1. leht 2-st

Lada läbivus talvel.

Postitatud: 23 Nov 2004 17:50
Postitas kriisa
Kuidas hindate oma Lada läbivust talvel. Ma ise arvan, see on parem nii mõnestki lääneautost, aga endal on õnnestunud paar korda ka sileda maa peal lumme kinni jääda, kusjuures lund oli ainult paar sentimeetrit. Diferantsiaal on ühe ratta tagant ära lülitanud ongi sees. Blokkdifriga ja heade rehvidega oleks läbivus vist päris hea. Külg tuleb ka väga kergelt ette minna.

Endalgi alles esimene talv selle autoga, üleüldse esimene talv kui ise autoroolis olen. Soendus jah suht hea, mu masinal kiiresti sooja tulema ei hakka, lääne masinatel tuleb kiiremini, aga kui ükskord Ladal tulema hakkab siis on soe küll.

Postitatud: 23 Nov 2004 18:31
Postitas moosmoosik
kui võrrelda seda esiveoga siis on jäänud mulje et ei muud kui külg ees. s.t. eelmisel talvel esiveoga ei istunud kordagi hanges kinni,läks nigu tank läbi. aga oma siguliga alailma "jäävangis". läbivust parandaksid kindlasti väga head naelkummid!
kusjuures libedaga kui "kets"ringi käib siis mida vaiksemalt ja vähesema gaasiga kohalt minna seda kiiremini te sealt liuväljalt liikuma saate!!
see oli nüüd kindlasti asjalik nõuanne :lol

Postitatud: 23 Nov 2004 22:02
Postitas motamees
Algselt postitas: moosmoosik
kusjuures libedaga kui "kets"ringi käib siis mida vaiksemalt ja vähesema gaasiga kohalt minna seda kiiremini te sealt liuväljalt liikuma saate!!
see oli nüüd kindlasti asjalik nõuanne :lol
See oli tõesti asjalik nõuanne.
Ja veel. Pange taha pagasnikusse mingi 50kg raskust ja te liigute nagu tankiga. Muidugi peavad olema ka head talvekummid. Lamellrehv on paksu lume sees ikka väga jama. Mul on taga Nokia mustriga naelkummid ja liigub praeguste ilmadega ikka väga hästi. Meil saarel ju lumeuputus. Jalgsi jõuab osadesse kohtadesse kiiremini, kui auoga. Isegi jeep ei aita, sest tänavad on kinni jäänud autodest umbes. Nägin isegi ühte Nivat, mida lükati. Lausa looduskatastroof.
Täna lasin oma Ladaga tänava äärde jäljed ette, et kunde autot sinna panna. Kundel oli esivedu ja lamellkummid. Kinni ta sinna jälgedesse jäi. Läks tüki aega enne, kui välja kaevasin.

Postitatud: 23 Nov 2004 22:51
Postitas versus
siin on minu katse pidusdustehnikast vaziga, mis sai tehtud suvekummidega (mõnusalt libedad) kinnisõidetud-jäise lume peal
proovisin pidurdada klassikaliselt blokki ja tippiva tehnikaga kiiruselt 50 km/h, pärast mõõtsin pidurdusmaa sammudega

