1. leht 1-st
Kui suur ratas mahub 111-e alla?
Postitatud: 29 Nov 2011 14:18
Postitas Mel
Kuna hetkel proovimise võimalus puudub, siis uurin, kas kellelgi on kogemusi.
Kas 111-le mahub alla 185/70 ja 14 tolli ratas? Autol on küljes ka logarid. Kas esi- või tagasilla puhul on koopasse mahtumine erinev?
Originaalis (hetkel) on all 175/65 -13 tolli.
Postitatud: 29 Nov 2011 14:39
Postitas logman
Kiire lehitsemise tulemusena leidsin mingis Ukraina salongis müüdavate alt rehvid 175/65 R14.
185/60 R14 ei tohiks veel probleeme tekitada.
Sinu küsitud 185/70 R14 koha pealt jään vastuse võlgu, sest huupi pakkuma ei hakka. Tundub üsna nibin-nabin variant, aga samas on need pillid vägagi kõrged ja suurte koobastega (et ikka palju pori sisse mahuks) tehtud.
Postitatud: 29 Nov 2011 15:36
Postitas olaaf
Raldol käis 175/70R14 juba vastu, eriti suur mure on just ees. Samaral on võrreldes 100 seeriaga koopad ruumikamad! Kui on sobiva ET-ga velg, siis ehk nibin nabin 185/60 mahub - 185/70 käib suure tõenäosusega vastu kenasti juba..
Postitatud: 29 Nov 2011 17:21
Postitas Raldo
Tehasepoolt lubatud mõõdud on 175/65/14 või 185/60/14, isegi need võivad logarite olemasolule probleeme tekitada, rääkimata suurematest mõõtudest.
Uued 175/70/14 talverehvid käisid mul taga konstantselt vastu, ühe päevaga olid logarites augud sees. Kui originaalsed porilapakad tagant eemaldada võiks olukord paraneda. Kui logarid on siiani algsed, mis tehases/esinduses külge kruviti, siis nendel on koopaosa väga väike ja koormaga käivad ka originaalmõõtu 14 tolli rehvid ülesse logarisse, praegu on saada suurema koopaga logareid taha ja nendega logaripõhja enam vastu ei käi. Ees käivad rattad lõpuni välja keerates koopa sisekülje vastu ka originaalmõõdus rehvidega. Esimesed reaktiivid on suht vedelad ja lubavad esirattaid koobastes ette ja tahapoole liikuda, originaalmõõdus rehvidega annab ehk hoolika sillaseadega esikoopa ette ja taha logarisse käimist vältida aga 175/70 uus rehv hakkab sportlikemate sõiduvõtete puhul vastu käima ühele, teisele või ka mõlemale poole.
Postitatud: 29 Nov 2011 17:44
Postitas Mel
Aitäh info eest!
Seda ma kartsingi, sest juba praegused R13 rattad tunduvad väga parajad olevat.
Kas tagumised koopad on logari eemaldamisel siledad nagu tagaveolisel? Pole mingit erilist sopa-soola kogunemise kohta? St korraliku mastiksi olemasolul koopas ei oma logar tegelikkuses erilist praktilist väärtust.
Postitatud: 30 Nov 2011 09:44
Postitas Raldo
Nii puhast tagakoobast kui on klassikul, kindlasti ei ole.
Paremal pool on tankimistoru koopas. Vasakul oli ka midagi - kütusepaagi rõhutasandaja äkki. Muidugi on koopas ka vedrud ja amordid. Samaaril on tagaamortide ülemiste kinnituste mädanemine tavaline, eks seal võib põhjus paljuski peituda pori kogunemises.
Postitatud: 01 Dets 2011 00:18
Postitas VAZ
205/40 rehv 16 tollise rattaga on tuttava kuudil.
Postitatud: 11 Jaan 2012 08:23
Postitas Mel
Nüüd loomkatsed tehtud. Proovitud sai 185/60/14 (pea kulumata mustriga) ratast. Eest hakkas keerates vastu käima. Taga läks vastu juba kergematest lohkudest-muhkudest üle sõites.
Järgemiseks proovitud 155/80/13 (pea kulumata mustriga). Eest ei käi vastu. Üksi või kahekesi autos olles taga ka normaalne. Kaks inimest taga, siis hakkab suurema vetrumise korral koopasse käima. Sama lugu ka hoogsamalt kurve läbides.
175/60/14 (pooleldi kulunud muster), ees täiesti sobiv, vastu ei käi. Taga umbes sama lugu kui eelmainitud 155-ga.
Huvitav, mis sellel logarite tootjal arus oli, et need nii väikesed on teinud. Logari all on koopas ruumi küll.
edit Priidic: Materjali kokkuhoid, mis muud...
Postitatud: 11 Jaan 2012 19:08
Postitas MargusR
Pane kõrgendused amordi ja silla vahele ja sõida kas või mööda põldu viiekesi.Ratas koopasse kinni ei jää.
