1. leht 2-st

K;plokikaan?

Postitatud: 01 Jaan 2008 16:06
Postitas SexSix
Kas on võimalik panna 2108(1300cm3)mootorile 21083(1500cm3)plokikaas?Tean,et klapid suuremad(parem voolavus).

Postitatud: 01 Jaan 2008 16:58
Postitas posta84
Minumeelest ei saa! Klapid jäävad ploki taha.:) Aga vastupidi peaks saama.

Postitatud: 01 Jaan 2008 18:06
Postitas SexSix
K...on need klapid siis niiiii suured?Siis lihtsam terve mootori vahetus.

Postitatud: 01 Jaan 2008 18:31
Postitas logman
Milleks seda kõike vaja teha on, kui auto jääb tavaliiklusesse?
Mu samaar oli kah tavaliikluses sinnamaani, kui kere ää lagunes. Ei mingeid rallisid ega kiiruskatseid, ainult mõned kardirajad ja jääradadel kangutamine puhkepäevadel oma lõbuks. Ei mingit forsseeringut, täielikult stock tükk.
Ma ei ütleks, et oleks tahtnud rohkem hobuseid kapoti alla lippama. 1,3 on tavaliikluseks täiesti kõlbulik süda ja sellega saab end ka vajadusel täielikult välja elada.
Minu sõiduoskused veel tema tegelikest võimalustest üle ei käi, st. et seda mootorit pole ma enda jaoks "väikseks" suutnud sõita.

Postitatud: 01 Jaan 2008 22:03
Postitas SexSix
Kuidagi lahja on see mootor(Tahab kindlasti reguleerimist.Täisaautomaatse karburaatori vahetasin tavalise vastu).Täna vahetasin klapikambri tihendi ja õhufiltri ära.Mootor ilus puhas seest.Pilt.Pilt

Postitatud: 01 Jaan 2008 22:51
Postitas logman
Ta tundubki võrreldes klassikuga lahjem, sest ülekanded on hoopis teisest puust. See just kiirendades tunda.
Esimese käiguga on 40 km/h klassikule juba piin mis piin, aga samaral 30'e pealt alles õige magus algab. Kolmas käik on maanteele väljakeerates peale 80-t paras sisse pista.
Sa ennem 1,6 klassikuga harjunud sõitma - sel "seljatoetunne" hoopis midagi muud.
Viiene kast on 1,3 mootorile "liigne luksus". Sellest saadi tehases alles 1990. aastal aru, kui masinaid (2109 siis, millele kast tegelikult toodeti) oli vorbitud juba kolm aastat. Siis alles läks tootmisse 1,5 liitrise mootoriga samara. :sein
Kui tahad tiba paremat kiirust maanteel ja arvad, et metsaradadele temaga kunagi asja pole, siis esimene asi - lase see auto vähe madalamaks ja pane gaasikad (KYB unusta ära!) alla. Juhitavus paraneb märgatavalt, tuuletakistus kahaneb veelgi.

Postitatud: 01 Jaan 2008 22:55
Postitas olaaf
krossis pandi ka 1,3 mootorile 1,5 plokikaant - silindritele freesiti sälgud sisse :)

1,3 ja 1,5 põhiline vahe on ikka sisselaske kolle kanalites - need on 1,3 mootoril peenemad ning tihti väga krobelised...

Postitatud: 01 Jaan 2008 23:39
Postitas logman
Algselt postitas: olaaf
1,3 ja 1,5 põhiline vahe on ikka sisselaske kolle kanalites - need on 1,3 mootoril peenemad ning tihti väga krobelised...
Täpselt! Ma pole küll sinnamaale ise jõudnud, et silmaga veenduda, aga usun, et kui "sealt natuke nokitseda", siis saab selle lühikese käiguga mootori ilma kaant või mootorit vahetamata tänavasõiduks väga kenasti laulma. Ja arvan, et hobiüritustel (nagu meil klubis vahest korraldatakse) saab ka sellisega silma pilgutamata rajalt välja põletada.

[Muudetud: 1-1-2008 logman]

Postitatud: 01 Jaan 2008 23:43
Postitas ToM
Algselt postitas: logman
siis esimene asi - lase see auto vähe madalamaks ja pane gaasikad (KYB unusta ära!) alla.
Kui tohib küsida, siis mis neil Kyb'idel siis viga?

Postitatud: 01 Jaan 2008 23:51
Postitas logman
Tohib ikka. Ainus viga ongi see, KYB ei kesta. Endal piisavalt kehvad kogemused. Ei ole nad mul üle poole aasta kestnud (vbl. sitt juhtus) ja mina neid rohkem ei osta kah.

