1. leht 1-st

Bosch MP7.0H aju ülekirjutamine

Postitatud: 14 Apr 2014 22:24
Postitas allah
Vene keeles üldist juttu: http://chiptuner.ru/content/flashecu/


Kui EEPROM-is asusid andmed immobilaiseri võtmete kohta siis mootori tööd juhtiv programm asub FLASH –is. FLASH –is olev programm ise jaguneb veel kaheks osaks: juhtprogramm ja kalibreerimisandmed (32 kB). Neid kahte kokku nimetatakse FullFlash -iks (256 kB).

FullFlash –i ülekirjutamine osutub vajalikuks kui soov aju kasutada teise auto peal (Samara aju Nivale või Euro3 Euro2-le jne.) või tuunitud programm peale lasta (chiptuning).

Vaja läheb: Kirjutamiseks tuleb aju autolt eemaldada ja 55 pinise pistiku klemmide külge ühendada juhtmed:
  • 18 – pidev +12V
  • 19 – GND
  • 27 – Süüde +12V (juhtmele lüliti vahele (skeemil S1) ja see lülitatakse paar sekundit hiljem sisse kui toide)
  • 50 – Aju programmeerimise režiimi viimiseks +12V (vajalik ainult kirjutamise jaoks, lugemiseks pole vaja)
  • 55 – K-line – See ühendada adapterist tuleva K-line –ga.
skeem2.JPG
skeem2.JPG (6.07 KiB) Vaadatud 14039 korda
Pistik.JPG
Pistik.JPG (90.4 KiB) Vaadatud 14039 korda
klemm1.JPG
klemm1.JPG (19.67 KiB) Vaadatud 14039 korda
Kui kasutada OBD2 adapterit siis tuleb ühendada ka selle vajalike klemmide külge juhtmed:
  • 4 ja 5– GND (tavaliselt ühenduses adapteri sees ja piisab ainult neist ühe ühendamisest)
  • 7 – K-line - ühendada aju K-line-ga kokku
  • 16 – toide +12V
Pilt
OBD.JPG
OBD.JPG (312.07 KiB) Vaadatud 14039 korda
Ajju kirjutamiseks on vaja FullFlach -i .hex formaadis – sellega saab hakkama programm BOSCH.exe.
Programmis tuleb avada (pildil 1-ga tähistatud nupp) .BIN formaadis FullFlach ja salvestada (pildil 2-ga tähistatud nupp) .hex formaati
Bosch_MP7.0_Full_flash_converter.JPG
Bosch_MP7.0_Full_flash_converter.JPG (70.92 KiB) Vaadatud 14039 korda
.hex formaadis FullFlach-i saab kirjutada ajju LoaderMP.exe programmiga.
Kirjutamine on ressursi tundlik ja kirjutamise ajaks tuleks teised programmid kinni panna.

Kirjutamine käib siis järgmiselt:
  • Avada programm LoaderMP.exe
  • Avada (Открыть) .hex formaadis FullFlach
  • 12V toide sisse lülitada
  • Mõned sekundid hiljem süüde sisse lülitada (lüliti S1)
  • Vajutada nuppu "Пуск"
LoaderMP.JPG
LoaderMP.JPG (22.39 KiB) Vaadatud 14039 korda
Esimese korraga ei pruugi programm jõuda lõpuni kirjutamisega ja siis tuleb uuesti üritada (toide välja, mõne aja pärast uuesti sisse, paari sekundi pärast süüde sisse jne.).

Kui programm jõuab lõpuni siis peaks kirjutatud olema.

Peale seda olen veel InitECU.exe programmiga initsialiseerimise (restardi) teinud, kuigi ma ei tea kas see on vajalik või piisab lihtsalt toite välja lülitamisest.

___________________________________________________________________________

Kalibreerimisandmete lugemiseks ja ühenduse testimiseks võib kasutada programmi
Combiloader 2.18 (combi_218_protivo.exe – häkitud versioon, töötab ilma selle programmi jaoks tehtud spetsiaalse adapterita (väljaarvatud Bosch MP7.0H kirjutamine) ).

Postitatud: 14 Apr 2014 22:48
Postitas botzor
Millel seda aju leidub? Kuidas kindlaks teha aju tüüp? @ 21044 1.7i GM/boschi kirjad igalpool üle auto.
Et siis põhimõtteliselt on võimalik ise kodus n.ö chip tuuningut teha, selle õpetuse järgi?

