Probleem Samara 21093 esimese silindriga
Probleem Samara 21093 esimese silindriga
-
mmesinik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 17
- Liitunud: 24 Juul 2008 23:21
- Asukoht: rakvere
- Autod: Kuna endal 09 olemas ja sellega mõned mured, siis sooviks nõu küsida
Probleem Samara 21093 esimese silindriga
Tere
Tegemist on Samara 21093 sissepritsse mootoriga. Probleem tekkis pool aastat tagasi, kui armatuuris lõi põlema "check engine" tule, õigemine vilkuma sõidu ajal. Autol on peal ka arvuti mis loeb veakoode. Veaks näitab 300 ja 301, probleem siis esimeses silindris. Siis kui armatuuris hakkab sõiduajal "Check engine " tuli vilkuma, siis auto enam edasi ei lähe, lükkab ühe silindri tagant ära. Edasi on kaks varianti kas lasta kohe gaasipedaal lahti viieks sekundiks, kohe kui tuluke vilkuma hakkab. Ja siis annan uuesti rahulikult gaasi, kuni tuluke vilkumise lõpetab, kohe kui on lõpetanud siis võtab silindri taha ja jõud tuleb tagasi. Kui nüüd sõites gaasi tagasi ei lase ja sõita edasi, siis tuluke vilgub umbes 15 sekundit ja siis jääbki auto 3 silindriga sõitma, ei aita enam gaasi lahti laskmine. Siis keeran süüte välja mõneks sekundiks ja uuesti tagasi. Siis probleem jälle kadunud.
Probleem esineb iga kord külma mootoriga. Algul 1 kord, kaks kuud hiljem 2 korda sõites ja nüüd juba 3-4 korda sõitma hakates. Hommikul linna sõites tipptunni ajal on jään ainult teistele jalgu.
Küünlaid ja küünlajuhtmeid olen vahetanud nii uusi kui vanu, tulemus null. Vahtanud teise silindi omad peale, nii küünla kui juhtmed, kuid viga jääb ikka esimesse silindrisse.
Eile sõitsin 200 km maha, mõtlesin et jään juba teele, sest lugu hakkas korduma juba sooja mootoriga(90 c) Mida pole kunagi varem olnud soojast peast.
Kus võib viga olla? Probleem hakkab iga päevaga hullemaks minema.
Auto on 2001 aasta väljalase ja sõitnud tänaseks 120000km. Kas aeg hakkab ümber saama?
Tegemist on Samara 21093 sissepritsse mootoriga. Probleem tekkis pool aastat tagasi, kui armatuuris lõi põlema "check engine" tule, õigemine vilkuma sõidu ajal. Autol on peal ka arvuti mis loeb veakoode. Veaks näitab 300 ja 301, probleem siis esimeses silindris. Siis kui armatuuris hakkab sõiduajal "Check engine " tuli vilkuma, siis auto enam edasi ei lähe, lükkab ühe silindri tagant ära. Edasi on kaks varianti kas lasta kohe gaasipedaal lahti viieks sekundiks, kohe kui tuluke vilkuma hakkab. Ja siis annan uuesti rahulikult gaasi, kuni tuluke vilkumise lõpetab, kohe kui on lõpetanud siis võtab silindri taha ja jõud tuleb tagasi. Kui nüüd sõites gaasi tagasi ei lase ja sõita edasi, siis tuluke vilgub umbes 15 sekundit ja siis jääbki auto 3 silindriga sõitma, ei aita enam gaasi lahti laskmine. Siis keeran süüte välja mõneks sekundiks ja uuesti tagasi. Siis probleem jälle kadunud.
Probleem esineb iga kord külma mootoriga. Algul 1 kord, kaks kuud hiljem 2 korda sõites ja nüüd juba 3-4 korda sõitma hakates. Hommikul linna sõites tipptunni ajal on jään ainult teistele jalgu.
Küünlaid ja küünlajuhtmeid olen vahetanud nii uusi kui vanu, tulemus null. Vahtanud teise silindi omad peale, nii küünla kui juhtmed, kuid viga jääb ikka esimesse silindrisse.
Eile sõitsin 200 km maha, mõtlesin et jään juba teele, sest lugu hakkas korduma juba sooja mootoriga(90 c) Mida pole kunagi varem olnud soojast peast.
Kus võib viga olla? Probleem hakkab iga päevaga hullemaks minema.
Auto on 2001 aasta väljalase ja sõitnud tänaseks 120000km. Kas aeg hakkab ümber saama?
-
rRaldo
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 53
- Liitunud: 04 Jaan 2008 14:22
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Auto puudub
Kompressioonid tuleks ära mõõta, kui need on võrdsed, siis tuleks vaadata kas probleemi tekkimise ajal on nii süüde kui kütus silindirs olemas.
Veakood 301 ei tähenda ilmtingimata, et viga on esimeses silindris. Võib vabalt olla, et esimene silinder on lihtsalt see mis esimesena ära kukub mingi probleemi tekkimisel. Tegelikku viga ei pruugi aju üldse näidata.
Veakood 301 ei tähenda ilmtingimata, et viga on esimeses silindris. Võib vabalt olla, et esimene silinder on lihtsalt see mis esimesena ära kukub mingi probleemi tekkimisel. Tegelikku viga ei pruugi aju üldse näidata.
-
ttiit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 622
- Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
- Asukoht: hiiumaa
- Autod: 21083 1995
- Kontakt:
1 ja 4 silindri säde on sama süütepooli pealt, seega moodul kukub ära. Kompressiooniga ei ole ka asi seotud kui äkki tekib ja samas kaob. Tundub et pihusti rikke moodi olema. Vaata algul et pistik oleks ilusti küljes ja juhe terve. Võid ka pihustid omavahel ära vahetada siis saad aru kas viga kolis teise silindrisse.
