Siksi amordivedrude madaldamine???

Siksi amordivedrude madaldamine???

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
Vasta
s
siksiveli
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 25 Mai 2011 17:18
Autod: Samara raider...

Siksi amordivedrude madaldamine???

Postitus Postitas siksiveli »

Terejõudu!
Selline natuke imelik küss, et kas saab teha samara orginaalvedrusid madalamaks nii et auto profiil madalamaks muutuks , aga et auto amordid ka ikka toimiks ja asi vinks vonks oleks? :cool:
f
fheisis
Foorumi kasutaja
Postitusi: 237
Liitunud: 10 Sept 2007 23:25
Asukoht: Tallinn-Haapsalu
Autod: lada 2101.Bmw 740.Moskvich Pika kastiga.

Postitus Postitas fheisis »

vedrul keerud maha
s
siksiveli
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 25 Mai 2011 17:18
Autod: Samara raider...

Postitus Postitas siksiveli »

 
fheisis kirjutas:vedrul keerud maha
Aga kui palju maha ja kas on mingi kindel koht kust lõigata?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Jah umbes täpselt vedru teise keeru tagant.
Palju täpselt lõigata sõltub väga paljudest asjadest - kui madalaks vaja on, kui suured rattad all on, kui väsinud vedru all on...

Mina lõikasin samaral ees vist 4 korda kokku vedrusid, enne kui rahule jäin - taga sain nüüd lõpuks ühe korraga hakkama, kuid olen 3x vedrusid vahetanud.

Pea meeles, et lõigatud vedrudega läheb auto jäigemaks, kuid kandevõime väheneb samuti - See kipub oluline olema eriti taguotsas - rahvaga kipuvad asjad väga koopas olema.

Ja vanade amortidega võib nii juhtuda, et muutes auto kõrgust väheneb töövõime - seega uued gaasiamordid oleks hea investeering :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
k
kõrv
Foorumi kasutaja
Postitusi: 114
Liitunud: 15 Aug 2010 18:45
Asukoht: Võru/Tartu
Autod: e34, e39, 21051

Postitus Postitas kõrv »

veidi teemast välja: kas vedrude pikemaks venitamine ka midagi juurde annab. ise nö. venitasin esimesi vedrusi 1,5 keerdu ja sain enda meelest kõrgemaks ja ka kandevõime suurenes. kuidas kommenteerida sellist teguviisi ? kahjulik kuhugi vms ?
Muskel kasvab rooli taga !
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

tõstmiseks on ikka teised vahendid, aga peale vedru materjali väsitamise ta midagi hullu ei tee (vedru võib ootamatult murduda peale venitust aktiivselt kasutades..) - kui püsiv tulemus on vedrude venitamine ei oska mina öelda - eks see sõltub vägapalju liikuri massist.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
k
kõrv
Foorumi kasutaja
Postitusi: 114
Liitunud: 15 Aug 2010 18:45
Asukoht: Võru/Tartu
Autod: e34, e39, 21051

Postitus Postitas kõrv »

kui liikuriks on mu dp-l olev asjandus, (kaal ca. 550-650kg, esisillale 250kg), kas on tõenäoline et esivedru puruneb sootuks ? arvestades entusiastlikku sõidustiili...

EDIT: vedru sai soojalt ja aegamööda venitatud
Muskel kasvab rooli taga !
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

vedrul murdub tavaliselt keerd - kui kuumutasid vedru kõvasti ja muutsid sellega vedru materjali omadusi märgatavalt ( kõva kuumutamine kipub materjali kõvaks karastama) siis võib ka mitu keerdu korraga ära murduda..

lihtsam oleks olnud kaks vedru kokku keevitada.. väike lapp ülekattega tugevduseks veel peale - samas kui praegune varjant toimib siis sõida...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
k
kõrv
Foorumi kasutaja
Postitusi: 114
Liitunud: 15 Aug 2010 18:45
Asukoht: Võru/Tartu
Autod: e34, e39, 21051

Postitus Postitas kõrv »

sõidan jah, kuid eriti sõitma see fakt ei julgusta et kohe kohe VÕIB nurga maasse tõmmata. aga seda teadsin et väga suurt kuuma ei tohi anda. 50-60 tselsiust rakendasin mina.
Muskel kasvab rooli taga !
s
siksiveli
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 25 Mai 2011 17:18
Autod: Samara raider...

