1. leht 1-st

Elektri süst. rallikale

Postitatud: 21 Jaan 2004 16:15
Postitas Tymmu23
tervitus köigile! mul on siis vaja autule elektri süsteem teha ringi veits,et massi lülitid ja aku pagassis jne nagu rallikatel on.aga äki keegi oskab mingi joonise teha kes asja jagab kus nagu suuresplaanis asi välja joonistatud,et tuled ja sellised pöhi voolud ja asjad,kuna nagu enne kohe üle-üldse sellega tegelend ei ole siis olex tore kui siuke asi körval kust enamvähem midagi aimu saab.(laiali oli küll tore kiskuda... :sein ) plaanis siis 06 näidikute kupatuse peale enamvähem teha.

Postitatud: 21 Jaan 2004 18:29
Postitas hullmaks
minu arust pead pluss juhtme igavesti pika panemalihtsalt, et ta pagasnikust starterini ulatuks(nii nagu originaalis asi käib)ja teise igavesti pika juhtme vedama siis massi kusagile juhi juurde mugavasse kohta ja sealt siis läbi massilüliti keresse. muu jääb ju endiseks...

Postitatud: 21 Jaan 2004 19:45
Postitas Tymmu23
... kle aaga kui järele möelda siis juu nii ongi enamvähem... :wow

Postitatud: 21 Jaan 2004 20:00
Postitas sigle
Lüliti hoopis plussjuhtmele vahele, nii on ju ka märksa lihtsam, pole topelt juhtmete vedamist
Pilt

Postitatud: 21 Jaan 2004 20:59
Postitas effekt
just ise mõtlesin sama asja, et ralli masinatel ikka plussi lüliti küljes on.

Postitatud: 21 Jaan 2004 21:01
Postitas Tymmu23
mul 06 skeem olemas kaa sealt saab edasi siis vaadata,ega tglt ju rohkem erilist suurt asja polegi kui pikad aku voolu juhtmed ja siis juba massi lüliti ja starteri ja süüte lüliteid lihtsalt ringi tegema... :rolleyes plaanis oli nii-vöi-naa uus 06 juhtmete komplekt osta siis saab seal akkida küll...ei tahax vanast komplektist teha kuna need vanad ja 05 juhtmed et seal on palju asju puudu mis vöix/peax küljes olema

Postitatud: 21 Jaan 2004 21:19
Postitas motamees
Kui neid akujuhtmeid nii pikaks ajada siis tuleb need panna poole suurema ristlõikega kui originaalid. Nii pikas juhtmes on 12v kadu väga suur muidu.
Sul pole ju mõtet osta uusi juhtmeid selleks et neid lõikama hakata. Vanu võib ju sama edukalt lõigata ja täiendada vastavalt oma vajadustele.

Postitatud: 21 Jaan 2004 21:32
Postitas Moss
Tavalise rallika el. skeem sama umbes mis tänavamasinalgi. Kui tegu rallikrossi või ringraja masinaga, siis pole ju küljes tulesid ja neid toitvad juhtmed samuti üleliigsed (grammid/kilod). Paljudel on toodud kaitsmeplokk käigukangi ette. Eks see ka juba suur ümber vedamine. Parem vist ikka juba kogu süsteem uuesti teha. Ja ära unusta, et voolu peab saama ka väljaspoolt autot välja lükata.

Postitatud: 22 Jaan 2004 08:51
Postitas asjamees
krossi masinatel on ainult , süüde, starter, massilüliti, kojamehed, tagumised pidurituled. (Juurde käib veel tugevamatel autodel. El vent, el.bensiini pump jne.)
Aga jah ralliaotudel enamvähem sama mis tava autodel

Postitatud: 22 Jaan 2004 11:41
Postitas effekt
Esialgne postitaja asjamees
krossi masinatel on ainult , süüde, starter, massilüliti, kojamehed, tagumised pidurituled. (Juurde käib veel tugevamatel autodel. El vent, el.bensiini pump jne.)
Aga jah ralliaotudel enamvähem sama mis tava autodel
ikka ajate mingit massi lüliti juttu :P. loodan, et ajasid midagi segamini, kuna ralliautodel on siiski PLUSSI lüliti. et seda autost väljas olles välja lülitada tuleb panna tross. selleks sobib mingi hästi pehme ja painduv tross. üks ots lüliti/võtme külge ja väljas võib puurida ühe augu (kui ei ole antenni auku) kas tiiva sisse, või siis akna alla kindalaeka kohale. tegelikult peab neid trosse kaks olema. teine tross on tulekustuti süsteemi väljast sisse lülitamiseks/avamiseks. see muidugi oleneb juba masinaklassist.

