1. leht 4-st

Teen ise otsevoolu sumbuti

Postitatud: 11 Mär 2006 00:29
Postitas overspeed

Postitatud: 11 Mär 2006 01:34
Postitas CozmonauT
aga võimalus on ka kohe aukudega toru kasutada, siis ei pea puurima, kel puurimistahe puudub.

Postitatud: 11 Mär 2006 07:05
Postitas Tegija
Kusjuures ladal kah nn otsevoolu summuti olemas. "Universali" omad
igatahes on;) Mul olemas selline kui saan pildi siis üritan üles panna.

Postitatud: 11 Mär 2006 19:38
Postitas tuhajuhe
Hea viitsimine puurida :D Aukude vahe tee 9mm ja 3mm augud.Kui neid auke vähe siis saab kõva mürin tulema.Mossel peaks originaalis olema 45mm toru all ja seda on piisavalt selle töömahule võib ka 48 toru panna.Aga kui sealt kõvemat pauku välja puhma ei pea siis pole üle 48mm vaja ajada.

Postitatud: 11 Mär 2006 20:30
Postitas arvi100
Kunagi nõuka aja lõpus läks üks Tallinna taksopargi Volga Jõgeval laiali.
Tuli juht siis meile Jõgeva autobaasi (ise töötasin treialina seal) Volgat
remontima.Meie taksopargi Volgajuht siunanud seda pidevalt läbi -
roostetavat sumbutit,et venelane ka ei mõista roostevaba sumbutit teha,
oleks ju igavene.Sellepeale kostnud Tallinna pargi mees et ära unista.
Meil see läbiproovitud variant.Pandud kahele Volgale tuttuued sumbutid
otsast lõpuni,ühele siis raudplekist tehase originaal ja teisele siis rooste-
vabast.Ja välja tuli see et roostevaba olevat kestnud ainult natuke aega
kauem kui raudplekist.
Ise olin puhkusel sellel ajal ja jutu rääkis mulle edasi minu paarimees.
Aga samas vanemate ?igulide tagumise poti kest ja sees olevad torud
on ka roostevabast,kuid kestavad.Kas too oli siis suitsupausi jutt ?

Postitatud: 11 Mär 2006 21:27
Postitas logman
Loba ,Arvi ,ködi ajas see vend suust välja. Kuid siiski - ...võib-olla ei osatud õiget roostevaba materjali leida. Olen seda materjali-asja kuskilt kuulnud ,kas mitte Mota juures...?:puzzled Noh et on neid roostevabasid teraseid kah mitut sorti.
Eks Motamees võiks siinkohal pajatada seda juutide kättemaksu lugu ka. ;)

Postitatud: 11 Mär 2006 22:07
Postitas motamees
Roostevaba materjali magnet üldiselt ei võta. On aga roostevabasid, mida magnet kohe uuest peast võtab. Seal juba mingisugune vahe. Seda taksopargi värki üldiselt ei usu. Lada tagumised pütid ongi roostevabast ja ka torud sees samast materjalist. Torud olid Overi lõhutaval pütil sees nagu uued. Loomulikult kest roostetab lõpuks läbi, kui neid isolatsioonipappe sealt ümbert ära ei võta. Seal kahe pleki vahel pidevalt ju "supp" keeb.
Veel üks tähelepanek - Magnetit mitte omaks võttev roostevaba materjal muutub sumbutis aastatega magnetisõbralikuks. Mingi protsess seal pika peale toimub.
Logmani mainitud juudi lugu.
Eellooks põhimõtteliselt partisanisõda, kus riigi õõnestamiseks tuleb kõik õhku lasta. Juudid soovitasid siis vene riiki õõnestada hoopis rahumeelsemal teel. Tuleb kõike teha korralikult aga siiski mingi "kala" sisse jätta.
Väga hea näide ongi lada tagumine pütt. Kogu sumbuti osa on tehtud roostevaba materjalist, ainult sõelte vaheseinad on tehtud mustast plekist. Nii ongi mingi 50-100 000km pärast kolin sumbutis, kuna vaheseinad läbi ja sõelad lahti. Oleks need neli plekitükki ka roostevabast, siis kestaks see pütt auto eluea lõpuni.

Näidiseks Overi lõhutava sumbuti "soolikad". Torud ise nagu eile pandud. Vaheseinad läbi, kuigi seisavad veel koos (ei kolise). See sumbuti läks vahetusse esimese toru (üle silla kaar) läbiroostetamise tõttu. Auto läbisõit mingi 60 000km, küll aga vanust palju. Magnet ei võta, peale kollase noolega näidatu, midagi. Väliskest magnetisõbralik.
Kontrollisin tuttuue zigulli tagumise sumbuti magnetisõbralikkust. Magnet selle pütti veel ei võta.Pilt

Postitatud: 12 Mär 2006 10:58
Postitas tiit
Kooliajast on meelde jäänud et teras muutub roostevabaks kui selles on üle 12% kroomi. Millest magnetisõbralikkus sõltub ei tea :(. Olen kuulnud et roostevaba (ise tehtud sumps) võtab praod sisse - äkki siis kasutati mittesobivat (liiga jäik) materjali. Kas keegi on vaske proovinud kasutada? Ise panin kat-i asemele vasktoru. 4 aastaga ei ole küll miskit aru saada, et materjal kuidagi muutunud oleks.

