lada ja mosse sõidumugavus

lada ja mosse sõidumugavus

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Mul oli 86 aasta rulli bmw ja sellel ei olnud roolivõimu(suht kergelt käis muidu). Aga ausalt öeldes olen nii harjunud juba ilma rooli võimuta :lol :P
Teema kohaselt mosse ja sixi koha pealt. Ausalt öeldes mosse eriti ei meeldi. Oli endal. Väga korralik iseenesest oli. Mootor oli eriti korralik ja veel eriti vaikne :yllatunud
Aga millegipärast ei meeldinud ikka. Kuigi oli suht korralik jne. Ja vaikselt sõita ja niisama oli normaalne täitsa sõita ;)

[Muudetud: 20-1-2007 grimes]
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Mina enda hääle annaks ka mossele kui rääkida sõidumugavusest. Esiteks on mossel rool kergem ja asend juhi suhtes on etem. Rool on kõrgemal ja lähemal, st mina oma pikkade jalgade tõttu pean Ladas ette küürutama kui tahan kiiresti rooli keerata, sirgete kätega ei saagi kiiret sõitu teha. Mosses oli lihtsam ja jalaruumi oli küll.
Käiguvahetus oli mul mõlemal mossel täitsa normaalne...nagu hoovastikuga süsteemidel ikka (umbes nagu 20 aastat vanal bemaril). Tegin kangid lühemaks ka mõlemal (2140 ja 2125 olid mul), läks veidi raskemaks aga täitsa norm oli veel. Peeglid originaalis ka minuarvates paremad kui kopikatel.

Tegelikult ma pikemalt ei räägi, muidu satun veel põlualla :P
Lada puhul mulle meeldib see, et forsseerimise know-how'd liigub rohkem. Sõitmine nendega on fun nagu vene masinatega ikka.

PS. SELLINE oli mu esimene mosse.
m
martvl
Foorumi kasutaja
Postitusi: 238
Liitunud: 15 Dets 2005 16:41
Asukoht: Karinu küla;Rakvere
Autod: Vaz 21051,Gaz 21R vw golf 2,Kawasaki ninja

Postitus Postitas martvl »

ja 2140 sõitnud kõvasti nu suht mugav minu arust aga 06 jääb kõvasti alla
samas on maitse asi mõnele meeldib see mõnele teine
üks õige Ladafänn ehitab ka külmaga oma autot :D
1
1w
Foorumi kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 05 Jaan 2007 19:26
Asukoht: Tallinn
Autod: 1985a 21013
Kontakt:

Postitus Postitas 1w »

Olen ise sõitnud rohkem moskvichi kui ladaga , mossega on parem ja kergem pöörata, ning sõiduasend ka parem. Kuid mossega sõites olid käed liiga tihti õlised. Sellepärast saigi seekord ziguli ostetud.:);)
Mina pooldan mõlemaid, kui nad korras on.
Ajavad veidi närvi ka sellised tegelased , kes on ainult 1 korra elus saand mingit halvas seisundis moskvichit tunda ja kohe räägivad ,et ükski mosse ei kõlba kuhugile.:(
OT: Minu 1982a IZ "Moskvich 412" oli küll super soendus, midagi polnud muudetud, praeguse kopika soendusele küll alla ei jäänd.:puzzled



[Muudetud: 31-1-2007 1w]
Ziguli on sõiduriist, mitte riistapikendus.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Tekst Mosseliiga foorumist,kus võrreldakse Mosset ja Ladat.
Vene keele valdajatele lõbusat tuju tükiks ajaks.
http://foorum.mosseliiga.ee/index.php?a ... topic=3911
-
-grazy-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 396
Liitunud: 15 Veebr 2006 16:54
Asukoht: Raplamaa või Pärnu
Autod: Bmw 525IA,Toyota Celica
Kontakt:

Postitus Postitas -grazy- »

Noh minu arvamust kah nats.Lada saab ikke minu soosingu,ise olen sõitnud 6 mossega ja need olid kah alates põllurallikast lõpetades prillikiviga ja üks asi mis mulle eriti vastukarva oli,oli mosse käiguvahetus :flaming ,kui käiku vaja vahetada siis tuleb tõeline vana rekkajuhi tunne peale,kui aerutad käigukangiga mööda salongi,selle käiguvahetuseks on mul ka üks käe liigutus mis siiamaani on kõik naerma ajanud :lol .Kokkuvõtteks siks on kõvasti ilusam ja mugavam kui mosse.
Bmw 525IA 141 kw 1991.Toyota celica gen3 78kw 1984
1
1w
Foorumi kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 05 Jaan 2007 19:26
Asukoht: Tallinn
Autod: 1985a 21013
Kontakt:

