Soendus kraani vahetamine / soojendus klapp
Soendus kraani vahetamine / soojendus klapp
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2862
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Soendus kraani vahetamine / soojendus klapp
- Kõigepealt lasete välja pisut tosooli (jahutusvedelik) ploki punnist ... aga ei pea, võib ka lasta joosta soenduslõdviku august kui lödviku lahti saanud, läheb kaduma päris vähe tosooli.
- Siis päästate lahti soojenduslõdvikute klambrid mootoriruumis. Kergema ligipääsu huvides oleks kasulik eemaldada õhufiltri kopsik.
Voolikute eemaldamisel torudest on soovitav veidike lükata kruvikaga vooliku äärest. Voolikut tõmmates on teda raskem eemaldada, kuna tõmmates läheb voolik peenemaks. Kruvikaga lükates seevastu läheb ta jämedamaks.
- Siis päästate lahti soojenduslõdvikute klambrid mootoriruumis. Kergema ligipääsu huvides oleks kasulik eemaldada õhufiltri kopsik.
Voolikute eemaldamisel torudest on soovitav veidike lükata kruvikaga vooliku äärest. Voolikut tõmmates on teda raskem eemaldada, kuna tõmmates läheb voolik peenemaks. Kruvikaga lükates seevastu läheb ta jämedamaks.
Viimati muutis motamees, 12 Okt 2019 09:02, muudetud 2 korda kokku.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2862
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
- Seejärel siirdute tööga salongi. Vaja eemaldada kaardisahtli põhi (kinda-laeka all asuv riiul, kui vahetus toimub 2107'el). Kopikalistel on parema ligipääsu huvides vaja eemaldada pardatšoki(kindalaeka) põhi.
- Seejärel avaneb teile selline vaatepilt:
- Seejärel avaneb teile selline vaatepilt:
Viimati muutis motamees, 11 Okt 2019 11:44, muudetud 1 kord kokku.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2862
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
- Keerate väikese 10mm padruniga lahti kaks mutrit, mis hoiavad soenduskraani radika küljes. Vanematel autodel (vöi uuematel klassikutel, kus klamber alles/küljes) on vaja ära võtta ka soendustorusid hoidev klamber.
- Kindlasti tuleb koos uue kraaniga osta ka kaks kummitihendit!
- Kindlasti tuleb koos uue kraaniga osta ka kaks kummitihendit!
Viimati muutis motamees, 12 Okt 2019 07:29, muudetud 2 korda kokku.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2862
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
- Paigalda see toru uue kraani külge, kasuta uut tihendit, pinguta poldid möistlikult (kummitihend).
Mina kasutan praegu keraamilist kraani (tundub kõige usaldusväärsema olemisega). Alati ostan ka kaks uut tihendit (a'3eek)
Mina kasutan praegu keraamilist kraani (tundub kõige usaldusväärsema olemisega). Alati ostan ka kaks uut tihendit (a'3eek)
Viimati muutis motamees, 12 Okt 2019 09:06, muudetud 1 kord kokku.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2862
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
- Kraan külge tagasi (uus tihend ka kraani ja soojendi vahele) ja võib asuda salongi detailide paigaldamisele. 05 ja 07 on segavaks asjaoluks plastikust soojaõhutoru.
Viimati muutis motamees, 12 Okt 2019 09:10, muudetud 1 kord kokku.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2862
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
- Pane mootoriruumis tagasi äravöetud kahe plekikruviga kinni oleva kummilapp, mis asus ümber nende kahe soojendus-toru.
- Voolikuid tagasi pannes paigaldan tavaliselt uued (tänapäeva, kui ennem olid vanakooli) klambrid. Neid on mugavam paigaldada ja tulevikus ka eemaldada.
- Voolikuid tagasi pannes paigaldan tavaliselt uued (tänapäeva, kui ennem olid vanakooli) klambrid. Neid on mugavam paigaldada ja tulevikus ka eemaldada.
Viimati muutis motamees, 12 Okt 2019 09:13, muudetud 1 kord kokku.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2862
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Vanad vene klambrid on väga hea hoidmisega, kuid äärmiselt tülikas on nendega tegutseda.
Sageli olen näinud ,et need on valesti või lohakalt tagasi pandud.
Nii on vene klambri õige asetus pingutatult:
Sageli olen näinud ,et need on valesti või lohakalt tagasi pandud.
Nii on vene klambri õige asetus pingutatult:
Viimati muutis motamees, 12 Okt 2019 09:14, muudetud 1 kord kokku.
C
-
iIndy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 659
- Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
- Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
- Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
- Kontakt:
Puust ette ja...
