1. leht 1-st

Generaatori laadimispinge tühikäigul?

Postitatud: 14 Mär 2013 22:54
Postitas Taimps
Auto on 2106, gene võimsus 42A. Kui tühikäigul tarbijaid järel ei ole, peale süütepooli, siis laeb normaalselt 14,4V-ga. Lähitulede lülitudes lõõb 13,0 peale, suunatuledega u. 12,3 suure kõikumisega, suunarelee taktis. Kui seistud minut suunatuledega, hakkavad need kiiremini vilkuma ja pinge 12v. 14,4V ilmub taas 1500 p/min juures. See kõik on täislaetud akuga ja siit tekibki küsimus, kas kõikidel 2101-07 mudelitel on selline jama?
Ergutuse panin proovimiseks otse aku peale ja muutust ei olnud, ainult põõrdeid tõstes viskas 15V välja.
Minu 83a. Fordil otsast lõpuni pinge sama, olenemata põõretest 14,3V ja kas põlevad lähi- või kaugtuled.

Postitatud: 15 Mär 2013 20:22
Postitas Arvos
Ei ole kõikidel 2101-07 selline jama. Valdaval enamusel (julgen arvata, et üle 99 %) on laadimine korras.
Umbes nii nagu sinu 83a. Fordil otsast lõpuni pinge sama, olenemata põõretest. Väike kõikumine on küll lubatud ja normaalne.

Postitatud: 15 Mär 2013 20:57
Postitas Taimps
Olen vist kõike proovinud. Dioodid on korras, testriga mõõdetud. Pingelangusid ei ole. Ergutus sai ka otse pandud. Rihm korralik.
Kas siis staatorimähises lühiskeerud?

Postitatud: 16 Mär 2013 00:06
Postitas Edel
Minu 06-l on ka töötamisel sellised pingekõikumised (max. ilma tarbijateta on kuni 15,5v) ja seda nii kõik need 5 aastat, mis ma temaga sõidan kuid vaatamata otsingutele pole viga siiani kätte leidnud.
Tõenäoline põhjus on kusagil juhtmetes või juhtmeühendustes puudulik kontakt.

Postitatud: 21 Mär 2013 22:50
Postitas Taimps
Staatorimähise takistused on kõik õiged aga mõnelt poolt on mähis roheliseks oksüdeerunud. Ilmselt niiskuses ja koormuse all jääb kahjustunud mähis väikse põõrlemissageduse tõttu nõrgaks.

Postitatud: 22 Mär 2013 21:19
Postitas Taimps

Postitatud: 22 Mär 2013 22:15
Postitas Taimps
Nüüd see peale pandud ja laeb korralikult.
Sellel uuel genel on kaks el. ühendust: üks läheb akusse ja teine, mille välja selgitamisega oli tükk tegemist, läheb kollase juhtme alla ja kontrolllampi. Algul mõtlesin, et gene tahab ergutust saada, pole nagu kontrolllambile ruumi. Sai neid juhtmeid nii ja teisiti pandud. Järgmise sammuna eemaldasin juhtme, kuid laadimine ei kadunud. Siis oligi asi selge. Panin kontrolllambi juhtme järgi ja töötas. Paistab, et see vajab "ärkamiseks" vaid väikset impulssi ja läbi kontrolllambi on piisav. Ühesõnaga kui süütelukust tuleb "+" ja mittelaadivast genest "-", hakkab lamp põlema, nii kui gene on ärganud, hakkab "-" asemel olema "+" ja lamp kustub, samas on läbi lambi ka vastav pinge saadud, et tööle hakata.
Nüüd on elu jälle ilus!

Postitatud: 23 Mär 2013 14:23
Postitas kapa
Laadimisahela kontrollimisel on vahel vigu leitud ka pahadest kontaktidest süütelukus või kaitsmekarbis.

Rohkem huvitab, kust sellise võimsusega generaator pärineb ja mis hinnaga liigub?