Postitatud: 13 Mär 2006 09:26
Postitas arvi100
Oma autol tegin üle tagasilla viiva kaare ka roostevabast torust ja see
toru on pärit ühe piimakombinaadi agregaadi küljest ja on happekindel.
Muud sorti/marki roostevaba terast ei tohi toiduainete tööstuses kasutada.
Üle kümne aasta all ja mingit oksüdeerimist ei ole tähendanud.Vast takso-
pargi mehed kasutasid happevaba materjali mis allub külmale,kuumale ja
sooladele kergemini kui happekindel materjal.Ilmselt loeb ka keevitus-
elektroodi südamiku materjal ka midagi.

Postitatud: 17 Mär 2006 00:41
Postitas m-rally
küsimus siis selline,et kuidas sa,overspeed need augud teadsid seal painutada erinevatele pooltele,on mingi kindel suund ka või umbes painutad?

ahjaa,kas sinna püti sisse hiljem peab mingit kivivilla või treilaastu ka panema ,et natuke summutaks?

Postitatud: 17 Mär 2006 14:22
Postitas motamees
Villa pärast jäi asi pooleli. Peab otsima pikema struktuuriga villa. Ehitusvill on nõelte kujulise struktuuriga ja võib lõpuks seest minema lennata. Sumbuti spetsiaalvill on nagu lõng. Olen neid tagant välja tolknemas näinud küll. Mingi pool meetrit lohiseb järgi.
Villa ärapuhumise pärast on ka tagumise poti gaaside liikumise teekond lühemaks tehtud.
Heli summutatakse ka tühjas potis. Lihtsalt tühja ja täidetud poti summutamise detsibellid on erinevad.

Osa keevitusest tuli Overspeedil täitsa ilusti välja.:DPilt

Postitatud: 05 Apr 2006 00:23
Postitas motamees

Postitatud: 05 Apr 2006 18:45
Postitas tuhajuhe
Kas mosse liikumise kiirusele ka midagi mõjus peale seda sumbuti ehitust?

Postitatud: 06 Apr 2006 19:11
Postitas motamees
Algselt postitas: tuhajuhe
Kas mosse liikumise kiirusele ka midagi mõjus peale seda sumbuti ehitust?
Seekordne Tallinna sõit on käruga. Ei ole korralikku võrdlusmomenti. Nii et seniks - "ei kommjentaari"

Postitatud: 07 Apr 2006 16:12
Postitas overspeed
see kondentsi auk, mille köige alla puurisin: sellega tuleb miskit ette vötta, tekitab vastiku piriseva heli. Olemasolev (tühja kambri all, 3,5 mm) tuleb kinnikeevitada, kas siis väiksem teha vöi siis vatisektsiooni teha.

Postitatud: 08 Apr 2006 00:38
Postitas tuhajuhe
kondensi auk?? kas selin ka on sumbutites olemas?Aga mees on aretanud miskit ja pro üritus eriti aukude puurimisel

Postitatud: 08 Apr 2006 07:22
Postitas n2utsu
Kõikides korralikes tehase summutites on taga küljel väike kondents auk, vähemalt peaks olema. Kui seda pole või on kinni ummistunud siis summuti lihtsalt roostetab kiiremini läbi.

Postitatud: 09 Apr 2006 00:10
Postitas overspeed
Algselt postitas: tuhajuhe
Kas mosse liikumise kiirusele ka midagi mõjus peale seda sumbuti ehitust?
Pe.se tunde järgi justkui jookseks paremini pöörde, kuid see vöib ka aint tunne olla. Eks ma kunagi hiljem stopperiga mööda, kas eelnevast on kiirem.

Postitatud: 09 Apr 2006 14:20
Postitas overspeed
Kondentsi auk jäi kaitsepleki taha, sealt see vastik pirisev hääl tuligi. Puurisin kaitsepleki augu suuremaks, et gaasid saaks vabamalt pörkamata välja tulla. Ebameeldiv lisaheli kadus:Pilt

Postitatud: 09 Apr 2006 14:23
Postitas overspeed
Auto töötas ca 15 min. koha peal, kondentsi august tuli sel ajal selline kogus kondentsi välja. Kui see köik sinna sisse koguneks ja jääks?Pilt