K:kroomimise võimalus?

K:kroomimise võimalus?

Kust saab mis-iganes-asja? Kes teeb mis-iganes-tööd?
Vasta
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

K:kroomimise võimalus?

Postitus Postitas SexSix »

K:kas on võimalik kroomida,taastada VAZ-i stanget?
v
visible
Foorumi kasutaja
Postitusi: 251
Liitunud: 19 Jaan 2005 20:30
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2101 '72

Postitus Postitas visible »

Võimalus on küll. Narvas peaks olema hinnaks ~400 kr/dm2, seega mäletan, et keegi vist kunagi arvutas selle hinna järgi Sigulli stange kroomimise hinna ja see tuli kuskil sinna 10 000.- kanti.
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Eeltöö tee ise ära, see on kõige kallim asi, eks ta vaeva ja aega võtab, aga kui viitsid jamada tasub töö ära. Liiakasuvõtja martin vuks tahtis 1dm2 eest (koos eeltööga) 1200 krooni, arvuta ise.
v
visible
Foorumi kasutaja
Postitusi: 251
Liitunud: 19 Jaan 2005 20:30
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2101 '72

Postitus Postitas visible »

Algselt postitas: kenu
Eeltöö tee ise ära, see on kõige kallim asi, eks ta vaeva ja aega võtab, aga kui viitsid jamada tasub töö ära. Liiakasuvõtja martin vuks tahtis 1dm2 eest (koos eeltööga) 1200 krooni, arvuta ise.
Eeltöö võib öelda on ikka ropp töö tegelikult. Esmalt sul vaja saada vana kroom maha, kas siis mehaaniliselt nühkides või keemiliselt aga seda siis juba raha eest. Siis järgmine etapp oleks vasega katmine, mida saab teha kas gaasikeevitusega jootes või keemiliselt. Tavaliselt valitakse keemiline jällegi, kuna teisel variandi puhul on rängalt palju lihvimist ja vajadusel jälle vasetamist ning hiljem jälle lihvida ja ....

Nii, et ega see ise tegemine ka eriti ei säästa, kuna vähemalt mina arvan, et enda töö maksab ka siiski midagi ja küllaltki nüri kõike käsitsi nühkida ja lihvida kui tead, et saaks ka palju lihtsamalt, küll aga kallimalt.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kõigepealt lihvid pinna ideaalselt siledaks ja siis vasetama.
Elektrolüüsi teel käib vasetamine.
Anood - katood jne...
Vasekiht on pahtli asemel, sest tavapahtel nagu me teda näinud oleme pole metall ja selle külge kroom järgmises elektrolüüsi protsessis (kroomimine) ei haaku.
Vasekiht tahab seejärel jälle hullu lihvimist saada, sest tema peegeldusest oleneb nüüd ka kroomimise tulemus.
Kroom ise jääb tuhm. Kui tahta läiget nagu stangedel, siis on kaks võimalust: kas poleerid kroomi läikima või nikeldad kroomi üle.

Viljandi inimesena võid proovida ka seda võimalust: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 2#pid80100
Vasta