Nii muuseas, naljaga pooleks, lubas sõber (see, kes Nänni tegi) oma tütrepojale jalgrattasõidus pähe teha. Lapselaps on tal kõva rattasportlane ja sõidab kalli sportrattaga. Vanaisa ei ole mingi sportlane ja sõidab tänavasõidu rattaga, millel nimeks "Panter". Nüüd siis üritabki sõber oma lubamist täita. Lubaduse sees oli vihje, et jalgratas jääb samaks.
Idee on nüüdseks "materjali valatud".
Nüüd ka küsimus. Kas meie foorumis on tegelasi, kes jagavad miskit lennundusest või lennumudelismist.
Vaja oleks teada, mis on sellel propelleril viga, et ta ei anna piisavat õhuvoolu? See propeller on ehitatud lukksepa mõtlemise järgi, mis õhus ei maksa midagi. Milline labakuju peaks olema? Raadiust suurendada ei saa. Sõber tahab ka edaspidigi normaalse inimese moodi peldikus käia.
Kasutada on 2hp neljataktilise mootori küljes. Max pöörded ilmselt kusagil 4500rpm.
Täna mõõtes saime 3500rpm, aga hiljem sai nati juurde timmitud.
Tiivik peab olema kõvasti suurem ja pöördeid alates 4-5 tuhandest enne ei juhtu midagi märkimisväärset. Sellised "seljakottmootorid" on ka tööstuslikult täiesti olemas, enamasti kasutatakse neid koos spetsiaalse langevarjuga lendamiseks. Paraplaan siis märgusõnaks.
Mis mootoriga tegu? Tundub väga tavalise niidukimootori moodi, kuid arusaamatuks jääb kuidas tiivik sellisesse suunda on saadud?
Algselt postitas: Laada
Tiivik peab olema kõvasti suurem ja pöördeid alates 4-5 tuhandest enne ei juhtu midagi märkimisväärset. Sellised "seljakottmootorid" on ka tööstuslikult täiesti olemas, enamasti kasutatakse neid koos spetsiaalse langevarjuga lendamiseks. Paraplaan siis märgusõnaks.
Mis mootoriga tegu? Tundub väga tavalise niidukimootori moodi, kuid arusaamatuks jääb kuidas tiivik sellisesse suunda on saadud?
aga jällegi kui tiivik liiga pikk siis see hakkab ju vastu tagumist ratast käima
Algselt postitas: Laada
Mis mootoriga tegu? Tundub väga tavalise niidukimootori moodi, kuid arusaamatuks jääb kuidas tiivik sellisesse suunda on saadud?
OT: Kui ongi niiduki mootor ja mootoril silinder üles keerata, siis ongi tiivik niiviisi ees ju...
Sõitja varjab oma kerega "õhuvõtu" ära. Tiivik peaks ulatuma seljatagant rohkem külgedele välja (olema suurem) või kinnituma jalgratta etteotsa, kus poleks õhuvõtuks mingit takistust.
Muidugi võib mootori ette tõstes näida see tohutu ohuna, kui tiivik punnu peaks panema, aga kui tiba edasi mõelda, kas ta sel juhul mitte ei ürita just ettepoole viskuda, sõidusuunas edasi murda . See tähendaks tegelikult , et kui ta nüüd seljal olles laiali lendaks, siis vist oleks mees rohkem ohus?
Jah, liigutakse õiges suunas... tõesti lahtise väikse tiivikuga ei saa nii lihtsalt tõukejõudu saavutada... see 20 km/h on suht koht maksimaalne selliste pöörete juures. Tiiviku kuju... hmm kahjuks ei valda füüsikat nii hästi, et seda välja arvutada. Lihtsam on soovitada kõrgemaid pöördeid.... ja selleks võtta hoopis mõni kahe või neljatakiline( segu mootor) mõnelt saelt või trimmerilt. Tiiviku jätada sama suureks või isegi vähendad. Sae mootorilt saad vähemalt kolmkorda nii palju pöördeid kui neljatakiliselt freesi/niiduki mootorilt ja on ka kordades kergem.
AA üks asi, labade küljed ei tohiks olla võrdsete paksustega, peaks kasutama tilgakujulisi labasid, selline laba ehitus sobi rohkem hekseldamiseks ja mootori jahutamiseks ning labade nurk telje suhtes peab sentris olema erinev kui otstes. Kui suur ja kui palju, ei oska praegu öelda.
Kui on õige tiiviku kuju, pole mingeid tunneleid otseselt ehitada vaja, kui aga mitte, tuleb tekitatud tuult jah suunama hakata.
[Muudetud: 25-8-2008 Mikk]
Niiduki mootor jah. Väga vana niiduki. See mootor ajas ringi rootorit, nagu seda oli üks sort eeslükatavaid inimjõu niidukeid.
Nagu ma juba mainisin, laba suurendada ei saa. Teise mootori soovitus jookseb ka tühja. Vaja oleks ikka olemasolev asi tööle saada.
Laba ehitus on kindlasti vale. Niisama mõtted siin ei aita. Vaja oleks ikka aerotehniku abi.
Laba on ise välja nikerdatud kuusepuust. Huvitav oli ka see, et ainult ühe laba peal on näha väljaheitegaaside (õlipritsmed ja tahm) jälge. Teine laba poleks nagu üldse mängus. Või lõikab teine laba esimese eest tuule ära?
Leidsime pildi, kus palju väiksem tiivik teeb oma töö ära. Kirja järgi saavutati kiiruseks 120km/h. Seal olid kindlasti suuremad pöörded. Sõbrale pole aga nii suurt kiirust vaja ka.
Labade kaldenurk ja profiil on väga oluline.
Ise rohkem nõu anda ei oska aga tean inimesi, kes oskavad...
Üle poole aasta sai nende meeste töid ja tegemisi pealt vaadatud. http://www.parnulennuklubi.ee/index.php?id=4
Miks ajada lihtne asi keeruliseks. Vanaisa peaks välja vaatama maastikuraja, kus tema rattaga oleks rahuldav sõita kuid kalli sportrattaga üliraske. Vähekene trenni ka teha ja tiiviku võib üldse unustada.
Ei saa küll piltidelt aru, kuid tundub, nagu oleks profiil kogu ulatuses ühe kohtumisnurga all. Rummu lähedal peaks olema kohtumisnurk kuskil 40 kraadi, propelleri tipus sõltub see pöörete kiirusest. Mida väiksem prop, seda suurem peab olema pöörlemiskiirus, et tagada paras võimsus.
Olen kuulnud ka jutte, kus kasutati lennukil nt. Dnepri mootorit, reduktori abil viidi max. pöörete arv 2000 RPM-ni. Kuna siin on see 4500, siis võiks tipus olla profiili kohtumisnurgakraad isegi kuskil 5-15.
Profiil meenutab mulle rohkem ülehelikiirusega lennuki profiili. Labal võiks olla rohkem tavalise lennuki tiiva kuju: üks pool kumeram ja teine sile. Kui meenutada, siis oli juttu propelleri "hingeelust" ka ENEKE-ses.
Mhmh, täpselt sama mis minu arvamus, aga mina ei osanud kraade öelda, pole pidanud veel nii täpselt sellega tegelema, aga kas 5 kraadise puhul ikka liiga teravaks see nurk ei lähe. Hakkab juba õhku nats liiga peksma???
Njah... järgnev märkus täiesti õige motal... peaksin ikka enne mõtlema, kui kirjutan... ju siis mõtlesin juba midagi muud:D aga lolliks just ei tahaks ka end tunnistada. minu jaoks on loll see, kes mitu korda ühe reha otsa astub...