... punaseks
Kommentaariks:
Kasutasin ka neid 3 EEK-i maksvaid tihedeid+SCT firma GASKET MAKER Red silikoonhermeetikut ja tagajärjeks selline asi,et kummitihendi surus vahelt välja (radiaatorikinnituse juurest) ja tosool salongis:mad:
Viskasin tihendi minema (praegu kahju,et ei säilitanud, oleksin foto teinud) ja ainult silikooniga paigaldades kõik OK.(kraan samuti keraamiline)
Ja veel...Kuna hoova külge on üsna ebamugav trossiaasa paigaldada,siis eemaldasin hoova ja hiljem tagasi pannes ja mutrit kinni keerates pildil oleva koha pealt võll pooleks (valuviga???) ei pingutanud üleliia.
Kommentaariks:
Kasutasin ka neid 3 EEK-i maksvaid tihedeid+SCT firma GASKET MAKER Red silikoonhermeetikut ja tagajärjeks selline asi,et kummitihendi surus vahelt välja (radiaatorikinnituse juurest) ja tosool salongis:mad:
Viskasin tihendi minema (praegu kahju,et ei säilitanud, oleksin foto teinud) ja ainult silikooniga paigaldades kõik OK.(kraan samuti keraamiline)
Ja veel...Kuna hoova külge on üsna ebamugav trossiaasa paigaldada,siis eemaldasin hoova ja hiljem tagasi pannes ja mutrit kinni keerates pildil oleva koha pealt võll pooleks (valuviga???) ei pingutanud üleliia.
-
iIndy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 659
- Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
- Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
- Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
- Kontakt:
Tööasend soojenduskraani vahetamiseks:
1.Avada mõlemad esiuksed
2.Võtad sisse lamava asendi esiistmetel,jalad juhipoolsest uksest väljas
3.Pea ja käed peavad ulatuma armatuuri alla jääva soojenduskraanini
4.Kui selline asend tüütavaks muutub siis autost välja ja parempoolse esiukse juurde põlvili maha ja taas käed armatuuri alla
1.Avada mõlemad esiuksed
2.Võtad sisse lamava asendi esiistmetel,jalad juhipoolsest uksest väljas
3.Pea ja käed peavad ulatuma armatuuri alla jääva soojenduskraanini
4.Kui selline asend tüütavaks muutub siis autost välja ja parempoolse esiukse juurde põlvili maha ja taas käed armatuuri alla
to Veiko: Keraamiline kraan on selle poolest ka parem et liigub hoopis sujuvamalt kui originaalkonstruktsiooniga kraan. Soovitan seda küll, kasutan juba aasta otsa, suht samamoodi kui vana kraanigi (st, kasutan vähe, originaali soovitatakse jällegi tihedamini liigutada et membraan kõvaks ei muutuks). Pole probleeme olnud siiani. Samas, kui asi juba käsil, võiks maha kisuda ka soojaradika, see pesta ja kompostist puhastada:P Muidugi eeldab see juba keskkonsooli eemaldamist koos kõige sealolevaga, mis osutub veelgi tülikamaks:D Kui kogu krempel juba maha kistud on siis soovitan uurida ka plastkonsooli, kuhu kinnituvad soojatorud ja trossid. Ise tihendasin kõik ühenduskohad silikooniga, et sooja eriti armatuuri vahele ebavajalikesse kohtadesse ei puhutaks ja häälestasin/parandasin ka luugid, mis õhku torudesse suunavad. Nüüd saab klaasid kiiremini puhtaks ja suvel jahutavad tuulutusavad maanteel täitsa normaalselt.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Kunagi, kui mul OVERMOTA 03 oli, vahetasin sellel ka soojenduskraani ära. Kuna too lekkima hakkas, läksin kiirelt kadakaturule Laupäeval ja ostsin säält sellise , mis tundus köige usaldusväärsem. Kinnitused köik samad, kuju praktselt sama mis teistel (korpusevalu vahe, kuna tööpöhimöte ju nati teine). Maksis ta vist 125 EEK-i. Panin külge ja ise rahul. Mis nüüd aga välja tuli, et Saarel poemüüjad pole sellisest kraanist kuulnudki, nägemisest rääkimata. Kraan töötas samal pöhimöttel kui tänapäeva vee kuulkraanid. Läbivat auku omav kuul pöörleb kera sees jne. Väga hästi pidas, soojaga kinni ei paisunud, timmimine täpne. Tahtsin 07-le ka sellist, aga poemüüjad kehitavad ölgu:" pole kuulnud, pole näind".
Kas kellelgi on olnud sellise kuulkraaniga ka kokkupuutumist? Kas neid mandril poodides on kuskil olemas? Vöi sain ma hea asja otse Venemaalt.
Kas kellelgi on olnud sellise kuulkraaniga ka kokkupuutumist? Kas neid mandril poodides on kuskil olemas? Vöi sain ma hea asja otse Venemaalt.
Arrogance diminishes wisdom.