1. leht 2-st

Kuitas paigaldada odomeeter esirattale??

Postitatud: 15 Jaan 2008 10:24
Postitas atzkarik
porobleem siis selline et oleks tarvis saada täpset odomeetrit. Tagarattale on lihtne paigaldada aga kuna see kipub tühjalt ringi käima siis ei ole täpne. Ainus võimalus on siis minu arust paigaldada see esi rattale. Aga kuda see sinna kinnitada:yllatunud velje külge ei tahaks panna.

Vajalik on raffa rallis, ja odameetriks oleks tavaline ratta odameeter.
Et äkki pakute mõtteid?
Endal igaljuhul juba pea tühjaks mõeldud:P

Postitatud: 15 Jaan 2008 10:46
Postitas olaaf
tehniliselt ei olegi võimalik paigaldada, kuna pöörleb ainult rumm koos pidurikettaga.
pidurikettale midagi kinnitada keeruline, kuna seal päris kitsas, samuti jääb ette käändtelg.

kõige lihtsam lahendus korraliku kaardiga tomtom või muu gps baasil töötav asi, katusele korralik välisantenn veel!

Postitatud: 15 Jaan 2008 12:44
Postitas Jevgenich
Aga ka hinavahe on suur , sest jalgratta spidoka saab ju ainult 100 krooniga juba kätte :P:P:P

Postitatud: 15 Jaan 2008 15:13
Postitas moto-onu
Palju piduri ketta tippu ja sadula vahel ruumi on?...Põhimõtteliselt magneti saaks ju sinna peale paigutada, kui ruumi on.

[Muudetud: 15-1-2008 moto-onu]

Postitatud: 15 Jaan 2008 16:50
Postitas olaaf
arvestades seda, et ketas kuumeneb kiiresti sõitmisel väga palju siis tekib probleem kinnitamisega.
ruumi piirab mõlemalt poolt pigistav klots ja support ka - ehk millimeeter on või poolteist...

Postitatud: 15 Jaan 2008 18:01
Postitas m6mm
Seda spidometrit läheb sul vaja rahvarallis eelkõige ülesõidul, katselt-katsele. Seal sõidad natukene rahulikumalt, vist:puzzled

Postitatud: 15 Jaan 2008 18:49
Postitas kaspar
Pane ette trummelpidurid :lol

Postitatud: 15 Jaan 2008 19:31
Postitas tiit
Algselt postitas: m6mm
Seda spidometrit läheb sul vaja rahvarallis eelkõige ülesõidul, katselt-katsele. Seal sõidad natukene rahulikumalt, vist:puzzled
Magnet peab ka järgmisel ülesõidul alles olema ju :yllatunud
Ainuke variant vast keermega aga... kes selle keerme valge malmi sisse ajab

Postitatud: 15 Jaan 2008 22:07
Postitas m6mm
Algselt postitas: tiit
Algselt postitas: m6mm
Seda spidometrit läheb sul vaja rahvarallis eelkõige ülesõidul, katselt-katsele. Seal sõidad natukene rahulikumalt, vist:puzzled
Magnet peab ka järgmisel ülesõidul alles olema ju :yllatunud
Ainuke variant vast keermega aga... kes selle keerme valge malmi sisse ajab
Tahtsin seda öelda, et ülesõidul ei käi ned tagumised rattad tühja midagi?! Minu meelest keegi paigaldas siin foorumis tagumisele trummlile spido!

Postitatud: 15 Jaan 2008 22:27
Postitas logman
No mota on proovinud paigaldada:
Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: motamees
Digitaalspido paigaldamist alustasin ratta juurest.....
Ratast käega ringi, selgub, et spidokas töötab.
Nüüd jääb üle vaid pikendusjuhe vahele tinutada ja spido täpseks timmida.
Polegi see asi nii lihtne.
Spidokas töötas kenast ja nii ta seisma jäi. Täna autot käivitades aga selgus, et mingi induktiivvool segab spidoka tööd. Nagu mootorit käivitasin, hakkas spido tööle. Suuremate pööretega isegi üle 100km/h. Kiskusin spidoka armatuurist maha ja tõmbasin juhtme välja (arvasin, et armatuuri all mingid impulsid või küünalde kõrgepinge) Tuleb aga välja, et impulsid löövad sisse juba kusagil tagajuhtmete juures. Võtsin välja laadimise kaitse, ikka tulemuseta.
Otsustasin, et lihtsam on vahetada tagareduktorit (nagunii plaanisin kiirema reduktori alla panna), kui elektroonikaga mässata. Nüüd peaks auto spido õieti näitama (test vaja muidugi teha). Alla läks kiirema ülekandega reduktor.
Ma ei tea, kuidas teistel teisaldatavatel auto-navidel, aga tomtom ei näita sõidetud maa pikkust. Näitab ainult järgmise pöördeni jäänud maad ja lõpp-punkti saabumiseni jäänud maad. Neid kah ainult siis, kui liigutakse just kindlal sisestatud marsruudil, st. et on navi tööle rakendatud.
Eesti kaart on paraku selline, et keerad peateelt metsarajale ning adjöö kõik su juhised...
Ideaalset kaarti pole ja ei tule kah enne kui Regio oma baasiks ei võeta või veelgi parem - Maa-ameti kaarte ei kasutata. Kaarditootjad asuvad Euroopas ja neil suht savi, turistile käib nende arust see 71% kattuvusega kaart kah.

