Veel soovitusi: tagauste klaasitõstukid prügikasti ja veel parem kui ukseklaaside asemele plastikaknad panna (eeskirjad muide lubavad); alumiinium või plastikkaaned; eemalda kaitserauad (ülevaatuseks pead tagasi panema). Ja võta kuumapuhuriga põhja alt ja salongi põrandalt see jube vene mastiks ja pigimatid ära, mis lahti löövad ja rooste alla lasevad. Põhja kaitse spets. põhjavahaga (Motip näiteks). Karterikaitse pane duralumiiniumist, mitte terasest Etc.
Kui enam mitte midagi pole ära visata, siis anna teada palju masin kaaluma jäi.
Ketihammaka puurijatele väike soovitus, et mitte mingil juhul ärge detailist puurimise ajal käega kinni hoidke. Ma korra proovisin, et kuidas puur seda võtab ja juhtus väike äksident, mis oleks võinud palju hullemini lõppeda.
Nüüd lase veel veepumba ja generaatori rihmarattad treida duralumiiniumist ja suurema diameetriga kui originaalid või parem veel - tee väntvõlli otsa väiksem ratas.
Mina ütleksin just,et geneka ja veepumba rihmarattad peaksid olema väiksemad,või vända rihmaratas suurem.Suureneb veepumba ja generaatori tootlikus.Generaatori oma just väiksematel pööretel (suurtel pööretel nagunii sõltub kõik pardapingest).
Algselt postitas: Jan
Ketihammaka puurijatele väike soovitus, et mitte mingil juhul ärge detailist puurimise ajal käega kinni hoidke. Ma korra proovisin, et kuidas puur seda võtab ja juhtus väike äksident, mis oleks võinud palju hullemini lõppeda.
puurisin 2mm puuriga... aga see õnnetus oleks peaaegu juhtunud mitu korda tegin asja puurpingis õnneks..
esialgu proovin aretada laagritel ketipinguti (treipink olemas.)
töölaua all on 1500 plokk ka ootamas ja seal saab mõõtu võtta enam vähem et asi ikka pärast sisse ka mahuks...
täiesti naeruväärne et mitte kuskilt (sh kavor!!!) ei ole võimalik sellist asja osta ning peab ise hakkama aretama
plaanis kasutada vända hammasratast.. loodetavasti ei jää see liiga suureks.
duralumiinium toorikute leidmine on igavesti keeruline asi
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Algselt postitas: Ardi Soovik
Mina ütleksin just,et geneka ja veepumba rihmarattad peaksid olema väiksemad,või vända rihmaratas suurem.Suureneb veepumba ja generaatori tootlikus.Generaatori oma just väiksematel pööretel (suurtel pööretel nagunii sõltub kõik pardapingest).
Algselt postitas: Ardi Soovik
Mina ütleksin just,et geneka ja veepumba rihmarattad peaksid olema väiksemad,või vända rihmaratas suurem.
Ise mõtlesin samuti.
Tuleb välja, et olukord vastupidine. Ilmselt on mootoril, suuremate ratastega, abiseadmeid lihtsam ringi vedada. Jõuõlg ju suurem. Piisavad pöörded saavad abiseadmed tänu suurtele mootori pööretele. Seal ju tahhokas pidevalt "põhjas".
Nojah pöördesse ajamisel ongi mingi imeväike paremus, kui hammasratas kergem, tavaolekus asi isegi negatiivne, sest raskemas ketirattas on rohkem liikumisinertsi, mis nukkvõlli tööd stabiliseerib.
Pealegi läheb niimoodi viilides nukkvõlli tasakaalustatus halvemaks.
tasakaalust rääkida siin ei saa..
asi on valatud vormi sulamist! kõik vahed olid erineva kuju ja seega ka paksusega..
valukodarad jäävad alles..
PS! see ei lähe tavamootorile vaid vähe äkilisemale asjale ikka peale..
see ei lähe üksiku detalina vaid ikka komplektis teise nukarattaga ning laagritel ketipingutusega. mina pole esimene kes sellega tegelenud on.
kokkuvõttes on eesmärk kõik mis vähegi liigub ja ringi vehib võimalikult kergeks teha ilma, et vastupidavuses kaotada.
