1. leht 2-st

Hoiatus kõigile

Postitatud: 10 Okt 2004 23:35
Postitas motamees
Külmaks läheb. Vahetage suvine aknapesu vedelik talvise vastu. Muidu on varsti pumbad lõhki külmununud.
Kellel vesi tosooli asemel mootoris tuleb ka vahetada.

Postitatud: 12 Okt 2004 19:57
Postitas kriisa
Täna hommikul mul juba oligi aknapesu vedelik jääs. Tavaliselt auto öösiti soojas garaazis seisab, aga olin küljas ja siis oli väljas. Pump oli kunagi varem lõhki külmunud ja mul juba kokku liimitud, nii et ta toimis. Ja praegu ka veel toimib. Õnneks ei jõudnud nii palju külmuda, et lõhki läheks.

Postitatud: 13 Okt 2004 10:35
Postitas Arno
mul on jahutusega mingi sihuke jama et vesi kaob ära kuhugi näha pole et kuskilt tilguks aga ära ta kaob igatahes summutist auru ei tule niiet silindrisse ka niriseda ei saa ja aknad salongis on udust puhtad siit see jama miks eriti vett tosoolivastu vahetama ei kipu

Postitatud: 13 Okt 2004 12:14
Postitas Boxer
arno sul soojenduse kraan terve ?

Postitatud: 13 Okt 2004 13:32
Postitas Arno
kui katki siis oleks kohe aknad seest udused aga minul seda probleemi ei ole kui siis ainult joodikuid vedades

Postitatud: 13 Okt 2004 18:44
Postitas motamees
Kraani tilkudes ei lähe aknad uduseks. Vedelik tilgub kenasti kunde jalamati ALLA.
Kui selline väike leke, millele jaole ei saa, kasutage lekkestoppi. See otsib ise lekkiva koha üles ja sulgeb selle. Muidugi mitte veepumpa ja soenduskraani (liikuvaid osi).
Lekkestopp ei tekita ummistusi mujal jahutussüsteemis. Ärge kasutage sinepipulbrit ja vene aegset "jukut". Nendel on kõrvalmõjud. Muidu lekke peatavad samuti.

Postitatud: 13 Okt 2004 18:49
Postitas laizk
hm...mul tundub juhipoolne jalamatt pidevalt alt poolt niiske olema. tosooli kaob ka natuke... seega mul leke?

Postitatud: 13 Okt 2004 20:54
Postitas kriisa
Soojenduskraanis ei tilgu juhipoolse mati alla, kraanist teisele poole tilgub. Juhipoolse mati alla võib tulla äkki piduriõli, kui pump lekib, samuti võib ka ukse vahel vett tulla, kui ukse sees olev kile on puudu, siis vesi mööda polstrit otse salongi sisse voolab ja mati alla läheb.
Aga samas ma ei tea kas 09'l on nii, kirjuasin praegu kopika kohta, ilmselt 09 kohta ei sobi see.

Postitatud: 14 Okt 2004 21:26
Postitas kriisa
Ei tea kas ikka tasub maitsta, see ju mürgine. Äkki lõhna järgi tunneb ära. Jahutusvedelik ei tohiks aurustada ka nii kergesti kui vesi, et kui matt ära võtta ja kuivada lasta ja ei kao kiirelt ära, siis jahutusvedelik.

Postitatud: 23 Okt 2004 21:03
Postitas Marcuz
2 probleemi talveks valmistumisel:

1. Talve saabudes kui ilmad juba jahedad, ei lähe mul siksi mootor korralikult soojaks. Osuti jääb sinna teise kriipsu juurde skaalal. Termostaat peaks korras olema. Õhuvõtt on talve asendis. Suvel ja sooja ilmaga koik normaalne, aga nüüd panin radika ette esivõre taha tuuletõkkeplaadi ca 1/2 katab preagu ära aga kui veel külmemaks läheb pean vähemalt 3/4 ära katma vist. Muidu mootor ei lähe soojaks, mis tähendab et auto ei liigu korralikult ja salong ei lähe soojaks. On see normaalne, et peab radika ette plaadi panema et külma õhku ei saaks?

2. Talvel on ju kõik tänavad soolaga üle kuhjatud. Mida te oma siksi kerega teete, et see ka kevadel veel ilus ja läikiv oleks? Kas on mõtet üldse talvel siksi garaazhist välja ajada ja kui, siis kas määrida mingi õliga kokku või igapäev pesta/vahatada??? Teate mingeid spets vahendeid? Jagage kogemusi ja soovitusi. Ei taha, et soolad roosteussi uuesti ellu ärataksid..

Postitatud: 23 Okt 2004 21:29
Postitas Boxer
värvi peaks mingil määral vist kaitsma auto vahatamine ja poleerimine, aga ma pole asjatundja väga sellel alal.