Postitatud: 14 Apr 2014 23:21
Postitas osaw
Näiteks:
Bosch MP7.0. Fuel injection system with electronic control unit /.../ is widely used for injection cars "Niva" 21214, 2123, Chevrolet Niva
allikas: link esimesees postituses.

Kui BOSCHi kirjad igal pool on, siis mis nendele kirjutatud on? vb leiad midagi sellist: http://www.auto24parts.com/environment/ ... 3b1314.jpg

Postitatud: 15 Apr 2014 11:36
Postitas olaaf
GM asjadele (monopritse, 1 põlvkonna sissepritse) ei kannata minuteada kuskil chiptuningut teha.

Jutt on ikkagi Bosch MP 7, 7.5.7 ja Janvar ajudest

Postitatud: 15 Apr 2014 18:04
Postitas allah
 
botzor kirjutas:Kuidas kindlaks teha aju tüüp?
Aju peal on kleeps, millele on kirjutatud aju täpne kood.
Diagnostika programmid loevad ka aju info välja, aga selleks on vaja juba ühendust ajuga.

Näiteks erinevatest ajudest on kirjutatud siin: http://portal.spectehnoserviss.ru/m-aut ... -lada.html

Postitatud: 27 Mai 2014 20:50
Postitas allah
Chip-tuningu huvilised võivad proovida programmi ChipTuningPRO 4.10

Installeerimise õpetus on failis kaasas ja kui viskab 502 või 503 errorit siis tuleb desctopilt demo shortcut ära kustutada ja hvost.exe enne ChipTuning programmi käima panna.

Arvatavasti on vaja ka venekeelset Windowsi, et menüüdes olevatest küsimärkidest lahti saada.


Siit lehelt leiab lisaks sellele programmile ka erinevaid diagnostika programme.

Postitatud: 10 Okt 2014 11:07
Postitas V..
Keegi teenusena paigaldab ka seda chip tuning softi ?

Re: Bosch MP7.0H aju ülekirjutamine

Postitatud: 06 Sept 2021 20:29
Postitas raivo98
allah kirjutas: 14 Apr 2014 22:24 [*]Programme LoaderMP_monitor.exe ja Bosch.exe (need saab näiteks sellest programmide kogumiku kaustast "Zagruzchik+converterMP70fromKazimir(Vasilich).rar")
Kas neid programmi juppe kusagilt praegult ka saaada on?

Re: Bosch MP7.0H aju ülekirjutamine

Postitatud: 07 Sept 2021 22:51
Postitas allah
Uuendasin esimest postitust ja lisasin uuesti ka kaotsiläinud pildid.

Re: Bosch MP7.0H aju ülekirjutamine

Postitatud: 01 Okt 2023 19:48
Postitas killer666
Pilt
Kirjutamiseks tuleb aju autolt eemaldada ja 55 pinise pistiku klemmide külge ühendada juhtmed:
18 – pidev +12V
19 – GND
27 – Süüde +12V (juhtmele lüliti vahele (skeemil S1) ja see lülitatakse paar sekundit hiljem sisse kui toide)
50 – Aju programmeerimise režiimi viimiseks +12V (vajalik ainult kirjutamise jaoks, lugemiseks pole vaja)
55 – K-line – See ühendada adapterist tuleva K-line –ga.
Vaatasin skeemi ja mõtlesin ise et kui sinna Ecu pistikusse see pin 50 tekidada, siis saaks ju otse üle obd pordi seda toimingut teha.
Jääks ära keeruline ühedamine , toiteploki olemasolu jne.

Re: Bosch MP7.0H aju ülekirjutamine

Postitatud: 02 Okt 2023 09:45
Postitas allah
killer666 kirjutas: 01 Okt 2023 19:48
Vaatasin skeemi ja mõtlesin ise et kui sinna Ecu pistikusse see pin 50 tekidada, siis saaks ju otse üle obd pordi seda toimingut teha.
Jääks ära keeruline ühedamine , toiteploki olemasolu jne.
Põhimõtteliselt küll (kui sinna pistikusse sobiva klemmi leiad) võib läbi lüliti toitesse ühendada. Restartide tegemiseks saab aku klemmi mahatõsta.