50km/h ja blokki - lohises 40 m
50km/h ja tippides nagu abs - 31 m

seega vahe tublisti märgatav

plaanis oli ka 70km/h aga siis läks asi juba karmiks:P

Postitatud: 24 Nov 2004 07:54
Postitas berg
ma ei tea... mul ütlesid mazdal amordid üles, nii et hetkel sõidan siksiga! lausa lust on! see on seee on KURADIMA KAIF ON SÕITA TAGAVEOGA!!!! mul ka ülikorralikud talvekad, mida ma ei kavatse kihutamisega lõhkuda! ehk täna keeran tagumisele teljele mingid vähe pastlamad alla! sest praegu on nii hea, et külge peaaegu üldse ei lähe, sest perse lükkab nina nii jõudsalt, et auto sõidab välja keeratud ratastega lihtsalt otse!ehk liiga head kummid!!!!aga kui taga pastlad (muster peab siiski hea olema! pean silmas just naelte seisukorda) siis on tegelt ikka uhke ladaga sõita! ja ütlen ausalt olen ladaga ühe korra kinni jäänud ja see tänu esinemisele, ehk siis oli vaja ülbitseda ja sõitsin teelt välja põllule, kus auto lihtsalt lumehange otsas oli! kaevata sai ikka mõnusalt! enam nii ei tee!!!


LADA IS THE BEST

Postitatud: 24 Nov 2004 09:25
Postitas Landy
Algselt postitas: Kutsa
mina pole oma ladaga hästi sõita saand talvel sest koguaeg kinni sellel ladal ainult suvekad all taga on tutikad aga ees on täisesti slikk all:)
Kui mina 12 a. tagasi load tegin sõitsin ka esimese talve nõukode ajal kohaselt suvekummiga, tõsi, oli suure klotsiga proti kumm. Sai kõik sõidud sõidetud.

Talvel läbib kenasti, oluline kasutada võimlikult kitsast ja kõrget ning hästi naelutatud rehvi. Loomulikult ei tee väike kott liiva/kruusa ja labidas pakiruumis paha.

Postitatud: 24 Nov 2004 20:01
Postitas mess
Eelmiste talvede kogemus õpetas, et Lada igavesti fun auto, külge saab sahistada nagu ralliautol, kuid erilist läbivust paksus lumes pole, põhjuseks kerge tagaosa.

Tuleb aga tagant järgi tunnistada, et ilmselt oli eelmistel talvedel tegemist kehvade kummidega. Kes eilset Tartu ilma teab - lund keskmiselt ca 10 cm tänavatel, tuisanud kohtades ning väiksematel tänavatel isegi 15 - 20 cm. Sai kulgetud ja ma ütleks, et suhteliselt edukalt ka Lada kohta üsna laiade ning mitte kõige esimese nooruses olevate suvekummidega - ees 185 ning taga 195. Sisse õnnestus jääda ainult ühel korral kui 15 cm paksune lumekihi all olev kiilasjää lõpetas vastu mäge kulgeva teekonna. Siis ei saanud tõesti enam ei edasi ega tagasi.

Nüüdseks uued korralikud talvekummid all, millel nii lumes vajalikku lamelli, kui jääl vajalikku naela ning masin üllatas mind taas meeldivalt. Paksudest lumehangedest ronis ka paigalt startides läbi. Kui veel lisaraskust pagassi paigaldada, siis võiks täitsa rahue jääda.

Postitatud: 27 Nov 2004 15:47
Postitas jinx
Lada 110 ja ütleks et lumest läheb läbi nagu tank. Siiani igast lumest läbi roninud ja kinni pole kunagi jäänud. Rehvideks on 4 aasta vanad kormoronid. Mustrit all veel piisavalt, kuid ei ole eriti head kummid. Aga läbivus on autol suurepärane. Ilma probleemideta läheb läbi ca 20 cm paksusest värskelt sadanud lumest. Tuisuvaalud võivad oluliselt kõrgemad veel olla. :D

