Vaatasin siin postitusi liikmete autodele ja leidsin ühe probleemi mille vastust ei osanud nagu kuskile panna. Siin sellel paras koht. Valds nimelt pakkus Siimu auto jutu sees ühte linki kus oli müüa heliisolatsioone (roppkallid). Ostsin oma autole ka ühe paki autodele mõldud isolatsioonimatte. Need olid pigimatid millel liim kohe taga. Pakk maksis 300EEKu. Selle pakiga sain teha ainult kolm ust. Hirmus hea kukkus välja. Uksel pole mingit pleki kõminat koputades vaid kinnine kops. Kuna oli ikka roppkallis küll hakkasin nuputama mida aseainena kasutada. Ja siis ühelt ehitusplatsilt mööda minnes nägin kudas pandi katusele seda uut sorti ruberoidi. Oligi idee käes:P Korjasin sealt nende ülejääke ja koju. Nende tükkide eest ei taha keegi sentigi. Nüüd mul kogu auto heliisolatsiooni täis kleebitud. Paigaldus käis fööniga. Kleebib väga hästi ja toime sama mis kallil poe omal.
kas see on see paksemat sorti ruberoid??? palju ta poes ka maksta võiks??? äkki tead mõnda nime??? ja kas ta mootori müra ka kinni hoiab??
ühesõnaga igasugune inf selle kohta on on teretulnud.
See on see ruberoid millel on kohe pigi all. Tunneb ära sellest,et õhuke kile on pigi pool. Kuumutatakse niipalju,et kile tõmbab kokku ja siis suru vastu. Ongim kinni. Rull maksab poes umbes 500EEKu. Seda ma veel ei tea kas SÕITES (auto pole ju veel valmis) vaiksem on aga koputades on ikka tehase ukseisolatsiooniga võrreldes väga suur vahe. See originaal heliisolatsioon, mis ma poest ostsin ongi igasuguste kapotialuste ja uste sisse panemiseks. Ruberoid sellega nii sarnane. Tähendab et omdused (heliisolatsioon) ka sama. Tähtis on ju metallivõnked kinni püüda (võnked ongi heli) ja sellega tuleb ta toime. Mulle juhtus neid mitmesuguseid tükke. Osadel olid kiviklibu ka peal. Nüüd sõber naerab, et mul kiviaed autos:lol Nimi paistis peal olevat TEHNONIKOL (venekeelsete tähtedega) Katusel pannakse seda ruberoidi peale suure gaasileegiga kuumutades. Otse aluspinnale. Enam alt pigiga ei määrita.
Vaadake pilti salongist mu kodulehelt. Sealt see kiviaed torpeedo pealt veidi nähä.
Kindlasti teeb. Veel rohkem teeb raskemaks ruberoid. Kiviklibu on seal peal ju nii vähe. Aga igal asjal on hind. Lux autod on vaiksed ja rasked WRCes ei saa ilma kõrvaklappideta rääkida aga on kerge. Rallikasse pole mõtet hi-fi sisse pannagi. Vaata ka "mootor ja väljalase" "miks lada mootor nii vali on"
kunagi ..... ammusel vene ajal oli mingi katuse katte materjal (bee¹) millel puudus kiviklibu ja millel oli ka liim ühel poolel. peaks uurima ka seda veel saadaval on ja auto üle sellega seest tõmbama.
Esialgne postitaja Lada 6
Mota mis sa uksetihentitega kavatsed teha seal ka mingi müra tuleb sisse ju?
arvan, et ta ei mõelnud väljast tulevaid hääli nt. kõrval seisev auto...... siis peaks ka topelt klaasid panema nagu s MB“l. ukse müramatt on ikka selleks, et uks vaikselt sulguks..... mitte kolinaga... proovi nt. võta polster maha ja keera mingi rätik kergelt rulli ja pane rätik ukse sisse nii, et ta toetaks välimist plekki, kuid ära liiga tugevalt toeta..... rikud ukse pleki. siis löö uks kinni ja kuuled vaiksed mütsatust eelneva kolina asemel. sama asi on ka autoga sõites. müra matt ongi selleks, et ta võtaks ära metallist tuleva müra, mitte ei vaigista võliseid hääli.
ps! kui katse tehtud võta rätik ukse vahelt ära.....
Tihendid kavatsen lihtsalt uued panna. Ega seal muud anna ette võtta.
Selle katse kohta niipalju--- Vanasti vene ajal kui ZILi peal sõitsin siis oli mul ukse sisse visatud vana veoauto õhukumm. See oli seal allääres kortsus maas. Ja just sellepärst sai pandud et ukse massi suurendada. Uks läks kenasti sujuva lükkega kinni ja ei kolisenud nii nagu oleks plekitahvel maha visatud.
Antud aadresilt võib leida heliisolatsiooni vahendeid. Kas kellelgi on kogemusi "lahustivaba müravastase vahendiga" ja kuidas on lood vildiga. Kas viimane summutab müra hästi?
Esialgne postitaja Lada 6
Vildi kohta ei oska õelda aga see purgis mõgin on lihtsalt vedel pigi.
Miks sa selle vildi vastu huvi tunned?
Kui vilt läbi vettib siis roostel hea elada.
Oi krt selle peale nagu ei mõelnugi. Aga kas tõrvepapp, pigimatt ei või soodustada rooste tekkimist? Kuna see aasta ei jõua heliisolatsiooni teha siis jääb see arvatavasti järgmisse aastasse ja siis teeks väga korraliku helisummutuse. Plaan on panna maha ja auto ette otsa kaks kihti pigimatte ja siis peaks jääma eriti vaikne ja loomulikult ka uste sisse.
Vildi vastu tunnen sellepärast huvi, kuna seda on hea lõigata ja liimida kumeratele pindadele.
Nagu Mikk 5 mainis viimases autolehes ohtralt infi pigimattide vajalikkusest.
Suurtel LUX klassi masinatel on isolatsiooni 150kilo ja rohkem veel. Väikestel autodel praktiliselt puudub.
Heliisolatsiooni paigaldamisega saab mürataset alla viia linnas 3db ja maanteel 6-7db.
Selle artikli põhjal olen omale seda veel vähe pannud. Tuleb lisada teatud kohtadesse.
ma arvan et see inimene kes soovib autos vaikust , ostab kas parema auto, või kui talle meeldib lada, siis ta teeb sinna isolatsiooni ja teda ei huvita kas bensukulu on 1l suurem või mitte. .
Kui mootor korras ei tee ta valjemat häält kui mõni teine. Nagu ühes postituses juttu oli on suur mürahallikas ventilaator.
Kirjanduse järgi on kõige suurem müra allikas väljalase teisel kohal on sisselase. Need kes õhufiltri lahti lõikavad ei tohiks kaevata suure müra üle - ise on süüdi. Samaral on õhufiltri otsas ka sumbuti (vähemasti osadel mudelitel oli). Osadel väljamaistel mudelitel on õhutoru vahel suur paun (samuti mürapüüdja). Mootori müra aitab oluliselt vähendada ka kapotialune müramatt ja suur karterikaitse mis on helisummutiga.