1. leht 1-st

mootori forseerimine.

Postitatud: 26 Dets 2008 20:59
Postitas makuke
Tere,
Edasiste arusaamatuste vältimiseks ütlen ära, et ei ole väga kogenud autode ehitamises, kuid tsiklite alal juba 6 aastat tugevat kogemust olemas ning ehitamise tahe on suur. Nimelt arvan ,et üleminek tsiklitelt autodele võiks toimuda läbi lada. Auto, mille mootor on lihtne, arusaadav jne. Nüüd tekib vastuolu, et miks kohe tuunima, kui ise veel mõhkugi ei jaga täpselt seda tehnikat. Kuna selle auto saatus pole veel otustatud, siis arvan ,et kui alustada midagi ümberehitustega, siis saab hakata kohe minujaoks uut asja avastama. Kui ma selle vana sixiga mööda külateid edasi uhaks, siis see originaal mootor ei vaja tõenäoliselt niipea tõisemat remonti ja niisama sõit mind ei köida, näpud vaja õliseks saada. Ja siit tulevenalt küsiks teie, kui kogenute arvamusi/teadmisei jne..
Huvitavad järgmised toimingud:
*sil pea lihvimine parasjagu niipalju ,et 95 ostaanarvuga bensiiniga oleks optimaalne sõita.
*kanalite portimine
*hooratta kergemaks treimine

Tean, et see nõuab raha ning sellega olen arvestanud. Rallidel ka krossidel ei plaani sõitma hakata ja seetõttu on see omalõbuks 100%, kui aus olla siis talvel jääraja sõit.
Oodatud oleks ka soovitused, mida lada mootoriga veel tehakse, mis paneks selle paremini liikuma.

PS! konkreetne lada ei ole veel mu õue peal ning seetõttu ei saa veel öelda, mis tüüpis see on, kuid aasta on 89. Seega täpsustan selle lähipäevil.

Otsingut kasutasin, kuid ega sealt kõike ei leidnud. Seega ei teeks paha ka mõni targema arvamus, mis nende tööde hinnad eraldi võttes oleks (mingi suurusjärkki, et ma teaks arvestada)

[Muudetud: 26-12-2008 makuke]

Postitatud: 26 Dets 2008 22:19
Postitas viaccess
Esiteks ehitamiseks vali võimalikult suurima kubatuuriga mootorit, näiteks 1600 või isegi uuemate nivade pealt 1700 cm3. Väga kergelt saaks KW juurde Turbo paigaldades, aga selleks vaja spets kolve, kepse pritsungit ja programmeritavat aju. Midagi lihtsamat: Hooratas kergemaks, sport nukkvõll (saab venemaalt tellida) kaant väheke näppida (kanalit suuremaks, surveaste tõsta lihvimise abil), väljalase ehk summuti ja vl kollektor spetside poolt lasta teha, vastavad karburaatorid (ntx Weber) ja suuremaks plussiks on auto kere kergeks tegemine....
Aga ärgem unustame et võimsust lisades vaja mõelda ka ohutuse peale... Paremad pidurid, turvapuur, sportistmed jne...
Ehk kellegil ka midagi lisada.....
Head vana aasta lõppu ja edu Ladadega!!!!!

[Muudetud: 26/12/2008 viaccess]

Postitatud: 26 Dets 2008 23:26
Postitas makuke
esialgu mõtlesin odavamad lahendused läbi proovida enne kui turbot hakkan ehitama aga oleks teretulnud mõned kohad, kus mõistliku hinna eest plokikaant töödeldaks ning kelle kaudu foorumirahvas odavaid "tuuningjuppe" soetab?

Postitatud: 27 Dets 2008 00:11
Postitas Kytt
Algselt postitas: makuke
esialgu mõtlesin odavamad lahendused läbi proovida
ja mis on sinu eelarve? sada? tuhat? kymmetuhat? kakskümmend tuhat? sadatuhat?

Postitatud: 27 Dets 2008 00:46
Postitas olaaf
summa mille oled nõus investeerima ja mis mootorist ehitama hakkad oleks hea alguseks küll - saaks täpseid juhiseid anda.

kõige odavam pakett 1500/1600 mootori puhul - 1,5mm plokikaanest maha freesida ~300.- lisaks uus tihend ja loomulikult peab vaatama, et klapid peaksid, soovitaks kohe vahetada ka klapisääre tihendid vw omad ~90.- komplekt.
siis kanalid kollega kokku ajada - peale korralik 2103/2106 mehhaaniline karbuss.
kerge hooratas - ~300.- treimine balanseerimine lisaks vajadusel.
2102/2101 peaülekanne kas siis 4.44 või kui niipalju raha pole siis 4.3
korralik väljalase algusest lõpuni
sportnukkvõll

selle tulemusena kuskil 100hj

Postitatud: 27 Dets 2008 00:52
Postitas logman
Algselt postitas: olaaf
......
selle tulemusena kuskil 100hj
... juhul kui kõik on ideaalselt tasakaalus pluss õiged tolerantsid.

Sorry, nukkvõlli ei pannud tähele.
Teeme siis nii, et korralikult koostatud mootor pluss see muudetud võll ja juba võib rääkida 110hj. Sõltub võllist muidugi.

