kuidas vahetada 05 esiklaasi?
kuidas vahetada 05 esiklaasi?
kuidas vahetada 05 esiklaasi?
Kas keegi oskab öelda, kuidas vahetada 05 esiklaasi? Mis vahendeid selleks vaja läheb ja kui keeruline seda ise teha on, kui enne pole teinud? Kuna rahaga pole laiata siis kuskil teha eriti ei saa lasta, aga vahetada oleks vaja. Tänud iga info eest
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Kiil tihendi vahelt välja, jalaga seestpoolt vana klaas eest lüüa, raam puhastada. Veits määret, jupp nööri ning uus klaas ette venitada. Keerulist pole midagi.
Kiil oleks soovitav uus panna. Vana jääb veidi lühikeseks, lisaks on ta tuult ja päikest saanud ning rabe ja jäik. Uus kiil maksis Veerennis 75.- eek. Kiilu panekul ilma spets vahendita kruvikaga urgitsedes on oht, et kruvikas libiseb ära ja kahjustab värvi!
Kiil oleks soovitav uus panna. Vana jääb veidi lühikeseks, lisaks on ta tuult ja päikest saanud ning rabe ja jäik. Uus kiil maksis Veerennis 75.- eek. Kiilu panekul ilma spets vahendita kruvikaga urgitsedes on oht, et kruvikas libiseb ära ja kahjustab värvi!
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Kuidas see nöör täpsemalt pannakse, et siis kust kuhu see peab ulatama ja mis materjalist see hea oleks, tavaline kapron nöör sobib?Arvos kirjutas:Kiil tihendi vahelt välja, jalaga seestpoolt vana klaas eest lüüa, raam puhastada. Veits määret, jupp nööri ning uus klaas ette venitada. Keerulist pole midagi.
Kiil oleks soovitav uus panna. Vana jääb veidi lühikeseks, lisaks on ta tuult ja päikest saanud ning rabe ja jäik. Uus kiil maksis Veerennis 75.- eek. Kiilu panekul ilma spets vahendita kruvikaga urgitsedes on oht, et kruvikas libiseb ära ja kahjustab värvi!
-
kkõrv
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 114
- Liitunud: 15 Aug 2010 18:45
- Asukoht: Võru/Tartu
- Autod: e34, e39, 21051
Saab ka ilma kiiluriba eemaldamiseta. Väikesed (2-3mm) naelad tihendi ja pleki vahele hästi tihedalt(ülemine serv, vasakult ülevalt nurgast kuni parempoolse ülemise nurgani) ja siis seest, hea oleks kui oleks paar meest veel abiks ja siis hästi õrnalt suruda klaas eest. Naelte mõte on selles, et tihendi serv suunata plekiraami "alt" välja. natuke ebavõrdselt jõudu rakendad, siis käib prakst! ja klaas mõras
Muskel kasvab rooli taga !
-
kkõrv
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 114
- Liitunud: 15 Aug 2010 18:45
- Asukoht: Võru/Tartu
- Autod: e34, e39, 21051
Loomulikult saab ka ilma rapsimata ja tuimalt naelte sisse surumiseta. Isegi need mõned kraapsud mis tekivad kaaluvad selle hinna üles mis uue kiiluriba muretsemiseks kulub. Pealegi pole kontimurdev ka nende kraapsude katmine uue värviga(või muu antirooste vastaste vahenditega)Arvos kirjutas:Naelad kohe kindlasti! Saab pandud kena alus rooste tekkeks naeltega maha kraabitud värvi juurest.
Muskel kasvab rooli taga !
-
lLandDragon
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 120
- Liitunud: 04 Juun 2008 12:41
- Asukoht: Tartu
- Autod: MB C220 Avantgarde '10
- Kontakt:
Kiilueemaldamine pole mingil juhul vajalik.
Klaasi saab välja nii, et lapiku kruvikaga lükkad tihendi ülemise serva plekiääre taha ja siis piisab vaid poole ühe äärega sama tegemisest ja klaas koos tihendiga hüppab ise eest pmst. Lihtsalt tuleb välja tõsta.