Postitatud: 23 Okt 2004 21:34
Postitas motamees
Marcusele: Sul ikka termostaat siis tuksis, kui eest katma peab. Vaheta välja.
Korosioonitõrjest on mitmel pool kirjutatud. Ise olen kirjutanud mota02 teemasse sellest ja ka selles rooste uurimustöös on ainetest ja muust juttu olnud.

Postitatud: 26 Okt 2004 15:00
Postitas Marcuz
Tänud mota! Oligi termostaat tuksis. Nüüd läheb kohe soojaks ja ei pea katma midagi.

Väike OT, ei hakanud uut teemat selleks tegema. Kuna vana termostaadiga nii soojaks enne mootor ei läinud, siis nüüd uuega läheb temp. osuti päris kaugele. On nii normaalne??
Pilt

Postitatud: 26 Okt 2004 15:23
Postitas laizk
kas kas sa katmise lõpetasid ära? või jätsid kõik nii nagu enne termostaadi vahetust? tee nüüd radikas ikka uuesti lahti ja kontrolli ka jahutusvedeliku hulk üle

Postitatud: 26 Okt 2004 18:47
Postitas moosmoosik
mul termostaat töötab aga papitüki panen talveks ette ikkagi. ütleme et siiis kindluse mõttes(tundub et läheb nii kiiremini soojaks) ja selline näit tuleb just siis kui papp ees.
aga ma saan aru et seda pappi pole siis mõtet üldse sinna toppida?

Postitatud: 26 Okt 2004 19:05
Postitas Marcuz
Papi võtsin loomulikult ära ja tosooli kontrollisin kaa üle. Mul läheb nüüd mootor küll ruttu soojaks.

Postitatud: 26 Okt 2004 19:15
Postitas motamees
Algselt postitas: moosmoosik

aga ma saan aru et seda pappi pole siis mõtet üldse sinna toppida?
Kattel ikka mingi mõte on talvel.
Mootor jahtub aeglasemini maha peale seiskamist. Tähendab läheb ka pärast kiiremini soojaks.
Siis olen veel ühe asja läbi elanud, kus radiaatori kate (mul oli ikka selline originaal- poroloon ja nahk) väga palju aitas. Kunagi talvel, sõites praamile, imestasin masinate rohkuse üle teeääres. Autodel kapotid üleval ja aurasid kangesti. Alles praamisabas õue minnes sain asjale pihta. Minu esimene matt oli umbselt väga märga lund täis kittinud. Sadas ju lumelõrtsi. Teistel ilmselt kittis selle vesise lume läbi radiaatori ja tegi kõrgepinge ahela märjaks. Seisid siis teeääras ja kuivatasid neid. Minul aga praamisabas kümneid konkurente vähem.

Postitatud: 07 Nov 2004 19:09
Postitas yellowboost
Selline küsimus, kui palju seda jahtusvedelikku peab ostama 01-le ? :puzzled

Postitatud: 07 Nov 2004 19:44
Postitas moosmoosik
Algselt postitas: motamees
radiaatori kate (mul oli ikka selline originaal- poroloon ja nahk).
see oli minu mälu järele selline millel oli(d) peal klapp(id) mida sai vajadusel avada et lasta "lisakülma"radikale . sellised väikesed trukiga nagu taskuklapid.
sellest ka küsimus: kui see papp sinna ette panna siis kas terve radika ette või jätta ikka väike vahe jahutuse jaoks kah?
ja kui see papp on ees kas siis peab lisaks panema selle toru mis kollektori pealt sooja kogub ja õhufiltrisse viib?
mul eelmisel talvel olid mõlemad olemas.

Postitatud: 07 Nov 2004 20:41
Postitas motamees
Soojatoru peab õhupuhasti küljes olema igaljuhul, olenemata esikaitsest.
Pappi kasutada radika ees on natuke ohtlik. Papp katab ikka asja päris kinni. Kui panna papp, siis tuleks jätta radika ülemine/alumine osa 1/4 ulatuses lahti.
Esipõllel olid klapid küll peal aga talvel 011 neid vaja polnud. Sellel automargil on iluvõre all ka pisikesed õhuaugud ja sealt läbi sai piisavalt õhku jahutuseks. Katsin ka need augud plastikribaga veidi kinni.
01/02 Aga sulgub radika tuulutus peaaegu (kuskilt pilude vahelt ikka tuleb) täielikult. Nendel oli vaja taskuid vahel avada.
Iluvõre soenduspõlle isetegemine pole ju ka mingi kunsttükk. Natuke kunstnahka/termatiini, väheke porolooni (ei olegi väga vajalik) ja natuke kätetööd. Paigaldamiseks võtke iluvõre eest ära ja siduge põll tagantpoolt kinni. Taskuklappe polegi vaja teha. Vajadusel võib nurga veidi kõrvale lükata.