Postitatud: 23 Jaan 2004 13:52
Postitas serbin
Esialgne postitaja effekt
Esialgne postitaja asjamees
krossi masinatel on ainult , süüde, starter, massilüliti, kojamehed, tagumised pidurituled. (Juurde käib veel tugevamatel autodel. El vent, el.bensiini pump jne.)
Aga jah ralliaotudel enamvähem sama mis tava autodel
ikka ajate mingit massi lüliti juttu :P. loodan, et ajasid midagi segamini, kuna ralliautodel on siiski PLUSSI lüliti.
ja miks sa arvad et ei või olla massi lüliti..mingit vahet pole kumma juhtme vahel see lüliti on;)
endal isiklikult massi juhtme vahele pandud......kuigi nüüd mõeldes oleks võind panna plussi vahele siis poleks olnd vaja seda umbes 1m pikkust massi juhet osta

Postitatud: 23 Jaan 2004 14:02
Postitas effekt
Esialgne postitaja serbin
ja miks sa arvad et ei või olla massi lüliti..mingit vahet pole kumma juhtme vahel see lüliti on;)
endal isiklikult massi juhtme vahele pandud......kuigi nüüd mõeldes oleks võind panna plussi vahele siis poleks olnd vaja seda umbes 1m pikkust massi juhet osta

ise küsid, ise vastad :D
ma ei ole veel näinud ralli autot millel oleks massi lüliti.

Postitatud: 23 Jaan 2004 14:07
Postitas asjamees
Esialgne postitaja effekt
Esialgne postitaja serbin
ja miks sa arvad et ei või olla massi lüliti..mingit vahet pole kumma juhtme vahel see lüliti on;)
endal isiklikult massi juhtme vahele pandud......kuigi nüüd mõeldes oleks võind panna plussi vahele siis poleks olnd vaja seda umbes 1m pikkust massi juhet osta

ise küsid, ise vastad :D
ma ei ole veel näinud ralli autot millel oleks massi lüliti.

no eks tule ja vaata. ;) Aga jah tegelikult parem oleks , kuna siis on võimalik ka lülitist auto kohe välja suretada,

Postitatud: 23 Jaan 2004 14:57
Postitas serbin
tähendab siis jah mul oli kirja viga et mitte et miks sa arvad et ei vui panna vaid et miks sa arvad et massi juhtme vahele ei või panna.....ja ega ta nimi muidu poleks massi lüliti ....kui et ta on mõeldud mass juhtme vahele....aga jah vahet pole kumale juhtmele...ja nagu ma ütlesin juba ennem minul on ikka massjuhtme vahel

Postitatud: 23 Jaan 2004 15:55
Postitas effekt
Esialgne postitaja serbin.....ja ega ta nimi muidu poleks massi lüliti ....kui et ta on mõeldud mass juhtme vahele....aga jah vahet pole kumale juhtmele...
mina tean siiski seda lülitit plussi lüliti nime all. ma ei pea silmas neid vanu traktori lüliteid mis tuleb jõuga sisse suruda. kui sa vaatad mõne ralliauto plusslüliti (ok. sinu jaoks massi) taha siis avastad, et seal ei olegi ainult kaks jämedat juhet, vaid on ka peenemate juhtmete jaoks oma pesad ja kinnitused, kuhu käivad juhtmed mis saavad sealt tagant otse elektri kätte.

SRY. lagastasin natuke teemat. arvan, et seda vaidlust ei ole mõtet jätkata.

Postitatud: 23 Jaan 2004 17:46
Postitas olaaf
krt pada sõimab katelt ühed mustad mõlemad :D
kas massi või plussi lüliti ei mängi üldse rolli. peaasi, et vooluahel katkestatud saab. loogiline et parem on plussi vahele panna, kuna ralli ajal võib igasugu pahasid asju juhtuda ning parasiidina võib massi mõni lühisekolle ikka saada ja siis põleb heleda leegiga kohe :(

massi lülitiks soovitan mina kasutada tänapäevaseid elektri lüliteid. minge vaadake elektritarvete kauplustest mis tegelevad suurema vooluga.. valik on päris suur. mingeid traktori lüliteid pole ikka mõtet panna, kui kuhugi jõuda tahad.. :)

Postitatud: 23 Jaan 2004 23:49
Postitas põletaja
lülitiks paned tavalise voolu lüliti ja hea kui veel on vähemalt kahepooluseline et saad ka süüte voolu sealt läbi vedada:P

Postitatud: 26 Jaan 2004 14:02
Postitas Tymmu23
klge mul üks mure veel: kas on vöimalik nii et panen 06-e juhtme kupatuse ja mönex ajax 05-e mootori peale (1,2 vist),et 06-el ju igast näidikuid ja asju seal rohkem kas on vöimalik nii teha???siis saax nädala löpus masina käima äkist... :rolleyes
ja siis vöib rääkida mis tihendeid ja asju on kap.remondix 05-e mootorile vaja et ta korralikult käix lihtsalt.(kaan ja klapid on tehtud.)
plaanis ikka 03 mootor hiljem panna aga sellega veits aega läheb...

Postitatud: 26 Jaan 2004 14:15
Postitas asjamees
sobib küll ainult et 05 plokis sees ainult õlisurve tuli mitte näidiku andur , nii et see tuleb ümber teha muidu ülejäänud kõik sobivad

Postitatud: 26 Jaan 2004 14:23
Postitas Tymmu23
selge! keegi teab kas kuskil poes 06 juhtmeid odavamalt ka saab kui 600.- kr-i ja mida vöiks/peax mootoris ära vahetama et lihtsalt korralikult tööle saax asja,et tihendid ja asjad-mis siis nende asjade hind kokku vöib umbes nii tulla?