Postitatud: 27 Nov 2004 18:59
Postitas Mel
Tegin siis ka ühe tähelepaneku. Autol olid taga all originaalsed 03-e kummid, mis on teadu pärast tiheda lamellilise mustriga ja tuleb tunnistada, et pidamine oli üllatavalt hea. Eriti võrdluses küllaltki siledate esikummidega, mis iseenesest M+S.
Talvekad on all Masteri protid. Taga 175 ja esimesed 155. Üldiselt pole nendega sõita viga, kuid võrdluses klotsmustriliste Nokiani Hakkapelitatega, mis olid enne Mastereid on pidamine viletsam. Nokianid hoidsid ka naelu väga hästi sees. Lamellilised Masterid kaotavad aga väga kergesti naelu, kui asfaldil natukene karmimalt gaasiga ringi käia.
Lada puhul veel väga oluline, et ükski pidur ei oleks talvel peale. Endal oli vasak esimene kinni jäänud, mille tulemusena paigalt liikuma hakkamine lumes oli oi kui vaevaline.
Teisel autol on Fulda suvekad (185/60R14), milledel on suvel asfaldi peal pidamine väga hea, aga külmaga läheb kumm kõvaks ja ei ole ei pidamist ega vedamist. Juba 3 sentimeetrise lumega ole siledal teel hädas paigalt liikuma hakkamisega.

Seega kumm on väga oluline ja ega ka väikene raskus pagassis liiast ole.

Postitatud: 28 Nov 2004 22:41
Postitas kriisa
Selle teema tegin, sest mulle tundus, et mu auto läbivus pole kuigi hea, nüüd leidsin sellele ka lahenduse ehk siis sain teada miks ta pole kuigi hea. Nimelt on viga tagarehvides, nad on vanad, väga vanad isegi, mustrit oli neil palju alguses, aga nüüd hiljuti avastasin, et üks neist on kuidagi kumer ja keskelt siledaks kulunud, mida ta alguses polnud. Arvatavasti pandi rehvivahetuse käigus pisut liiga suur rõhk sinna sisse ja sisse jäädes on kraapimise ajal kulunud keskkoht rohkem kui ääres ja nüüd läbivus veel kehvem, rehvi vanaduse tõttu võis olla ka ta struktuur nii vananenud, et isegi normaalse rõhu korral kaardus protektor rohkem kui lubatud. Ja nüüd isegi tasase libeda pinna peal hakkab üks ratas ketrama, diferentsiaal ju teadupärast annab jõu sellele rattale mille pidamine on kehvem ja nii ei saagi liikuma.
Loo moraal siis järmine, tagakummid peaks olema võimalukult ühesuguse mustriga ja ühesuguses korras, kui üks on superrehv ja teine kulunud siis saab kohalt minema arvatavasti veel kehvemini kui siis, kui mõlemad tagarehvid on kehvad ja kulunud.

Postitatud: 28 Nov 2004 23:51
Postitas motamees
Algselt postitas: Mel
Autol olid taga all originaalsed 03-e kummid, mis on teadu pärast tiheda lamellilise mustriga ja tuleb tunnistada, et pidamine oli üllatavalt hea. Eriti võrdluses küllaltki siledate esikummidega, mis iseenesest M+S.
Vene ajal, kui talvekumme siinkandis veel ei liikunud kasutasid rallimehed just neid kumme talvesõiduks. Läti hakkas veel tegema 03 mustri baasil talve protte. Mustri kuju sama, aga klotsidena.

Postitatud: 29 Nov 2004 08:58
Postitas moosmoosik
Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: moosmoosik
kusjuures libedaga kui "kets"ringi käib siis mida vaiksemalt ja vähesema gaasiga kohalt minna seda kiiremini te sealt liuväljalt liikuma saate!!
see oli nüüd kindlasti asjalik nõuanne :lol
See oli tõesti asjalik nõuanne.
täna siis on lumi maha tulnud ja ummikud käes. põhjus: kõik lasevad hirmsa gaasiga foori tagant minema,see põhjustab seal igavese libeduse ja ühe rohelise tsükliga 1-2 autot. aga kui minna rahulikult siis ikka rohkem saaks. hetkel mõtlen kuda maja eest minema saada sest pool km eemal on foor aga autode rivi ummistab väljasõitu.
autojuhid teavad et talv on käes aga ikka vahivad igat lumehelvest nagu ilmaime.

Postitatud: 29 Nov 2004 16:35
Postitas kriisa
Paljud algajad juhid ei saa aru, et libedaga ei tohi minna kohalt suure gaasiga minema. Mõni inimene ei hakkagi sellest aru saama.

