1. leht 2-st
Kes puurib plokke
Postitatud: 08 Juun 2002 12:24
Postitas Ardi Soovik
Nõutav kvaliteetne töö,pind peab olema peegelsile mitte matt.Sooviksin aadressi ja
tel.
Postitatud: 11 Juun 2002 16:41
Postitas Kert
Esiteks peegelsile silindri sein ei hoia õli ja kulub tunduvalt kiiremini.Kergelt matistatud silindriseina pooridesse jääb õli
paremini pidama.
Tallinnas on üks kõvemaid tegijaid Evgeni Tetjonõ?ev 6 704 462 Mustamäe tee 59a. Tema on puurinud mootoreid alates 1972 aastast ning tema tööd hinnatakse kõrgelt kuigi töö eest ta ei küsi ulmesummasid (puurimine 250-;hoonimine 250- hind kehtib 4sil. ploki puhul).
Kui ma enda LADA 1,7 plokki näitasin raputas mees pead ja ütles,et nii sile pind olla ei tohi.Pidavat kiiresti ära kuluma.
Kui ploki viid puurimisse on soovitav kolvid kaasa võtta.
Ma olen suht veendunud mehe pädevuses kuna ta lasi mul tööd tehes juures seista (lõpetas 08ploki puurimise ja alustas hoonimist).Päris põnev oli.

Postitatud: 13 Juun 2002 00:27
Postitas Ardi Soovik
Matistatuse väites kipun sügavalt kahtlema.Täiesti töökorras mootorit lahti võttes on pind peegelsile ja õige õlituse korral pole ka 600000km läbisõit haruldane(ilma kap.rem-ta).Lasin puurida kunagi Tähetorni tänaval(endine ETKVL Auto),hind oli 300kr plokk,pind oli matt.Tagajärg;automootor võttis peale 500km läbimist 2l õli/100km.Õliving taga.
Lasin ploki puurida Otepääl õlikulu 5000km
läbimisel vaevumärgatav(lisamist vaja polnud).Otepääl lihviti peegelsiledaks.
Tolle Tähetorni tänaval puuritud plokiga mootori müüsin täna odavalt maha.Ütlesin,et sõitku mootor sisse ja vahetagu rõngad ära,sest selleks ajaks on
õlirõngad täiesti siledad,kui silindrisein peegelsile on.
Muidugimõista on alati parem kui plokk saaks puuritud kolbide järgi,kuna eri tehaste toodang võib erineda,samuti olid
ka tehasekolbidel ja kolvisõrmedel veel tähtmarkeeringud väikeste mõõduerinevuste tähistamiseks.
Ma ei tea kas Otepääl praegu enam puuritakse,ka on vahemaa liiga pikk,aga sellise kvaliteedi tööd otsin taga.Soovitavalt võimalikult lähedalt(Tallinn) ja võimalikult odavalt.500kr pole
kvaliteetse töö eest küll kallis,aga äkki teab keegi veel kohti.
On äkki keegi veel kursis palju 06 plokki puurida saab.Keegi klient telefonitsi rääkis,et otsib remontivajavat 06 plokki ja laseb puurida 82,9mm läbimõõduga(1,7 mootori viimasesse remontmõõtu).Siis remontivajavat plokki pakkuda polnud,nüüd on üks 79,9 mõõdus plokk,mille ühel silindril on kolvisõrme poolt tekitatud alla 1mm sügavused vigastused.Seega annaks teda puurida 82mm mõõtu,aga veel parem oleks 83mm mõõtu,kuna mul on mitme mootori jagu
fiati kolbe(istuvad ladale)mõõdus 84mm.
1mm(0,5 seina paksusest) peaks andma kolvilt maha treida.
Postitatud: 15 Juun 2002 12:02
Postitas Mel
Lasin puurida 1.2 mootori 1.3-ks Juhkentali tänaval, oli vist Motodoktor koha nimi. Seal jäeti silindri seinad matiks. Praeguseks on auto sõitnud umbes 18 000 km. Seoses ära põlenud klapi vahetusega sai just mootor lahti võetud. Pind oli kulunud praktiliselt peegel siledaks. Mootor aga üldse õli ei võta ja töötab hästi. Kui selle järgi võtta, siis oleks õigem vist küll kohe peegel siledaks lasta teha.
Postitatud: 28 Juun 2002 22:07
Postitas tuhajuhe
Olen ka palju mootoreid teinud ja ei ole näinud ühtegi läikiva pinnaga hülssi mis oleks just puurimiselt ja hoonimiselt tulnud.Peale puurimist hoonitakse kolvi järgi täpselt hülss mõõtu.Hooni pea küljes on piklikud luisud ja need ei jäta kuidagi läikivat pinda.Aga võib ju pärast viltkäiaga üle lasta siis saab läikiva pinna.Nii plju tean et omal ajal vormeli mehaanikud tegid mingite rullidega hülsi üle.Et pind oleks tugevam ja siis jääb sile.
Postitatud: 21 Sept 2002 08:30
Postitas sigle
Minuarust pole see kolbide mahatreimine just eriti hea variant,kuna nende välispind ei ole päris ümmargune.Kolvi hõlmaosa on ju elliptiline.
