1. leht 1-st

Samara tulede kontrolltuluke.

Postitatud: 18 Juul 2012 23:11
Postitas Suurmiis
Uurisin ja ka seda teemat pole märgata.
Juba kuu aega põleb armatuuris kontrolltuluke, et mingi tulepirn on läbi/ ei põle. Käin ümber auto ja kõik tulukesed kenasti töötavad, panin ka käru sappa ja sama lugu kõik ok aga vat armatuuri tulukese tööpõhimõtest ei saa siis aru?
Kas see tuluke reageerib katkestusele või ka halvale ühendusele? Või kui lisapidurituli koosneb mitmest dioodist ja üks jukerdab, kas märkab selle ka kohe ära?
No ei ole ennem isu lammutada, kui asja ei jaga!
Ütleme, et häiriv tuluke tekkis peale käru soetamist, mis sai täitsa uus soetatud, seal vigu pole mõtet otsida aga pistik (autol) see on ju ühendatud nn. rööbiti tulede juhtmetesse, kus ju loogika välistab katkestuse.
Ühesõnaga vaja leida põhjus, miks kontrolltuluke armatuuris, siiski segast paneb ning kustuda ei taha?
Tümad, kes suvel kaasa viitsivad mõelda!

Postitatud: 21 Juul 2012 20:03
Postitas MargusR
Tegin ise ka selle kohta kunagi teema.Viga aga pole siiani kätte saanud.Ju siis kuskil hetkeliselt kehv ühendus ja kohe fikseerib.

Kontrolltuli.

Postitatud: 22 Juul 2012 08:59
Postitas SexSix
Näiteks rekkal näitab, et käru pidurituled ei põle. Pidi olema sellepärast, et LEDid! on kärul pidurituledeks. Vahel näitab ka, et mingi tuli läbi aga mitte ei leia! Automaatsed pooltuled ja siis ei näe kas gabariit-ääretuled esilaternas põlevad.

Postitatud: 22 Juul 2012 10:25
Postitas Arvos
Ehk registreeritakse takistus? Seega võib olla kusagil väiksema võimsusega pirn sees ning seetõttu arvab signaaltuluke, et pirn on läbi.
Aluseks SexSix-i jutt LED-idest.

Postitatud: 23 Juul 2012 22:52
Postitas Suurmiis
Ma mõtlengi, mis reageerib takistusele? Armatuuris on ju vaid pirn... ja kõik pirnid on Ladal nõuetekohased. Hetkel käin kõik tulede massiotsad üle, et poleks halba ühendust ja siis hakkan pirnide takistusi mõõtma või?

Asi on kahtlane, kui ei tea, kes/mis asja registreerib, mis paneb selle pirnikese põlema, kui on kas katkestus või erinev takistus? Kui relee, siis võib viga olla lihtsalt selles ja releesid annab tuunida.

Postitatud: 16 Aug 2012 23:10
Postitas Suurmiis
Selgus!
Tüüp võttis kätte ja ehitas endale vajaliku kontroll-lambi, et hakata läbi kaitsmete jukerdavat ahelat otsima/ selekteerima. No nii pool tunnikest nokitsemist ja katkusin siis esimese ettejuhtuva tulede kaitsme välja (vasak tagumine sattus), surkasin kontroll-lambi järgi ja kuna automaattuled, sanga ja käima: mida pole, pole kollast tulukest enam armatuuris!! ??
Totaalne juhus, et esimese korraga õiges augus. Aga viga avaldus järgnevalt: eemaldasin ettenähtud 10W-se töötava pirni ja suskasin asemele (muud polnud hetkel võtta) 5W-se pirni. Kõik nagu korras, armatuuri järgi- loogikast ma nüüd aru ei saanud küll aga toimis.
Armatuuris kontrolltuluke kustub peale käivitust kenasti ja tuled kõik põlevad- järeldus, vigane pirn? Ei tea aga soetan kuskilt uue ikka 10W-se nagu nõutud ja vaatan, mida ta sellest arvab.

Nii et takistuse muutus, läbi mingi anduri, paneb kontrolltulukese armatuuris põlema! Lihtsaim viis ahela leidmiseks eemalda kaitsmeid järjest ja käivita järjest kuni vigane ahel käes, vaheta töötav pirn välja!
LED-ide puhul räägiti, et uuematele on lisatud lisatakisti, et armatuur ei reageeriks- pole asja kontrollinud!

Nati oma kogemust üldsusele! :) :cool: