Samara generaator.
Samara generaator.
- viaccess
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1927
- Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
- Asukoht: Valga
- Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
- Kontakt:
Tartsil rallikal oli sama probleem, gaasi andes voltmeeter kukkus allapoole, ja aku sai l6puks tühjaks, kuna polnud aega viga otsimiseks, sai peale paigaldatud 01 genekas. K6ik kinnitused sobivad ilusti, tuleb juurde paigaldada veel pingeregulaator. Pingeregulaatori 67 klemm tuleb ühendada geneka 67 klemmiga, ja regulaatori 15 klemm süüteluku plussiga, meil sai juhe süütepooli peale pantud. Laadimine toimub nüüd ideaalselt, kuid üks paradoks asja juures on, kontrolllamp hakkas tagurpidi tööle, nii et kui süüde sees lamp ei põle, kui auto käib ja laadimine toimub lamp läheb põlema, sai lihtsalt juhe lahti ühendatud, ja jälgimine käib ainult voltmeetri järgi....
Jupid Venemaalt!
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Kaevan vana teema välja. Tegemist küll 111ga, millel 8-klapiline mootor ja genekas vast ka sama kui Samaral.
Laadimise märgutuli kohati hõõgub nõrgalt armatuuris ning vahel lööb ka tugevalt põlema.
Tühikäigul näitab 10 - 10,3 V, pöörete tõstes 10,2 - 10,4 ja isegi kohati viskab 11 V kanti ja isegi peale. Kas sellise vea põhjust tuleb ka dioodide hulgast otsida?
Kuidas dioodide korrasolekut tuleb mõõta?
Laadimise märgutuli kohati hõõgub nõrgalt armatuuris ning vahel lööb ka tugevalt põlema.
Tühikäigul näitab 10 - 10,3 V, pöörete tõstes 10,2 - 10,4 ja isegi kohati viskab 11 V kanti ja isegi peale. Kas sellise vea põhjust tuleb ka dioodide hulgast otsida?
Kuidas dioodide korrasolekut tuleb mõõta?
-
rRaldo
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 53
- Liitunud: 04 Jaan 2008 14:22
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Auto puudub
Tõenäoliselt on probleem viletsas kontaktis geneka sees. Pluss klemmi polt ja dioodiplaadiga ühenduses olev muhv kipuvad mädanema ja ei anna enam normaalset kontakti, tekib pingelang juba geneka sees. Lisaks on 11X genekad juba loomupoolest madalapoolse pingega, pinget annab lisadioodi paigaldamisega tõsta, aga kindlasti ei tohi seda teha rikke kompenseerimiseks.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Samara genekatel on väga levinud ka rootori rikked lühise suunas. Meie garaazhikoperatiivi püsikunde Atzkarik vist 5ndat genekat kasutab oma autol - dioode ja pingeregulaatoreid on kindlasti vahetatud oma 10x.
Vigaseid pingeregulaatoreid saab kohe poest leti pealt - tagasi neid loomulikult ei võeta.
Samara laadimissüsteem (sama ka 11x seerial) saab esialgse ergutuse läbi 50 oomise takisti (rööbiti 2 100 oomist) näidikute plokis. Selle takistiga on omakorda rööbiti laadimistuluke. Kui generaator tarbib väljastpoolt voolu enese ergutamiseks lamp põleb - enamasti viga just väikestes dioodides, mõni põleb läbi ja rootormähis peab näidikute blokist juurde võhma võtma, kuna iseergutus mehhanism enam ei toimeta.
Vigaseid pingeregulaatoreid saab kohe poest leti pealt - tagasi neid loomulikult ei võeta.
Samara laadimissüsteem (sama ka 11x seerial) saab esialgse ergutuse läbi 50 oomise takisti (rööbiti 2 100 oomist) näidikute plokis. Selle takistiga on omakorda rööbiti laadimistuluke. Kui generaator tarbib väljastpoolt voolu enese ergutamiseks lamp põleb - enamasti viga just väikestes dioodides, mõni põleb läbi ja rootormähis peab näidikute blokist juurde võhma võtma, kuna iseergutus mehhanism enam ei toimeta.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Oli korraks kiiresti universaali vaja kuna sõita lühikene ots, siis mõtlesin, et teen aku pealt ära. Viskasin geneka kokku ja sõitu - laadimise tuli enam ei põlenud. Koju tagasi jõudes mõõtsin pinge ära - 13,8V. Pööretel tõusis pinge nii 0,03-0,04V. Iseparanev auto, aga vaatame kauaks:P
Äkki siis oligi Raldo pakutud ühenduse viga ikka.