Postitus Postitas 1w »

Algselt postitas: -grazy-
Noh minu arvamust kah nats.Lada saab ikke minu soosingu,ise olen sõitnud 6 mossega ja need olid kah alates põllurallikast lõpetades prillikiviga ja üks asi mis mulle eriti vastukarva oli,oli mosse käiguvahetus :flaming ,kui käiku vaja vahetada siis tuleb tõeline vana rekkajuhi tunne peale,kui aerutad käigukangiga mööda salongi,selle käiguvahetuseks on mul ka üks käe liigutus mis siiamaani on kõik naerma ajanud :lol .Kokkuvõtteks siks on kõvasti ilusam ja mugavam kui mosse.


Eino siis pole sul üksiki nendest 6 mossest korralik olnud, kuna minul vabriku käigukastiga ning seadetega läksid käigud väga hästi sisse, ei pidanud küll "aerutama käigukangiga" Mulle nt meeldis mosse käigukast , mõnus oli käike sisse lükata, pehmelt läksid ja hästi kaugele, sigullil on kuidagi "kange" see käiguvahetus.
Ziguli on sõiduriist, mitte riistapikendus.
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 454
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Olles varasemalt aastaid omanud Mosse-2140 (1986a. vl) ja viimased pool aastat Lada-2106-t,võin omalt poolt ka sõna sekka lisada.
Isteasend roolitaga. Ladas häirib just asjaolu,et istud nagu pea laes ja rool kipub vastu põlvi käima,istud nagu ahv,jalad kronksus. Eriti häirib siis,kui on vaja rooliratast "vändata" siis saavad ka käed põlvedega kokku. Mossel on istumise mugavus nagu parem aga kurvides külgtuge ei ole.
Rooli on mossel kergem pöörata kui Ladal ning mosse rool istub ka paremini pihku kui Lada 2106.
Käigukang liigub Ladal täpsemalt ja vaikselt. Mossel isegi peale kulissi ja hoovastiku tihendite vahetust jäid mingid lõtkud ja käiguvahetusel hoovastik koliseb. Mosse viga on ka see,et vähegi kulunud kulissi ja hoovastiku tihendite korral ei taha tagurpidikäigutuli põlema jääda.
Karburaatori seguklapi juhtimise süsteem(gaasipedaal). Mossel hoovastikudetaile on palju ja sammuti lõtke ja seguklapi juhtimine on ebatäpne. Ladal pole seda siiani täheldanud.
Klaasipuhastajaid on Ladal parem käitada sest lüliti tal roolisambal. Mossel aga pööratav nupp armatuuril,mida lülitades pead käe ebamugavast pikalt välja sirutama.
Mosse käigukasti 3 esimest käiku töötavad häälekamalt (mis ongi tegelikult mosse omapära) võrreldes Lada kastiga.
Ladal häirib väga ka panipaikade puudumine salongis. Mossel seevastu on hoidikud käigukangi juures ja armatuuril paremas servas.
Küttesüsteemide tõhususel Mossel ja Ladal pole siiani eriti vahet teinud.
Mosse mootori töökindluse kohta ei teagi midagi väga erilist kosta. Ühte mootorit piinasin väga ja otsad andis see ligi 12 000km möödumisel. Ilmselt mängib siin suurt rolli ka tehase täpsus mootori koostamisel,mis nagu me teame,oli väga kõikuv.
Sellega olen nõus,et Lada on täpsemalt töödeldud ja koostatud.
Lada 2106 1600 mootoriga läheb tunduvalt paremini edasi kui mosse 1500-ga. Kui Ladal sõites enamasti vajutad gaasipedaali kuni pool selle üldkäigust siis mossel pidi vajutama 2/3 et liikluses mitte jalgu jääda.
Remondil on Mosset nagu lihtsam osandada ning koostada. Siiani olen kirunud Ladal idiootseid kinnituskonstruksioone näit. armatuuril. Miks kuradi päralt on vaja nii palju osandada,et saada kätte keskmine konsool (see,kus raadio asetseb)? Mossel on selleks vaid 4 kruvi,millele saab igal ajal kergelt ligi.
Kardaani vahetus on Ladal ka üks paras keberniit. Mossel vaid tagasilla ääriku küljest 4 polti-mutrit lahti ja tõmba lups tahapoole välja.
Ladal käigukasti veel maha võtnud pole. Mossel sai seda korduvalt võetud ja arvan selle lihtsamini kätte saada kui Ladal. Mossel nimelt tuleb ilma sidurikojata kast maha. Tänu sellele on kasti kaal kergem ning endal on nii mõnigi juhus olnud,kus oma majaees parkimisplatsil kasti ja kardaani vahetatud sai. Lada puhul pean vist garaazi vaatama...

