2105 / 2107 Esitule klaasi vahetus

2105 / 2107 Esitule klaasi vahetus

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
Vasta
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

2105 / 2107 Esitule klaasi vahetus

Postitus Postitas Raunop »

Ei tea, kas see teema on õiges kohas, kui vaja, siis tõstke ümber.

Soetasin endale 2105 tuled, mille klaasid paraku olid purunenud ja vajasid vahetust. Ühtegi õpetust mitte kusagilt ei leidnud, seega kogusin näpunäited kokku ja tegin õpetuse enda ja teiste jaoks, kellel tarvis. See õpetus peaks samamoodi kehtima ka 2107 puhul.
Disclaimer: Õpetus on koostatud asjaarmastaja poolt, kes aasta aega tagasi polnud autol kunagi õligi ise vahetanud, seega järgi omal vastutusel. Küll aga on mul kogemus erinevate materjalidega töötamisel ja protsessi defineerimisel.

Tööaeg: 2-3 tundi
Vajaminevad tööriistad:
* Vaibanuga või muu õhuke terav nuga
* Laia lapiku otsaga kruvikeeraja, mida lühem vars, seda parem.
* UV ja ilmastikukindel hermeetik-liim (kasutasin Kiilto Masa)
* Kaitseprillid
* Kaitsekindad (paksud, kummikattega)
* Küpsetusahi

Küpsetusahjust juba lugesid välja, et ohutum on naine-lapsed kodust ära saata, broneeri mingi spa või saada sugulaste juurde, et teada ei saaks, mis perverssusi sa köögiahjuga korda hakkad saatma. Ma tegin seda kõike köögilaual ka veel…

