Probleem tuledega

Probleem tuledega

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
o
omar7f
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 20 Sept 2012 21:30
Asukoht: Võrumaa
Autod: 2106

Probleem tuledega

Postitus Postitas omar7f »

Tere! Probleem seisneb siis selles, et kui lülitan tuled tööle lähevad 2106-l kõik esimesed tuled tööle. Vahetasin releed ära ja proovisin, kuid ei midagi. Oskab keegi aidata?
i
inimloom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 56
Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
Asukoht: Põhja-Tallinn
Autod: Vaz 2103

Postitus Postitas inimloom »

Releed ei tohiks siin probleemiks olla. Kui uurida näiteks samas rubriigis olevat elektriskeemide postitust, on näha, et relee toimimiseks on tarvis sisendit ehk voolu mähisele, mis releed lülitab. Seega probleem on pigem mujal. Kui relee on tuksis, siis ta ei tohiks lülitada.

Soovitaksin näidikute bloki lahti võtta. Selleks eemaldada roolilatti ümbritsev plastik, seejärel blokk ettevaatlikult lahti sikutaada ning lahti ühendada spidomeetri tagant tross.

Järgnevalt on eeldatud, et tulede ümberlüliti ühendab miskipärast lähituled ning kaugtuled omavahel kokku.
Varuda endale valmis multimeeter, millel on elektriahela pidevuse korral tekitatava helisignaali funktsioon. Rooli latti mööda jookseb punt juhtmeid, mis on ühendatud pistikuga. Teha endale selgeks (näiteks elektriskeemi järgi), milline juhe kuulub lähituledele, milline kaugtuledele. Ühendada mainitud pistik lahti ning toppida multimeetri otsad pistikusse või tekitada muul moel kontakt mainitud juhtmetega. Kui kostub signaal, on viga tulede lülitis.

Kui viimane toiming ei aita võib pistiku ja pesa uuesti ühendada ning jälgida, kuidas juhtmed edasi kulgevad ning ega juhtmetel isolatsioonikahjustusi ei esine.

Võimalik on ka olukord, kus keegi on ühendanud tulede klahvlüliti järgi korraga nii täis kui lähituled. Tasub sedagi kontrollida.

Kui armatuuris näib kõi korras olevat, suunduda kapoti alla (kontrollida ka juhtmete olukorda kapoti ja salongi vahelises avas/ühenduses). Liikuda mööda kapotialuseid juhtmeid, kontrollida ühendusi tulede "kopsiku" taga, kontrollida, milline või millised juhtmed ikkagi relleede sisendisse on ühendatud. Kontrollida ühendusi pirnide vahel. Kontrollimise all pean silmas nii visuaalset, kompavat kui ka varem mainitud "helisignaali testi".

Helisignaali testi puhul tasub silmas pidada, et tihti, kui ei ole võimalik mõnd juhet pistikust lahti ühendada, siis ei pruugi tulemus olla realistlik, sest auto elektriahelas võivad olla takistused liialt väiksed, et testaparatuur sellele reageeriks. Nimelt, kõnealune pidevustest peaks toimima ettemääratud maksimumtakistusele, mille ületamisel jääb helisignaal kõlamata (parandage, kui eksin). Märkus: juhtmete lahtiühendamisel tekib lõpmata suur takistus (kokkuleppeliselt).

Kui kogu tulesid ühendav elektriahel on kontrollitud, peaks probleem ilmsiks tulema. Kui ei tule, jään vastuse võlgu.

Märksõnadeks on metoodiline ning järkjärguline lähenemine probleemile. Tegevuste järjekord ei ole teatud piirides oluline.


Pilt
Helisignaali funktsioon - punkt ja kontsentrilised kaared. Nool koos kriipsuga tähendab dioodi testi.


Loodan, et postitus on olnud informatiivne ning kaasfoorumlasi mittehäiriv. Amatöör mehaanik-elektrikuna ei suutnud vastamata jätta.


Parimat,

inimloom
Vasta