1. leht 2-st
Voltmeetri paigaldamine 2106-le
Postitatud: 25 Veebr 2012 15:15
Postitas -Imelyk-
Sooviks siis paigaldada voltmeetrit 06-le. Voltmeeter umbes sama mis 05-l.2 otsaga, ühel otsal "+"teisel"-". Aga otse akupeale ühendada minuarust ei tohi.
Igatahes 05 elektriskeemist ei saanud aru kuidas se ühendatud on.
Ette tänades:)
Postitatud: 25 Veebr 2012 15:30
Postitas exideN
Äkki kuidagi süütepoolilt ?
Postitatud: 25 Veebr 2012 16:10
Postitas Arvos
Pluss võta armatuurist suvalisest kohast, mis läbi süüte. Võid ka süütelukust võtta. Või näiteks laeka valgustusest kui see läbi süüte on. Peaks olema minu arust.
Postitatud: 25 Veebr 2012 16:18
Postitas -Imelyk-
Arvos kirjutas:Pluss võta armatuurist suvalisest kohast, mis läbi süüte. Võid ka süütelukust võtta. Või näiteks laeka valgustusest kui see läbi süüte on. Peaks olema minu arust.
aa ok, ja miinuse võtan siis kerelt või akult.
Postitatud: 25 Veebr 2012 16:45
Postitas -Imelyk-
Proovisin nii, et panin miinuse keresse ja plussi süütelukku ja käis ilge särakas ja lõi voltmeetri põhja:puzzled:puzzled
Postitatud: 25 Veebr 2012 17:14
Postitas Arvos
Ega sa vastupidi ei ühendanud? Kontrolli ikka ka, milline sul süütevool on süütelukus ja sinna ühenda.
Postitatud: 25 Veebr 2012 18:10
Postitas -Imelyk-
Misvärvi peab olema süütelukus plussjuhe? Mul on ühel pidev vool ja ühte tuleb vool siis kui süüte sisse keeran. Proovisin ühendada mõlemasse, aga mõlemal juhul oli sädemeid palju.
Postitatud: 25 Veebr 2012 18:16
Postitas MuKi14
Mis jalgratast tee siin leiutate. 05-el tuleb voltmeetrisse vool oranzist juhtmest mis nullkuuel on pm iga näidiku taga olemas, näiteks võtad kütusenäidiku tagant, võtad pistikust oranzi(+) ja siis valge musta triibuga(-) valgustuse saab ka sealt samast valgejuhe. Kui voltmeetrit särisedes põhja lööb siis on sul autos kas rohkem kui 16 volti või voltmeeter lühises. Autogauge voltmeeter maksab 10 eur + veel sinna juurde kopsik ~ 3eur.
Postitatud: 25 Veebr 2012 18:30
Postitas Arvos
Sul voltmeeter lühises vbl. Proovi otse aku pealt algatuseks. Kui ongi lühises, ei juhtu vähemasti midagi, ainult voltmeetri viskad minema.
Postitatud: 25 Veebr 2012 19:55
Postitas -Imelyk-
Arvos kirjutas:Sul voltmeeter lühises vbl. Proovi otse aku pealt algatuseks. Kui ongi lühises, ei juhtu vähemasti midagi, ainult voltmeetri viskad minema.
otse aku peale pannes lööb samamoodi sädemeid:puzzled
Kuskilt aga meelde jäänud et voltmeetrit ei tohi ühendada otse akule, kuid võin ka eksida.
Voltmeetri mõte on selles et kardan ülelaadimist. Varem lõin pirne läbi. Täna vaatasin akukinnitused ja massid üle, vedasin lisa massi mootorisse, tahaks nyyd teadakuidas akulaadimine on.
Ahjaa seda ka et ülepinge on nii suur et ühel akul keetis mahlad välja:puzzled Vahetanud olen harjasid ja pingeregulaatorit, kuid see ei aidanud midagi:(
Postitatud: 25 Veebr 2012 20:12
Postitas hautz
On sul ikka voltmeeter, mitte ampermeeter?
Postitatud: 25 Veebr 2012 20:37
Postitas MargusR
See on AMPERMEETER,mitte voltmeeter sul.Võta pluss aku plussilt ja miinus geneka plussilt.Ampermeeter ei vaja massiühendust,vaid läbivat plussi.

Postitatud: 25 Veebr 2012 22:57
Postitas -Imelyk-
http://www.gasgoo.com/auto-products/ele ... 85711.html
Sama asi siis minul.
Aga kuhu ma selle miinusklemmi pean ühendama? Kui ma Geneka + panen siis see näitab maksimum laadimist või eksin?
Ise mõtlesin, et peaksin panema peale laadimisreleed(Must karp kahe otsaga 15 ja 67 klemm)
Postitatud: 26 Veebr 2012 01:34
Postitas logman
Keegi on füüsikatundides piljardit mänginud

.
Ega endalgi kõik enam meeles ole, aga sellise põneva asja leidsin:
http://www.ene.ttu.ee/leonardo/elektro_ ... isvool.pdf
Ja nii ongi:
MargusR kirjutas:See on AMPERMEETER,mitte voltmeeter sul.Võta pluss aku plussilt ja miinus geneka plussilt.Ampermeeter ei vaja massiühendust,vaid läbivat plussi.

