1. leht 1-st

Probleem tahhomeetriga.

Postitatud: 03 Veebr 2014 22:57
Postitas nems2105
Autoks 2105 millele ise paigaldatud tahhomeeter.Kõik toimis ideaalselt kuni tänase päevani.Täna paigaldasin kontaktivaba jagaja ja peale seda tahomeeter enam ei tööta(vaid suurtel pööretel hakkab tõmblema).Milles võib viga olla ja kust alustada vea otsimisega.Kas on võimalik et komutaator on saba andnud.:puzzled

Postitatud: 04 Veebr 2014 12:20
Postitas olaaf
Klassikalisel ladal on 2 tahomeetrit olemas
TX193 ja TX194

Esimene neist ei peagi töötama elektronsüütega, TX194 tehti 80ndatel ja el süütega arvestades,

Vahel aitab, kui tahomeetri signaal lisakondensaatoriga lahti sidestada (juhtmele vahele üks 20mF kondekas)

Postitatud: 04 Veebr 2014 19:42
Postitas nems2105
Katkusin tahhomeetri välja,aga kahjuks selliseid nr sealt pealt leida pole.On vaid mingi tempel OTK 25.Võtab päris nõutuks.:puzzled
Kuidas selle lisa kondeka paigaldamine käib ja kust sellise vidina võiks saada.Olen sellises peenelektroonikas suht algaja tedmistega.

Postitatud: 04 Veebr 2014 21:08
Postitas olaaf
kõige lihtsam viis testida on võtta üks jagaja küljes käiv kondekas ja panna süütepooli peal oleva juhtme vahele mis tahokasse läheb...

Postitatud: 04 Veebr 2014 22:12
Postitas nems2105
Suured tänud sulle Olaaf.Kondekas paigaldatud ja tahhomeeter taas töökorras.Näitab küll u 100 pööret rohkem kui varem aga võimalik et mootor käibki nüüd kiiremini(vähemalt ühtlasemalt käib küll).Kas võin sama kondeka sinna jätta v pean midagi paremat v kõvemat selle asemele panema mis vana jagaja küljest võtta oli.Tänud veelkord:)

Postitatud: 04 Veebr 2014 22:54
Postitas olaaf
kui töötab võid südamerahuga selle sinna jätta - mitmed on aastaid nii ringi kärutanud..
lada tahokas ongi üsna õnnetu selle valetamise suhtes, veidi aitab ainult elektrolüütide vahetamine ja uuesti kalibreerimine.
samas kui 3000 peal keerad täpseks siis 7000 peal valetab jälle rõõmuga

Postitatud: 05 Veebr 2014 19:48
Postitas nems2105
Teema lõpetuseks peab ära mainima et poleks uskunud et elektronsüüde mõjutab mootori tööd sedavõrd kui nüüd oma silmaga näinud ja kõrvaga kuulnud.Mootor käib ühtlaselt,käigukang ei vibreeri ültse ja külmalt käivitub poolest pöördest.Tänu Olaafile sain ka tahhomeetri käima.:lol