1. leht 51-st
Mäng -> Mis on pildil?
Postitatud: 18 Mär 2005 11:45
Postitas burner
Alustaks siis uue mänguga. Mängu idee on pildi peal kujutatud autol mingi jupp vms ära arvata(mis iganes). Pildi paneb üles see kes eelmise ära arvanud.

Postitatud: 18 Mär 2005 22:44
Postitas burner
Vihjeks nii palju , et tegemist on Lada vidinaga ja see on pärit salongist, kuid seda näha ei ole.
Postitatud: 18 Mär 2005 22:50
Postitas Laada
meenutab väga vanaaegse nn. pehme laepolstri kinnitusvarda otsikut.
Postitatud: 24 Mär 2005 15:41
Postitas overspeed
lihtne, aga siiski, millega on tegu?

Postitatud: 24 Mär 2005 16:37
Postitas kriisa
Nukkvõll või siis väntvõll, üks neist ja korras see ka pole

Postitatud: 24 Mär 2005 16:46
Postitas overspeed
to Kriisa: jah, täpsemalt siis vända kael. väike lisa ka, et tegelt polnd see auto osa, sinna auku, mis pildil kaela pääl paistab (öliauk), vöite vabalt nimetissörme sisse toppida.
Pane siis uus pilt.
Postitatud: 25 Mär 2005 12:03
Postitas overspeed
mul siin veel möni on:
eks te siis pakkuge, (ei hakka kirjutama postitust "ei ole" vöi "vale vastus"),kui öige vastus tuleb, annan teada. kui ei tulegi, siis näitan ette (pilt teise nurga alt)

Postitatud: 27 Mär 2005 15:36
Postitas logman
Võin veel pakkuda ristpeamootori kolvi alumist poolt või ka kepsu ,aga kahjuks ei ole rohkem laevamootoriga kokku puutunud kui piltidel nähtud.
Seega - sorry ,minu aju tõrgub kuna sobivat faili pole olemas.

edit: pooleksläinud väntvõll see ju ka pole ,kes kurat siukse valmis meisterdaks...
Või siis klapi tõukur...?
No ei tea lihtsalt!
Postitatud: 27 Mär 2005 17:04
Postitas overspeed
loeme selle vastuse öigeks. Aga see ei ole ristpeaga mootori oma. mölemil, nii ristpeaga kui ka ristpeata mootoritel on mitmest tükist koosnevad kolvid. See oli meie laeva oma, 4 takti, V12 diisel, 500 p/min. Ristpeaga on 2 taktilised.
Pildil oli siis kolvi alumine osa ehk juhtkeha (öeldakse ka seelik). Osa auke on krooni kinnitamiseks (pildidil:kroon on paremal) teistest käib öli läbi, et jahutada kolvi krooni pölemisgaasidest, ning muidugi läbi teatud kanalite täidab ka oma määrimise ülesannet. Öli jahutatakse mereveega plaatjahuti kaudu. Kolvi juhtosa on alumiiniumist, kroon terasest. kokku kaaluvad 190 kg.
Sellel kolvil sulas al. osa hülssi kinni käigu ajal (tehnilises keeles: silinder "jooksis kokku"), vaht magas silindri ülekuumenemise maha.

Postitatud: 27 Mär 2005 17:47
Postitas logman
Vahi siis ,ei teadnud jah seda ,et ka 4-taktilisel kolvid niimoodi pooleks käivad.
Suurimast ristpeamootorist võib lugeda Tehnikamaailma 2004a. veebruarikuu numbrist. Kel seda käepärast pole ,siis mõned näitajad:
Wärtsilä-Sulzer ...RTA96-C (punktiiri asemele käib syl. arv)
võimsus 5720kw ,e.7780hj silindri kohta!
Syl. D=96 cm
kolvikäik 2,5m
kasutegur küünib isegi 53%-ni! (tehasekatsetus) tava u.50%.
tühikäigupöörded 20-30 rpm.
max. 300 rpm.
küttekulu 14RTA96-C oleks nimivõimsusel 14 tonni/h ,ökoreshiimil 13 t/h
e.3,6-3,8 kg/sek !
Aga mul nüüd küll uut pilti panna pole

Äkki annad veel midagi pureda ,Overspeed?
Postitatud: 27 Mär 2005 18:33
Postitas overspeed
Mis "seened" need on?

Postitatud: 27 Mär 2005 21:00
Postitas logman
Arvaks esialgu ,et algavad S-tähega. Vist olen õigel teel ,loodan...
Jätan teistele ka avastamise ruumi.
Naine muidugi arvas ,et nendes tehakse võid ja minu meelest on ta ka õigel teel ,st. nende "seente" otstarve on sama ,mis või tegemisel.
Postitatud: 27 Mär 2005 21:05
Postitas motamees
Kui Logmani naise mõtet edasi arendada võiks need olla piima-separaatorid.
Logman aga pakkus S tähega sõna. Jätaks siis selle piim/või sealt eest ära aga ma paneks asemele hoopis kütuse-. Tegemist ju ikkagi sisepõlemismootoritega (mitte lehmadega), mis kütust tarbivad. Olen kuulnud ka seda, et laevamootorid ohtrasti seda tarbivad.
Postitatud: 27 Mär 2005 21:09
Postitas Moss
Kuna pildi nimi on "sepakad" siis vist jah mingid separaatorid...
Postitatud: 27 Mär 2005 21:44
Postitas Zero
Kütusepumbad

?
Postitatud: 27 Mär 2005 22:10
Postitas aadu
Arendame siis teemat edasi- separaatoris toimib tsentrifugaaljõud....

Postitatud: 28 Mär 2005 12:11
Postitas overspeed
on kütuse- ja öli separaatorid. tsentrifugaaljöuga surutakse pöörlevas trumlis vedeliku raskemad osakesed (ka vesi) trumli välisseinale, ning siis teatud hetkel avaneb see sein korra, ning könts lendab trumlist välja. Ja nad on ka pumba eest, sest vedelik (kütus vöi öli) voolab säält ju sunniviisiliselt läbi, 4,5 m3/h, ning saab siis suunata kas samasse tanki tagasi vöi mönda teise, ehk "pump mis vahepeal puhastab".
Pange siis öigestivastajad uus pilt, vöi mul on veel möni...
Postitatud: 28 Mär 2005 23:02
Postitas motamees
Mis see on?:yllatunud

Postitatud: 28 Mär 2005 23:11
Postitas motamees
Õiged mõlemad. Pane aga uus pilt.

Postitatud: 31 Mär 2005 14:56
Postitas overspeed
oxecot pole kaua käind, panen seni siis uue:
Sellise asja vöite leida nii autost kui ka mujalt söiduvahenditest.
