1. leht 2-st
Samara generaator.
Postitatud: 14 Jaan 2006 17:04
Postitas logman
Küsimus selline ,et miks tühikäigul (~900rpm.ringis) geneka kontrolllamp hõõgub?
Kas viskan pingeregulaatori riiulisse ja ostan uue või annab asja muudmoodi parandada?
Eriti hästi ilmneb viga kui on rohkem tarbijaid järel ,näit. lähituled ,soojenduse vent. ja tagaklaasi soojendus.
Postitatud: 14 Jaan 2006 22:44
Postitas motamees
Äkki dioodi probleem. 08 genekal on neid 3tk rohkem, kui tavaladal. Samara genekad on hellemad, kui tagaveolisel (praktika näitab). Olen neid vahetanud kordi rohkem, kuigi Samaraid on protsentuaalselt palju palju vähem.
Postitatud: 14 Jaan 2006 22:51
Postitas parmhot
Minu vähene aru on asjast aru saanud, et kontrolllamp lülitub läbi relee (ehk põleb või ei põle), seega kui seal midagi hõõgub, siis võib viga olla ka selles relees.
Postitatud: 14 Jaan 2006 23:09
Postitas motamees
Algselt postitas: parmhot
Minu vähene aru on asjast aru saanud, et kontrolllamp lülitub läbi relee (ehk põleb või ei põle), seega kui seal midagi hõõgub, siis võib viga olla ka selles relees.
Äöäök. Vale vastus. Kontrolllamp saab impulsi just (lisa)dioodide otsa ja relee vahelise toitepinge kaudu. Siis on veel lisatakistid (kaks,mustas kastis, pole kunagi katkiseid kohanud), mis võivad asja mõjutada.
Muidugi on võimalik ka lihtlabane RR viga.
Postitatud: 14 Jaan 2006 23:32
Postitas logman
Võib olla küll ,et regulaatoris hakkab midagi ära väsima. Pole teada ,kas teda kunagi vahetatud on ,aga ta on vana malli oma ,ehk pildilt siis see alumine.
Genekas on jah üks hale teema Samara juures. Siin rallimehed sättisid Mulgi Sügisel prozesid ette ,nagu lülitas ,oli relee kutu....pani uue ,kestis mõned minutid - ja jälle läbi. Lõpuks asendati kogu kupatus vana hea "kopika" kontaktidega karbiga - kestab näe!
Äkki peaks sama teed minema?
Võtan igatahes need testimised ette ,mis raamat õpetab ,eks siis paistab....

Postitatud: 15 Jaan 2006 15:13
Postitas logman
Testitud igatpidi kõik komponendid raamatujuhise järgi ja mingeid tulemusi nässusoleku suunas pole....

Kurb ,või kuidas võtta....tunne rõõmu ,et korras!
Aga pole ju korras. Mulle ta nii ei meeldi. Helistasin sellile ,kes igapäevaselt el.töödega tegeleb ,see arvas ,et pöördeid vähe. No eks panen siis gruza geneka ,laksab KW-se hooga vähemalt....või leian väiksema rihmaseibi....või ostan uue regulaatori. Valikut veel on!
Ahjaa ,seda regulaatori kontrollimist õnnestus läbi viia vaid akupingega ,kõrgema pingega (15-16V) proovimiseks ei ole mul kahjuks sellist pinget kuskilt võtta.
Ja dioodide läbilaskevõime teadasaamiseks peab geneka lahti võtma ,see samuti tegemata. Sõnaga - tööd jätkuvad ,kunagi.....
Raamatust väljavõte ,kui kellelgi peaks vaja minema:

Postitatud: 17 Jaan 2006 09:36
Postitas tiit
Oli mul sama probleem. Üks väikestest dioodidest oli kutu. Asenda suvalise vähemalt 3A dioodiga. Näiteks
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... 78&lng=est
Postitatud: 07 Veebr 2006 23:21
Postitas logman
Dioodike otsas jah omadega. Homme lähen kaema ,kas raadioonudel leidub sellist lauasahtlis.
Aga selle genekaga on ikka üks maru värk! Vaatan ma raamatust ,et eestotsa laagrit hoiavad kinni kaks plekkplaati (10 ja 13) ,mis omavahel poltide-mutritega kokku tõmmatud....loogiline? On.
A mu omal hoopiselt needitud need plaadid.