Tomtomile saab ise sisse pookida rasterkaarti. Isegi hetkel parimat saadaolevat Maa-ameti aeropildi peaks sel teel tööle saama. See aga on hirmmahukas töö, mida mina küll ei viitsiks ette võtta ja pealegi ei hakka see iialgi korralikult tööle. Näeb ainult gps-i asukohta ja see on ka kõik.
Ei mingit navigeerimist, 3D-vaadet jne. Jura ühesõnaga.

Tasub mõelda/uurida käsi-gps'ide võimalusi. Magellan jt. Landy peaks nende vidinate maailmas hästi kodus olema.


[Muudetud: 15-1-2008 logman]

Postitatud: 15 Jaan 2008 23:24
Postitas doris
tagumisele on lihtne paigaldada - see nou hau on lauril endal ka olemas.
Ta nägi kui ma 08-le paigaldasin

Postitatud: 15 Jaan 2008 23:51
Postitas karla99
võta bluetooth gps, suvaline bluetoothiga javat toetav telefon ja programme maa ja ilm millega saab navigeerida ja mõõta ja muud sada imet teha :)

Postitatud: 16 Jaan 2008 00:06
Postitas atzkarik
Algselt postitas: doris
tagumisele on lihtne paigaldada - see nou hau on lauril endal ka olemas.
Ta nägi kui ma 08-le paigaldasin
seda jah taha on lihne;) aga ette:sein

Postitatud: 16 Jaan 2008 21:10
Postitas tiit
no aga võta alustuseks üks vana ketas ja proovi kas puur hakkab peale(akutrelliga madalad pöörded kindlasti). kui augu sisse saad peaks keerme ka saama.

Postitatud: 16 Jaan 2008 23:29
Postitas carl93
ma puurisin wolksvageni pidurikettale augu sisse aga lada oma peaks samast materjalist olema või mis:puzzled

Postitatud: 17 Jaan 2008 00:19
Postitas logman
A miks puur seda malmi ei peaks võtma? Viil närib nagu seepi igatahes.

Postitatud: 17 Jaan 2008 00:26
Postitas motamees
Vanasti pandi läbi kääntelje spidomeetri tross. Selleks puuriti kääntelje sisse auk ja trossi ots käis määrdekapsli küljes kinni. Siis tuleb ainult arvutada spidomeetri viga ja edasised mõõtetulemused koefitsendiga läbi korrutada.
Digispidoga tuleb ilmselt juhtmed kõik ära varjestada. Ehk siis hakkab normaalselt tööle.
Kui tõeliselt mässida viitsitakse võib spido trossi (esirattast tuleva) otsa panna magnetiga ketta. Sealt juba edasi digispidoka peale üleminek. Siis pole vahemaid vaja pidevalt koefitsendiga korrutada. Neil digispidodel ka palju muid tarvilikke funktsioone.

Postitatud: 17 Jaan 2008 10:34
Postitas karel
Kui magnet piduriketta sisse panna, siis tuleb kindlasti ka seda arvestada, et kõrgetel temperatuuridel kaotab ta oma magneetilised omadused. Ja rahvarallil pidurikettad... peale väljalaskekolle vist kuumemat kohta enam polegi. Võimalus veel rummu siseküljele see kleepida, ilusasti varjus ja ainult vastaspool tuleb sinnasamma kinnitada või jääb sealne diameeter liiga väikeseks, et normaalselt toimiks?

Postitatud: 17 Jaan 2008 14:05
Postitas tiit
Algselt postitas: logman
A miks puur seda malmi ei peaks võtma? Viil närib nagu seepi igatahes.
Pole kunagi proovinud. Kui viil võtab siis saab ka puurida. Kunagi kui treisin ühe riisi ketast siis tundus väga kõva. Ju oli ekspluatatsiooni käigus termilise töötluse osaliseks saanud.

Postitatud: 17 Jaan 2008 14:12
Postitas tiit
Algselt postitas: karel
Kui magnet piduriketta sisse panna, siis tuleb kindlasti ka seda arvestada, et kõrgetel temperatuuridel kaotab ta oma magneetilised omadused. Ja rahvarallil pidurikettad... peale väljalaskekolle vist kuumemat kohta enam polegi. Võimalus veel rummu siseküljele see kleepida, ilusasti varjus ja ainult vastaspool tuleb sinnasamma kinnitada või jääb sealne diameeter liiga väikeseks, et normaalselt toimiks?
Keermega kinnitatud magnet ju kergesti vahetatav.
Diameeter ei tohiks asja juures küll mingit rolli mängida. Andur loeb ju ainult kordi kui magnet tast möödub. Rummu siseküljel igasugu sodi ilmselt kõige vähem liigub. anduri ja magneti normaalne vahe 3mm. Juhtub sealt mõni kivi läbi lendama siis keset rallit poodi uue herkoni järele?