Kvaliteedivärki võib võtta nii ja naa. Minu jaoks isiklikult on see kahe otsaga asi.
Ja see ei kehti ainult hetkel kõnealuste torude kohta.
Teada on, et tootmiskeskuste asukohad on siinses segases maailmas suuresti muutunud. See peaks selge olema.
Põhjuseks asjaolu, et vaesemates riikides on tööline valmis töötama madalama palga eest. Ka seda ei pea selgitama, miks see niimoodi on. Vaadake enese ümber sealsamas Eestis ringi ja taipate.
Kvaliteedis ja kontrollis, ma arvan, et ükski emafirma vaatamata sellele, millises maailmajaos tema tootmine asub, ikkagi läbi sõrmede ei vaata.
Võib ju öelda küll, et kõik tuleb samalt liinilt, vaid erinevad sildid kleebitakse peale, aga päris nii ikkagi ei ole.
Kaup võib ju samalt liinilt tulla, aga kas kõnealune Walker (või Bosal) laseks hooletult koostatud detailidele ikka niisama lihtsalt oma märgise külge stantsida? Kas ebakvaliteetne toode, millel maineka tootja märk küljes, on ikka selle märgi omanikule kasulik?
Ma arvan, et mitte.
Teine haru piraattootmine. Tekitan oma töökoja, hakkan väljalasketorusid valmistama ja stantsin neile Walkeri lekaalid peale omamata mingisugust ettekujutust kvaliteetse keevitamise- ja valtsimise oskustest, rääkimata kvaliteetse materjali kasutamisest, rääkimata loast seda kõike Walkeri sildi all teha. Suht hiina- ja Mel'i poolt mainitud poola sündroom...
Aga Poola kohta veel minu poolt niipalju, et eks olid tollelgi maal kunagi peale NSVL-i lagunemist selliseid juhtumeid jalaga segada, kuid ajad on muutunud. Väga palju on muutunud!
Me, eestlased, oleme harjunud igasugust sitta kraami tembeldama automaatselt poola või hiina trääniks. Sellisel rahvasuus levinud väljendil on muidugi omad ajaloolised põhjused, milledest ühte just eespool mainisin. See "poola kooperatiiv" on suhukulunud fraas, kuid ikkagi soovitan avada silmad ja vaadata enese ümber ringi, sest muutused on olnud viimase paarikümne aasta jooksul seal maal tohutud ja kiired ja seda kõike paremuse suunas

.