Postitatud: 29 Nov 2004 17:21
Postitas RG
nu mul head uued kummid ladal all kui palju gaasi ei anna läheb hästi edasi aga kui gaasiga mängima hakkad saab ikka väga hästi spine teha nii et auto on kontrolli all.Aga liigse gaasiga võib asi lõppeda kurjasti .

Postitatud: 29 Nov 2004 19:22
Postitas kriisa
Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: Mel
Autol olid taga all originaalsed 03-e kummid, mis on teadu pärast tiheda lamellilise mustriga ja tuleb tunnistada, et pidamine oli üllatavalt hea. Eriti võrdluses küllaltki siledate esikummidega, mis iseenesest M+S.
Vene ajal, kui talvekumme siinkandis veel ei liikunud kasutasid rallimehed just neid kumme talvesõiduks. Läti hakkas veel tegema 03 mustri baasil talve protte. Mustri kuju sama, aga klotsidena.
Hiljuti oli Otepääl rahvaralli Tartu Sügis 2004 ja ma panin tähele, et päris paljudel mosseliiga autodel olid need Läti protikummid all. Ise olen kunagi "põllurallit" sõitnud mossega, millel olid ka need Läti protid all, kinnisõidetud lumel ja paljaks sõidetud külmunud pinnasel oli pidamine väga hea, kuid pidamine jääl polnud kiiduväärt, üsna kehv oli. Muide Tartus poes Ülo äri on neid veel praegugi müüa ja suvel oli Tallinnas Volga poes ka :)

Postitatud: 29 Nov 2004 20:21
Postitas moosmoosik
Algselt postitas: Kriisa
Paljud algajad juhid ei saa aru, et libedaga ei tohi minna kohalt suure gaasiga minema. Mõni inimene ei hakkagi sellest aru saama.
mitte ainult algajad juhid vaid pea kõik. kuna eelmise posti tegin hommikul siis vahepeal praktiseerisin veel linnas: saad sõimata kui vaikselt lahkud foori eest.
mis aga puutub sügavasse lumme siis ma ilma raskusteta olin ise raskustes kohalt minekutega aga käik sisse ja sidur kahti ning ise välja lükkama,nii saab küll!

Postitatud: 29 Nov 2004 20:30
Postitas kriisa
Ma olen ka ise lükanud kõrvalt, tooreklapiga saab pöörded ka peale panna, siis ise lükkama kõrvale, ainult, et õigel ajal peab sisse tagasi jõudma, kui hiljaks jääda, siis sõidab auto ise minema :D

Postitatud: 29 Nov 2004 20:41
Postitas moosmoosik
toorest pole mõtet panna peale sest siis sama efekt mis gaasi andes. aga põhitõde on see et ust ei tohi kinni lükata eriti siis kui ta raskelt lahti käib !!!

Postitatud: 30 Nov 2004 17:45
Postitas kriisa
Arvan, et natuke peaks toorest panema, sest vastasel juhul võib masin lihtsalt välja surra.

Postitatud: 13 Jaan 2005 15:16
Postitas rene07
ühesõnaga naised ja lapsed taha istuma, normid talvekad taha ja anna minna:D Ja see et tagumiku sõites ette tirib see on normaalne. Keera aga mõnuga vastu esimeste ratastega ja sõidumõnu missugune:lol:) Mul isa ikke ütelnud et see esisilla vedamine rohkem algajate asi on-et taga ots kindlalt taga pool oleks!!! Jama ju- see talv jätsin meelega suvekad alla (MI 16) ja niipalju kui seda lund oli, oli ka lõbu nii et tapab!!!!:D Aga naised ja lapsed olid taga (karjusid küll) ja pidamine sellevõrra parem! Ning kui ikka libe tee ja libisemise oht siis annab seda kõike kiirusega regulleerida!!!