Välimus on tõesti maitse asi. Mulle on AZLK-2140 üks ilusamaid Vene autosid. Ladaga võin sõita aga ka mosse vastu pole mul midagi. Mõlematel autodel on omad head ja halvad omadused.

Need siis mõned näited Lada-2106 versus AZLK-2140.


[Muudetud: 27-7-2008 EdR]
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
Kasutaja avatar
MAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 239
Liitunud: 13 Juun 2008 17:30
Asukoht: Elva
Autod: VAZ 2103 75,

Postitus Postitas MAZ »

Ise olen nii mossesid 407-2140 sõita saanud ja mõnda ka omanud.
Lada/VAZ tüüpi autodest 2101, 2103, 2108. Kui ka GAZ tüüpi autosid.
Jagaksin siis omasid kogemusi veidi:
Mossed: 412-2140 vajavad palju hooladmist ja teadjameest igasugu pinsak-lipslastele seda autot ei soovita, tööde mahu töttu.
Samas kehva teed sõita on mossega parem kui ladaga.(omad kogemused)
Isiklikult ütlen, et 408 on neist kõige õnnestunum, 412 on jälle vastupidavam mõnest kohast.Kuid see jah minu arvamus mossede kohalt.

Lada/VAZ: Kõige parem auto, mis mul olnud on oli 2101, oli mulle nagu käejärgi. 2108 iste oli minu jaoks ebamugav muidu OK auto.
2103 (see samune mis mul hetkel on) sellega on mul tulnud 3 korda tee peale jääda. Rooli on halb keerata, sest jalad jäävad ette, istme reguleerimisest on vähe kasu. 2 korda on pea laes ära käinud.
Asfaldi peal on 2103 väga hea, kehval teel on sõitmine üsna pingeline.
Mitu korda olen ka kinni jäänud autoga.
2101 neid probleeme pplnud kuigi kirjade järgi on vähem äkilisem kui 2103.
Kokkuvõtteks: Iseklikult eelistan 2101 kõigist teistest VAZ tüüpi autodest,
põhjuseks töökindlus.

[Muudetud: 27-7-2008 MAZ]
Lada, remondi ja ehitamise rõõmud aastast 1971
m
maxmax1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 08 Mär 2008 14:48
Asukoht: Märjamaa
Autod: puudub :(

Postitus Postitas maxmax1 »

mosse pidi kruusa teedel parema pysivusega ja pidi saama kiiremini sõita kruusa teedel isiklikult on mu meelest Lada ilusam :D
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Ise omasin kh ühte korralikku 2140 mokitsat siis...
Mälestused mis olid... Mootor käis jube vaikselt. Kapotialla pea pannes, kuulsid tõesti ainult väikest mootori sahinat ja õrna müra... Võrdlesime mõne golfi ja passatiga. Mosse oli siiski vaiksem kapotialt :yllatunud
Bensiini võttis jube vähe... Kuna bensutoru oli mõlkis või midagi sellega oli igatahes, siis sai alguses bens pandud aknapesu potsikusse...
Ja küll sai alles sõita selle täiega. Mosse oli küll väga uimane jne. (arvatavasti eelnevalt öko peale timmitud)
Peab tunnistama, et kruusal sõites on mosse tõesti parem ;)

Kokkuvõttes, mosse nagu üldse ei meeldi. Tee mis tahad, aga peale ei lähe küll mitte kuidagi.
Küll oli endal see väga korralik isend. Aga jh, tõesti ei meeldinud.
Käigukangi suhtes, mulle meeldib lada käigukang kõvasti rohkem. TAl on konkreetsed käigud. Mossel tõesti tõmba esimese käiguga nukid vastu armatuuri katki, ja teist käiku tõmmates küünarnukk vastu tagumist istet.*
Olen mõnda üksikut mosset näinud. Millel käigukang natuke parem kui tavaliselt neil.

Peale selle oli tuttavatel mosseliiga mossesi kuskil 5tk äkki..
Ja mõnel sai peal oldud. Käisid ikka suht hästi edasi muidu teised ikka. Aga ladad minuarvates käivad ikka nõks paremini edasi, kui korralik mootor.

[Muudetud: 28-7-2008 grimes]
m
mks113
Foorumi kasutaja
Postitusi: 60
Liitunud: 13 Sept 2005 15:39
Asukoht: Pärnumaa
Autod: Vaz 2104 , Audi a4 Q ,Audi 100

Postitus Postitas mks113 »

Omasin 2107 ja 2125, mõlemal omad plussid ja miinused, minumeelest mõlemad omamoodi uunikumid ning head.
Vasta