Postitus Postitas siksiveli »

 
olaaf kirjutas:Jah umbes täpselt vedru teise keeru tagant.
Palju täpselt lõigata sõltub väga paljudest asjadest - kui madalaks vaja on, kui suured rattad all on, kui väsinud vedru all on...

Mina lõikasin samaral ees vist 4 korda kokku vedrusid, enne kui rahule jäin - taga sain nüüd lõpuks ühe korraga hakkama, kuid olen 3x vedrusid vahetanud.

Pea meeles, et lõigatud vedrudega läheb auto jäigemaks, kuid kandevõime väheneb samuti - See kipub oluline olema eriti taguotsas - rahvaga kipuvad asjad väga koopas olema.

Ja vanade amortidega võib nii juhtuda, et muutes auto kõrgust väheneb töövõime - seega uued gaasiamordid oleks hea investeering :)
Tahaks jah natukene masinat madalamaks saada. All on 13 tollised rattad. Vedru olukorda ei oska enda silmajärgi hinnata....tundub igati tipp topp olevat, kuid ei oska öelda kui vanad vedrud on.
Aga olen kuulnud, et auto vedrude madaldamisega hakkab auto ujuma teel ...on see tõsi???
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 502
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

Selle vastu aitab silla regull:cool:
MännikuLaiali.
s
siksiveli
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 25 Mai 2011 17:18
Autod: Samara raider...

Postitus Postitas siksiveli »

 
Walter kirjutas:Selle vastu aitab silla regull:cool:
Hm selge , aga kuna ma veel tehnikapoolepealt natuke ajast maas kas silla reguleerimine on keeruline ja kulukas töö? :)
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Võrus Autoteh-is on 300eek+käibemaks(http://www.autoteh.ee). See pole kindlasti ka ainus koht, aga ise olen seal käinud, pandi paika küll. Aega kulub ca 30 minutit, oleneb, kui paigast asjad on ja kas kõik vajalikud keermed liiguvad.
Jõud taga, peab minema.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

ja esiveolisel on kindlasti rangelt soovituslik panna käima mõlema poole roolivarda reguleermutrid - kohati on need lausa fenomenaalselt kinni mädanenud :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
s
siksiveli
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 25 Mai 2011 17:18
Autod: Samara raider...

Postitus Postitas siksiveli »

 
olaaf kirjutas:ja esiveolisel on kindlasti rangelt soovituslik panna käima mõlema poole roolivarda reguleermutrid - kohati on need lausa fenomenaalselt kinni mädanenud :)
okei :D
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 502
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

Mida paremini silla regulliks vajalikud poldid ja mutrid liiguvad seda vähem vandumist sa silla regullija käest kuuled ;)
MännikuLaiali.
s
siksiveli
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 25 Mai 2011 17:18
Autod: Samara raider...

Postitus Postitas siksiveli »

 
Walter kirjutas:Mida paremini silla regulliks vajalikud poldid ja mutrid liiguvad seda vähem vandumist sa silla regullija käest kuuled ;)
Täitsa mõistetav ;)
b
Bayuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 19 Okt 2011 02:23

Postitus Postitas Bayuz »

Mul küsimus selline, et madaldasin oma 01, lõikasin vedrudelt eest 3,5 keerdu ja tagant 3 keerdu. Proovisin peale seda sõita ja kõik oli väga hea, isegi 2 sõpra olid peal. Arvasin, et rehvid hakkavad igatpidi koopasse käima, kuid oh ime, mitte midagi (autol all originaal 01 vedrud mida lõikasin). Kas selline teguviis on kuidagi kahjulik autole või mõnele mehhanismile. Kõik nõuanded on teretulnud! :)
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

Tõenäoliselt toetab esimene ülemine õõtshoob vastu läbilöögi puksi, mis ei mõju just eriti hästi lansekatele.
b
Bayuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 19 Okt 2011 02:23

Postitus Postitas Bayuz »

Tõenäoliselt toetab esimene ülemine õõtshoob vastu läbilöögi puksi, mis ei mõju just eriti hästi lansekatele.


Kas see võib aidata eelnevale jutule mitte tekkimist, kui vahetada ära vedrud ja lõigata vähem keerde maha? Nimelt ette panna 2121 ja taha 2102 vedrud (nt eest 2,5 ja tagant 2 keerdu)
Vasta