1. leht 1-st
03 lähituled
Postitatud: 03 Juun 2015 19:00
Postitas Mrpumpkinkiller
Tekkis mõte, et ühendada 03-el tuled nii, et ka lähituledega põlevad kõik neli laternat. Mis te sellest arvate, kas on võimalik? Peale vaadates tundub, et peaks suht lihtne olema aga ei taha enne näppima hakata kui keegi kogenum on arvamust avaldanud. (Elektriga väga sinapeal ei ole)
Postitatud: 04 Juun 2015 00:02
Postitas logman
Teha saab, aga kordusülevaatused maksad ju ise

Postitatud: 04 Juun 2015 00:47
Postitas Arvos
logman kirjutas:Teha saab, aga kordusülevaatused maksad ju ise

Ei pruugi maksta. Sõitsin Berkhofiga nii pea 4 aastat 500 km. päevas. Ka sellel on topelttuled ees. Lüliti oli vahel keskmistel küll igaks juhuks. Algul ikka lülisin välja linnades kuid mingil hetkel ununes ja pärast enam ei viitsinudki välja lülitada. Ei tülitanud keegi. Isegi topelttuledega linnaliini bussidel olen näinud sellst ühendust. Otse loomulikult on alati võimalus mõne aktiivse mendi otsa komistada aga minul seda ei juhtunud.
Ei ole seal keerulist midagi. Paneks ka sinu 03-le samasuguse lüliti vahele, üks relee ning veidi juhet ja ühendamist.
Postitatud: 04 Juun 2015 16:17
Postitas Mrpumpkinkiller
Nagu ma ütlesin ei ole ma elektriga väga sinapeal ja tekkis siis küsimus(ka teisi tuleteemasid lugedes) misjaoks neid releesid vaja on? Kas ei võiks lihtsalt otse ühendada ja lüliti vahele panna?
Kas võtan lihtsalt välimistelt tuledelt lähitule juhtme ja pistan sisemise tule korpuse august sisse ja saab kohe ära ühendada või on need tuled erinevad? Isaga kunagi arutasin siis ta ütles et sigullil tuled täpselt samasugused kõik ainult pirnid erinevad. Mainin igaksjuhuks ära ka et 74 aasta auto on.
Postitatud: 04 Juun 2015 21:18
Postitas Arvos
Sul põleb see lüliti maha, koormus liialt suur. Kui sa just midagi võimsat ei pane. Selleks ongi releed tarvis. Ning ka olemasolevad juhtmed ja kaitsmeplokk ei pruugi kannatada välja topeltkoormust. Ilmselt ei kannatagi pikalt. Iseenesest pole seal midagi keerulist, veidi tegevust.
Oleneb tuledest. Minu mäletamise kohaselt olid sisemised vaid kaugtuled, kuhu käib sisse ühe niidiga H1 pesa pirn. Aga saab need ju vahetada õigete vastu.
Postitatud: 04 Juun 2015 21:59
Postitas logman
Kaugtule laternad oleks jah parem vahetada samasugusteks nagu välimisedki. Klaas on ju teine.
Aga milleks selline kebekas, kui tänapäeval on juba võimalik hankida pisut kangema referentsarvuga laternaid? Natuke netis sobramist ja leiab kindlasti midagi.
Postitatud: 04 Juun 2015 22:47
Postitas Arvos
Niipalju lisaks veel juurde, et kangemaid 100 w pirne sisse panna ei soovita. Kui selline idee peaks tulema. 03/06 tuleklaasid ei kannata seda kuumust välja ja loigust läbi sõites lüüb klaasid mõraliseks kui põlevad tuled vett saavad. 01 tuled kannatasid küll ja ilmselt kannatab ka 05 tuli kuid need on suuremad laternad ja ei lähe nii kuumaks kui 03-06 väiksemad tuled. Omal ajal neid praguliste klaasidega 06-si nähtud küll.
Postitatud: 07 Juun 2015 03:49
Postitas Mrpumpkinkiller
Parem valgustus on hetkel teisejärguline. Teen seda peamiselt sellepärast et mulle ei meeldi et lähituledega ainult kaks tuld põleb, näeks kenam välja neljaga minu arvates.
Kust ma saan relee mis sinna sobiks. Ja mis ravim selle vastu aitab et kaitsmeplokk välja ei kannata koormust?
Postitatud: 07 Juun 2015 11:47
Postitas ROJEV
Minul on nii tehtud, laternad on H4 kõik neli. Skeemi järgi on võimalik neli lähitild sisse lülitada, sab ka eraldi sisemised või välimised põlema panna. Armaturil on kaheastmeline lüliti, no ja nii edasi.
küsimusi?
P.S. Seaduse järgi lähituled - mitte üle kahe laterna, ja kaugtuled mitte üle nelja laterna.
Segane, aga vist aru saab.