Teeme ise laiad veljed.
Teeme ise laiad veljed.
-
pPeep7
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 178
- Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
- Asukoht: saaremaa
- Autod: 2101
- Kontakt:
Teeme ise laiad veljed.
Köigepealt valime välja omale 4 velge mida tahame laiaks teha. Nüüd valime järgmised 4 velge mida kasutame laiendamiseks. Kogu " nipp " ongi see, et teise velje tagumine äär esimesele veljele ette. Köige pealt löikame ära esimese ääre ( kolmandalt pildilt näeb täpsemalt kust löikama peab.)
p3200320.jpg-thumb.jpg
p3200320.jpg-thumb.jpg
-
pPeep7
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 178
- Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
- Asukoht: saaremaa
- Autod: 2101
- Kontakt:
Nüüd puurime velje sisemust kinni hoidvad keevitused läbi, mida täpsemalt puurid seda lihtsamalt ära tuleb.
p3200321.jpg-thumb.jpg
p3200321.jpg-thumb.jpg
-
pPeep7
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 178
- Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
- Asukoht: saaremaa
- Autod: 2101
- Kontakt:
Keevitatud velgedest mul paraku pilte pole hetkel, kui jälle tegema hakkan ja meeles on siis teen möne pildi. Uued ventiili augud tuleb ka puurida. Hetkel minu velgedel ainuke miinus on see et nad on öhukummiga, kuna pole nii köva keevitusmees ,et ömblus öhku läbi ei laseks. Kogu töö on tehtud tavalise relaka, trelli ja keevitusega. Köige rohkem tasakaalu läks ühele veljele 60g ja seda ka omast lollusest ,kuna ei puurinud korralikult keevitusi läbi ja lahti lüües velg sai kannatad. Kuid teistele läks 20-30g, pean silmas tervet ratast mitte ainult ühte poolt. Mötekas on ennem kokku keevitamist veljed ära puhastada, relaka ja traat kettaga saab väga edukalt seda teha, mina seda nendel velgedel ei teinud ja pärast oli rohkem jamamist. Kummimehel läheb ka elu natuke raskemaks, kuna peab nöks rohkem rehvi alla suruma.
p3200324.jpg-thumb.jpg
p3200325.jpg-thumb.jpg
p3200324.jpg-thumb.jpg
p3200325.jpg-thumb.jpg
-
ggaraasi hull
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 5
- Liitunud: 04 Dets 2011 21:36
- Asukoht: põlva
- Autod: LADA 21053,2101,MB w124 250D,CHEVY VAN G20 6.2D,FORD GALAXY
- Kontakt:
-
pPeep7
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 178
- Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
- Asukoht: saaremaa
- Autod: 2101
- Kontakt:
Nagu ma ütlesin et 60 läks tasakaalu köige rohkem ja seda omast lollusest.
Ma panin lihtsalt velje laua peale ja löikasin, ei ole laagrit kuskil kasutanud.
Jah see on küll öige ,et kui ise keevitusmees ikka pole, pean silmas ömblust, parem oleks lasta kellegil keevitada. Kuigi ma arvan ,et kui keevitus töesti nii vilets on siis ta peaks juba rehvi peale pannes pooleks minema. Muidugi pingis on jätkuvalt köige parem neid asju teha.
Ma panin lihtsalt velje laua peale ja löikasin, ei ole laagrit kuskil kasutanud.
Jah see on küll öige ,et kui ise keevitusmees ikka pole, pean silmas ömblust, parem oleks lasta kellegil keevitada. Kuigi ma arvan ,et kui keevitus töesti nii vilets on siis ta peaks juba rehvi peale pannes pooleks minema. Muidugi pingis on jätkuvalt köige parem neid asju teha.
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Mispärast laiendataval veljel südamiku keevitused on vaja lahti puurida? Kas liigutasid südamiku asukohta?
Kõige raskem paistab olema südamiku kätte saamine. Ise puurisin 13mm puuriga keevitused läbi. Muidugi ei suutnud ka päris tsentrisse alati lasta. Südamik seega veel üsna kõvasti velje küljes kinni. Otsin homme poest veidi jämedama puuri mis oleks max. 13 mm sabaga. Suurem ei lähe trelli padrunisse.
Kõige raskem paistab olema südamiku kätte saamine. Ise puurisin 13mm puuriga keevitused läbi. Muidugi ei suutnud ka päris tsentrisse alati lasta. Südamik seega veel üsna kõvasti velje küljes kinni. Otsin homme poest veidi jämedama puuri mis oleks max. 13 mm sabaga. Suurem ei lähe trelli padrunisse.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
See ei ole velgede laienduseks õige nipp. Nipp on selles, et välimine äär on meelega tehtud kitsam. Selle nipi tulemusel on kummi üle ääre ajamise diagonaal lühem. Just selle diagonaaliga ongi arvestatud, et mingit valet nippi ei tuleks. Kui teha äär laiemaks, siis diagonaal muutub palju pikemaks ja on väga tõenäoline kummi siserandi vigastamise oht.peep007 kirjutas:... Kogu " nipp " ongi see, et teise velje tagumine äär esimesele veljele ette...
Nüüd õigest nipist. Ühel veljel tuleb lõigata maha välimine kitsas rant ja ära visata. Teisel veljel tuleb lõigata maha sisemine laiem rant ja ära visata. Eemaldatud laia randiga veljel tuleb ka südamik eemaldada ja siis keevitada see kemüüse kokku. Nii saab velje, mis on laiem keskmise kitsa osa võrra ja kummi montaaz on lihtne.
Ongi kogu nipp.
C
-
pPeep7
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 178
- Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
- Asukoht: saaremaa
- Autod: 2101
- Kontakt:
Tegin omale sama moodi ka 10 tolli laiad, ning ainuke asi mis oli jah, et rehv tahab rohkem alla surumist. Kuna "koht " kuhu rehv tuleb peale paneku ajal suruda on laugem, vörreldes originaaliga. Nüüdseks üle aasta juba selliseid kasutanud ka 14 tolliseid, ning ei ole midagi kurta, kindlasti tuleb jälgida et keevitus on korralik. Ma eemaldasin 4jal veljel südamiku üldse ära sellepärast ka puurisin. Muidugi kiirem, lihtsam jne on teha nönda et löikad esimese ääre lahti ja paned sinna pleki riba vahele. Proovisin ka, kuid selleks tuleb see riba äärmiselt täpselt painutada, ning lahti löikamine peab olema ka täpsem, ehk jöuame ikkagi selleni et oluliselt parem on teha seda pingis! Mina vahetan oma rehvid ise, ning sellepärast tean mis, kus ja kuidas rehvi asetada, kes laseb seda teha kuskil vöiks rehvimehele mainida.
Antud juhul on tegu kõvasti radasid näinud originaal plekkveljega. Ehk plekkvelge laiendades on tõenäosus, et nii juhtub nagu antud pildil, palju suurem.olaaf kirjutas: Laiema veljega või offsetti muutes suureneb velje pöiale osaks saav koormus mitmekordseks...
Ja kui ikka on soov laiendada, siis võiks vähemalt nii palju teha, et otsida toorikuiks võimalikult uued/korralikud veljed.
Lower your standards and you'll never be disappointed!