Skeemi visand:
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=36298
(Ma muidugi ei tea nüüd, kas AMF-i registreerimata kasutaja ka seda näeb)
Postitatud: 26 Veebr 2012 12:23
Postitas MargusR
Võib-olla seletasin jah veitsa segaselt,seega ampermeetri plussklemmiga ühenda akust pluss ja ampermeetri miinusklemmiga genekast väljuv plussjuhe(M6 keermega poldi küljes olev).
Postitatud: 26 Veebr 2012 12:33
Postitas -Imelyk-
MargusR kirjutas:Võib-olla seletasin jah veitsa segaselt,seega ampermeetri plussklemmiga ühenda akust pluss ja ampermeetri miinusklemmiga genekast väljuv plussjuhe(M6 keermega poldi küljes olev).
Proovisin nii, nagu seletasid. Ühendasin ära ja panin auto käima. Seier oli nullis, andsin gaasi ja hüppas +20 panin tarbijad peale: täistuled, puhur ja laadimine +15. Kas on palju?
Proovisin 3 erineva laadimisreleega, ning kõigil oli laadimine sama.
Postitatud: 26 Veebr 2012 12:52
Postitas logman
Kui auto saab voolu generaatorist, siis on seier plusspoolel.
Kui auto saab voolu akust, siis on seier miinuspoolel.
Kui auto käivitub, peab seier minema plusspoolele ja mõne aja jooksul tasapisi langema nulli lähedale.
Normaaloludes, kui aku on juba uuesti geneka poolt laetud, peab seier masina töötades jäämagi vibreerima nulli ja plusspoole alguse vahele.
Kui tarbijaid järele ühendad ja seier miinuspoolele langeb ning sinna jääbki, tähendab seda, et generaator ei lae piisavalt ning auto tarbib rohkem voolu, kui genekas toota suudab. Ehk siis toimetab rohkem akusse salvestunu najal.
Kui seier peale käivitamist jääbki plusspoolel sinna lõppu, siis laeb generaator liialt üle. Üks sellise seisu põhjuseks võib olla ka riknenud (lühistunud) aku. Lisaks pingeregulaatori mured...
Lühidalt sai olulisem kirja.
Mina soovitan siiski paigaldada voltmeetri. On pilt veel selgem, et kunas kui palju laeb, saab konkreetseid numbreid lugeda

.
Minimum: +13,6V (palju tarbijaid taga)
Maksimum: +14,5V (kohe peale käivitamist)
Keskmine hea ala: +13,8 kuni +14V
Postitatud: 26 Veebr 2012 20:17
Postitas -Imelyk-
logman kirjutas:Kui auto saab voolu generaatorist, siis on seier plusspoolel.
Kui auto saab voolu akust, siis on seier miinuspoolel.
Kui auto käivitub, peab seier minema plusspoolele ja mõne aja jooksul tasapisi langema nulli lähedale.
Normaaloludes, kui aku on juba uuesti geneka poolt laetud, peab seier masina töötades jäämagi vibreerima nulli ja plusspoole alguse vahele.
Kui tarbijaid järele ühendad ja seier miinuspoolele langeb ning sinna jääbki, tähendab seda, et generaator ei lae piisavalt ning auto tarbib rohkem voolu, kui genekas toota suudab. Ehk siis toimetab rohkem akusse salvestunu najal.
Kui seier peale käivitamist jääbki plusspoolel sinna lõppu, siis laeb generaator liialt üle. Üks sellise seisu põhjuseks võib olla ka riknenud (lühistunud) aku. Lisaks pingeregulaatori mured...
Lühidalt sai olulisem kirja.
Mina soovitan siiski paigaldada voltmeetri. On pilt veel selgem, et kunas kui palju laeb, saab konkreetseid numbreid lugeda

.
Minimum: +13,6V (palju tarbijaid taga)
Maksimum: +14,5V (kohe peale käivitamist)
Keskmine hea ala: +13,8 kuni +14V
Suur tänu hea informatsiooni eest.
Hetkel näitab ampermeeter natukene üle + joone ja kui kõik tarbijad peale panna siis jääb ka + peale.
Peab ehituspoest läbi käima ja voltmeetri ostma, siis saab täpselt teada palju laeb.
Postitatud: 26 Veebr 2012 20:21
Postitas MargusR
Või multitestri.Kui kahtlusi tekib,saad alati pinge ära mõõta.;)Näiteks ühe töökaaslase Audil oli mootori käies voltmeetri seier 16 peal.Panin testri peale ja oli hoopis 14,3 volti ehk normis.
Postitatud: 26 Veebr 2012 20:38
Postitas Arvos
Masinate voltmeetrid panevad tihti mõõda näiduga ning kahjuks mitte ainult komakohtadega. Testriga ongi kasulik konkreentne voltmeeter üle kontrollida ning enda jaoks fikseerida koht kus osuti korras laadimisega paikneb. Kui osuti emmale-kummale poole hakkab sellest punktist näitama, on see signaal, et miskit on mäda.