1. leht 1-st

aurumootor

Postitatud: 01 Mär 2006 18:42
Postitas afz
tere,

mida arvate mõttest kasutada ära heitgaaside soojust aurumasina töölepanekuks, mis võiks siis ajada ringi näiteks generaatorit ja miks mitte ka veepumpa ja bensupumpa, viimane tuleks küll elektriline panna siis.

huvitav kas oleks mingit arvestatavat kasutegurit asjal?

Postitatud: 01 Mär 2006 19:22
Postitas diesel007
ma pakun mingi 10 vast....gaaside kadu on tohutu(võrreldes võimalikuga)

Postitatud: 01 Mär 2006 23:46
Postitas motamees
Algselt postitas: AFZ
miks mitte ka veepumpa
Senikaua, kuni heitgaasid auru üles ajavad on plokikaan ammu keere.:P

Postitatud: 02 Mär 2006 00:53
Postitas Indy
Kuidas soojust ära kasutada,seda ei tea aga vilet saab küll lasta...
Kui vastav vile summutisse panna...:D
P.S. Aastaid tagasi tehti sapika mootori väljalasketorudele veesärgid ja köeti salongi niimoodi...

Postitatud: 02 Mär 2006 03:48
Postitas Laada
Aga miks just heitgaaside soojust? Radikast ju juhitakse soojust õhku, miks mitte siis seda juba ära kasutada?

Tegelt võiks teha sellise hübriidauto, et sisepõlemismootor toodab aurumasina jaoks soojust, aurumasin teeb elektrit ja elektrimootor liigutaks autut ennast edasi.;)

Postitatud: 02 Mär 2006 11:43
Postitas afz
Nüüd ise oma postitust lugedes ajab ka naerma :P

Tegelikult nali naljaks, veepumba ringiajamise mõte polnud vist kõige parem, aga elektrit teha annaks vast küll. Mõte on soojusenergiat ära kasutada, mis raisku läheb. BMW insenerid tegid taolise seadeldise valmis ja said vist mingi 10-15% väiksema kütusekulu. auto24 all oli vastav teema üleval, kus naljategemise kõrval ka linke leidus.:cool:

Postitatud: 02 Mär 2006 15:50
Postitas grimes
Tahaks teada kuidas selline asi tööle hakkab. Mis vahenditega ja kus ta seda võtab. Et nagu kus kohast seda sooja õhku võtab. Ja mida ta selle sooja õhuga täpsemalt teeb. Huvitav asi oleks küll. Saab ka vist kasutada sumbutist tulevat õhu survet. Näiteks paned sinna mingi propelleri mis keerleb ja ülekannetaga keneraatorit liigutab ja siis akut laeb. Või kuidagi nii. Maal üks tegi endale tuule generaatori. Ja sisi laeb enam akut auto peal nii. Vistkab töölt tulles traksid peale ja laebgi :D
Ehk keegi seletaks või veel parem valgustaks pildimaterjaliga. Kuidas se süsteem toimima hakkab. :rolleyes

Postitatud: 02 Mär 2006 17:39
Postitas afz
BMW variandi link:
http://www.worldcarfans.com/news.cfm?ne ... ountry/gcf
üksikute huvitavate mõtteterade ja linkidega analoogne teema:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/ ... /tid=73715

Mul tuli veel üks hea mõte :) kui saaks kuidagi kasutada heitgaaside survet ühu mootorisse surumiseks, mingi propelleriga näiteks:spin

Aga nali naljaks, sisepõlemismootori kasutegur jääb vist sinna 30% kanti, ülejäänu läheb soojusena minema, pakun, et tulevikus hakatakse üha enam seda soojust ära kasutama. Üks viis on sumpsis aurumootori jaoks vett aurustada... äkki on väiksema kaoga viise ka...

Postitatud: 02 Mär 2006 17:40
Postitas afz
lingid kopige aadressireale, miskipärast hakkis ära, otse vajutades ei avane:puzzled

Postitatud: 02 Mär 2006 19:22
Postitas mess
Algselt postitas: AFZ

Mul tuli veel üks hea mõte :) kui saaks kuidagi kasutada heitgaaside survet õhu mootorisse surumiseks, mingi propelleriga näiteks:spin
Selle mõttega oled pisut hiljaks jäänud. Tolle asja nimi on turbokompressor!

Postitatud: 02 Mär 2006 21:32
Postitas afz
nuneh, tegu oligi naljaga, smiled juures ja puha:lol

aga mõte iseenesest on ikkagi sümpaatne. näit. sealt lehelt: http://www.greensteamengine.com/ jupid tellides maksaks ümmarguselt tuhande ringis pisike aurukas