Postitatud: 02 Jaan 2008 01:10
Postitas olaaf
Algselt postitas: logman
.. siis saab selle lühikese käiguga mootori ilma kaant või mootorit vahetamata tänavasõiduks väga kenasti laulma.
smaaril 1300 ja 1500 sama vänt - ainult kolb 76 vs 82

Postitatud: 02 Jaan 2008 09:59
Postitas SexSix
Seljatoe tunne teine jah!Ostetud on 2108 jaoks haakekonks märkega 1500kg.Haagise lubatud suurimaks kaaluks tuleb passi 890kg.Rootsi passis oli 1000kg?!Tahaks käru vedada,jõudu vaja selle jaoks.Praegu sõidad juba kuidagi "peenega".

Postitatud: 02 Jaan 2008 10:05
Postitas olaaf
jõu jaoks (Nm) ikka vaja suurendada vända käiku ja kolvi läbimõõtu..

Postitatud: 02 Jaan 2008 10:13
Postitas SexSix
Kas SAMARA-le on suurem vänt olemas.Ühel avariilisel 2108-95 oli väidetavalt 1600cm3 mootor peal(importisin Rootsist kunagi ammu.)
NM leitsin Prantsusmaalt:2109-le on peale pandud 1527cm3 DIISEL mootor-57 hj?!

[Muudetud: 2-1-2008 SexSix]

Postitatud: 02 Jaan 2008 11:40
Postitas olaaf
samarale on olemas peale originaal 71mm väntvõlli veel:
74,8 (82 kolviga->~1600cc)
78,0 (82 kolviga->~1700cc)

78 vänta saab panna ainult 1500 mootoriplokki koos spetsiaalsete kepsude ja kolbidega - kolvid ühe surverõngaga ja tulevad ca 0,8mm plokist välja

täienduseks veel, et lada kalina 1,6 mootor pole midagi muud, kui vana 21083 mootor koos 74,8 vända ja teise ajuga...
kolvid on ka loomulikult teised, eestis tehakse mahle kolb -3mm

[Muudetud: 2-1-2008 olaaf]

Postitatud: 02 Jaan 2008 19:37
Postitas logman
Käru veoks on samara väga vale valik :( . Kuni 500 kg täismassi veel kuidagi läheks, aga raskemad koormad unusta ära.
Haagise veoks on ikka bentsukad alates 2,0 l ja turbota diisel 2,5 l ning üle selle. Nm loeb.

Postitatud: 02 Jaan 2008 20:05
Postitas SexSix
Teema valgub laiali,sinisega tühja treilaga spidole saanud 130...
Kas 2108 kere peab paremini (kompaktne,kahe uksega vaid) vastu käru vintsutustele kui klassiku neljaukseline kere?

[Muudetud: 2-1-2008 SexSix]

Postitatud: 02 Jaan 2008 20:19
Postitas logman
Valgub laiali neh, aga see käib asja juurde ;)
Kered on maakeeli öeldes käru jaoks ühed pasad mõlemad.
Samaral kisub samuti tagavedrude ülemistesse kanduritesse mõrad sisse. 09 on veel vedelam - sellel tulevad mõrad veel tagumiste uste postidesse.
Ja teemasse kah:
Nendest vene putuka mootoritest ei pigista sa kuidagi vajalikku väänet välja. Õigemini pitsitad, aga küttekulule mõeldes ei ole see enam otstarbekas.
Kõige lihtsam ja odavam on kahelidrane bentsusierra või -skorpa tööloomaks/koormaveoks soetada. Käid põhja keevituse ja tugevdustega üle ning anna piitsa.

[Muudetud: 2-1-2008 logman]

Postitatud: 02 Jaan 2008 21:25
Postitas motamees
Algselt postitas: logman
Nendest vene putuka mootoritest ei pigista sa kuidagi vajalikku väänet välja. Õigemini pitsitad, aga küttekulule mõeldes ei ole see enam otstarbekas.
Vajalike sõiduvõtetega on seal väänet piisavalt. Selles autos on 5 inimese 1kuu elamis ja toiduvaru. Loomulikult ka inimesed ise, kaks neist küll lapsed. Niiviisi paljud N Liidu mägipiirkonnad läbi sõidetud, kuni Elbruse jalamile välja. Oleks veel edasi läinud, aga tavainimeste tee sai otsa.
See pilt on tehtud Koola poolsaare mägedes. Hiljem selgus, et oli mingi vana aatomipolügon (mägiradadele pääses tõkkepuu alt läbi ainult altkäemaksuga). Masin kaalus reisule minnes kusagil kahe tonni ümber (inimesi sees ei olnud). Bensukulu jäi keskmiselt napilt alla 10 L/100km kohta.Pilt

Postitatud: 02 Jaan 2008 21:27
Postitas olaaf
arvestades seda, et 74,8 väntvõll maksab juba pea 6000 rutsi ehk vähemalt ~4000eek - liidame veel korralikud kolvid ja nende treimise siis saab hea summa kokku :)

78 väntvõlli hind venes pea 7000 rubla.

veel on saada ka 80mm väntvõll samarale :D milel hind pea 7500 rutsi

Üldiselt kõige parem moodus jõudu juurde saada on vahetada peaülekanne aeglasema vastu.
variandid 3,9 asemele 4,13; 4,3; 4,5

[Muudetud: 2-1-2008 olaaf]