Teeme ise aku monitori
Teeme ise aku monitori
Teeme ise aku monitori
Siis selline jublakas mis näitab reaalajas kui täis su auto aku on. Valida dot/bar versiooni vahel(esimesel juhul süttivad ja kustuvad tulukesed ridamisi, korraga põleb vaid 1-2. Teisel juhul moodustub triip, st eelnevad tulukesed ei kustu)
Skeem:
Valmistoode:
Skeem:
Valmistoode:
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
Kas see jublakas mõõdab aku laetust pinge läbi ? või näitab ta kuidagi reaalset mahtavust ja laetus astet? Oń plaan hakata asja ehitama ,kuid on kahtlus ,et asi näitab tegelikult aku pinget. Täis akul on see 14,5 v ja laadimisel kah ,selle järgi on tegelikult raske ütelda ,kas voolu on ,et starterist käivitada või mitte ,kui mootor käib ,sest genekas toidab akut pidevalt pingega ja sellepärast ka segasem näit .Ja ütleme ,et kui isegi mootor seisab ja aku indikaator näitab ,et aku on täis ,siis võib olla aku vananenud ja reaalset voolutugevust akust ei tule ning starterit aku ei vea. Iseenesest mulle asi meeldib aga sama asja võib ka voltmeetriga vaadata ( ma arvan) kui sinna punane ja roheline skaala joonistada . Ma või ka exida ,sest ei tea sellest kivist midagi aga tore oleks teada.
Kõige kindlam on aku korrasolekut ehk laetuse taset mõõta koormustestiga.
Vanasti kasutatud aku elektrolüüdi tiheduse mõõtmine ja üksikute purkide
koormushargiga mõõtmine ei ole uute nn hooldusvabade akudega enam võimalik.
Aku koormustestis koormatakse akut vooluga, mis on võrdne normaalseisundis
mootori starteri käivitusvooluga. Lihtsustatult öeldes ei tohi aku pinge
5 sekundi jooksul langeda alla 10 voldi. Digitaalse voltmeetri olemasolul
on seda võimalik teha IGAL auto käivitamisel, kuna digivoltmeetri täpsus
ja reageerimisaeg on piisavad käivitamisaegse aku pinge fikseerimiseks.
Need digivoltmeetrid, millele on juba nn elektrooniline koormushark sisse
ehitatud, teevad asja veel lihtsamaks. Kahjuks valgusdioodidega ehk LEDidega
nn aku monitorid sellist täpsust ei võimalda. Nendega saab ligikaudu määrata,
kas generaator laeb, kuid sellest jääb aku seisundi määramisel väheseks,
eriti sügis-talvisel ajal.
Vaadake uuesti eelmist postitust:
http://auto24.delfi.ee/foorum/foorum_de ... ?tid=21889
Vanasti kasutatud aku elektrolüüdi tiheduse mõõtmine ja üksikute purkide
koormushargiga mõõtmine ei ole uute nn hooldusvabade akudega enam võimalik.
Aku koormustestis koormatakse akut vooluga, mis on võrdne normaalseisundis
mootori starteri käivitusvooluga. Lihtsustatult öeldes ei tohi aku pinge
5 sekundi jooksul langeda alla 10 voldi. Digitaalse voltmeetri olemasolul
on seda võimalik teha IGAL auto käivitamisel, kuna digivoltmeetri täpsus
ja reageerimisaeg on piisavad käivitamisaegse aku pinge fikseerimiseks.
Need digivoltmeetrid, millele on juba nn elektrooniline koormushark sisse
ehitatud, teevad asja veel lihtsamaks. Kahjuks valgusdioodidega ehk LEDidega
nn aku monitorid sellist täpsust ei võimalda. Nendega saab ligikaudu määrata,
kas generaator laeb, kuid sellest jääb aku seisundi määramisel väheseks,
eriti sügis-talvisel ajal.
Vaadake uuesti eelmist postitust:
http://auto24.delfi.ee/foorum/foorum_de ... ?tid=21889
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
mõõdab hetkelist pinget, täis aku korral ei saa olla kuidagi 14,5v pinget. tavaliselt 12,2v kandis see, laadimisel 13,8-14,5VAlgselt postitas: Laurimetall
Kas see jublakas mõõdab aku laetust pinge läbi ? või näitab ta kuidagi reaalset mahtavust ja laetus astet? Oń plaan hakata asja ehitama ,kuid on kahtlus ,et asi näitab tegelikult aku pinget. Täis akul on see 14,5 v ja laadimisel kah ,selle järgi on tegelikult raske ütelda ,kas voolu on ,et starterist käivitada või mitte ,kui mootor käib ,sest genekas toidab akut pidevalt pingega ja sellepärast ka segasem näit .Ja ütleme ,et kui isegi mootor seisab ja aku indikaator näitab ,et aku on täis ,siis võib olla aku vananenud ja reaalset voolutugevust akust ei tule ning starterit aku ei vea. Iseenesest mulle asi meeldib aga sama asja võib ka voltmeetriga vaadata ( ma arvan) kui sinna punane ja roheline skaala joonistada . Ma või ka exida ,sest ei tea sellest kivist midagi aga tore oleks teada.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."