Kas 13,8 on veidi madal pinge siiski?
Äkki siis oligi Raldo pakutud ühenduse viga ikka.
Kas 13,8 on veidi madal pinge siiski?
-
aAlex
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 134
- Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
- Asukoht: Tabasalu
- Autod: Samara 21093
Nüüd on elektrikala ka mind tabanud.Tegu 96-nda aasta 09-ga.Algas kõik sellest, et 4-s kaitse põles läbi ja soojendus lakkas töötamast.Sai asendatud ja põles peale veidikest töötamist taas läbi.Kuna tagavarad olid otsas, sai nina kodu poole keeratud ja üliauklikul teel viskas põlema akutule(pigem hõõguma)ja armatuuris näitas ca 8v.Mingi hetk kadus armatuurist vool ja kõik osutid kukusid nulli, samuti kadusid suunad.Kodus asendasin nii 4-nda(16A) kui ka 5-nda(8A) ja kõik nagu töötas kuid nagu kojamehed käima panin, põles 4 jälle läbi.Asendasin veel kord ja mõttsin aku pealt laadimist 13,7V.Paar kilomeetrit sain sõita kui tundsin salongis väikest kärsakat ja jälle ei põlenud suunad, ei töötanud kojamehed armatuuris kõik osutid nullis.Mootor töötab, tuled põlevad ja laadimine on endiselt 13,7V KUID kõik kaitsmed on terved!!!(kontrollitud ka testriga) Millest alustada? Süüteluku vahetus?Kaitsmebloki vahetus? Või tuleb rehaga asi aiamaale laiali tõmmata?Ah jaa...kärsaka lõhn oli kerge ja ainult salongis...kaitsmebloki juures ei tundnud.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Eks hakkad arutama - laiali pead võtma hakkama asju seoses 4nda kaitsmega - kaitsmed ei põle kunagi niisama läbi.
8a asendades 16a kaitsmega on oht, et kaitsmeblokis mõni rada ära küpseb!
Juhtmed käi kõik läbi uurida - armatuurist pead asjad eest ära korjama - roolisamba ümbert samuti kõik lahkama.
Tihti on seal juhtmed samba vastas ära hõõrunud ennast vms.
8a asendades 16a kaitsmega on oht, et kaitsmeblokis mõni rada ära küpseb!
Juhtmed käi kõik läbi uurida - armatuurist pead asjad eest ära korjama - roolisamba ümbert samuti kõik lahkama.
Tihti on seal juhtmed samba vastas ära hõõrunud ennast vms.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
aAlex
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 134
- Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
- Asukoht: Tabasalu
- Autod: Samara 21093
Või tegelikult ei lõppenud positiivselt Septembris algas taas neljanda kaitsme läbitagumine.Algselt ainult augulisel teel sõites, hiljem vahel käivitades või lihtsalt lambist.Seaduspärasust ei ole suutnud avastada kahjuks.Niipalju kui juhtmeid olen näppinud pole irdunud isolatsiooni märganud.Kaitsme all peaks olema suunad, kojamehed, armatuuri kellad, aku tuli (võimalik, et veel miskit)Igal juhul on hetkel selline tulemus, et peale mõnda käivitamist lööb kaitsme läbi ja peale mõnda mitte(esimest juhtub siiski oluliselt tihedamalt)Ja nüüd ongi ilmselt kaks võimalust:kas emex või mõni autoelektrik kes samara hingeelu tunneb...oskab keegi pealinna piirkonnas kedagi soovitada kelle töötund oleks odavam auto maksumusest?Vahelduva eduga on see jama nüüd juba 5 kuud kestnud(vahepeal pole kuu aega mingit jama olnud ja läbitud see aeg 3-4000km)
-
kkopp
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 103
- Liitunud: 01 Veebr 2010 13:02
- Asukoht: keila
- Autod: Lada111 8v
mulle tundus see 13,2v vähe,täis laetud akuga näitas isegi kohati kõrgetel pööretel 14V ja kõikumine oli korralik.Hakkasin uut tabletti otsima ja tuleb välja,et kapitalist eraldi tabletti ei pakugi ,selle asemel uus gene 60-70€.Kataloogid annavad vanematele samaaridele küll,aga kinnitus ei sobi.Ostsin siis tolle vanematele mõeldud lääne tableti,regulaatori osa tinutasin maha ja orginaal harjadele külge.Teine asi kohe pinge 13,6-13,8 sõltuvalt pööretest.olaaf kirjutas:Samaratel on tihti pinge ainult 13,2V vahel isegi 12,8V - halvemal juhul jõuab sellest armatuuri alla 11,8-12,1V !!!
