10 astmes 14 dzauli vms; ainest eralduvad neutronid ja koos nendega ka see meeletu energia). Hoiame pöialt.
Postitatud: 07 Apr 2005 00:36
Postitas laizk
minule jäi uudistest kõrvu hoopis teistsugune fakt.
Tuletagem meelde, kes ennustas, et nafta hind võiks olla 105 dollarit praeguse 57 dollari asemel... see oli PANK.
Mida tegi selle peale nafta hind? Kerkis veelgi.
Juhuslikult oli järgmine uudis sellest, kuhu on paigutatud USA PANKADE pensionifondide ja teiste fondide rahad - naftafirmadesse.
Seega: ise paigutame rahad, ise teeme prognoosid, ise haibime hindu ja ise nopime kasumi:flaming
Postitatud: 07 Apr 2005 00:47
Postitas Ardi Soovik
Selge on see kui varud vähenevad,siis hind peab tõusma.Ei ole ju nii,et toodetakse 20 aastat kasvavas tempos sama hinnaga ja siis hoobilt,kui nafta on otsas siis lõpeb tootmine.Pigem toimub hinnatõus kiirenevas tempos,see seab sisse olulise sunni alterntiivenergiaallikatele ülminekule.Probleem ongi selles,et Naftat toodavad kapitalistid,kel on kohe ja täna vaja kasum kätte saada.Seetõttu on naftahind olnud aastakümneid tasakaalus.Naftapumpamine on suurenenud võrdselt tarbimise kasvule.
Nafahinna tõus kiireneb kui tulevad teated ühe või teise naftamaardla tühjakssaamisest.
Postitatud: 07 Apr 2005 01:30
Postitas trim
vesinik mootor on juba ammu minu inglise keele õpetajal oli auto millel oli peal vesinik mootor see oli vist miski toyota celica või midagi sellist ei mäleta kahjuks kuid kahjuks on vesinik mootor praegu nafta firmade poolt kinni makstud ja selleks see ei olegi veel meie tänavatele jõudnud ...
Postitatud: 07 Apr 2005 10:01
Postitas Landy
Kuna puugaasi peale üleminekut on viimase 10-15 aast jooksul proovitud nii mosse, kui volgaga, siis on viimane aeg mõni LADA selle üle viia. Ardile võiks see olla peale Diisli paigaldamise kõppu uus väljakutse. Tal metsa ka piisvalt käes.
Ta saaks siis ju puha aktsiisivabalt ringi põristada ning seda, kui uut müügiartiklit reklaamida.

Kusjuures ilma naljata!
Postitatud: 07 Apr 2005 10:28
Postitas Ardi Soovik
Ma olen ka ,endasuguse vaese mehena, just puugaasi peale mõelnud.Eelmisel aastal metsas küttepuid tehes,sai ka kõik kased kasvama jäetud.Ja kolmest erastamisel oleval metsatükist kahel ka valdavalt kask kasvamas.
Postitatud: 07 Apr 2005 13:16
Postitas Laada
Kunagi huvitas ka mind just puugaasi teema ja uurisin neid võimalusi natuke. Käisin ka eestis ilmselt kõige asjatundlikumal inimesel (Johan Aavik) külas ja vaatasin ka asja praktilist teostust. Ega see puugaasigeneraator seni teostatud kujul tavasõidukile siiski eriti ei sobi. Väga head lugemist puugaasi teemal saab muidu siit:
http://www.gengas.nu
Ja kellel on huvi ja võimalusi see võiks sellise agregaadi siiski valmis ehitada. Minu arvates peaks saama sellise seadme mahtu oluliselt vähendada, samuti pole (turbo)kompressorid tänapäeval enam raskelt kättesaadavad, eriti head efekti saaks sellise seadmega just ülelaadimise korral. Kui keegi viitsiks sellise projekti ette võtta siis püüaks ehk isegi nõu ja jõuga abiks olla.
Mina lahendasin kütusehinnaprobleemid esialgu sel moel, et kulgen pikemaid otsi senise suure ja raske bensiinimootoriga neljaveolise sõiduki asemel tillukese TD trakatsiga.
Postitatud: 07 Apr 2005 15:01
Postitas kriisa
Kuulsin ka seda õudset juttu , et 15 krooni peale pidavat kütte hind minema. Vastik mõelda, Lada pole ka just kõige ökonoomsem. Tuleb kuskilt odavalt sebida viiene kast ja kiire differ