Tagasi saab klaasi nii, et paned tihendi vahele soonde ca 0.6 cm nööri, teed tihendi siliconiga kokku(ntx sama spray, mida uste tihendite ja armatuuri hooldamiseks kasutada) ja siis asetad klaasi koos tihendiga oma kohta, üks mees väljaspoolt surub mõõdukalt sinna, kust teine mees seest nööri tõmbab ja bingo-bongo, klaas on ees. Silicon tegi tihendi libedaks ja nüüd saab klaasi veel natuke nihutada emmale-kummale poole ja siis õrnalt rusikaga koputades klaasi servadele saad selle sügavale auku.
Klaasi saab välja nii, et lapiku kruvikaga lükkad tihendi ülemise serva plekiääre taha ja siis piisab vaid poole ühe äärega sama tegemisest ja klaas koos tihendiga hüppab ise eest pmst. Lihtsalt tuleb välja tõsta.
Tagasi saab klaasi nii, et paned tihendi vahele soonde ca 0.6 cm nööri, teed tihendi siliconiga kokku(ntx sama spray, mida uste tihendite ja armatuuri hooldamiseks kasutada) ja siis asetad klaasi koos tihendiga oma kohta, üks mees väljaspoolt surub mõõdukalt sinna, kust teine mees seest nööri tõmbab ja bingo-bongo, klaas on ees. Silicon tegi tihendi libedaks ja nüüd saab klaasi veel natuke nihutada emmale-kummale poole ja siis õrnalt rusikaga koputades klaasi servadele saad selle sügavale auku.
ma saan siis aru, et nöör selleks vajalik, et tihendi sisemine serv tuleks üle selle pleki sealt, seda nööri tõmmates lihtsalt tõmbad tihendi sisemise serva sirgeks ja väljast lükates läheb klaas paika. On umbes nii jah?LandDragon kirjutas:Kiilueemaldamine pole mingil juhul vajalik.
Klaasi saab välja nii, et lapiku kruvikaga lükkad tihendi ülemise serva plekiääre taha ja siis piisab vaid poole ühe äärega sama tegemisest ja klaas koos tihendiga hüppab ise eest pmst. Lihtsalt tuleb välja tõsta.
Tagasi saab klaasi nii, et paned tihendi vahele soonde ca 0.6 cm nööri, teed tihendi siliconiga kokku(ntx sama spray, mida uste tihendite ja armatuuri hooldamiseks kasutada) ja siis asetad klaasi koos tihendiga oma kohta, üks mees väljaspoolt surub mõõdukalt sinna, kust teine mees seest nööri tõmbab ja bingo-bongo, klaas on ees. Silicon tegi tihendi libedaks ja nüüd saab klaasi veel natuke nihutada emmale-kummale poole ja siis õrnalt rusikaga koputades klaasi servadele saad selle sügavale auku.
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Kriipsud värvis ning värviparandus kaaluvad üles 75 eek-i ehk alla 5 euri? Kus maailmas sa mees elad?kõrv kirjutas:Loomulikult saab ka ilma rapsimata ja tuimalt naelte sisse surumiseta. Isegi need mõned kraapsud mis tekivad kaaluvad selle hinna üles mis uue kiiluriba muretsemiseks kulub. Pealegi pole kontimurdev ka nende kraapsude katmine uue värviga(või muu antirooste vastaste vahenditega)Arvos kirjutas:Naelad kohe kindlasti! Saab pandud kena alus rooste tekkeks naeltega maha kraabitud värvi juurest.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
-
kkõrv
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 114
- Liitunud: 15 Aug 2010 18:45
- Asukoht: Võru/Tartu
- Autod: e34, e39, 21051
Kui naeltega/kruvikaga mitte väga rapsida, siis ehk mõned jäljed tekitab sinna - selle parandamine ei lähe maksma täielikku auto keretööde tegemist. Paar tilka mingit mürki peaks kõigil leiduma. Kui taolise töövõttega varem kokkupuuteid pole olnud, siis võibki ehk selline eksiarvamus tekkida, et värvi vms maha kraabid ja korraga ussitama hakkab.(LandDragoni meetod on põhimõtteliselt sama mis minugi selgitatud mõte) Pole vajalik siin juuksekarva pikkupidi lõhki ajama hakata
Muskel kasvab rooli taga !