-
pPikkPresident
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
- Asukoht: Lõunamaa taeva all
Mina olen ka proovinud Lääne tabletti originaalharjade külge joota, aga tolku ei olnud. Pinge oli stabiilne (numbrit ei mäleta), aga madal, tuluke armatuuris põles pidevalt. Ja üleüldse sai mul tablettidega jamamisest, ülepäeviti dioodide vahetamisest ja nööri otsas koju tulemisest villand. Siis lahendasin asja nii:
See gene on Audi küljest. Mitte et ideaalselt sobiks, aga juhtus lihtsalt käepärast olema. Mis sobivusse puutub, siis alumine kinnitus on 1:1 ehk läheb nagu tädile:) Rihmaseib sobib ka ilusti võlli otsa, ainult see nüanss, et tuli üsna otsa peale istutada. Distantspuksiks sobis see staff, mis Audi kiilrihma ratta juurest üle jäi. Pingutusmehhanismi jaoks tegin ploki külge vastava vaheplaadi. Võibolla oleks Audi pinguti isegi viisakam olnud, siis oleks kuhugi ploki nurka mingi asja tegema. Audil lähtus genest paras keevituskaabel, mis kinnitus 8mm poldiga. Seetõttu sai juhtme kinnitamiseks ka vastav üleminek tehtud, mis on peidetud sinna musta preservatiivi sisse:lol
Kuna ühelegi Samarale ei saa enne 2019 aastat musta numbrit taotleda, siis ma ei näe põhjust, miks ei võiks Lääne genet teistelegi soovitada. Ühe tootja (Bosch) gened on tegelikult väga sarnased, erinedes peamiselt rihmaseibi ja võimsuse poolest. Ma arvan, et ka vahetusfondi gene tuleb soodsam kui originaal või siis mingi Läänes Samara jaoks tehtu.
Aga siit küsimus: kes tegi Eurosamara jaoks genesid? Boschi "riiulist" ei ole mina leidnud.
See gene on Audi küljest. Mitte et ideaalselt sobiks, aga juhtus lihtsalt käepärast olema. Mis sobivusse puutub, siis alumine kinnitus on 1:1 ehk läheb nagu tädile:) Rihmaseib sobib ka ilusti võlli otsa, ainult see nüanss, et tuli üsna otsa peale istutada. Distantspuksiks sobis see staff, mis Audi kiilrihma ratta juurest üle jäi. Pingutusmehhanismi jaoks tegin ploki külge vastava vaheplaadi. Võibolla oleks Audi pinguti isegi viisakam olnud, siis oleks kuhugi ploki nurka mingi asja tegema. Audil lähtus genest paras keevituskaabel, mis kinnitus 8mm poldiga. Seetõttu sai juhtme kinnitamiseks ka vastav üleminek tehtud, mis on peidetud sinna musta preservatiivi sisse:lol
Kuna ühelegi Samarale ei saa enne 2019 aastat musta numbrit taotleda, siis ma ei näe põhjust, miks ei võiks Lääne genet teistelegi soovitada. Ühe tootja (Bosch) gened on tegelikult väga sarnased, erinedes peamiselt rihmaseibi ja võimsuse poolest. Ma arvan, et ka vahetusfondi gene tuleb soodsam kui originaal või siis mingi Läänes Samara jaoks tehtu.
Aga siit küsimus: kes tegi Eurosamara jaoks genesid? Boschi "riiulist" ei ole mina leidnud.
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
-
kkopp
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 103
- Liitunud: 01 Veebr 2010 13:02
- Asukoht: keila
- Autod: Lada111 8v
Millest need dioodid siis küpsevad?Ptui,ptui ptui,aga pole seni veel ükski küpsenud ja paela otsas tulin kodu kui hammasrihm lepingu ootamatult lõpetas,muidu teenib kenasti ja paremini kui lääne sarad.
Alu korpusega termostaadi asemele istutasin tolle plastkorpusega termostadi kuna siin keilas lada pole vene auto ja saada vaid plast korpuses termostaadid.Sai korra ostetud orginaal lääne aga alla aasta ja utiil.
Alu korpusega termostaadi asemele istutasin tolle plastkorpusega termostadi kuna siin keilas lada pole vene auto ja saada vaid plast korpuses termostaadid.Sai korra ostetud orginaal lääne aga alla aasta ja utiil.