Teen ise otsevoolu sumbuti
Teen ise otsevoolu sumbuti
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Teen ise otsevoolu sumbuti
Arrogance diminishes wisdom.
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Kunagi nõuka aja lõpus läks üks Tallinna taksopargi Volga Jõgeval laiali.
Tuli juht siis meile Jõgeva autobaasi (ise töötasin treialina seal) Volgat
remontima.Meie taksopargi Volgajuht siunanud seda pidevalt läbi -
roostetavat sumbutit,et venelane ka ei mõista roostevaba sumbutit teha,
oleks ju igavene.Sellepeale kostnud Tallinna pargi mees et ära unista.
Meil see läbiproovitud variant.Pandud kahele Volgale tuttuued sumbutid
otsast lõpuni,ühele siis raudplekist tehase originaal ja teisele siis rooste-
vabast.Ja välja tuli see et roostevaba olevat kestnud ainult natuke aega
kauem kui raudplekist.
Ise olin puhkusel sellel ajal ja jutu rääkis mulle edasi minu paarimees.
Aga samas vanemate ?igulide tagumise poti kest ja sees olevad torud
on ka roostevabast,kuid kestavad.Kas too oli siis suitsupausi jutt ?
Tuli juht siis meile Jõgeva autobaasi (ise töötasin treialina seal) Volgat
remontima.Meie taksopargi Volgajuht siunanud seda pidevalt läbi -
roostetavat sumbutit,et venelane ka ei mõista roostevaba sumbutit teha,
oleks ju igavene.Sellepeale kostnud Tallinna pargi mees et ära unista.
Meil see läbiproovitud variant.Pandud kahele Volgale tuttuued sumbutid
otsast lõpuni,ühele siis raudplekist tehase originaal ja teisele siis rooste-
vabast.Ja välja tuli see et roostevaba olevat kestnud ainult natuke aega
kauem kui raudplekist.
Ise olin puhkusel sellel ajal ja jutu rääkis mulle edasi minu paarimees.
Aga samas vanemate ?igulide tagumise poti kest ja sees olevad torud
on ka roostevabast,kuid kestavad.Kas too oli siis suitsupausi jutt ?
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Loba ,Arvi ,ködi ajas see vend suust välja. Kuid siiski - ...võib-olla ei osatud õiget roostevaba materjali leida. Olen seda materjali-asja kuskilt kuulnud ,kas mitte Mota juures...?:puzzled Noh et on neid roostevabasid teraseid kah mitut sorti.
Eks Motamees võiks siinkohal pajatada seda juutide kättemaksu lugu ka.
Eks Motamees võiks siinkohal pajatada seda juutide kättemaksu lugu ka.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Roostevaba materjali magnet üldiselt ei võta. On aga roostevabasid, mida magnet kohe uuest peast võtab. Seal juba mingisugune vahe. Seda taksopargi värki üldiselt ei usu. Lada tagumised pütid ongi roostevabast ja ka torud sees samast materjalist. Torud olid Overi lõhutaval pütil sees nagu uued. Loomulikult kest roostetab lõpuks läbi, kui neid isolatsioonipappe sealt ümbert ära ei võta. Seal kahe pleki vahel pidevalt ju "supp" keeb.
Veel üks tähelepanek - Magnetit mitte omaks võttev roostevaba materjal muutub sumbutis aastatega magnetisõbralikuks. Mingi protsess seal pika peale toimub.
Logmani mainitud juudi lugu.
Eellooks põhimõtteliselt partisanisõda, kus riigi õõnestamiseks tuleb kõik õhku lasta. Juudid soovitasid siis vene riiki õõnestada hoopis rahumeelsemal teel. Tuleb kõike teha korralikult aga siiski mingi "kala" sisse jätta.
Väga hea näide ongi lada tagumine pütt. Kogu sumbuti osa on tehtud roostevaba materjalist, ainult sõelte vaheseinad on tehtud mustast plekist. Nii ongi mingi 50-100 000km pärast kolin sumbutis, kuna vaheseinad läbi ja sõelad lahti. Oleks need neli plekitükki ka roostevabast, siis kestaks see pütt auto eluea lõpuni.
Näidiseks Overi lõhutava sumbuti "soolikad". Torud ise nagu eile pandud. Vaheseinad läbi, kuigi seisavad veel koos (ei kolise). See sumbuti läks vahetusse esimese toru (üle silla kaar) läbiroostetamise tõttu. Auto läbisõit mingi 60 000km, küll aga vanust palju. Magnet ei võta, peale kollase noolega näidatu, midagi. Väliskest magnetisõbralik.
Kontrollisin tuttuue zigulli tagumise sumbuti magnetisõbralikkust. Magnet selle pütti veel ei võta.