Postitatud: 23 Sept 2002 09:43
Postitas tuhajuhe
Kolvid on ikka uuest peast ümmargused,aga koonilised.Ülevalt rõngaste osa on peenem ja alt juht pind jämedam.Vahe on ikka kümnendik mm,aga kulunud kolvid ja hülsid on ovaalsed.
Postitatud: 24 Sept 2002 16:17
Postitas Valdz
Kas 1300-st 05-e mootorit tasub suuremaks puurida. Kui suureks seda üldse kannatab puurida?
Ma olen kuulnud 1,7 ja isegi kuni 2l. Viimast ei tahaks küll kuidagi uskuda.
Kas siis on 20l 100-le km ka?
[Edited on 24/9/2002 by Valdz]
Postitatud: 24 Sept 2002 19:56
Postitas Ardi Soovik
Äärmisel juhul 82mm läbimõõtu,see teeb 1400cm3,juhul kui 03 vänt koos lühendatud kepsudega sisse sobib,siis saakski 1700.
Paned kiirema 3,9 reduktori siis ta võtab vaid veidi rohkem(ca 5%),muidu +15%.
Postitatud: 24 Sept 2002 20:09
Postitas mess
Ungarlaste väitel pidid lühendatud kepsudeks sobima Fiati 1600 DOHC mootori omad. Fiat Ritmo, 131 ja mingid mudelid veel, millel sama mootor peal. Huvitav, kas selliseid kepse näiteks uuest peast ka kuskilt saada on või.
[Edited on 24.9.2002 by mess]
Postitatud: 24 Sept 2002 21:13
Postitas Valdz
Nüüd küll OFFTOPIC, aga Ardi kui palju sa 2.0l Fiati mootori eest raha tahad?
Eks kõike on saada, aga rahakott peab olema vot nii suur:o.
[Edited on 24/9/2002 by Valdz]
Postitatud: 24 Sept 2002 23:12
Postitas Ardi Soovik
Fiat 131 1,6 kepse võin pakkuda oma 5 komplekti,ca 200kr/kompl.Aga ma võrdlen neid Lada omadega.Ülehomme.
Valdz võid mulle meilida
ardi.soovik@neti.ee
Postitatud: 30 Sept 2002 09:32
Postitas Valdz
Aga kas nende lühendatud kepsudega surveaste hoopis madalamaks ei lähe:puzzled
Muide Ardi saatsin sulle kirja juba paar päeva tagasi.
Tahaks ikka hindu teada.
Postitatud: 30 Sept 2002 12:47
Postitas mess
Kuule Ardi võrdle jah kui vähegi saad.
Ungarlased väitsid, et peab olema kahe ülanukaga 1,6 mootor. Kepsud peaksid siis 7 milli lühemad olema. Kui augud klapivad ja komplekt OK seisus, siis panen ennast soovijaks kirja.
Postitatud: 30 Sept 2002 20:25
Postitas Ardi Soovik
Nii ühe kui kahe nukaga ja nii 1,4 kui 1,6 mootoritel on kolvikäik 71,5mm,ladal lühike käik 66 ja pikk käik 80,nende andmetega kepsu pikkust kätte ei saa,küll aga seda,et fiati keps peab olema 7mm lühem ja seda saab vaid mõõtmise teel teada,mul pole käepärast paljast lada kepsu(tuleb kolb maha võtta).
Fiati kepse paljalt on.Muide unustasin märkimata,et Fiati kolbidel liigub kolvisõrm
kepsus,seega on Fiati kolvid otstest stoperdatud.Ühel fiati mootoril olid lada kolvid sisse pandud ja seal olid stopperi sooned sisse tehtud.
Katsun lähiajal neid pikkuseid võrrelda.
Postitatud: 03 Okt 2002 20:12
Postitas Ardi Soovik
Nii,mõõtsin ära.Täpselt nii nagu jutuks oli on Fiati keps 7mm Lada kepsust lühem,seega sobib selliseks aretuseks.Ka Fiati vändakael on sama jäme.Ainus viga on see,et kepsusõrme avaus on Lada omast mõni sajandik suurem.Aga minuteada on Lada kepsusõrmedel remontmõõte või stoperdada kolbidel sõrmesilmad.
Kes soovib,homme tulen Tallinna,võin mõned komplektid kaasa võtta.
Postitatud: 29 Nov 2002 22:06
Postitas Kristo
Kes teab kui suureks saab puurida 05 1500cc mootorit???:puzzled
Postitatud: 30 Nov 2002 00:09
Postitas Ardi Soovik
ma arvan et üle 79 (ehk veel I või II rem.ka)pole mõtet proovida,82 mõõtu saab vaid 06 ja 011 plokke.
Postitatud: 30 Nov 2002 10:49
Postitas tuhajuhe
Noh aga 05 on ju nn.011 ehk 79mm kolviga.Mina arvan et kui on võtte 82mm kolbe ja rõngaid ning leiad kes puurib ploki suuremaks,proovi ära.Ega muidu targaks ei saa
Postitatud: 30 Nov 2002 22:35
Postitas Mike
Kui korra läks juba off topicuks, siis võiks edasi arendada. Ardi kas sul on veel fiati kahe nukiga mootoreid soovitavalt 1.6+, mis sobiksid kerge sobitusega ladale.