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Just. Kompressioon pole vahelduv nähtus. Kui see kaob, siis jäädavalt.tiit kirjutas:Kompressiooniga ei ole ka asi seotud kui äkki tekib ja samas kaob. Tundub et pihusti rikke moodi olema. Vaata algul et pistik oleks ilusti küljes ja juhe terve. Võid ka pihustid omavahel ära vahetada siis saad aru kas viga kolis teise silindrisse.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
-
mmesinik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 17
- Liitunud: 24 Juul 2008 23:21
- Asukoht: rakvere
- Autod: Kuna endal 09 olemas ja sellega mõned mured, siis sooviks nõu küsida
Vaatasin kapotialla. Kuidas neid pihusteid vahetada saab? Need on ikka need mustad junnid, kaks tükk kõrvuti esimese silindri juures ja teised 2 neljanda silindri juures, kõigil juhtmed taga. Üks ots läheb kütuserenni külge. Kas nad käsiti sõrmedega keerates peavadki liikuma kergelt? Kas kütuserenn tuleb küljest ära võtta või kuidas?
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Pihustilati poldid lahti ning vaikselt sikutad koos pihustitega kollektori pesadest välja.
Ennem oleks soovituslik lasta latist kütus välja - kütus on rõhu all seal!
Seejärel klambrid lati juurest lahti ja keerates ja samal ajal sikutades ning väänates tulevad nad lõpuks välja.
Vaheta näiteks 1 ja 4 omavahel ära, ning kokkupannes kindlasti O-rõngad määrdega kergelt kokku teha.
Muidugi võib ka pihustite tihendid suisa ära vahetada.
Ennem oleks soovituslik lasta latist kütus välja - kütus on rõhu all seal!
Seejärel klambrid lati juurest lahti ja keerates ja samal ajal sikutades ning väänates tulevad nad lõpuks välja.
Vaheta näiteks 1 ja 4 omavahel ära, ning kokkupannes kindlasti O-rõngad määrdega kergelt kokku teha.
Muidugi võib ka pihustite tihendid suisa ära vahetada.
-
mmesinik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 17
- Liitunud: 24 Juul 2008 23:21
- Asukoht: rakvere
- Autod: Kuna endal 09 olemas ja sellega mõned mured, siis sooviks nõu küsida
Kevadest saanud juba talv, aga pole aega olnud autod ikka lahutada. Vahepeal olen niipalju targemaks saanud, et kui sõitmise ajal auto enam edasi ei lähe, siis olen ta teeääres kinni pidanud jätnud mootori käima ja siis tõmmanud ükshaaval küünlajuhtmeid pealt ära, et kontrollida kas ja millises silindris viga on. Nii nagu kompuuter näitab et viga 301, siis ongi nii, et kui tõmban esimsel silindril küünlajuhtme küünlaküljest lahti, siis ei juhtu mitte midagi, mootor podiseb ikka samamoodi edasi. Kui küünlajutmega kaugelt läheneda küünlale siis tekkib juba 1cm pikkune säde, järelikult süütes probleem pole. Pannes nüüd esimese silindrile küünlajutme tagasi ja võtta lahti teine küünlajuhe, siis on mootori töör rütm veel katkendlikum ja nii järgi proovitud kõigi 4 silindriga, välja arvatud esimese silindriga ei juhtu mitte midagi.
Nüüd lähen istun autosse, auto käib (auto ikka töötab 3 silindriga, kõik küünlajuhtmed peal) Vajutan kompuutril vigade menuus 2 nuppu korraga alla, see nullib vead ära ja sekundi pealt hakkab mootor normaalselt tööle 4 silindriga. Ja siis töötab jälle normaalselt mõned kilomeetrid ja siis vaja jälle üheliigutusega vead ära nullida sõiduajal ning sõit jätkub probleemideta.
Mida targemad asjast arvavad. Kas nüüd jääb ainuke kahtlus pihusti peale?
Nüüd lähen istun autosse, auto käib (auto ikka töötab 3 silindriga, kõik küünlajuhtmed peal) Vajutan kompuutril vigade menuus 2 nuppu korraga alla, see nullib vead ära ja sekundi pealt hakkab mootor normaalselt tööle 4 silindriga. Ja siis töötab jälle normaalselt mõned kilomeetrid ja siis vaja jälle üheliigutusega vead ära nullida sõiduajal ning sõit jätkub probleemideta.
Mida targemad asjast arvavad. Kas nüüd jääb ainuke kahtlus pihusti peale?
-
mmesinik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 17
- Liitunud: 24 Juul 2008 23:21
- Asukoht: rakvere
- Autod: Kuna endal 09 olemas ja sellega mõned mured, siis sooviks nõu küsida
Millega need pihustirõngad tuleks kokku teha, kas tavaline mootoriõli sobib selleks?PuZuP kirjutas:Pihustilati poldid lahti ning vaikselt sikutad koos pihustitega kollektori pesadest välja.
Ennem oleks soovituslik lasta latist kütus välja - kütus on rõhu all seal!
Seejärel klambrid lati juurest lahti ja keerates ja samal ajal sikutades ning väänates tulevad nad lõpuks välja.
Vaheta näiteks 1 ja 4 omavahel ära, ning kokkupannes kindlasti O-rõngad määrdega kergelt kokku teha.
Muidugi võib ka pihustite tihendid suisa ära vahetada.