-
lLandDragon
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 120
- Liitunud: 04 Juun 2008 12:41
- Asukoht: Tartu
- Autod: MB C220 Avantgarde '10
- Kontakt:
Just.imre kirjutas: ma saan siis aru, et nöör selleks vajalik, et tihendi sisemine serv tuleks üle selle pleki sealt, seda nööri tõmmates lihtsalt tõmbad tihendi sisemise serva sirgeks ja väljast lükates läheb klaas paika. On umbes nii jah?
Ja teistele nii palju, et kui ise tegin nii, siis mingeid värvi kahjustusi mul tekitada ei õnnestunud.
Pmst kui tegema hakkasin, siis küsisin isa käest nõu, kes on kunagi autode tegemisega leiba teeninud ja kui ma rääksisin, et lugesin ladaklubi foorumist, et kiil tuleb eemaldada, siis sõimati mind idioodiks ja naerdi välja, nii et ei ole vaja endal elu keerulisemaks teha.
-
kkõrv
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 114
- Liitunud: 15 Aug 2010 18:45
- Asukoht: Võru/Tartu
- Autod: e34, e39, 21051
Olen minagi neid aknaid vahetama õppinud esivanemate käest ning on mindki õpetatud "ammu-teada-tuntud" "naelte" meetodiga. Ühe väikse võrumaa aleviku Parksepa garaazi kooperatiivi meeste sõnul pole olemaski teist adekvaatset võimalust selleks. No otse loomulikult saab ka selle riba ära kiskumisega, kuid saab ka täitsa ilma sellise koerustüki tegemiseta - saab ju klaasi koos tihendi ja vana kiiluga tagasi panna. Samas ju ei anna selle riba eemaldamine praktiliselt midagi juurde.
Edit: kirjavigad
Edit: kirjavigad
Muskel kasvab rooli taga !
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Lisaks veel, et kui seest nööri välja tõmbad, siis teine inimene peab väljast ka klaasi sisse suruma.
Muudele - aga miks seda klaasi peab eest kiskuma, kui kiilu, tihendit või klaasi ei vaheta. Kui juba rooste eemaldamiseks aknaraamilt läheb, siis on ka klaas, tihend kiil nii vanad, et uued paras panna.
Näiteks olen täheldanud, et 5-7 aastat igapäevaselt sõitnud autol on paras uus esiklaas panna, saab hea selge vaate. Jah, olen mina ka pannud hädaga vana tihendi ja kiiluga klaasi tagasi, pole probleemi. Kuid uus pehme tihend, särav kiil on ikka paremad.
Seega olen ise klaasi võtnud eest nii, et kiil välja, siis kiilu soonest klaasi servast noaga välimine tihendi serv maha lõigata ja klaas 2 minutiga käes.
Muudele - aga miks seda klaasi peab eest kiskuma, kui kiilu, tihendit või klaasi ei vaheta. Kui juba rooste eemaldamiseks aknaraamilt läheb, siis on ka klaas, tihend kiil nii vanad, et uued paras panna.
Näiteks olen täheldanud, et 5-7 aastat igapäevaselt sõitnud autol on paras uus esiklaas panna, saab hea selge vaate. Jah, olen mina ka pannud hädaga vana tihendi ja kiiluga klaasi tagasi, pole probleemi. Kuid uus pehme tihend, särav kiil on ikka paremad.
Seega olen ise klaasi võtnud eest nii, et kiil välja, siis kiilu soonest klaasi servast noaga välimine tihendi serv maha lõigata ja klaas 2 minutiga käes.
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Seda ei nimetata mitte töövõtteks vaid asja nimi on haltuura.kõrv kirjutas:Kui naeltega/kruvikaga mitte väga rapsida, siis ehk mõned jäljed tekitab sinna - selle parandamine ei lähe maksma täielikku auto keretööde tegemist. Kui taolise töövõttega varem kokkupuuteid pole olnud, siis võibki ehk selline eksiarvamus tekkida, et värvi vms maha kraabid ja korraga ussitama hakkab.(LandDragoni meetod on põhimõtteliselt sama mis minugi selgitatud mõte) Pole vajalik siin juuksekarva pikkupidi lõhki ajama hakata
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.