1. leht 1-st
K: kes tegeleb velgede taastamisega?
Postitatud: 20 Aug 2010 11:30
Postitas kasparlauri
Sai siis hiljuti muretsetud oma ladale alumiiniumist valuveljed, aga soov oleks lasta need veel liivapritsiga ära puhastada ja üle värvida. Oskab keegi soovitada mõnda head ja soodsat kohta?
Postitatud: 20 Aug 2010 20:14
Postitas logman
Miks ei ole?
Millega siis puhastada vanast värvist?
Postitatud: 20 Aug 2010 21:10
Postitas logman
Tore.
Aga kividest vigastatud ja oksüdeerumist alustanud kohad, mis nendega?
Postitatud: 20 Aug 2010 22:04
Postitas reiner
Kui peale liivapritsi aluvelgesid õigete ainetega töödelda, siis ei juhtu midagi.
Pajerol sai vist 2 aastat tagasi tehtud ja veljed siiani väga korralikud..
Postitatud: 20 Aug 2010 22:41
Postitas logman
Ma arvan samuti nagu Reiner.
Igatahes on see puhastamine üks äärmiselt nüri ja aeganõudev töö, eriti siis, kui tegemist mingite üüberkärgvelgedega. Neid nurki annab ikka vanast värvist puhtaks saada.
*Liivapaber - sandiks nühid
*Keemia - täpselt sama lugu nurkadest kraapimisega
*Liivaprits - ka see ei löö nurki puhtaks
Milleks on tarvis vana värv täielikult eemaldada, seda ei pea vist neile seletama, kes näinud, millised mõned veljed välja näevad.
Ja karestada on kah tarvis, nii et keemiat kasutades liivapaberist ikkagi ei pääse. Tõenäosus, et uus värv hakkab siledalt pinnalt peagi kooruma, on üsnagi suur.
Pinna mehhaanilisest töötlemisest seega nii ehk naa pääsu pole ja mis vahet sel siis on, kas kasutan liivapritsi, -paberit ja/või keemiat.
Loomulikult ei tohi toru juurde magama jääda, vaid ikka tasa ja targu - tegemist ikkagi pehmema metalliga kui teras.
Postitatud: 21 Aug 2010 16:10
Postitas kasparlauri
velgedel polegi mingit värvi peal , vaid kerge korrosiooni kiht mis tuleks eemaldada. Vist tuleb ikkagi ise liivapaberiga nühkida ja siis kellegi juurde värvima viima.
[Muudetud: 21-8-2010 kasparlauri]
Postitatud: 24 Aug 2010 12:46
Postitas Zursu
ma lasin enda valud rellakaga üle ja panin paar kihti värvi peale, täiesti kobedad jäid, ei mingeid lainetusi ega miskit. Lihvimis kettaga lasin
Postitatud: 24 Aug 2010 13:10
Postitas Aigar
Liivapritsiga on velgi juba aegade algusest puhastatud - mis siis nüüd äkki hakkas? Üldsegi, kui tahad pulbriga värvida siis ei tohi seal ühetgi teist ainet enam peal olla, muidu seal ahjus kuumenedes võib midagi untsu minna kui veljele jäänud vanad ained kuidagi reageerima peaksid hakkama. Endal just siuke töö käsil - hetkel said velje ääred üle keevitatud ja nüüd vaja leida viis kuidas velg treipinki kinni sobitada.
Postitatud: 24 Aug 2010 15:48
Postitas logman
Algselt postitas: Aigar
Üldsegi, kui tahad pulbriga värvida siis ei tohi seal ühetgi teist ainet enam peal olla, muidu seal ahjus kuumenedes võib midagi untsu minna kui veljele jäänud vanad ained kuidagi reageerima peaksid hakkama.
Nii ta on jah selle vana värviga.
Minu Palivere kutilt soetatud tehasevärvi all olevad Ronalid igatahes liivapritsis täiesti puhtaks ei lähegi ja otsustasin, et mis tuleb maha, see tuleb, aga viimast filigraani neist tegema ei hakka. Saaks, kuid töö maksumus

- mõttetu.
Tehasekrunt (see kõige alumine, hall) on ikka paganama heaste kinni kleepunud ja las ta siis olla seal edasi.
Jääb nii, et lakk, hõbedane ja selle alune valge krunt lähevad maha, kõige alumine kiht halli jääb alles.
Pind saab kare, uus krunt ja pinnakas peale, lakki ei pane enam.
Vaatab, kaua kestab, kui tekib mingi jama, saab üle teha.
Postitatud: 02 Okt 2010 22:48
Postitas kasparlauri
sai siis veljed tehtud ja enda arust vägagi viisakalt.


Postitatud: 03 Okt 2010 22:42
Postitas logman
Algselt postitas: kasparlauri
sai siis veljed tehtud...
Sama siin.
Juba jupikest aega masina all.
Räägime siis rahast kah.
*Ostuhind: 600.-
*Kojutoimetamine: väga umbkaudu 470.- (ei mäleta toonast bentsuhinda)
*Treial (keskavad õigeks): 200.-
*Liivaprits: 175.-
*Värvimine: 500.- (ilma töörahata e. ainult materjalikulu)
----------------
Pea kahe tuhhi eest siis säärased "kodarad".
Võta nii või naa, ei teagi, mida arvata...
Värvimine oli kõige kulukam selle asja juures. Lasin teha, sest oma kompressor pole töös.
Värvi kulu meeletu

ja tegija sai palju sülitada. Seepärast ei võtnud tööraha kah mitte ("korja oma kola, maksa materjal kinni ja kao!"). Ma olen temaga täiesti ühel meelel, et säärast kodaramöllu tasub vaid siis värvida, kui raha peale vihane oled....
Noh, lisandusid veel kulutused treialile, kes tikkpoldid ja uued mutrid valmis pusis ning kummiboksis läks kah kenake summa (tiba suurem kui velgede "uuenduskuur").
Kallis lõbu kokkuvõttes.
Võtab mindki sülitama

.
