1. leht 2-st
aku tootmise aeg.
Postitatud: 06 Veebr 2013 01:10
Postitas madis482
Kas mõni akutootja märgib akule ka tootmisaasta.
patareidel on parim enne aeg peale märgitud.
Poest ostetud aku võib ka kümme aastat olla laos seisnud.
Kas see on tarbijakaitse küsimus?
Postitatud: 06 Veebr 2013 01:26
Postitas Arvos
Raske juhus. Isegi tootjat on võimatu vahel välja lugeda kui on ntx Exide aku. Exide on kaubamärk, mis lajatatakse akule peale. Kui on Korea aku, on saast, kui USA-s toodetud, on hea. Kahjuks kestavad reaalsuses akud paar-kolm aastat, siis ostad jälle uue kuna vana saab lihtsalt otsa. Diisliga läheb kärmemenigi. Isegi nimi Varta ei maksa enam. Ühe Varta vahetasin garantii korras välja. Samas on kaks Vartat peal ühel bussil juba 10 aastat ja on veel kanget väge täis. Enne saab vist buss otsa kui need akud.
Vene ajal olid akud kuivad ja need äratati ellu happe sisse valamisega. Ning kestsid ka 7-8 aastat, kui veel hooldasid ka, siis 10. Kuid needki kuivad akud polnud igavesti noored. Õhuniiskus pidi ka kuivana seisva aku plaate pikapeale järama hakkama. Volga-s üks koomik püüdis sellist vanakooli akut tutikana maha müüa. Talle üritati selgeks teha, et selle akuga pole enam midagi teha. Aru ta saada ei tahtnud ja lõpuks pandi ta siiski kenasti paika.
Ma olen kasutanud Bulgaaria Monbat akusid. Saab hea hinnaga kätte ning kui otsa saavad, pole kahju ära visata ja järgmisi osta. Uus asi ikka särtsu täis mõnda aega.
Midagi pole parata, tuleb leppida kahjuks rämpsu ostmisega mis ongi nii tehtud, et ta kaua ei kestaks ja saaksid jälle osta.
Postitatud: 06 Veebr 2013 01:45
Postitas Elts
Kahjuks see nii on tõesti. Omalgi kogemused Vartaga , nii positiivseid kui ka negatiivseid.
Postitatud: 06 Veebr 2013 10:53
Postitas MuKi14
Mul on nüüd hiljutine kogemus hankookiga,tiba üle 2 aasta ja akul mahutavust enam pole...
Postitatud: 06 Veebr 2013 11:24
Postitas VäikeMägilane
Mingi aeg sai kasutatud Banner akusid, mis on perit Austriast, kas nüüd ka ikka sealt ei tea, mingi jutt oli et Poolas nüüd neil tehas.
Aga ostsin aku 2001 ja otsa sai see 2009 tänu oma lollusele.
Tegu oli 64Ah ja 640A akuga, istus peal sõiduautodel ja lõpuks ka L200-l kus otsa sai.
Hetkel ei ole vajadust uue aku järele olnud, aga kui tuleb, siis kindlalt proovin taas Banner'it või siis see Schneider (ka poolast).
Banneril sai minuarust ka tootmise aasta välja lugeda.
Mitu tehast üldse akusi toodab?
Postitatud: 06 Veebr 2013 14:05
Postitas SexSix
Väidetakse, et paar-kolm!? Ja kaubamärgi saab kleepsuna. Kas keegi otsiks üles sooduspakkumise Soomest, kus 49 € maksis Boschi ümmarguste anumatega aku. (silmanurgast vilksamini nähtud reklaam) Lähen just Soome.
Kindel on ka see, et meile Ida-Euroopasse saadetakse kaua laos seisnud tooteid.
Ise pole ammmmu uut akut ostnud. Ostan kindlapeale kasutatud aku Rootsi lammarist...kestab...kestab...kestab. Üks juba 9 aastat!!!