Veel üks tähelepanek - Magnetit mitte omaks võttev roostevaba materjal muutub sumbutis aastatega magnetisõbralikuks. Mingi protsess seal pika peale toimub.
Logmani mainitud juudi lugu.
Eellooks põhimõtteliselt partisanisõda, kus riigi õõnestamiseks tuleb kõik õhku lasta. Juudid soovitasid siis vene riiki õõnestada hoopis rahumeelsemal teel. Tuleb kõike teha korralikult aga siiski mingi "kala" sisse jätta.
Väga hea näide ongi lada tagumine pütt. Kogu sumbuti osa on tehtud roostevaba materjalist, ainult sõelte vaheseinad on tehtud mustast plekist. Nii ongi mingi 50-100 000km pärast kolin sumbutis, kuna vaheseinad läbi ja sõelad lahti. Oleks need neli plekitükki ka roostevabast, siis kestaks see pütt auto eluea lõpuni.
Näidiseks Overi lõhutava sumbuti "soolikad". Torud ise nagu eile pandud. Vaheseinad läbi, kuigi seisavad veel koos (ei kolise). See sumbuti läks vahetusse esimese toru (üle silla kaar) läbiroostetamise tõttu. Auto läbisõit mingi 60 000km, küll aga vanust palju. Magnet ei võta, peale kollase noolega näidatu, midagi. Väliskest magnetisõbralik.
Kontrollisin tuttuue zigulli tagumise sumbuti magnetisõbralikkust. Magnet selle pütti veel ei võta.
C
-
ttiit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 622
- Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
- Asukoht: hiiumaa
- Autod: 21083 1995
- Kontakt:
Kooliajast on meelde jäänud et teras muutub roostevabaks kui selles on üle 12% kroomi. Millest magnetisõbralikkus sõltub ei tea . Olen kuulnud et roostevaba (ise tehtud sumps) võtab praod sisse - äkki siis kasutati mittesobivat (liiga jäik) materjali. Kas keegi on vaske proovinud kasutada? Ise panin kat-i asemele vasktoru. 4 aastaga ei ole küll miskit aru saada, et materjal kuidagi muutunud oleks.
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Oma autol tegin üle tagasilla viiva kaare ka roostevabast torust ja see
toru on pärit ühe piimakombinaadi agregaadi küljest ja on happekindel.
Muud sorti/marki roostevaba terast ei tohi toiduainete tööstuses kasutada.
Üle kümne aasta all ja mingit oksüdeerimist ei ole tähendanud.Vast takso-
pargi mehed kasutasid happevaba materjali mis allub külmale,kuumale ja
sooladele kergemini kui happekindel materjal.Ilmselt loeb ka keevitus-
elektroodi südamiku materjal ka midagi.
toru on pärit ühe piimakombinaadi agregaadi küljest ja on happekindel.
Muud sorti/marki roostevaba terast ei tohi toiduainete tööstuses kasutada.
Üle kümne aasta all ja mingit oksüdeerimist ei ole tähendanud.Vast takso-
pargi mehed kasutasid happevaba materjali mis allub külmale,kuumale ja
sooladele kergemini kui happekindel materjal.Ilmselt loeb ka keevitus-
elektroodi südamiku materjal ka midagi.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Villa pärast jäi asi pooleli. Peab otsima pikema struktuuriga villa. Ehitusvill on nõelte kujulise struktuuriga ja võib lõpuks seest minema lennata. Sumbuti spetsiaalvill on nagu lõng. Olen neid tagant välja tolknemas näinud küll. Mingi pool meetrit lohiseb järgi.
Villa ärapuhumise pärast on ka tagumise poti gaaside liikumise teekond lühemaks tehtud.
Heli summutatakse ka tühjas potis. Lihtsalt tühja ja täidetud poti summutamise detsibellid on erinevad.
Osa keevitusest tuli Overspeedil täitsa ilusti välja.
Villa ärapuhumise pärast on ka tagumise poti gaaside liikumise teekond lühemaks tehtud.
Heli summutatakse ka tühjas potis. Lihtsalt tühja ja täidetud poti summutamise detsibellid on erinevad.
Osa keevitusest tuli Overspeedil täitsa ilusti välja.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Overspeed käis nädalavahetusel kodus ja lõpetas oma sumbuti ära.
http://www.hot.ee/avatarovs/azlk2140/su ... umbuti.htm
http://www.hot.ee/avatarovs/azlk2140/su ... edasi1.htm
http://www.hot.ee/avatarovs/azlk2140/su ... umbuti.htm
http://www.hot.ee/avatarovs/azlk2140/su ... edasi1.htm
C