praegu uue auto jaoks raha pole
Ja jalgratta teen ka korda, uued käiguvahetid ja hammasrattad peab panema, siis linnavahel saab sellega kulgeda, praegu juba kulutused küttele ülearu suured.
Ka ühistranspordile võiks rohkem mõelda. Otepäält Tartus käia läheb autoga üle 100 krooni, bussiga aga tunduvalt vägem 50-75 krooni edasi - tagasi. Ka bussihinnad muutuvad järjest kallimaks kahjuks.
Üldiselt aga arvan nii, et bensiin hind võib ükskõik kui kalliks minna ega sellepärast sõidud sõitmata ei jää.
Aga mis siin ikka mõelda, tuleb ise rikkamaks saada

Postitatud: 07 Apr 2005 15:29
Postitas grimes
No need hinnad tõusevad ikka liiga lakke rsk.

:sein
Siis kui bensiini hind juba tõuseb tõusevad ka kõik muud hinnad sest kaup toodakse kah ju autodega poodidesse ja mujale ning se mootorsõiduk mis selle kauba kohale toimetab tarvitab kah kütust ja sellega tagajärjed kui suured.

Nagu enne euroopa liitu astumist öeldi rikkad saavad veel rikkamaks ja vaesemad jäävad veel vaesemaks.

Postitatud: 07 Apr 2005 15:32
Postitas grimes
Präägu kellel veel ratast ei ole peab vist kiiremas korras ostma sest need hinnad tõusevad kah varsti lakke

Postitatud: 07 Apr 2005 15:37
Postitas laizk
no kuulge, kuidas krt on seotud euroliit ja bensiini hind?
Postitatud: 07 Apr 2005 18:16
Postitas Daastar
Ladaga on veel odav sõita, ameerika muskelautode omanikud on aga varsti vist väga rõõmsad,ja paksu rahakotiga

Postitatud: 07 Apr 2005 18:44
Postitas logman
Algselt postitas: laizk
no kuulge, kuidas krt on seotud euroliit ja bensiini hind?
Aga vaat niimoodi ongi ,et hindu hakatakse tasapisi ühtlustama kõigi liidu liikmesriikide lettidel.
Siiani dikteeris iga riik ise kaupade sisseostuhinnad vastavalt riigi arengutasemele ja inimeste ostujõule. "Dikteeris" on vist isegi vale sõna ,õigem oleks öelda "hinnad kujunesid" ehk siis riikidesse eksporditava kauba hind oli kujundatud nii ,et kaup oleks enam-vähem laiale tarbijaskonnale kättesaadav.
Oleks ju mõttetu müüa kaupa sellise hinna eest mida maksta ei suudeta.
Lisaks veel euroonu maksis paljud kaubad kinni ja maksab praegugi üht-teist ,aga varsti peame ise hakkama saama.
Eesti on nagu kalatiik ,mis sai "sisse söödetud" ,nüüd pole muud kui euroonu on õngitsema hakanud.
Võiks ju Eestisse sikutada kütust otse valmistajatelt ,aga siis paneks euroonu kisama ,et tema kümnisetaskust on mööda hiilitud ja kui tahame tema tiiva all elada ,peame selle eest ka maksma.
Lisaks on kütuseturg reguleeritud tohutu paksude lepingutega tootjate-turustajate vahel ja siin on kõige suurem eeskisendaja meie kõigi poolt suuresti kiidetud usaonu ,kelle tagumikku meie vabariigi valitsus väga hoolega lakub.
Kas mitte ei olnud usaonule suureks pinnuks silmas ,et onu Saddam lasi Iraagist naftat välja müüa just neid tähtsaid lepinguid eirates ,kusjuures müügihind oli madalam kui usaonul ja nii ei saanud viimane ise oma sissetulekuid dikteerida.
Suutmata paha-kurja Saddamit muul viisil ohjeldada oli vaja propaganda pöörata Iraagi vastu (tuuma-keemia relvad ,mida polnud enam ammu olemas) ja alustada äraräägitud euroonu toel suurt sõda "tõe" nimel "kurjuse vastu" ,ehk siis minu keeli Õlisõda.
Kokkuvõttes võin öelda ,et oleme sattunud taas tagasi sinna ,kust tulime ehk siis suure ühtse pere söögilaua taha ja siin saab söönuks vaid see kel suurem suu ja pikemad käed. Vabadust on vaid pisut rohkem kui nõukas oli ,kuid ma ei imestaks üldse kui mõne aasta pärast selle jutu eest siin mul KaPo uksele koputaks. Vaat nii sõbrakesed.
See on poliitika...
Postitatud: 07 Apr 2005 18:45
Postitas kriisa
Algselt postitas: laizk
no kuulge, kuidas krt on seotud euroliit ja bensiini hind?
Euroopa liitu minekuga seoses tõsteti kütuseaktsiisi, et ühtlustada see teiste Euroopa Liidu riikidega, tehti ka see haige nüke, et diiselküte muutus bensiinist kallimaks. Sellest räägiti ka varem, aga ise ma ei uskunud, et midagi sellist saab juhtuda. Võimsad diiselmootorid on oma mõtte kaotanud. 1,9 mootorid mis 4,5 - 5 sajale võtavad on küll kasulikud, sest bensukad üldjuhul ei võta nii vähe. Suured ja mõnusad diislid, nagu 3.0 mersud ja bemarid või USA 6 liitrised on oma mõtte kaotanud.
Bensiinimootor on diislist vaiksem tavaliselt, odavam hooldada, erksam ja kütte peale võib nüüd isegi vähem kuluda kui diisliga.
Varem oli mul mõttes omale järgmiseks autoks diisel osta, Golf või bemar, aga nüüdseks olen selle mõtte peast visanud.
AITÄH EESTI VABARIIK, et aktsiisi tõstsid ja raha teede hooldamisse ei suuna.