Postitatud: 06 Veebr 2013 15:00
Postitas VäikeMägilane
SexSix kirjutas:Väidetakse, et paar-kolm!? Ja kaubamärgi saab kleepsuna. Kas keegi otsiks üles sooduspakkumise Soomest, kus 49 € maksis Boschi ümmarguste anumatega aku. (silmanurgast vilksamini nähtud reklaam) Lähen just Soome.
Kindel on ka see, et meile Ida-Euroopasse saadetakse kaua laos seisnud tooteid.
Ise pole ammmmu uut akut ostnud. Ostan kindlapeale kasutatud aku Rootsi lammarist...kestab...kestab...kestab. Üks juba 9 aastat!!!
too siia ka mõni siis, peaks ju sul sinna kuuti neid mahtuma:)
Postitatud: 06 Veebr 2013 15:49
Postitas SexSix
Võib-olla olete lugenud, et EMTA puistab laevast tulevaid autosi? Konfiskeerib akusi ja teeb trahvi?
Veel üks asi. Ribakood küll asub kleepsul, aga selle lugemisest oleks ka kasu. Eesti, Läti ja Leedu ribakood algab 47. Et kui teada kindlate riikide koode siis tead vähemalt kus toodetud (mis riigi jaoks toodetud).
http://et.wikipedia.org/wiki/V%C3%B6%C3%B6tkood
Postitatud: 06 Veebr 2013 17:20
Postitas VäikeMägilane
SexSix kirjutas:Võib-olla olete lugenud, et EMTA puistab laevast tulevaid autosi? Konfiskeerib akusi ja teeb trahvi?
ei ole lugenud - ütle MTA-le et varu akud veokale. Ma ei usu, et kahe-kolme aku pärast kohe paanika tekib, eriti veel kasutet asjade pärast.
Aga no kui asi nii hull on siis jah, las ta jääda.
Postitatud: 06 Veebr 2013 18:26
Postitas Arvos
Ei ole see akude toomine nii suur tragöödia. Vanade akude koormad on paar korda jalgu jäänud. Kindlasti mitte ei ole küsimus mõnes akus.
Mis Poola akudesse puutub, siis olen need huvi pärast ära proovinud. Jenox aku 100Ah BMW-le, diisel. Meelega ostsin, et endale tõestada, et teen viletsa tehingu. Enne aastat sai see Jenox otsa ja panin peale garantii korras saadud järgmise. Ka see kestis umbes 9 kuud. Seejärel lõpetasid nad selle rämpsu sisse vedamise. Ka mujalt oli tulnud Jenoxit hunnikutes tagasi. Nagu ma aru sain, jääb antud maaletoojale garantii korras antud uus aku maaletooja kontosse ning seepärast nad just heameelega kohe uut vastu andma ei kipu. Kuna aga see oli saast ning vahetus massiline, nad loobusidki.
Küll aga oli teine teema Veerennis Ravoris, kus anti otsekohe uus vastu ja öeldi, et tule ja osta aga meilt ning kui midagi on, kohe vahetame ringi. Sealt oli pärit praak Varta.
boshi naljad
Postitatud: 07 Veebr 2013 02:03
Postitas madis482
Ma sellepärast tegin selle teema,et sain ise Boshi poest ostetud
kalli akuga tünga. Esimine ost läks hästi Bosh silver 70ah 640a
käivitust. 6aastat ajas 2101 ringi nagu õmblusmasinat ,ka
-20 kraadiga. Siis ostsin samast poest järgmise , sama marki
ja sama auto peale. Kõnges ilusti kaks kuud pärast garantii aja
lõppu. Tundus juba alguses ,et käivitus vool ei ole see ,mis
eelmisel. Mahtuvus oli normis. Tekis tunne nagu oleks,keegi
sellega juba neli aastat sõitnud.
Iga tahes tänud komentaaride eest.
Postitatud: 07 Veebr 2013 08:14
Postitas Mel
Mul oli viimati Centraga sama kogemus - pidas täiesti korralikult garantiiaja vastu ja siis äkitse oli asjaga ka lõpp. Teine, varem ostetud Centra käib siiski juba neljandat aastat.