Nüüd kui laager läbi ,siis ostan uue geneka või ... EI! Zubilo ja kuvalda ,venelase parimad sõbrad ,sõna otseses mõttes tõsi ja aitavad. Selle geneka juures.


Postitatud: 24 Veebr 2006 09:32
Postitas tiit
Vabandaust!!!! vale info. Regulaator on 5A (ilmselt siis niipalju tarbib ergutusmähis) siis veel laadimistuli. niiet 6A diood vaja ikka panna.
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... nr=310-047
Postitatud: 24 Veebr 2006 09:38
Postitas tiit
üks ilus värvipilt kah
Via: tänud Tiidule pildi eest, aga nii suured pildid kavalam panna lingina, või muud tüübi failiga, nii foorum jääb oma piiridesse...
[Muudetud: 16/2/2007 viaccess]

Postitatud: 24 Veebr 2006 10:05
Postitas logman
Dioodist veel niipalju ,et heli- ja pilditehnika parandajatelt
ei maksa neid küsida. Nende vendade tegevusalas olevate
dioodide amperaaz lõppeb seal ,kus generaatori A algab.
Ostsin 180.- uue ploki.
Postitatud: 24 Veebr 2006 10:19
Postitas tiit
Pilditehnikas jah, aga korralikus helitehnikas ikka väga suured voolud. Ilmselt küsisid valedelt meestelt;)
Postitatud: 15 Nov 2006 13:18
Postitas tiit
Niisiis kaevan vana teema üles. Seekord andis saba üks suurtest dioodidest ja kuna kontroll-lamp on ühendatud väikeste dioodide külge siis see mulle veast märku EI andnud. Siit moraal esiveoliste autode kasutajatele, ärge uskuge geneka laadimise tuld - see toimib ainult siis kui saba annab mõni gene mähistest või regulaator. Dioodiploki vea korral tuli valetab
Postitatud: 03 Veebr 2007 21:09
Postitas Farmer
Soendame veidi vana suppi.
Pritsungiga 2001 samaral laadimine ilma tarbijateta 12,7 , pöördeid tõstes 12,2. Armatuuris tuli ei põle.
Andke nõu.
Postitatud: 03 Veebr 2007 21:16
Postitas motamees
Kontrolli geneka rihma pingsust. Ega rihm geneka peal põhja ei jookse (põhi läigib)?
Põhja käimise jutt ei kehti soonrihma puhul.
Postitatud: 03 Veebr 2007 22:37
Postitas Farmer
Soonrihm ja pingul. Ka on puhastatud juhtmete ühendused, kontrollitud harjad.
Postitatud: 07 Veebr 2007 09:22
Postitas tiit
Tõenäoliselt sama viga mis minul - üks suur diood kutu. Palju tarbijatega pinge on? Kui tarbijatega kukub siis diood, kui ei siis pingergulaator. Kas mõõtsid pinget akult? Üldiselt on venelased ka hakanud juhtmetelt kokku hoidma. Salongis on mul pinge 0,5V madalam kui akul. 12,2 on igaljuhul vähe. Üks asi kontrolli veel üle - genekast väljuvate jõujuhtmete ühendus. Katsu kas läheb kuumaks kui auto mõnda aega käinud on.
Postitatud: 07 Veebr 2007 17:51
Postitas logman
Ooper seekord natuke teistmoodi. Ma saaks aru, kui pinge kogu aeg madal, siis dioodi viga. Aga pinge langeb pöörete tõustes

.... rihm ka korralikult pingul. Jääbki üle veel pingerelee ära kontrollida.
Algselt postitas: Farmer
.... laadimine ilma tarbijateta 12,7 , pöördeid tõstes 12,2.
Postitatud: 07 Veebr 2007 18:01
Postitas tiit
Väga kahtlane et pingeregulaator niimoodi saba annab, aga teoreetiline võimalus muidugi jääb. Aga see on mingi samara gene eripära et pinge pisut langeb pöörete tõustes, kõigub minulgi nii aga lubatud piirides. Äkki on tegu hoopis pritsesüsteemi suurema tarbimisega pööretel??
[Muudetud: 7-2-2007 tiit]
Postitatud: 15 Veebr 2007 21:06
Postitas Farmer
Pingerelee kutu ja kolm järgmist ka umbes 15 min. jäärajasõidu järel sama teed. Kuna minu mõistus lõpeb umbes sama koha peal kus autoelekter algab, siis maksin lihtsalt oma kooliraha kaupmehe kätte ja sain vastu uue generaatori.