Postitatud: 07 Apr 2005 19:50
Postitas GTA
Algselt postitas: Daastar
Ladaga on veel odav sõita, ameerika muskelautode omanikud on aga varsti vist väga rõõmsad,ja paksu rahakotiga
vaidleksin vastu: usa raud mis eestis liigub, on enamuses projektiautod ja nende juures on bensiin üks kõige väiksemaid kulutusi. ladad aga suuremas jaos igapäevamasinad, mille idee on just odavuses. kui bensiini hind laes on, siis hakkavad inimesed mõtlema kuidas odavamalt sõita saaks, lada mis just kõige ökonoomsem pole oma keskeltläbi 10l-ga sajale võib kergesti mõne odava diisli pärast (kasvõi vw gII D vms...) seina äärde roostetama jääda. volgad näiteks samamoodi ju tänavapildist kadusidki:rolleyes
Postitatud: 07 Apr 2005 20:12
Postitas matu6
ainuke võimalus on kui bensiini hinnad väga lakke lähevad tuua paagiga venamaalt küttet siisse. minu kandis harrastavad seda paljud. vene piir 15 kildi kaugusel. ostavad kohe venemaalt piiri äärest ja toovad üle piiri. tavalised autod millega nad toovad on suured ameeriklased millel on 300liitrised paagid. need kes seda äri praegu alustavad võivad olla 5aasta pärast päris rikkad. see on seaduslik äri midagi ei saa riik ka teha.
Postitatud: 07 Apr 2005 20:37
Postitas Landy
Algselt postitas: Daastar
Ladaga on veel odav sõita, ameerika muskelautode omanikud on aga varsti vist väga rõõmsad,ja paksu rahakotiga
On avalik saldus, t paljude 5,x või 6,x L V8 või R6 USA masinate suured pairuuumid peidvad tegelikult gaasiballoone

Postitatud: 07 Apr 2005 21:26
Postitas kuvalda
bensiiniga võiks tõesti keegi julgem kontingent salakaubitsema hakata,tuua venemaalt sisse suurte vaatidega,ja müüakse otse kellele tarvis,ei ole mingeid aksiise,vaja maksta ainult toojatele ja pika aja peale tasuks see vedajatele veel väga hästi ära,ei tea kuidas mendid ja piirivalve asjasse suhtuksid?:puzzled