Pane valmis tööriistad, kaasaarvatud kaitseprillid ja kaitsekindad. Ära ole see “kõva Eesti mees”, kes ühtegi kaitsevahendit ei kasuta. Eriti purunenud tuleklaasi puhul on lendavate klaasikildude oht suur. Hoia lähedal ka esmaabikomplekt või sidumisvahendid, nõukaaegne klaas nalja ei mõista. Kruvikaks sobis ideaalselt Victorinoxi taskunoa lapikkruvikas, kuid sobib ka tavaline, kuid võimalikult lühikese varrega, et oleks hea jõudu reguleerida.
B4A589AA-5B85-4D3F-B58C-2336285A397A.jpeg
B4A589AA-5B85-4D3F-B58C-2336285A397A.jpeg (375.1 KiB) Vaadatud 5236 korda
Eemalda pealmine kiht vana liimi. Tee läbilõige horisontaalselt liimilihi alt (kui ületub üle tule raami ääre) ja vertikaalselt tuleklaasi äärest.
Kogu liimi kohe kätte ei saa, see on okei, me lihtsalt tahame kihti õhemaks saada. Ma tegin need pildid protsessi hilisemas osas, selles etapis sul nii palju liimi veel ära kraabitud tegelikult ei ole.
99E225AE-DF28-4DE7-A912-B5C931EAC57A.jpeg
99E225AE-DF28-4DE7-A912-B5C931EAC57A.jpeg (323.06 KiB) Vaadatud 5236 korda
CB69E688-37C6-4E3E-9DE7-0EE924876907.jpeg
CB69E688-37C6-4E3E-9DE7-0EE924876907.jpeg (400.54 KiB) Vaadatud 5236 korda
Eelkuumuta ahi 200C peale. Aseta tuli ahju 3 minutiks, pigem keskele-allapoole kuna kuumus koguneb tavaliselt üles. NB! Ajad võivad veidike erineda ahju spetsiifikast lähtudes. Kui kahtled, hoia pigem vähem. 3 Minutit hoiame ainult esimesel korral, edaspidi vähem. Pildil olevast kõrgusest panin hiljem ühe astme võrra madalamale. Tuli peab olema kuum, siis liim sulab. Eelpool toodu Tamrexi kindad on piisavalt paksud, et tuli ka ahjust välja tõsta (kuum) ja kohe töötlema hakata.
6E0F9B00-7145-4021-A0EA-7B1FCFE9DCB1.jpeg
6E0F9B00-7145-4021-A0EA-7B1FCFE9DCB1.jpeg (381.37 KiB) Vaadatud 5236 korda
Nüüd võta lapik kruvikeeraja ja asu liimi-tihendit ära kraapima, tehes selleks vertikaalseid kraapeid plastikupoolsest äärest. Eesmärk on kaevata kraav ümber tuleklaasi. Pildilt lähedalt vaadates on ka näha, et tuleklaasi ja tulekorpuse plastiku vahel on umbes 3mm vaba ruumi, mis on täidetud liimiga, seda kaevamegi. Ühel hetkel peaks tuleklaas veidi liikuma hakkama, kuid kuna liim läheb üsna kiirelt kõvaks tagasi võib olla vajadust tuld ahjutada veel 2-3x.
NB! Edasistel kordadel on tuli juba soe ja soojendada tuleb vähem. Sõltuvalt ahjust 1:30 - 2 minutit. Veidigi kauem hoiad, siis plastik läheb sulama, ära küsi kuidas ma tean.
BE513DC4-2446-4A20-9274-5F0E61085B46.jpeg
BE513DC4-2446-4A20-9274-5F0E61085B46.jpeg (363.04 KiB) Vaadatud 5236 korda
Et tuleklaas eest ära saada on tarvis asetada seesama lapik kruvikeeraja (või tugevast plastikust lapik urgits), liimist vabaks kaevatud kraavi ja siis õrnalt tuleklaasi ülespoole kangutada. Sa saad kohe aru, kas ta tuleb või ei tule kergelt. Kui ei tule, siis ära kanguta, pane ahju ja kraabi veel liimi ära. Kui leiad, et oled piisavalt ära kraapinud, siis pane korra veel ahju, et jääkliim oleks pehme ja vajuta sujuvalt klaasi korpusest eemale. Sõltuvalt, kas su klaas on terve või katki, tuleb see ära kas tervena või tükkidena.
A08AE58C-2FBF-4DB9-87A5-C3113C519F04.jpeg
A08AE58C-2FBF-4DB9-87A5-C3113C519F04.jpeg (433.79 KiB) Vaadatud 5236 korda
99410FD3-5C33-40E7-A951-B6EF83F6719B.jpeg
99410FD3-5C33-40E7-A951-B6EF83F6719B.jpeg (415.29 KiB) Vaadatud 5236 korda
Klaasid eest ära, puhasta liimirenn jääkliimist, kasutades selleks näiteks sedasama lapikut kruvikeerajat, ära näpi reflektorit, liimi kraapimisel suuna jõud reflektorist eemale, et see viga ei saaks, kui su käsi peaks mingi errori tekitama.
FB1FDF18-68B6-4771-9F8C-3AE8C6989718.jpeg
FB1FDF18-68B6-4771-9F8C-3AE8C6989718.jpeg (417.5 KiB) Vaadatud 5236 korda
Järgmised sammud on valikulised, reflektori puhastamine. Mina tegin, sest reflektoril olid tolmu- ja muud jäägid. Reflektorit puhasta õrnalt, kasutades selleks mikrofiiberlappi, mitte karvast, vaid siledat, sellist millega puhastatakse ekraane või prille. Mina kasutasin ka puhastusvedelikku, kuna lapist ei piisanud, selleks oli LCD ekraanide puhastusvedelik. Vedelikku pritsisin lapile ja puhastasin niiske lapiga, pärast kuivaga, et ei jääks jälgi. Enne paigaldamist veendu, et ka uus klaas oleks puhas, vajadusel puhasta sama lapiga.
373E0A34-AC86-48FF-8970-95511CD6EDD8.jpeg
373E0A34-AC86-48FF-8970-95511CD6EDD8.jpeg (408.07 KiB) Vaadatud 5236 korda
3D344EA1-1078-4FD2-B0EC-551695B871B4.jpeg
3D344EA1-1078-4FD2-B0EC-551695B871B4.jpeg (384.28 KiB) Vaadatud 5236 korda
Seejärel on aeg uus klaas ette liimida. Vähemalt minu klaaside puhul polnud ohtu valesti panna, sest tule korpusel ja klaasidel on kattuvad plastiknõksud, mis peavad omavahel klappima. Ilmselt on kõigil tuledel nii.
Liimi esmalt ring ümber tule korpuse pesa, kus klaas hakkab istuma, ning aseta klaas pessa. Peale seda liimi ümber klaasi nii, et liim oleks liimirenniga tasa ja jäta kuivama. Kui liim kuivanud oli, siis järgmisel päeval tegin ühe ringi veel, et ühtlasem kate oleks. Liim peab katma kogu ava, et tule sisse ei koguneks vesi, niiskus, jehoova tunnistajad ja muu saast.
46B2D041-514B-4D5E-A727-40479C3A1F68.jpeg
46B2D041-514B-4D5E-A727-40479C3A1F68.jpeg (505.57 KiB) Vaadatud 5236 korda
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: 2105 / 2107 Esitule klaasi vahetus

Postitus Postitas Jass »

Väga põhjalik selgitus :)

Väga palju vastuseid võib leida vene keelest, näiteks: https://7vaz.ru/jekspluatacija/zamena-stekla-fary.html

https://www.google.com/search?q=2105%2F ... e&ie=UTF-8
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Vasta