Mis puudutab aga aku realiseerimistähtaega, siis kunagi õnnestus nn aegunud kuupäevaga akud saada (olid ühes bensujaamade ketis maha kantud). Väga pikka eluiga ei olnud, kuid kannatasid 2-3 aastat kasutamist.
Postitatud: 07 Veebr 2013 16:45
Postitas SexSix
Vaat vaat. Just seda, et kuskil mahakantud ja meil uue pähe uueväärilise hinnaga müügis.
Postitatud: 08 Veebr 2013 08:46
Postitas Mel
Täpsustuseks, olid Eestis maha kantud akud ja selles mõttes õnnestus endale saada, et utiili minemise asemel sain endale proovimiseks (tasuta).
Tundub siiski kahtlane, kas alati ja kõik müüjad sedasi kuupäevadest kinni peavad.
Näide: uued akud.
Postitatud: 08 Veebr 2013 09:24
Postitas SexSix
Rekka natuke vanem kui 2 aastat. Orginaalakud kestsid peaaegu 2 aastat. Vartad olid. Nüüd uued Bannerid. Nüüd 2 kuud kasutatuna ajas auto mu üles. Kukkus piuksuma, et akuvool nõrk. Nüüd öö otsa auto käinud, ikka akuvool nõrk. Akud ei võta voolu sisse. Elektrolüüt lahja arvatavasti. Väljas -28 C. Tundub, et vanad akud olid paremad, sest võtsid ilusti voolu sisse. Loodetavasti saan - 35 C kätte. Siis vaatan kas elektrolüüt külmunud.
Postitatud: 08 Veebr 2013 10:53
Postitas VäikeMägilane
tuleb garantiisse tagastada ja nõuda värsked Bannerid!
Rekka aku ei maksa ju mingi 60, et tasub võidelda.
Võisid vabalt defektiga saada, või siis aind üks on pekkis ja teine aind töötab? Kontrolli.
Postitatud: 08 Veebr 2013 19:49
Postitas Arvos
SexSix kirjutas:Rekka natuke vanem kui 2 aastat. Orginaalakud kestsid peaaegu 2 aastat. Vartad olid. Nüüd uued Bannerid. Nüüd 2 kuud kasutatuna ajas auto mu üles. Kukkus piuksuma, et akuvool nõrk. Nüüd öö otsa auto käinud, ikka akuvool nõrk. Akud ei võta voolu sisse. Elektrolüüt lahja arvatavasti. Väljas -28 C. Tundub, et vanad akud olid paremad, sest võtsid ilusti voolu sisse. Loodetavasti saan - 35 C kätte. Siis vaatan kas elektrolüüt külmunud.
Ühel akul purk vahelt läinud.
Postitatud: 08 Veebr 2013 20:15
Postitas SexSix
Tundub, et valisin ööbimiseks külmima koha-parkla.

Nüüd lausa +1 C. Sõites allapoole -28 C ei langend.
Postitatud: 09 Veebr 2013 20:05
Postitas Nullkuus
Sexsix, mul siis autoks ka actros ja pole veel aastatki vana ning samuti vartad. Paar viimast reisi siis samuti, et ei võta voolu sisse(laetust üle kolmveerandi ei saanudki enam) ja arvasin samuti et sain ca 20 miinust jne või akud juba läbi aga täna saksast koju jõudes lõppes laadimine üldse ära. Süda täis asjasse süvenema kohe ja tõsiasi, vastu vaatas sõna otseses mõttes maha põlenud genekas. Seega oligi selge miks need akud täis ei saanud. Huvi pärast küsin kas sinu tööloom on müügis ja kui siis miks?
Postitatud: 09 Veebr 2013 20:11
Postitas Nullkuus
Veel sellega seoses eelmisel autol olid lõpupoole peal loxa akud mida vahetasin ca iga aasta järel!