K: kes tegeleb velgede taastamisega?
K: kes tegeleb velgede taastamisega?
-
kkasparlauri
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 15
- Liitunud: 11 Apr 2010 22:47
- Asukoht: rapla vald, märjamaa
- Autod: oman ladat
K: kes tegeleb velgede taastamisega?
Sai siis hiljuti muretsetud oma ladale alumiiniumist valuveljed, aga soov oleks lasta need veel liivapritsiga ära puhastada ja üle värvida. Oskab keegi soovitada mõnda head ja soodsat kohta?
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ma arvan samuti nagu Reiner.
Igatahes on see puhastamine üks äärmiselt nüri ja aeganõudev töö, eriti siis, kui tegemist mingite üüberkärgvelgedega. Neid nurki annab ikka vanast värvist puhtaks saada.
*Liivapaber - sandiks nühid
*Keemia - täpselt sama lugu nurkadest kraapimisega
*Liivaprits - ka see ei löö nurki puhtaks
Milleks on tarvis vana värv täielikult eemaldada, seda ei pea vist neile seletama, kes näinud, millised mõned veljed välja näevad.
Ja karestada on kah tarvis, nii et keemiat kasutades liivapaberist ikkagi ei pääse. Tõenäosus, et uus värv hakkab siledalt pinnalt peagi kooruma, on üsnagi suur.
Pinna mehhaanilisest töötlemisest seega nii ehk naa pääsu pole ja mis vahet sel siis on, kas kasutan liivapritsi, -paberit ja/või keemiat.
Loomulikult ei tohi toru juurde magama jääda, vaid ikka tasa ja targu - tegemist ikkagi pehmema metalliga kui teras.
Igatahes on see puhastamine üks äärmiselt nüri ja aeganõudev töö, eriti siis, kui tegemist mingite üüberkärgvelgedega. Neid nurki annab ikka vanast värvist puhtaks saada.
*Liivapaber - sandiks nühid
*Keemia - täpselt sama lugu nurkadest kraapimisega
*Liivaprits - ka see ei löö nurki puhtaks
Milleks on tarvis vana värv täielikult eemaldada, seda ei pea vist neile seletama, kes näinud, millised mõned veljed välja näevad.
Ja karestada on kah tarvis, nii et keemiat kasutades liivapaberist ikkagi ei pääse. Tõenäosus, et uus värv hakkab siledalt pinnalt peagi kooruma, on üsnagi suur.
Pinna mehhaanilisest töötlemisest seega nii ehk naa pääsu pole ja mis vahet sel siis on, kas kasutan liivapritsi, -paberit ja/või keemiat.
Loomulikult ei tohi toru juurde magama jääda, vaid ikka tasa ja targu - tegemist ikkagi pehmema metalliga kui teras.
-
kkasparlauri
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 15
- Liitunud: 11 Apr 2010 22:47
- Asukoht: rapla vald, märjamaa
- Autod: oman ladat
-
aAigar
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 29
- Liitunud: 27 Mai 2009 19:13
- Asukoht: Tartu
- Autod: 08 oli kunagi
Liivapritsiga on velgi juba aegade algusest puhastatud - mis siis nüüd äkki hakkas? Üldsegi, kui tahad pulbriga värvida siis ei tohi seal ühetgi teist ainet enam peal olla, muidu seal ahjus kuumenedes võib midagi untsu minna kui veljele jäänud vanad ained kuidagi reageerima peaksid hakkama. Endal just siuke töö käsil - hetkel said velje ääred üle keevitatud ja nüüd vaja leida viis kuidas velg treipinki kinni sobitada.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Nii ta on jah selle vana värviga.Algselt postitas: Aigar
Üldsegi, kui tahad pulbriga värvida siis ei tohi seal ühetgi teist ainet enam peal olla, muidu seal ahjus kuumenedes võib midagi untsu minna kui veljele jäänud vanad ained kuidagi reageerima peaksid hakkama.
Minu Palivere kutilt soetatud tehasevärvi all olevad Ronalid igatahes liivapritsis täiesti puhtaks ei lähegi ja otsustasin, et mis tuleb maha, see tuleb, aga viimast filigraani neist tegema ei hakka. Saaks, kuid töö maksumus

Tehasekrunt (see kõige alumine, hall) on ikka paganama heaste kinni kleepunud ja las ta siis olla seal edasi.
Jääb nii, et lakk, hõbedane ja selle alune valge krunt lähevad maha, kõige alumine kiht halli jääb alles.
Pind saab kare, uus krunt ja pinnakas peale, lakki ei pane enam.
Vaatab, kaua kestab, kui tekib mingi jama, saab üle teha.
-
kkasparlauri
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 15
- Liitunud: 11 Apr 2010 22:47
- Asukoht: rapla vald, märjamaa
- Autod: oman ladat
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Sama siin.Algselt postitas: kasparlauri
sai siis veljed tehtud...
Juba jupikest aega masina all.
Räägime siis rahast kah.
*Ostuhind: 600.-
*Kojutoimetamine: väga umbkaudu 470.- (ei mäleta toonast bentsuhinda)
*Treial (keskavad õigeks): 200.-
*Liivaprits: 175.-
*Värvimine: 500.- (ilma töörahata e. ainult materjalikulu)
----------------
Pea kahe tuhhi eest siis säärased "kodarad".
Võta nii või naa, ei teagi, mida arvata...
Värvimine oli kõige kulukam selle asja juures. Lasin teha, sest oma kompressor pole töös.
Värvi kulu meeletu

Noh, lisandusid veel kulutused treialile, kes tikkpoldid ja uued mutrid valmis pusis ning kummiboksis läks kah kenake summa (tiba suurem kui velgede "uuenduskuur").
Kallis lõbu kokkuvõttes.
Võtab mindki sülitama