[Muudetud: 26-12-2008 logman]

Postitatud: 27 Dets 2008 10:11
Postitas makuke
Suurimad tänud vastajatele,
Ei hakka üle pingutama ja arvan ,et kui esialgu saaks need tööd tehtud siis peaks rahuldav masin valmis olema. Ega palju saagi kohe plaani võtta, muidu ei tule sellest midagi välja. Aga lugesin ka üht teemat, kus arutati, et monopritse kellegil masinale peale pandud. Kas sellest bensukulule/mootori elueale/minekule ka kasu on või mis eesmärgil see ümberehitus teostatakse?
Kui keegi soovis eelarvet teada siis vast esialgu 3000kr kanti jääb, kuid kokku ligikaudu 10k investeering plaanitud.

Postitatud: 27 Dets 2008 13:24
Postitas fhaust
ka mul tekkis küsimus et kelle kaudu idanaabritelt asju tellida saab?

Postitatud: 27 Dets 2008 18:22
Postitas ccve
Algselt postitas: fhaust
ka mul tekkis küsimus et kelle kaudu idanaabritelt asju tellida saab?
Soovitan Andrus Vahi't, 5014455. siiani kõik detailid saanud mida on vaja olnud ;)

Postitatud: 28 Dets 2008 14:44
Postitas makuke
Kuna mingi auto silmapiiril siis mis arvamused on 06 suhtes. Sellel 1,3 mootor, tõenäoliselt on mootor õhtal, sest piritalt mustakale põleva õlitulega sõita ..hm.. Kuigi õli on karteris normi piires. Kas õlikanalid võivad nii väiksed olla, et mingi mustus jääks neid plokeerima. mootor kokku 90000km läbinud, peaks muidu hea eksemplar olema. Palju maksaks selline poolkuivalt töötanud mootori remont/uus mootor?
Tõesti ei ole väga kursis hindadega.

Postitatud: 28 Dets 2008 23:40
Postitas m-rally
lihtsam on osta kellegilt kasutatud 1,6 eeldades seda et see on korralikum aga kui soovi ja tahtmist on siis võib ju ka 1,3 ehitada,sest laiali pead ju selle nii-ehk-naa võtma. Mootorite hindasid vaata foorumist"varuosade ost/müük" alt,üldiselt pole väga kallid.

Postitatud: 29 Dets 2008 01:02
Postitas tuhajuhe

Postitatud: 29 Dets 2008 12:03
Postitas makuke
Aga kas sinna 06 mootoriruumi annab mistahes lada mootori pista (mootori kinnitused samad, ühilduvus 4 käigulise kastiga). Sest müüa on tõesti mitmesuguseid mootoreid, huvi pärast küsin, et näiteks 1,5, : 1,6 : 1,7 mootorid istuvad sinna?. Foorumist otsides vastavadi teemasid ei leidnud.

Postitatud: 29 Dets 2008 12:19
Postitas meeskala
Algselt postitas: makuke
Aga kas sinna 06 mootoriruumi annab mistahes lada mootori pista (mootori kinnitused samad, ühilduvus 4 käigulise kastiga). Sest müüa on tõesti mitmesuguseid mootoreid, huvi pärast küsin, et näiteks 1,5, : 1,6 : 1,7 mootorid istuvad sinna?. Foorumist otsides vastavadi teemasid ei leidnud.
ja k6ik k6ik tagaveolised lada mootorid istuvad paika yks yhele!
ja isegi viiese kastiga!

Postitatud: 29 Dets 2008 17:33
Postitas makuke
Aitähh!!
Vaatasin foorumist modifikatsioonide teemat kuid ei saa aru, mis masinad on esiveolised sel juhul?

[Muudetud: 29-12-2008 makuke]

Postitatud: 29 Dets 2008 19:16
Postitas Mel
Esiveolised on Samarad (2108, 09 ja nende erinevad modifikatsioonid), samuti 110 seeria (2110, 111, 112 jms).

Postitatud: 11 Jaan 2009 19:55
Postitas makuke
Kui natuke seda teemat arendada, siis nüüd on masin ka olemas. Küll 1300cc, kuid kallist raha ei hakka raiskama, et need 300cc juurde saada ehk võimsam mootor. Loodan, et "tuuning" osad on saadaval ka lahjematele mootoritele.

Postitatud: 29 Jaan 2009 15:54
Postitas jaanus
Algselt postitas: makuke

Kui keegi soovis eelarvet teada siis vast esialgu 3000kr kanti jääb, kuid kokku ligikaudu 10k investeering plaanitud.

kulud:
programmeeritav mootoriaju Megasquirt 5000.-(uus), juhtmestik 1300.-
Cooler kasutatud umbes 1000.-
korraslikud pihustid 500-1000.-
Custom sisselaskekolle 2500.- (kui hästi läheb)
BOV 500.- uus
Kütuserõhu regulaator 500.-
väljalaskekollektor 3000-4000.-, kui lased teha. Ise tehes soodsam
kõikvõimalikud voolikud ja torud u 1000.-
tootlikum kütusepump u 500.-(lammari kaup)
aju jaoks trigger wheel 800.-
jpm




puudu ju veel keps ja kolb

3000.- eest turbotamise jaoks ei saa eriti mitte midagi
selle raha eest mõtekam kergem hooratas, kaane lihv jne.