Tasakaalust tõepoolest rääkida ei saa pealegi käib nukkvõll 2x aeglasemalt ringi.
to: olaaf Ketipingutus hammaka saad väiksema mosse 412 mootorist. Lada kett istus peale.
Algselt postitas: doris
tasakaalust rääkida siin ei saa..
asi on valatud vormi sulamist! kõik vahed olid erineva kuju ja seega ka paksusega..
valukodarad jäävad alles..
PS! see ei lähe tavamootorile vaid vähe äkilisemale asjale ikka peale..
see ei lähe üksiku detalina vaid ikka komplektis teise nukarattaga ning laagritel ketipingutusega. mina pole esimene kes sellega tegelenud on.
kokkuvõttes on eesmärk kõik mis vähegi liigub ja ringi vehib võimalikult kergeks teha ilma, et vastupidavuses kaotada.
PS! ükski mootor pole igavene
Jajah, antud teemas oli asi eraldi välja toodud, seega ka minu arvamus, et sellisest tegevusest pole mingit tolku. Samas, eks iga asi annab natuke. Kui masinal on juba titaanist hooratas ja väntvõll ning alumiiniumist plokk ja rihmaseibid siis võib ühena viimastest tõesti ka nukarattast tsipakene "hammustada". Samas ei anna selline tegevus praktiliselt rohkemat kui üldine kaalu kokkuhoid (mis tegelikult mitmekordselt kaotatakse raskema ketipingutiga?), seega on tõesti mõttekam kuumapuhuriga põhja alt pigi sulatada või klaase õhemaks lihvida- oluliselt efektiivsem tegevus. Samas kui see juba tehtud siis miks mitte?!;)
Laada: Hoorattalt 1kg eemaldamine annab esimese käigu korral kiirendusele samapalju kui umbes 40kg kola väljaviskamine pakiruumist. 5grammi disbalanssi esiratastel ei kanduks läbi rooli Sinu kätele...
Algselt postitas: Moss
Laada: Hoorattalt 1kg eemaldamine annab esimese käigu korral kiirendusele samapalju kui umbes 40kg kola väljaviskamine pakiruumist. 5grammi disbalanssi esiratastel ei kanduks läbi rooli Sinu kätele...
Justnimelt seda ma mõtlesingi;) Seega proportsioone arvestades ei anna nukiratta kergendamine (kuna ta on niigi kerge ja pöörleb niivõrd aeglaselt) praktiliselt mitte midagi, teoreetiliselt aga küll, kuid reaalselt tunnetada seda paraku kohe kuidagimoodi ei õnnestu.
Edit: kohe kuidagimoodi ei taha ma maha teha sedasorti katsetusi, sõna võtsin vaid seetõttu, et mõni noor tjuunija ei ootaks sellisest tegevusest mingit tulemust.
Ei, me siiski räägime teineteisest mööda. Kui tegu on pöörleva massiga, siis on iga gramm rangelt arvel ja kust maha võtta kannatab, sealt seda ka võetakse eeldusel et mootor pärast kestab soovitud perioodi.
Algselt postitas: Moss
Ei, me siiski räägime teineteisest mööda. Kui tegu on pöörleva massiga, siis on iga gramm rangelt arvel ja kust maha võtta kannatab, sealt seda ka võetakse eeldusel et mootor pärast kestab soovitud perioodi.
Ei räägi mööda, saan hästi aru mida mõteldakse.
Kuid, tulgem nüüd mõistusele. Järgmine samm on siis jagaja võlli ja rootori kergendamine, sealt saab oluliselt rohkem pöörlevat massi vähendada. Ja nukkvõlli nukid saab oluliselt kitsamaks käiata.
Aga kui seda kõike koos teha siis küll. Väitsin lihtsalt, et sellisel meetodil asja tehes ei ole sel vähimatki mõtet. Mastaapsus on umbes sama kui auto kaalu vähendamise eesmärgil värvimata jätta.
hmm nukvõlli nukad on hea mõte
jagajast vist küll enam midagi eemaldada pole võimalik
äärmisel juhul jagaja jalga peenemaks käiata.. :D:D
loomulikult on laadal õigus, et kui ainult üks asi teha siis ei hakka midagi juhtuma
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."